MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Járni jár, csak nem jut

2007. december 23. - georgejr

A folytonosan növekedő késés esete, amikor még tervezni sem lehet, mert ugye a remény hal meg utoljára. A legszebb, hogy a visszafizetés sem megy egyszerűen...


Kedves MÁV blog!

 

Hadd kezdjem azzal, hogy rendkívüli örömömre szolgál, hogy létezik egy ilyen blog. Nem hiszem, hogy gyökeres változást hozna a MÁV hozzáállásában az utasokhoz, de valamennyivel biztosan többet számít, mint a panaszbejelentések.

 

Az eset a mai napon történt a ceglédi állomáson. A 13:15-kor Ceglédre érő paprika IC-vel szerettem volna Budapestre menni. Igen fontos lett volna elhoznom egy megrendelt árut. A dolog ott kezdődött, hogy 13.15-kor bemondták, hogy a vonatom előreláthatólag 40-50 percet késik. Szuper! Nem baj, gondoltam, kivárom ezt az időd az épületben, így még talán éppen belefér az időmbe az út. 13.52-kor indult egy személyvonat szintén Budapestre Ceglédről, de mivel ennek menetideje 10-15 perccel hosszabb, mint az IC-é, ezért úgy döntöttem, megvárom, hiszen a 40-50 perces késéssel így is beér várhatóan 2-re, és előbb érek vele Budapestre, ráadásul kényelmesebb is.

 

Kb. 13.52-kor bemondták, hogy hopp, „A Paprika InterCity előreláthatólag 80 percet késik”… Kiváló, még negyven perc, na mindegy, akkor még talán éppen elérhetem a személyt, és elmegyek azzal. Természetesen – mivel a személyvonat indulása és a plusz 40 perces késés közlése közel egy időbe esett – nem értem el amazt.

 
Fel tudtam volna robbanni a mávosok ostobaságától! Mivel a jegyem másnapra már nem érvényes, gondoltam visszaváltom. (Időközben a 80 perces késés ismét nőtt: 120 perc.) A rendkívül bunkó mávos pénztáros hölgy – mintha szívességet kérnék tőle – mávtól megszokott stílusában elővette a kitöltendő papírokat, kitöltötte, majd közölte, hogy nem jár vissza  teljes jegyár, hanem valamilyen röhejesen alacsony összeg. Na de kérem! Ilyen extrém esetben, amikor egy vonat késése eléri a két órát, illene visszaadni a teljes jegyárat! Ráadásul közben megvádolt azzal, hogy már használtam a jegyet és most csak vissza akarom váltani, mert kezeletlen maradt (a jegyet különben 13:10-kor váltottam, esélyem se volt használni és visszajönni visszaváltani). Közben aláíratta velem az átvételi papírt, majd mikor felháborodásomnak adtam hangot az alacsony összeg miatt, közölte, hogy jó, akkor nem válja vissza, azzal kihajította a jegyet a pénztárablakon (a pénzt természetesen nem adott).

 

Erre kérdeztem a nevét, hogy tudjak rá hivatkozni a panaszbeadványomban, de nem volt hajlandó elárulni. Azért megtettem a bejelentést telefonon, persze tisztában vagyok vele, hogy mennyi foganatja lesz.

 

Nem szeretnék semmiféle politikai szempontot az ügybe keverni, de az a véleményem, hogy nem engedhet meg magának sztrájkot olyan szakszervezet, melynek tagjai ilyen munkát végeznek. Egy olyan helyzetben, amikor az utazóközönségnek nincs lehetősége választani több társaság közül, különben is pofátlanság a sztrájk, hiszen ezzel nem a politikusokat hozzák szorult helyzetbe, sokkal inkább az „egyszerű embereket”.

 

Sajnos jól tudom, hogy az ilyen és hasonló történeteknek a máv ne tud önerőből véget vetni. Egy megkövesedett, fejlődni képtelen vízfejű társaság olyan emberek által vezetve és reprezentálva, akik teljesen dilettánsok és képtelenek felfogni, hogy belőlünk, utasokból élnek. Az egésznek talán majd valamikor a távoli jövőben egy piaci versenyre berendezkedett, több társasággal operáló struktúra vethet véget. Hiszen egy profitorientált vállalat nem engedhet meg magának ilyet, ott az említett pénztáros hölgy rögtön repülne, ahogy az rendjén is van. Talán akkor legközelebb kétszer is meggondolná, hogy milyen stílusban adja elő magát.

 

Mellesleg megjegyzem egy ilyen modellben a sztrájknak sem lenne létjogosultsága, hiszen úgy páros lábbal rúgnák ki a sok léhűtőt.

 

Kíváncsian várom a fejleményeket, és ha valami érdemleges történik, megírom.

 

Minden jót!

Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr95273075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2007.12.23. 11:00:31

A "szép" az, hogy az okát se mondják meg a késésnek, nehogy tudjál alternatívát keresni. Itt éppen felsővezeték-szakadás volt a szegedi vonalon, tehát ha ezt közlik, tudod, hogy az garantáltan 2x annyi késés, mint amit bevallanak. És a helyből ill. Szolnok-Nyíregyháza-Debrecen felől induló vonatokkal érdemes menni tovább. Szeged felől érkezőre ne várj.

Úgyhogy ezért lenne fontos, ha bemondanák a késés tényén kívül, az okát is.

elinor 2007.12.23. 11:34:56

Ez elképesztő! Döbrögi asszonyságnák vagy kinek képzelte magát a pénztárosnő?! Egyszerűen nem találok szavakat!

A legkevesebb, hogy sűrű bocsánatkérések közepette a teljes jegyárat vissza kellett volna fizetniük, ha már +10% fájdalomdíjat nem fizetnek az okozott kellemetlenségekért.

De ez, hogy az utas arcába vágni a jegyet! Ez minden határon túlmegy!

Desert 2007.12.23. 11:41:10

"Egy olyan helyzetben, amikor az utazóközönségnek nincs lehetősége választani több társaság közül, különben is pofátlanság a sztrájk"

bár a máv szánalmas szintű szolgáltatása egyértelmű, azért ez a fenti szösszenet igencsak baromság...

ha lenne 5 féle párhuzamos vasút, akkor értelmetlen lenne a sztrájk. Tudod a sztrájk arra jó, hogy tiltakozzanak valami ellen, ha a szép szó nem elég akkor úgy, hogy kellemetlenséget okoznak, mégpedig akkorát amire már a kedves politikusok is felfigyelnek. Ha az utas átülhet egyik vonattársaságtól a másikba, akkor nem lehet semmit elérni, igy sztrájkolni pontosan olyan helyen lehet ami monopólium (vagy a sztrájk okán összefognak a versenytársak egy együttesen szüntetik be a munkát, de ez a te szempontodból teljesen mindegy)

mindennek semmi köze ahhoz, hogy jogos volt-e a sztrájk, csak elmeséltem, hogy miért nincs értelme a fenti mondatodnak.

indaszakpass 2007.12.23. 11:43:33

jónagy vízfej ez a máv, ideje lenne már kihajitani az egészet a lecsóba. mondjuk, a csudálatos bkv-val együtt. akkor indulhatna a normális szolgáltatás..
(kicsit egyszerűsítve ez lenne a lényeg).

Adani 2007.12.23. 11:59:14

Nem volt több utastárs, aki szintén így járt? Ilyenkor össze kel lfogni, és egyszerre odamenni, ha már többen vannak nem fog emberkedni, legalábbis 2x is meggondolja.

petya.bacsi 2007.12.23. 12:02:03

Indaszakpass: a BKV-t nem lehet a MÁV-val egy lapon emlegetni, annyi a közös bennük, hogy állami cég, de az előbbi szolgáltat, az utóbbi meg élősködik (de az utóbbinak van - piszok nagy szükség volt rá - vadiúj kommunikációs versenyszférás szuperteam-je, aki újabb kifogásokat és magyarázatok gyárt a silány színvonalra)...

Mindkettőt használom, lehet, hogy meglepő, de a BKV-t sokkal de sokkal jobb szolgáltatónak tartom, mint a MÁV-ot, bár a BKV is nagyon sokszor kritikán aluli... A MÁV viszont állandóan az.

PTibor (törölt) 2007.12.23. 12:04:25

Ha az időjárási viszonyok tűrhetőek, de az IC mégis 40 perces késéssel érne oda, akkor inkább próbálj meg alternatívát keresni. Ugyanis az IC ilyen esetekben prioritást élvez, tehát ha megoldják, hogy a vonat hogy jusson át a hibás szakaszon, akkor az ICt viszik át elsőnek. Viszont ez sosem olyan egyszerű, mint gondolod. Szóval ha 40 perces késést mondanak be, akkor ne nagyon remélj sokat.

Pláne ha van alternatívád. Jelen esetedben fel kellett volna ülni a személyre. Úgyis látod ha jön az IC, átszállhatsz rá. Ha meg a személy után 2 perccel jön az IC, akkor peched van. Buktál 520 Ft-t, (ha nem váltják vissza). de ha fontos, hogy felérj, akkor ez talán nem nagy áldozat, hiszen kis esély van rá, hgoy az az IC megelőz titeket.

B: már csak azt remélem, hogy egyszer nyílt piac lesz a vasút is, és majd akkor rájön a vezetés, hogy először a vízfejet kell leereszteni. Ez a modell (monopol cég, bejön a versenytárs, gondolkodás, fejleeresztés, gazdaságossá válás) már bejött itthon (mtv) szóval versenyhelyezre fel és lássuk mi sül ki belőle.. :)

indaszakpass 2007.12.23. 12:15:12

petya.bacsi: persze, csak első felindulásnak írtam ezt be..fenntartom, hogy mind a kettő rosszul működik, és egyfajta privatizáció itt kifejezetten hasznos lenne, mert talán-talán beindulna a nagyon vágyott minőségi szolgáltatás..de lehet, ez csak álom :(

ambbay 2007.12.23. 12:24:30

Nyilván a pénztáros dönt a jegyvisszaváltáskor a visszatérítendő pénz mértékéről. Sőt, a munkaköri leírásában is benne van, hogy legyen arrogáns minden ok nélkül. Sőt, miatta késett a vonat - nem ám valami cammogó félúton cammogó tehervonat miatt, dehogyis - , miatta volt hideg, meg úgy ablokk, mindenről ő tehet. Minden port leverni rajta, feljelenteni, karóba húzni, lemészárolni a családját az ilyennek!

Kopasz Mercis 2007.12.23. 12:33:32

"és képtelenek felfogni, hogy belőlünk, utasokból élnek."

Talán nem is, hanem az adófizetők pénzéből.

Checkpoint Charlie 2007.12.23. 12:48:20

Felháborító a MÁVosok -de a többi nem csak állami cég alkalmazottainak- viselkedése Mo.-on, de ne haragudj, hogy lehetsz ennyire egyszerű ember, hogy a sztrájkot belekevered? A te gondolkodásod a sztrájkról ugyanolyan bunkóság, és hülyeség, mint a MÁVos pénztáros viselkedése veled.

Checkpoint Charlie 2007.12.23. 12:54:58

Ja a privatizációról annyit, hogy az angol példát ismered?nem, mi...?
megtöbbszöröződött a vasúti balesetek száma, mert a "NAGY VERSENY"-ben b*sztak a biztonságra odafigyelni a cégek. Tényleg a rohadt életbe, nem veszitek észre, hogy Mo.-on semmi sem működik normálisan a szabad piacon?Mindenki kartellezik a bankokon át a biztosítókon keresztül az internetszolgáltatókig.Mert a PIAC mindent megold.

Bit Rot 2007.12.23. 13:29:56

"Az egésznek talán majd valamikor a távoli jövőben egy piaci versenyre berendezkedett, több társasággal operáló struktúra vethet véget. Hiszen egy profitorientált vállalat nem engedhet meg magának ilyet, ott az említett pénztáros hölgy rögtön repülne, ahogy az rendjén is van."

Mekkora naivitás!
Mintha a post írója nem ismerné a magyar bank és biztosító viszonyokat! Vagy a magánkézben lévő közműveket!

Semmit se old meg önmagában a privatizáció, a "verseny" (ami nincs).

Igenis a MÁV-Start-nak kellene rendet raknia! És nincs mit várni a versenyre, most kell rendet tennie!

Ilyen árak mellett, ami van, kapjunk má szolgáltatást is!

balage28 2007.12.23. 13:31:04

Kartell ?
A szakszervezetek nem kartelleznek ? Nem egyeztetnek ? dehogyisnem....
Maximunm abban reménykedhetünk, hogy "csak" egymással szervezkednek, és nem külső (politikai, gazdasági) erőkkel.

Egyébként én sem érzem helyénvalónak pont a mávosok sztrájkját, hiszen minden magyar állampolgárnak évi 30.000,- Ft-jába kerül a máv vesztesége...
Ha csak az adófizetőket nézzük (mondjuk azt 3-4millió embert, aki a többit eltartja), akkor még durvább a szám - év i 100.000 Ft körül. Nekem jól jönne annyi plusz.

Bár gondolom a mozdonyvezetőnek is hiányzik a havi 400-500ezres fizetése mellé - és azért azt elfogadhatjuk, hogy a mozdonyvezető baj esetén nem sok mindent tehet. Hacsak nem SuperMan, kiugrik a mozdonyból, elérepül, és egfékezi....

balage28 2007.12.23. 13:34:38

Nem elsősorban a verseny segítene, hanem egy JÓ tulajdonos - egy bajban lévő céget NEM LEHET demokratikus módon rendbe hozni. Kellene 1(!) tökös vezető, aki vállalja, hogy kirúgja a henyélő, a cég teljesítményét, megítélését rontó alakokat (legyen szó kallerről, pénztárosról, közép, vagy felsőbb) vezetőről.
És álljon már végre a saját talpára a máv. Ha nem működik, nem rentábilis, BE KELL ZÁRNI. Egy kisvállalkozónak ki fizeti a deficitjét csak úgy... puszira...

balage28 2007.12.23. 13:36:15

És egy utolsó:
Az éves 300mrd-os deficitből vajon hány állást lehetne létrehozni ?

segítek: sokat... kb300.000! (1MFt/állással számolva)

ugye mennyivel jobb lenne...

Netuddki. 2007.12.23. 13:40:52

Köcsög mávosok!
Egyszer engem is megszopattak a saját hibájuk miatt. Az egész bandát meg kéne szüntetni és eladni az osztrákoknak.

Sam8888 2007.12.23. 13:50:44

Az én sztorim:

Sztrájk ugyebár. Nembaj, megnézem elvira-t, megy vonat Kaposvárról Bp-re. Ok, bemegyek megveszem a jegyet. -Megy a vonat? -Megy. Indulás előtt hallom a rádióban, hogy a pécsi IC-k kis késéssel de közlekednek. Nekem még ígyis jólett volna, mivel másnap meló, utána meg vizsga. Szóval IP indul Kvárról, ugyebár Dombóvárnál átkéne szállni a pécsi IC-re, mikor benyögik a hangosba', hogy a pécsi IC a sztrájk miatt nem közlekedik... Szuper! Pénztár, érdeklődés, mikor megy? Majd holnap reggel. Se oda se vissza. Busz? Azsem megy. De legalább a jegyárat visszafizették. Még jó, hogy volt egy srác aki felajánlotta, hogy kocsival visszavisz Kaposvárra...

KöcsögMÁV

capor_ 2007.12.23. 14:01:35

A késés miatti jegyvisszaváltást mindig zokon veszik a pénztárosok.. (mintha nekeik nem lenne tök mindegy)
Múltkor a Bicske megállóban este 10kor odamentünk a pénztároshoz, hogy visszaváltsuk a jegyet, mert a vonat előreláthatólag 40perces késéssel érkezett volna.. Erre a pénztáros hölgy azt mondja, hogy éppen nem ér rá :D (egy négyzethálós füzetbe húzogatott vonalzóval vonalakat...) És ezért szimpatizáljon velük bárki is?

tollas 2007.12.23. 14:17:03

Mi köze a pénztáros viselkedésének a sztrájkhoz és a szakszervezethez?
Lehet, hogy pont ő volt az egyik sztrájktörő.
Aki ilyen hülyén védi a MÁV érdekeit, arról inkább ezt képzelem el.

dXtr 2007.12.23. 15:15:07

majdenm ugyanez a story tortent meg velem, csak Szolnokon.....3 vonat kozul valaszthattam mert mind kesett
az Ict valasztottam mert gondoltam az indulas + késésekbol h noha mind a 3 nagyabol egyszerre er ide, megis az ic lesz ami legeloszor elindul
potjegy megvesz ..var
kiiras 60 percrol 90 re...de csak azert nem 120 percre mert csak ketjegyu a kesest jelolo oszlop a tablan (optimizmus!)
megrpobaltam visszavaltani...penztarosnonk lobogtatta a szabalyfuzetet h nemlehet mert igy meg uyg nem az o hibaja meg amugyis..mar 60 percen belul van a vonat
belevigyorogtam a szanalmas fejebe es vartam tovabb az elso vonatra
a zarthelyire persze nem ertem be...vallalkozasok gazdasagtana targy lett volna...raferne a mavra..erdekes dolgok vannak benne
a sztrajkrol ua a velemeny mint a szerzonek
ilyen lusta trehany banda ne sztrajkoljon es benitsa meg a tobbi dolgozo ember napjat mindenfele kitalalt indok miatt

mgabrielm 2007.12.23. 16:17:22

mindegyik leül, egyes.

A vasúti személyszállítás sehol (ismétlem sehol) nem hoz termel hasznot.
Csak a teherszállítás rentábilis, az viszont annyira, hogy megéri a személyszállítás bukójával együtt.

Szóval azt akarom mondani hogy majd a privatizált MÁV majd jól kinyalja mindenkinek a hátsóját, az hiú ábránd, legalábbis nem azért fogja, amiért...

Angol példa: igen, megnőtt a balesetek száma. Egy ideig. Aztán jól be is lettek perelve a vasúttársaságok, így azóta nem spórolnak a biztonságon. És mostanában nincsenek is balesetek, ergo nem teljesen igaz amit írt itt valaki.

A MÁV-os hölgyet mindenesetre a mikrofon szűrőjén keresztül kellett volna kihúzni a kis odújából, majd ugyanitt visszapasszírozni. Utána megkérdezni újból, hogy akkor hogy is van ez a visszaváltós történet.

TFec 2007.12.23. 16:44:11

Egyébként a telefonos ügyfélszolgálat elég jó. Múltkor hasonlóan tuskó módon viselkedő pénztáros szeme láttára hívtam fel és tettem panaszt. Kicsit lesápadt, utána már nem volt nagy a pofája. Kaptam is levelet, és a vitában is nekem adtak igazat, visszakaptam a jegy árát.

Neocon 2007.12.23. 17:47:44

Checkpoint Charlie: fiam, mekkora hülyeségeket tudsz te beszélni. Ma ami normálisan működik Magyarországon az kizárólag a szabad piacon van (versenyhelyzetben). Természetesen néha ott is vannak gondok, de azt általában a verseny gyorsan kiigazítja. A biztosítók kartellben, mi? Ja, hát biztos ezért látjuk a kötelezőnél, hogy minden biztosító ugyanannyiért biztosít minket, persze... csak vedd be a pirulákat, aztán nyomás lefeküdni.

petya.bacsi 2007.12.23. 17:48:34

Mgabrielm: köztudott, hogy a személyszállítás sok helyen veszteséges, de mégis többet kap máshol az ember, aki utazik. Máshol utasközpontú az egész, a MÁV meg teszi itt a pökhendi hólyag szerepét, és megteheti: mert az utasnak sosincs igaza. Az utas jogait senki sem védi.
Késett a vonat, lekéstél a vizsgáról vagy elkéstél egy tárgyalásról? Panaszt teszel, és jön a fantasztikus kommunikációs csapattól a legyártott válaszokból copy/paste levél, amiben sajnálkoznak, de megmagyarázzák, hogy 2+2 az nem 4, és igazából nem is késett el sehonnan sem az utas.

A MÁV feneketlen kút, hiába öntik bele az adófizetők pénzét, semmi változás, mármint az utasok szemszögéből. Több, mint 1 évtizede utazom vonattal és semmi változás (az új pólóinget kivéve a kallerokon). Sőt, romlott az egész.

Nem biztos, hogy az eladása lenne a legjobb, de kéne egy MÁV felett álló szerv, ami bizony nyakoncsípné, és számonkérné az utasok panaszait ezen a cégen. Mert röhej, hogy 30 napból 25-ször késik a vonat, röhej, hogy mindenre van magyarázat meg kifogás. Ide nem kommunikációs csapat kellett volna, hanem egy ilyen szerv, ami megvédi az utast, és garantálja, hogy kap is valamit a pénzéért.

Kismanó 2007.12.23. 19:53:29

Cegléden kimondottan bunkó a pénztárosok nagy része. Ez a stílus ott nem újdonság, ez a megszokott. Hozzátenném, azért itt is van kivétel.

G.T. 2007.12.23. 20:53:27

Breaking news:
-----Kivételesen nem volt para az utazás most így ünnepek előtt nálam!!!---------------------------

Na, szombaton a balatoni/kanizsai (amúgy is szar állapotban levő) vonalon viszonylag most nem késett a vonat a kiindulóállomáson, csak 5 percet, ami már jónak mondható! És nem volt tumultus sem a jegypénztárnál, mert a Kelenföldi "lebujban", ahol a hírös elkúrt 4-es metró épül 2db MÁV-startos emberke még árult jegyet, így gördülékenyebben ment a jegyvétel (ami minimális fejlődés, szóval jó dolog!), igaz a bácsival 4x kellett kiszámoltatnom, hogy mennyit adjon vissza, mert Qra nem tudott számolni... (Elején kevesebbet adott vissza, jó magyar szokás szerint megszámolom, és megmondom, h. nem annyi... és nem is feltételeztem, h. meg akar károsítani, amikor ránéztem láttam, hogy nem egy matekzseni, és hagytam neki 2 percet, hogy kiszámoljon egy 4 számjeggyel való kivonásműveletet, mindezt fejben...) Kicsit furdal is a lelkiismeret, hogy nem tanítottam meg számolni, dehát majd legközelebb, igaz csak 5 perc volt a hivatalos vonatindulásig, de ha tudtam volna, hogy 5 percet még késik, akkor azt a 9 percet matekoktatásra szántam volna... A jegyadó géphez mindenesetre értett, azt jól megtanították neki, de valamilyen 1 hetes fejszámolós kurzusra is be kellene iratni szegénykét...:)
Szintén egy másik vonatra bemondták, hogy műszaki okok miatt várhatóan 15 percet késik, ami már haladás, mert eddig Qra "0" volt az információ, amit az utasoknak nyújtottak! Szóval a gépi bemondó szókincsét remélhetőleg tovább fejlesztik, és bemondják, hogy "személyi baleset/műszaki hiba/vezetékszakadás/vezetéklopás, stb." miatt késik a vonat várhatóan xyz percet, esetleg a vonat érkezési ideje bizonytalan, ha tudnak kérjük utasainkat, mással utazzanak! :))

Szóval itt értettem meg, hogy nem érdemes sem a jegykiadóval, sem a kallerral szórakozni, belekötni, vitába szállni, mert nincsen értelme, jobb azonnal valamilyen MÁV-Start központot hívni, mert ott akadnak normális emberek!!! Van erre valami központi számuk, ahol fel is veszik egyből a telefont, és nem kell az almenükben az automata bemondó hangját hallgatni percekig???
..a honlapjukon csak ezt a számot találtam: MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49 / +36 (1) 371 94 49 Ezt fel is veszik 1 percen belül, és normális emberek ünek a túloldalán? Mi a tapasztalat? ..ha netán le akarna ütni a kaller, vagy parasztkodik a jegypénztáros akkor jó lenne tudni a számot...bár eddig mindig én voltam az erősebb! :) ..na jó 1-2 jegypénztárossal dúrván szívtam már én is, de a gyorsvonatokra általában nem tesznek talán faparaszt kallerokat, csak a személyre! :)

G.T. 2007.12.23. 21:05:51

Azt pedig jó lenne a kedves vezetőknek eldönteni rohadtgyorsan, hogy privatizálni akarják-e a MÁV-ot, mert akkor qra nem fizetnék adót, legalábbis a MÁV-nak nem adnék semmit, mert az egy az egyben egy nagytőkés kaparintja majd meg, és röhögni fog a markába, hogy ilyen egyszerűen kirabolta a munkásembereket...

Én csak azt nem értem, hogy a szolgáltatás mitől lenne jobb???, ha privatizálják==eladják az egész országot a t. képviselők. Egy haszonleső kapitalistának megéri, egy magyar államnak meg nem éri meg üzemeltetni a tömegközlekedést, egészségbiztosítani saját országában élő lakosokat, stb.? Rendben, adjunk el mindent, az egész Qva országot, de akkor qra nincsen szükség képviselőkre, sőt adót sem kellene akkor fizetni, mert mi a halálnak kellene, ha mindent eladtak, és mindenért piaci árat kell fizetni? ...az utazástól, a gáztól, a villanytól mindenig... És érdekes, hogy a privatizációra qva sok jelentkező van, szóval minden nagytőkésnek megéri, csak a magyar államnak nem!!!????

-atti- 2007.12.23. 21:07:39

Én egyszer ledöbbentettem egy jegykiadót.

A párbeszéd a következő:

- Bp.-re kérek egy 26 év alattit.
- És melyik vonatra kéri a helyjegyet? Megy xx:yy és x'x':y'y' időpontban.
- Á nem..., megy majd most a személy Sárbogárdra majd onnan a másik személy Bp.-re.

(ő néz és egy kis idő múlva)
- Én nem bánom.


A sztrájkhoz:

A gond elősorban a szakszervezeti vezetőkkel van. Az egyik sztrájkkal kapcsolatban egy konkrét történetet meséltek, hogy mennyire megszívta az egyik mozdonyvezető azért mert neki sztrájkolnia kellett és ezért nem tudott hazamenni. Kb. 25 órás szolgálatot teljesített miatta. Még normálisan megszervezni sem tudják. A másik meg, amíg a vasút visszafejlesztése folyik gőzerővel addig senki ne számítson semmi jóra.

Édesanyám éveken át küzdött a feljebbvalóival azért, hogy az útátjárók biztosítóberendezéseit szakmai szempontból normálisan építsék meg, a munka törvénykönyvét tartsák be meg még sokmindenért. Át is ment egy másik részleghez a MÁV-on belül. Most legalább több lehetősége van keresztbetenni az ilyeneknek, de sajnos túl sokan vannak ilyenek a máv vezetői között.

Manyizga (törölt) 2007.12.23. 21:42:26

A legjobb az, amikor nem adnak jegyet, ha nem mutatod fel a kedvezményre jogosító igazolványt. Meg is kérdeztem, hogy a nagymamámnak nem vehetek nyugdíjas jegyet? Csak személyesen vásárolhatja meg?

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.23. 22:17:11

Az is szép, mikor nem adják vissza a láthatóan fel nem használt, nem kezelt jegyet, amit nem vett igénybe az utas, mert "nem ezen az állomáson állították ki".

A címadó vicc egyébként így hangzik: a roma zenekar tagjai közt szétosztja a bevételt a prímás. A bőgős nem kap semmit.
- Te Lakatos! Hát nekem nem jár?! - kérdi csalódottan.
- Járni jár... de nem jut!

aranyhaj.blogspot.com

andreasue (törölt) 2007.12.24. 00:14:51

A MÁV az egyik utolsó szocialista nagyvállalat. Nem értem miért nem szereti a bolsik. :P

Csingervölgy (törölt) 2007.12.24. 07:59:21

Ad1. Nem a MÁV nem adta vissza a panaszos pénzét hanem a MÁV START Zrt. Amit a hölgy MÁV-nak hisz évek óta nem az aminek ő hiszi.
Ad2. Ha tájékozatlan a cég belső ügyeit tekintve akkor hogyan is lehetne tájékozott abban, hogy sajnálatos módon kezelési költséget vonnak le a jegyárból annak visszaváltásakor.....
Ad3. Vajh a kedves MÁV (az utastájékoztatás valóban a MÁV pályavasúti üzletágának a dolga) honnan kelene, hogy tudja, hogy az utas kalkulál és a késő IC-t favorizálja a helyből pontosan induló személy helyett?

Valaki írta: "és nemmondják meg a késés okát".
Kérdezem, a prérin egy (jobb esetben) esőbeálló alatt a buszt várva ki tájékoztatja a kedves utazni vágyót? Jól gondolom, hogy senki?
Állítom, hogy ha pl elhangzana egy szöveg miszerint: tájékoztatjuk kedves utasainat, hogy a 9029 vonat V43 1001-es pályaszámú mozdonyának fokozatkapcsoló robbanása miatt a vonat bizonytalan ideig késik. Mondjuk ez lenne egy korrekt tájékoztatás, ekkor az utasban felmerülő azonnal tisztázandó további kérdések:
1. Merénylet történt?
2. Mennyi az a bizonytalan idő?
3. Mi a fene az a V43?
stb.....

Manyizga (törölt) 2007.12.24. 08:25:52

Csingervölgy, a késés okát nem ilyen részletességgel kéne elmondani. :)
Hanem így: Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy a Ceglédre menetrend szerint 13:52-kor érkező, "Mittudomén milyen" IC, a Nagykőrös-Nyársapát szakaszon történt felsővezeték szakadás miatt előre láthatólag legalább 40 percet késik. Javasoljuk, hogy az Abony-Szolnok felől érkező vonatokkal próbálják folytatni útjukat Budapest felé! A késésért szíves elnézésüket..."

Ugye? :)

Csingervölgy (törölt) 2007.12.24. 09:07:15

Ez esetben a kalauzt az alábbi kérdésekkel zaklatnák:

A felsővezeték az mi? Miért szakad le?

Ehelyett mostanában a hangos csak egyszerűen műszaki okot kiabál ami teljesen korrekt szerintem.

A javaslati dolog az egészen szimpi.

Abban az esetben segítség ez ha a hangostájékoztatást végző személy rálát a vonal forgalmára. Vannak ilyen szakaszok és a jövőben pedig valószínűleg minden vonat fog pontos adatokat szolgáltatni a pillanatnyi helyzetésről. (2-3 éven belül)Ekkor ennek lehet reális alapja, addig azonban az utastájékoztatást végzők pont úgy sötétben tapogatóznak mint az utasok. Mellettük ebben az esetben az utassal szemben csak a rutin szól.

harcimaci 2007.12.24. 09:33:04

Merenylet tortenik minden nap!!!!! Amilyen szolgaltatast produkal a Mav az utazo kozonsegenek (kocsik allapota,szemelyzet stb)Merenylet tortenik mikor alitolag hozzaerto emberek millios fizetesekert,tobb szaz milliardos hianyt halmoznak fel evente amit a magyar emberek adojabol kell kiegyenliteni.

pbence 2007.12.24. 15:16:18

Idéznék a MÁV-START Üzletszabályzatának I. részéből:

9.§ (1) 101. KF.
"Ha az utas a vonat 10 percet meghaladó késése vagy a csatlakozás várható elmulasztása miatt nem utazik el, a vasút a kiindulási állomáson a visszaadott menetjegy, pót- és helyjegy, helyjegy, pótjegy árát levonás nélkül visszatéríti."

12.§ (3) 146. KF.
"a/ A vasút kezelési költség levonása nélkül téríti vissza – kilométer-távolságtól függetlenül – menetdíjat vagy a menetdíj-különbözet, ha az utas az utazásról lemond és igazoltatja, hogy az igénybe venni kívánt vonat vagy kocsi
- 10 percet meghaladó késéssel indult volna,
[...]
b/ Az igazolást a vonat jegyvizsgálója, illetve a felszállási állomás ügyeletes alkalmazottja köteles kiállítani."

20.§ (2) 187. KF.
"a/ Ha a vasút a helybiztosítással közlekedő vonat kimaradását, késését, módosított menetrend szerinti közlekedését a felszállás és az indulás előtt közzétette, az utasnak - a 10 percet meghaladó vonatkésés esetében - módjában áll az utazásról lemondania, és a menetdíj, a pót- és helyjegy, helyjegy díjának - kezelési költség levonása nélküli - visszatérítését kérnie.
[...]"

Tehát a pénztáros szabálytalanul járt el, mert bár nem kapott igazolást, fel kellett volna hívnia az utas figyelmét arra, hogy kérjen az ügyeletes alkalmazottól.

Adani 2007.12.24. 15:48:15

Miért isl enen baj ha bemondanák ,h felsővezeték szakadás van? Lehet, h páran zaklatnák ak allert ,h az meg mit jelent ,de ált. azt már mindenki tudja, h ha felsővezeték szakadás van akkor sokáig kell ácsorogni, mert a MÁV-nál nem megyo lyan gyorsan a dolog, h odaküldök egy dízelmozdonyt és áthúzom a szerelvényt a leszakadt vezeték alatt. Mikor Szajolban elromlott a Szili, akkor 80 perc vol mire hoztak egy másikat ( pedig ott van 8-10 km-re Szolnok, ahol mivel nagy vasúti csomópont mindig van jó sok). Megaztán nem hiszem, h olyan bonyolult lenne elmagyarázni a t. utasnak, h van az a drót ott fent abból gyün az áram, és a mozdony árammal megy. Ha az leszakad nem kap áramot és megáll, ezért vagy vissza kell tenni oda, vagy keríteni egy dízelmozdonyt, ami majd áthúzza a leszakadt vezeték alatt és mehetünk tovább. A mi az a V43 kérdésrem eg elég annyit mondani ,h a mozdonyt hívják így.

marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.12.24. 21:52:03

es mijaza moZdony? halljatok a keteves fiam vonatmanias, A vasuttorteneti parkban alig akart leszallni a kisvasutrol, mindene a moZdony. remelem nem akar sinesz lenni.