Hehh. A Bartók Béla sem feneketlen kút....
Tisztelt MÁV-Start Zrt,
Elégedetlenségemet szeretném kifejezni és panaszt kívánok tenni a 2007. 12. 09-én, 17:27-kor, Győrből induló 45-ös számú Bartók Béla EC vonattal kapcsolatosan.
Személy szerint vasárnaponként, a 17:22-es EC-t vettem eddig igénybe, amely Dortmundtól egészen Budapestig közlekedett-tiszta kocsikkal, rendes kalauzokkal, így maximálisan elégedett voltam a nyújtott szolgáltatással. Egészen tegnapig kora estig-ugyanis mikor december 7-én pénteken előre megvásároltam a jegyem, akkor feltűnt az 5 perces későbbi vonatindulás mellett a vonat megváltozott száma is. Gondoltam ez nem jelenthet problémát.
Vasárnap negyed hatkor, késés nélkül meg is érkezett a vonatunk-szokás szerint hátra álltunk, mivel ott általában több a szabad ülőhely. Ekkor jött az első meglepetés: a vonat legalább egy kocsival rövidebb volt, mint az eddigi EC. Hozzáteszem, a felszállók kb. ugyanannyian voltak, ha nem többen. Mikor felszálltunk a vonatra, láttuk hogy eléggé tele van, ezért végigmentünk a kocsin, melynek a másik oldali előterében kisebb tömeg gyűlt össze. S ekkor jött a következő meglepetés: átnéztem a következő kocsiba, s ott is végig álltak az emberek. Ugyanez volt a rákövetkező kocsiban is, s ez volt az összes másodosztályú kocsi volt a szerelvényen. Hozzáteszem, pótjegyes vonaton utaztunk! Megbecsülve, kb. 50-60 utas állhatott a vonaton, s mind abban a reményben szállt fel arra, hogy kényelmesen végigvonatozik Győrtől Pestig, mert hát az IC pótjegy feljogosítja arra, hogy helyet foglaljon. Természetesen (?!) mi is Budapest Kelenföldig álltunk, s bár nem szoktunk leszállni csak a Keletiben, ennek ellenére megtettük, mert így legalább BKV-val kényelmesebben tudtunk utazni. Mikor leszálltunk a vonatról, s végignéztünk, akkor azt láttuk, hogy az 1.-2. másodosztályú kocsi, amely kupés volt, a folyosón tele volt emberekkel (!), plusz a mi kocsink, melyben sorban rendezett ülések voltak, szintén, plusz az előterekben álló utasok.
Joggal kérdezem én:
1. hogy lehet az, hogy a MÁV informatikai rendszere több helyjegyet enged kiadni, mint ahány férőhelyes a vonat? Ez a legdühítőbb az egészben, az ember olyan plusz szolgáltatásért fizet, amit nem kap meg
2. szegényt kalauzt már előre sajnáltam, mert az ellenőrzés során kaphatott volna kideget-meleget, már ha jött volna...mert sem a második, sem a harmadig kocsiban nem láttuk. Akár jegy nélkül is utazhattunk volna, amely az esti körülményekhez képest inkább helyénvaló. Csak Kelenföldön, a leszállás után láttam, mikor végigment a peronon. Valószínűleg jobbnak látta megbújni elöl a vonaton, mint dühödt emberekkel társalogni
3. miért szükséges erőltetni az étkezőkocsikat, mikor tudvalevő, hogy Magyarországon az utasok 99%-a nem veszi igénybe a 750Ft-os ásványvizet, ill. 1000 Ft-os kávét? Inkább egy elsőosztályú, s legalább 4-5 másodosztályú kocsit kellene összecsatolni, sokkal racionálisabb lenne, mivel az IC-EC vonatokat rengetegen használják, főleg pénteken és vasárnap
4. miért van az, hogy a 25-ös számú, Dortmund-Budapest EC-n eddig mindig mindenki megtalálta a helyét, itt meg egy kocsit is meg lehetett volna tölteni a pótjegyet, így ülőhelyjogosultságot is vásárolt emberekből? Hozzáteszem, a német vonat sokkal tisztább volt, pedig Győrbe 10 órás út után érkezett. A Bartók Béla csak Bécsből jött, magyar vonat, de legalább 2 hete nem mosták fel a padlót
5. ezek után meggondolom, érdemes-e egyáltalán pótjegyes vonatra szállni, hiszen ezek szerint a jegy sem garantálja azt, hogy 80 percen keresztül üljek, vagy álljak..
6. még egy kérdés-miért volt szükség szétszedni az ütemes menetrendet, amelynek végre kicsit utasbarát arculata volt? talán mert az utas jobban érezhetné magát, ha igénybe vesz egy vonatot? Vagy a döntéshozókat bosszantja, hogy nem tudnak már kiszívni annyi pénzt a MÁV-ból, mint az elődjeik???
S egy utolsó dolog. Eddig kényszerből vettem igénybe a MÁV szolgáltatásait, a késő vonatokat, az elfogyott pótjegyeket egy mindig 50%-os telítettségű vonatra (mert ilyen is volt, 2007. október 31-én,az 536-os Hernád IC), a béna menetrendet. Amint tehetem, átnyargalok autóra, vagy esetleg buszra, mert gyorsabb, kényelmesebb, s így nem fog érinteni semmilyen menetrend változás, télen-nyáron késés, kosz és ronda vonatkocsik.
Véleményem szerint a legtöbb utas ugyanígy van vele-csak kényszerből vonatozik. S eljön az idő, mikor a MÁV-Start rá lesz kényszerítve arra, hogy jobb szolgáltatást nyújtson, mert különben az utas elmegy az ÖBB-vel, vagy a Deutsche Bahn-al, vagy inkább beül autóba, hogy pontosan, kényelmesen s gyorsan utazzon el a célhelyre.
A következő e-mailt másolatban megkapja a megintallunkvazze.blog.hu, így még több utas tud tájékozódni arról, milyen elégtelen szolgáltatást nyújtanak Önök azoknak, akikből részlegesn élnek (plusz az adók, melyeket Önök nagyvonalúan megkapnak, évente 100 milliárdról van szó)
Kérem, ne egy előre megfogalmazott forma e-mailt küldjenek válaszként, hanem azt írják meg, hogy kívánják megoldani a fennálló problémát (jelen esetben 2 kocsi hozzácsatolásával a vonathoz).
Köszönettel,
H. Pál
a 65498-as menetjegy, illetve 65500-as pótjegy tulajdonosa, mely a Győr-Budapest Keleti pu.-ig szólt, 2007. 12. 09-én, este 17:27-es indulással