MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bécsi utazás - EC 42

2007. december 15. - georgejr
Ma a MÁV-Start egy rendhagyó sajtótájékoztatót tartott. A sajtó képviselőit meghívták egy bécsi kirándulással egybekötött tájékoztatóra. Engem is meghívtak így a következő postban leírtakra tudok reagálni elsőkézből. De először jöjjön a post:

Tisztelt MÁV Blog és MÁV-START!

Kedvesemmel Bécsben kívántunk volna utazni, ilyen hírek hallattán inkább az autó mellett döntöttünk. Drágább, vezetni is kell, de nem szállítanak ki.

Hír linkje: http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-168624
Persze ezt is ki kellett egészíteni a jobban értesülteknek:
"
A MÁV szóvivõje megint kamuzik...!
 
Az EC 42-es már a Keletibõl több mint fél óra késéssel indult (de nem csak ma, tegnap is...!), mert nem fértek fel az utasok az 5 kocsiba! A vjv. próbált intézkedni, persze nem kapott kocsit.
Gyõrben szintén túl tartózkodott a vonat, a probléma ugyanaz...
Hegyeshalomba már mintegy 40 perces késéssel érkezett. Az ÖBB személyzet nem vette át a zsúfolt vonatot, szerintem jogosan.
Nem igaz, hogy állóhely voolt még a vonatban, sõt a peronokat nem is nevezném annak...
Majd egyik topiktársunk beszámol részletesen, aki a vonaton utazott."
Linkje az Index fórumán:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=74237437&t=9005494

Ma reggel a Liszt Ferenc EC-hez csatoltak egy külön kocsit, amelyben a sajtó munkatársai foglaltak helyet. A vonat nem ezért indult késéssel. A vonat késésének egyszerű volt az oka. Annyian éltek a kedvezményes jegy nyújtotta lehetőséggel, hogy egyszerűen nem volt elég hely a vonaton, amikor ezt meglattak a mávos veztetők, azonnal utasították a Keleti munkatársait, hogy csatoljanak egy plusz kocsit a szerelvényhez. Ezért indultunk késéssel.
A gond ott kezdődött, hogy Győrött,  Hegyeshalomnál még sok ember felszállt. Amikor meglátta az ÖBB kalauza azt a sok embert, akik egymás hegyén hátán álltak, kiakadt, hogy ezt igy nem lehet, balesetveszelyes. A mávosok ott próbálták győzködni az osztrákot, de az csak nem volt hajlandó átvenni a vonatot. A szóvivő csak annyiban vétkes, hogy nem tudott arról a szabályról, miszerint Ausztriában nem lehet álló utasokkal, pontosabban ilyen zsúfolt szerelvényt közlekedtetni. Ezt később számunkra a hazafelé vezető úton az ÖBB vezető munkatársa mondta el. Sigulinszki Tibor ekkor már nem volt velünk, mivel Ő egy 2 órával korábbi vonattal hazajött.
A történtekért maximum annyiban felelős a MÁV, hogy kevés kocsit küldött, pedig az eredeti szerelvényt megtoldották egy kocsival pluszban az utasok részére. A sajtókocsi is külön kocsi volt, tehát az eredeti méretet nem csökkentették. A vonaton lévő mávos vezetők folyamatosan próbálták megoldani a helyzetet, de sajnos az öbb-s kalauz nem engedett. (elég ideges volt) Így az EC megvárta a következő Euroregio vontatot.

Egyes médiumok úgy fújták fel a dolgot, mintha a sajtós vagon miatt történt volna. Ez nem igaz. A vjv állításairól annyit (cafolni, se megerositeni nem kivanom), ha nincsenek reggel a mávos vezetők a Keletiben, akkor a keletisek elmenesztik eredeti, kevesebb vagonnal. A sajtós kocsi pluszban volt. Miattunk senkit nem szállítottak le.

Nem akarom védeni a MÁV-ot, de nem először tapasztalom azt, hogy hozzá nem értő emberek továbbítják a híreket a médiának, amelyek így torzulnak, plusz a média pletyka szintre süllyeszti ezeket. Így lesz fals, és féligazság egy adott hír. Gondolok azon rádiós állításokra miszerint a sajtósok miatt volt a cécó.

De ennyit a leszállításról. Miről is szólt ez a mai tájékoztató? Sikerült betekintést nyernem a MÁV-Start 2008-as terveibe.

2008 a megújulás éve a vasútnál

Ez a célkitűzés a következő évre, de lássuk mik szerepelnek ebben:
Az év elején tervezik elindítani az elektronikus jegyvásárlást, amelynek tesztelése a jövő héten kezdődik. A jegyeket a neten tudjátok majd megvásárolni és egy kapott kóddal a pályaudvarokon (első körben Keleti, Nyugati, Déli) elhelyezett terminálokon kinyomtatni. Remélhetőleg ezzel csökkenni fog a sorbanállás, és gördülékenyebb lesz a jegyváltás is.

2008-ban 39 új Flirt érkezik, amelyek kiváltják részben a már elavult gépparkot, emellett gyermekbarát kocsikat is hadirendbe állítanak, a Nagy Családosok Egyesületével konzultálva. Itt a gyermekeknek kialakított ülések mellett, pelenkázó, illetve játéksarok is kialakításra kerül.
Továbbá a kerékpárosokkal együttműködve az ő igényeikhez igazodva további fejlesztésekbe kezdenek.

A tájékoztatásra is több energiát és erőforrást szánnak, ezt mutatja azon törekvés miszerint a mav-start.hu oldalon hamarosan külön felületet kap az ügyfélszolgálat, online bejelentési lehetőséggel, valamint egy 24 órás hírszolgálatot is indítanak, hogy az utasok a honlapon tájékozódhassanak az aktuális közlekedésről. Több újításról is volt szó, amelyekről nem szeretnék most bővebben írni, de elég legyen annyi, hogy a tervek alapján bennem egy webkettes mav-start.hu kezd kirajzolódni.
Azt mondom a cél jó! Mostmár csak az irányt kell tartani. Hajrá.

Ui.: Állítólag Gaskó ígéretet tett arra, hogy szerdától nem sztrájkolnak az ünnepekre való tekintettel:)

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr11265211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.12.15. 21:44:24

Nos, tőlünk nyugatra úgy látszik figyelnek az utasokra (ez nem nagy újság számomra).

Hétköznapi (a MÁV-nál ez tutira az), hogy az a vonat is tömve van (csókoltatom az utasszámlálókat...), csak hát pár száz kilométerre nyugatra már van kulturája az utazásnak, odafigyelnek az ügyfélre, szolgáltatnak, itthon meg nagyon nincs semmi sem, csak műszaki ok, forgalmi ok, késések, kifogás és magyarázathegyek.

Nálunk az a jó, ha megmoccanni sem lehet, hiszen dörzsölhetik a kezüket, hogy "tyű de kihasznált a vonat". Fel kellene végre nőni a MÁV-nak, de nagyon sürgősen.

Gaskó úr bejelentésének örülök, reméltem, hogy nem akarja tönkretenni sok ember Karácsonyát, nem értek a politikához, de Rékuchoz hasonlóan nekem sem tetszik ez az egészségügyi reformos történet (nyilván a Sicko c. dokufilmet nem lehet szentírásnak tekinteni, de infók hiányában - helyesebben utánakérdezősködve sem igazán tetszik).

Nem az utasokkal kellene kiszúrni, mert gondolom azt Gaskó úr is tudja (persze, hogy tudja), hogy rengeteg napi vonatozónak sem tetszik a történet.

petya.bacsi 2007.12.15. 21:55:14

A MÁV Startos megújulást én nagyon nem hiszem, valahogy az ilyen bejelentésekkel nagyon szkeptikus vagyok, eddig is volt egy rakat elérhetőség, amin elsírhatta magát az utast - persze különösebb utóélete nem lett a panaszának, kapott egy sablonlevelet, és csókolom. Kártérítést meg felejtse el. Most már online formában is lehet panaszkodni. Ez tényleg előrelépés?

A lendület meg az igérgetés eddig is megvolt a MÁV-ban, nem ezzel volt/van a gond (10 éve csak romlik a cég, ezt a "sikerszériát" a következő év sem fogja megtörni).

A 2008-as év sem hoz tehát semmi változást a MÁV-nál, mivel megújulásra képtelen a cég: lesznek/vannak késéshegyek, lesz/van rossz menetrend, továbbra sem lesz precíz utastájékoztatás (sokszor gőze sincs a telefonos tudakozónak, hogy felsővezeték-szakadás miatt áll a forgalom (visszakérdez, hogy tééényleg?), több perces várakozás után tudta meg, hogy tényleg. Köszike). Igérgetni bármit lehet.

petya.bacsi 2007.12.15. 22:03:00

"meglattak mávos veztetők, azonnal utasították a Keleti munkatársait, hogy csatoljanak egy plusz kocsit a szerelvényhez."

Ja, ma meglátták a kedves vezetők, hogy nyomorognak az utasok, de a menetrend tervezésénél meg az utasszámlálásnál nem. Néhány vezető utazhatna többet is a vonaton, személyvonaton, hogy lássák ott mekkora tumultus van. Na, erről beszélek: lufi az egész.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.12.15. 22:29:15

Kik voltak azok a MÁV-os vezetők?

Turmion Kätilöt 2007.12.16. 09:06:05

Segítsetek, ti akik tapasztaltabbak vagytok !
Nem értem, már sz EC-re sem lehet helybiztosításos jegyet venni ? Vagy ilyenkor fiktív helyekre adja ki a jegyet a máv ? Egyszer én is utaztam egyszer a reggeli EC-vel. És tényleg sokan vannak rajta. Ha valamivel többen gondolják, hogy Bécsbe, akarnak menni, akkor meg nincs ülöhely ?

1116001 2007.12.16. 11:30:14

Mivel nem helyjegykötelesek a bécsi EC-ék
CSak bizonyos kvótáig tudnak rá helyjegyet adni, ha jól emlékszem.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2007.12.16. 12:23:04

webkettes MÁV-start.hu? Őszintén? Előbb az utazás minősége javuljon, ne ez. Előszőr nem erre kellene költeni. Online bejelentés? Minek? , az se lesz jobb mint a mostani. A válaszok hasonlóak várhatóan hasonlóak lesznek a mostanhoz. 24 órás hírszolgálat? A MÁV-direkt nem az? Ha oda sem jut az informácíó, akkor mi garantálja, hogy a webre felkerül?

Az online jegyvásárlás jó, remélem nemcsak BP-n lesz hozzá "nyomtató". De ezzel nem lesz gördülékenyebb a rendszer. A keletiben például lenne kapacitás a normális jegyevásárlásra, ha nyitva lenne az összes pénztár. De ezt már jópáran leírták itt, ott, amott.

A cél tényleg jó, de sokat nem hinném hogy menne előre a máv szekere.

petya.bacsihoz hasonlóan elvárnám én is, hogy több vezető utazzon rendszeresen vonaton. NEM különvonaton! Sőt még az ingyenjegyét is kifizetném, ha utazna velem egy napot.

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2007.12.16. 12:31:23

Valami lemaradt... Tegnap (szombaton), Pécsi átszállással utaztam. Lett volna 5 percem átszállni, nem bíztam a MÁV-ban, ezért korábbi vonattal utaztam Pécsig, bejött a megérzés, továbbindulásomkor 45 perc késést ígért a hngosbemondó. Vállaltam az 1 órás kényszerpihenőt a korábbi indulás miatt, de!!! Pécsen, egy megyeszékhelyen, egy IC-városban... nincs(!) váróterem, az emberek nem tudtak leülni, ugyanis a huzatos épületben, ahol jegyet lehet venni NINCS pad. A pénztáros hölgytől próbáltam infot szerezni (nem éppen votl kedves):
-Jó napot! Várótermet merre találom?
- Ott kint lehet bemenni, ki van táblázva. (Unott kép, motyogás)
- Megtaláltam, de be van zárva.
- Akkor nincs (semmi csodálkozás, semmi "próbálokutánajárni)
- Délután sem lesz? Mert akkro is kb. 1 órát kell csatlakozásra várnom.
- Ha most sincs, akkor se lesz (...és kikapcsolja a mikrofont)

Köszönöm MÁV az összesen kb 1,5 óra vacogást, havat kavaró szélben. Panaszlevél ment is, a megfázás elleni gyógyszerárral. MÁV 2007

flimo13 2007.12.16. 12:33:01

Csodálom, hogy nem baszták agyon ott helyben az ÖBB-s kallert a kedves utasok.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.12.16. 12:55:07

"Most már online formában is lehet panaszkodni. Ez tényleg előrelépés?"

Nekem sikerült már 3-4 évvel ezelőtt is, elküldtem pár emailt, kb. két hétig semmi, aztán jött válasz, érdemi, viszonylag korrekt.

petya.bacsi 2007.12.16. 13:25:15

Flimo13: Ha ott lettem volna morogtam volna én is a kallerre, aki csak a szabályt tartatta be, de egy kicsit gondoljunk bele: náluk nem nagyon szokás/divat az idehaza bevált dolog, hogy mozdulni sem lehet egynéhány gyorsvonaton, vagy a peronon és az ülések között is lógnak utasok a személyvonaton. Nálunk az is előfordul, hogy kimarad egy vonat, sebaj, felférnek a következőre is...

De képzeld el a szitut mekkora égés ez a MÁV vezérkarnak, sajtó előtt beégtek de nagyon. Ugye azt írta GeorgeJr, hogy "meglattak a mávos veztetők, azonnal utasították a Keleti munkatársait, hogy csatoljanak egy plusz kocsit a szerelvényhez.". Értitek, ez mindig így megy, csak most szóltak, hogy ugyanmár, jöjjön már még egy kocsi a vonattal. És még azon is tolongtak!!!

"Ausztriában nem lehet álló utasokkal, pontosabban ilyen zsúfolt szerelvényt közlekedtetni."

Ide a MÁV soha sem fog eljutni ütemes (de rosszul kigondolt) menetrenddel sem, mert ugye az utas tanácsait, javaslatait NEM fogadják meg, pedig ők azok, akik minden nap tapasztalják, hogy valami nagyon nem jó - a 120a-s vonalon a következőt kellene csinálniuk 13.00-18.00 óra között: a nagykátai helyi vonatot le kellene küldeni Újszászig/Szolnokig, így a szolnoki (Zónázó, ha még van ilyen) vonaton nem lenne annyi álló ember. A délutáni mendei vonat is tök felesleges, azt meg Tápiószecsőig kellene leküldeni (rengeteg Sülysápon, Tápiószecsőn leszálló ember van, így megoldható a tumultus), így lenne óránként 2 szecsői és 2 szolnoki vonat, ami ugyanúgy gyorsított lenne, csak az első megállója Rákos után Tápiószecső lenne. Így a sülyiek sem morognának, hiszen 2 vonatjuk lenne, és a tovább utazók is örülnének.

arkimbz 2007.12.16. 13:58:56

Azért azt elárulhatná valaki, hogy a kedves osztrák jegyvizsgálók ezt a "túlzsúfoltsági" szabályt otthon miért nem tartják be!!!!

Nekem is volt már sajnos szerencsém jó néhány csordulásig tömött osztrák IC-hez az elmúlt hónapokban.

tomi79 2007.12.16. 14:16:12

"Amikor meglátta az ÖBB kalauza azt a sok embert, akik egymás hegyén hátán álltak, kiakadt, hogy ezt igy nem lehet, balesetveszelyes... Ausztriában nem lehet álló utasokkal, pontosabban ilyen zsúfolt szerelvényt közlekedtetni." És nálunk nem az? Itt miért nincsen ilyen szabály?
"A történtekért maximum annyiban felelős a MÁV, hogy kevés kocsit küldött, pedig az eredeti szerelvényt megtoldották egy kocsival pluszban az utasok részére." Mi az, hogy maximum? Ez elég nagy felelőtlenség. Ha sok az utas, nem kellett volna gondolni több kocsira? Pláne, hogy a vezetők meg a sajtó is ott volt, és nagy égés lett belőle? de egyébként is.
"Csodálom, hogy nem baszták agyon ott helyben az ÖBB-s kallert a kedves utasok." Miért, nem inkább a MÁV vezetőit kellett volna? a MÁV tehetett a körülményekről.
"2008 a megújulás éve a vasútnál" :)))
ilyen fogadkozás már volt néhányszor... a fentiek után el is higyjem?
egyébként az origón is megjelent a cikk, sok hozzászólás is született:
www.origo.hu/itthon/20071215-leszallitottak-az-allo-utasokat-egy-vonatrol.html

flimo13 2007.12.16. 14:33:55

Hát az biztos ha engem akarna leszállítani egy olyan vonatról, amelyre megvettem a jegyet, akkor nem sok maradna belőle. Az állva utazás is jobb, mint a nem megérkezés. Ez különösen aranyos lenne pl utolsó vonattal.

tomi79 2007.12.16. 14:41:49

Persze, de itt átszállította a kalauz az álló utasokat egy másik vonatra, és azzal mentek Bécsbe, tehát mindenképpen megérkeztek, bár késve, de valószínűleg ülve.
Ha az utolsó vonat lett volna, valószínűleg nem csinálja ezt a kalauz, hiszen nagy botrány lenne, ha valakinek Hegyeshalomban kellene ilyen okból éjszakáznia.

Perillustris 2007.12.16. 15:03:20

Kinek van joga felulbiralni az osztrak kalauz donteset? Ha valoban csak betartatta a szabalyt, akkor senkinek.

Ugyanis egy baleset eseten orok eleteben bortonben rohadhat, a vasuttarsasagot pedig szetperlik az aldozatok vagy a rokonaik.

A kaluz fonoke persze adhatott volna eseti felhatalmazast, de ezt a MAV-os vezetoknek kellett volna elerniuk.

Sheldrake (törölt) 2007.12.16. 16:06:52

Na, ezért kértem én egy állásfoglalást a Volán ÜFI-től anno, hogy árulják el nem balesetveszélyes-e reggelente túlzsúfolt autóbuszon állva utazni (jó esetben dugómentesen) 80-90-es tempóban az autópályán egy szarrá rohadt Ikaruson.

A válasz:

NEM BALESETVESZÉLYES.

Akkor a MÁV-nál miért lenne balesetveszélyes a peronon vagy az ütközők között nyomorogni?
Igaz kb. 2 éve Debrecenből mikor elindult az IC széjjel szakadt két kocsi között a szerelvény akkor, amikor azért még helyüket kereső emberek szoktak a kocsik között rohangászni a kerekes szekerekkel. Jah, és pont a Vasútgépészet épülete előtt... Persze, előfordul. Szerencsére, akkor nem lett baj.

Kismanó 2007.12.16. 17:37:14

"A vjv állításairól annyit (cafolni, se megerositeni nem kivanom), ha nincsenek reggel a mávos vezetők a Keletiben, akkor a keletisek elmenesztik eredeti, kevesebb vagonnal. A sajtós kocsi pluszban volt."

A Keletiben senkinek nincs joga/kötelessége ilyenkor intézkedni? Vagy kellene, de lusták dolgozni? Vagy felesleges próbálkozniuk, mert nincs vagon csak legfelsőbb utasításra?

Nudli80 2007.12.16. 21:25:02

"A Keletiben senkinek nincs joga/kötelessége ilyenkor intézkedni? Vagy kellene, de lusták dolgozni? Vagy felesleges próbálkozniuk, mert nincs vagon csak legfelsőbb utasításra?"
Dehogynem, csak biztos nem volt vagon kéznél, mily meglepő... miért is lenne, néha egész vonatok maradnak ki vagonhiány miatt....

Jegkoko 2007.12.17. 11:17:28

Mult héten szombaton bécsbe voltam, a 6:15 ös dáciával mentünk és már kelenföldön annyian voltak rajta, hogy egy tűt nem lehetett volna leejteni, pedig nem 2 kocsi volt a mozdony után kapcsolva , de szerencsére az egyik haverom elöbb felszált és foglalta nekünk a helyet, máskülönben álhattunk volna egészen a határig. De visszafelé ugyanennyien jöttek.

Narrátor (törölt) 2007.12.17. 12:25:49

Ilyenek miatt mondtam le én is a bécsi utazásról. Majd talán később. Amúgy ahogy korábban topictárs megjegyezte, valóban, ha átveszi az ÖBB, onnantól az ő felelőssége. Ha valamiért gyorsfékezni kell a vonattal és mondjuk valaki kifejeli az üveget, mert nem volt hova kapaszkodni, akkor bizony az ÖBB-nek kell helyt állnia a perek során.
Amúgy a BKV-nál is vannak hasonló turpisságok. A Volvo buszokban eredetileg van egy túlterhelést jelző berendezés, amely nem engedi elindulni a buszt, a túlterhelés megszűntéig. Elmés BKV-sok nem állítottak be mondjuk +2 Volvot a 7-esre (vagy M2-re, ahol először megjelentek), hanem inkább kiiktatták ezt, persze ezzel ugrott a gari, ha túlterhelés okozza a hibát.