MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Helyjegy túltengés a Bartók Néla EC-n

2007. december 12. - georgejr
Hehh. A Bartók Béla sem feneketlen kút....

Tisztelt MÁV-Start Zrt,
 
Elégedetlenségemet szeretném kifejezni és panaszt kívánok tenni a 2007. 12. 09-én, 17:27-kor, Győrből induló 45-ös számú Bartók Béla EC vonattal kapcsolatosan.
Személy szerint vasárnaponként, a 17:22-es EC-t vettem eddig igénybe, amely Dortmundtól egészen Budapestig közlekedett-tiszta kocsikkal, rendes kalauzokkal, így maximálisan elégedett voltam a nyújtott szolgáltatással. Egészen tegnapig kora estig-ugyanis mikor december 7-én pénteken előre megvásároltam a jegyem, akkor feltűnt az 5 perces későbbi vonatindulás mellett a vonat megváltozott száma is. Gondoltam ez nem jelenthet problémát.

Vasárnap negyed hatkor, késés nélkül meg is érkezett a vonatunk-szokás szerint hátra álltunk, mivel ott általában több a szabad ülőhely. Ekkor jött az első meglepetés: a vonat legalább egy kocsival rövidebb volt, mint az eddigi EC. Hozzáteszem, a felszállók kb. ugyanannyian voltak, ha nem többen. Mikor felszálltunk a vonatra, láttuk hogy eléggé tele van, ezért végigmentünk a kocsin, melynek a másik oldali előterében kisebb tömeg gyűlt össze. S ekkor jött a következő meglepetés: átnéztem a következő kocsiba, s ott is végig álltak az emberek. Ugyanez volt a rákövetkező kocsiban is, s ez volt az összes másodosztályú kocsi volt a szerelvényen. Hozzáteszem, pótjegyes vonaton utaztunk! Megbecsülve, kb. 50-60 utas állhatott a vonaton, s mind abban a reményben szállt fel arra, hogy kényelmesen végigvonatozik Győrtől Pestig, mert hát az IC pótjegy feljogosítja arra, hogy helyet foglaljon. Természetesen (?!) mi is Budapest Kelenföldig álltunk, s bár nem szoktunk leszállni csak a Keletiben, ennek ellenére megtettük, mert így legalább BKV-val kényelmesebben tudtunk utazni. Mikor leszálltunk a vonatról, s végignéztünk, akkor azt láttuk, hogy az 1.-2. másodosztályú kocsi, amely kupés volt, a folyosón tele volt emberekkel (!), plusz a mi kocsink, melyben sorban rendezett ülések voltak, szintén, plusz az előterekben álló utasok.
 
Joggal kérdezem én:
1. hogy lehet az, hogy a MÁV informatikai rendszere több helyjegyet enged kiadni, mint ahány férőhelyes a vonat? Ez a legdühítőbb az egészben, az ember olyan plusz szolgáltatásért fizet, amit nem kap meg
2. szegényt kalauzt már előre sajnáltam, mert az ellenőrzés során kaphatott volna kideget-meleget, már ha jött volna...mert sem a második, sem a harmadig kocsiban nem láttuk. Akár jegy nélkül is utazhattunk volna, amely az esti körülményekhez képest inkább helyénvaló. Csak Kelenföldön, a leszállás után láttam, mikor végigment a peronon. Valószínűleg jobbnak látta megbújni elöl a vonaton, mint dühödt emberekkel társalogni
3. miért szükséges erőltetni az étkezőkocsikat, mikor tudvalevő, hogy Magyarországon az utasok 99%-a nem veszi igénybe a 750Ft-os ásványvizet, ill. 1000 Ft-os kávét? Inkább egy elsőosztályú, s legalább 4-5 másodosztályú kocsit kellene összecsatolni, sokkal racionálisabb lenne, mivel az IC-EC vonatokat rengetegen használják, főleg pénteken és vasárnap
4. miért van az, hogy a 25-ös számú, Dortmund-Budapest EC-n eddig mindig mindenki megtalálta a helyét, itt meg egy kocsit is meg lehetett volna tölteni a pótjegyet, így ülőhelyjogosultságot is vásárolt emberekből? Hozzáteszem, a német vonat sokkal tisztább volt, pedig Győrbe 10 órás út után érkezett. A Bartók Béla csak Bécsből jött, magyar vonat, de legalább 2 hete nem mosták fel a padlót
5. ezek után meggondolom, érdemes-e egyáltalán pótjegyes vonatra szállni, hiszen ezek szerint a jegy sem garantálja azt, hogy 80 percen keresztül üljek, vagy álljak..
6. még egy kérdés-miért volt szükség szétszedni az ütemes menetrendet, amelynek végre kicsit utasbarát arculata volt? talán mert az utas jobban érezhetné magát, ha igénybe vesz egy vonatot? Vagy a döntéshozókat bosszantja, hogy nem tudnak már kiszívni annyi pénzt a MÁV-ból, mint az elődjeik???
 
S egy utolsó dolog. Eddig kényszerből vettem igénybe a MÁV szolgáltatásait, a késő vonatokat, az elfogyott pótjegyeket egy mindig 50%-os telítettségű vonatra (mert ilyen is volt, 2007. október 31-én,az 536-os Hernád IC), a béna menetrendet. Amint tehetem, átnyargalok autóra, vagy esetleg buszra, mert gyorsabb, kényelmesebb, s így nem fog érinteni semmilyen menetrend változás, télen-nyáron késés, kosz és ronda vonatkocsik.
Véleményem szerint a legtöbb utas ugyanígy van vele-csak kényszerből vonatozik. S eljön az idő, mikor a MÁV-Start rá lesz kényszerítve arra, hogy jobb szolgáltatást nyújtson, mert különben az utas elmegy az ÖBB-vel, vagy a Deutsche Bahn-al, vagy inkább beül autóba, hogy pontosan, kényelmesen s gyorsan utazzon el a célhelyre.
 
A következő e-mailt másolatban megkapja a megintallunkvazze.blog.hu, így még több utas tud tájékozódni arról, milyen elégtelen szolgáltatást nyújtanak Önök azoknak, akikből részlegesn élnek (plusz az adók, melyeket Önök nagyvonalúan megkapnak, évente 100 milliárdról van szó)
 
Kérem, ne egy előre megfogalmazott forma e-mailt küldjenek válaszként, hanem azt írják meg, hogy kívánják megoldani a fennálló problémát (jelen esetben 2 kocsi hozzácsatolásával a vonathoz).
 
Köszönettel,
 
H. Pál
a 65498-as menetjegy, illetve 65500-as pótjegy tulajdonosa, mely a Győr-Budapest Keleti pu.-ig szólt, 2007. 12. 09-én, este 17:27-es indulással

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr87259217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dragon Z. · http://www.dragonweb.hu 2007.12.12. 08:30:31

Nem semmi... Annak idején Miskolcról Bp-re rendszeresen kétszer adták el az IC pótjegyeket 100-as ülésszámtól fölfelé, és a kedves kalauz reakciója mindenegyes alkalommal azzal a felvetéssel indult, hogy először is ellenőrzi, nem hamisított-e a delikvens egy jegyet magának...

Dehát a járatfejlesztéseket (értsd: elővárosi vasútvonal fejlesztés) is csak a MÁV tudja úgy megoldani, majd dagadó mellel ország előtt ajnározni magát, hogy az ország más pontjába közlekedő viszonylag rendben tartott, viszonylag újabb kocsikat kicserélték az elővárosi vonalon akkoriban közlekedő "személyvonat" kocsikkal... Azt ugyan nem tudom, mi lesz, ha meghirdetik egyszer a távolsági vonalak fejlesztését... szerva itt, csere ott?

Dragon Z. · http://www.dragonweb.hu 2007.12.12. 08:37:06

Egyébként borítékolható a MÁV válasza: Tisztelt Utasunk, köszönjük, hogy problémájával megkeresett bennünket, igyekszünk ...bla-bla-bla... Sajnos azonban nem áll módunkban előzetesen megbecsülni az aktuális utaslétszámot - ennek eredménye lehetett az Ön által említett járaton előálló helyzet. Statisztikánk alapján ugyanis indokolatlan nevezett vonalon az eddigi kocsi mennyiség működtetése, hiszen 63,5%-os kihasználtsággal tudtuk indítani a járatokat.
...bla-bla-bla...
Ezen a vonalon az IC pótjegy csupán a nemzetközi járat igénybevételére jogosít, helyfoglalást nem tartalmaz, mivel a nemzetközi helyfoglalási rendszer nincs összeköttetésben a MÁV számítógépes rendszerével. Erről az utastájékoztatóban olvashat, vagy az állomások információs ablakánál tájékozódhat.

Valami ilyesmi. Tehát nyilván ismét az utas a hülye... bocs.

TFec 2007.12.12. 08:46:33

A MÁV egy szar és az is marad, míg állami cég, tudjuk. De pl. én 10 éve utazom 2-3 heti rendszerességgel Bp.-Miskolc között. Soha nem volt olyan, hogy az IC-n ne lett volna helyem vagy ne tudtam volna a jegyen szereplő helyre leülni.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.12.12. 08:52:20

Nem vagyok mávos. De:

1. A BB EC nem helyjegy, hanem pótjegyköteles tudtommal (helybiztosítás nélkül). Ergo annyit adnak el, amennyit nem szégyelnek.

2. A címet elütötted.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.12.12. 09:01:13

igen, menjünk demonstrálni a MÁV székház elé!
Sőt, félsínes pályalezárást!

TFec 2007.12.12. 09:17:38

nyomasek: a helybiztosítás nélküli pótjegy nem azt jelenti, hogy nem biztos, hogy lesz helyed! (ennek sok értelme lenne. biztos ezért veszik párszáz Ft-ért) :D Azt jelenti, hogy dedikált helyed nincs.

TFec 2007.12.12. 09:18:45

kb. mint amikor a WizzAir-rel utazol. helyed tuti van, csak előre nem tudod, hogy melyik az.

minasz 2007.12.12. 09:18:52

Ezen nincs mit csodálkozni. Rendszeresen utazom Miskolc-Bp. között és akkor lepődök meg, ha nem késik. Bár IC-n eddig még mindig volt hely, ami csak pótjegyköteles járat, ott valóban előfordulnak ilyen esetek is. Elég sokat utazom vonattal és bizony az ország nyugati felé közlekedő vonatok, sőt IC-k is tisztábbak, jobb állapotban vannak, mint a másik irányban. Sajnos. Még egy mondat: a kalauzok nekem rendszeresen adják azt a választ a késére, hogy: "mi is idegesek vagyunk". :)

michaael 2007.12.12. 09:22:28

Kedves nyomasek,

1. Az EC nem helyjegy, de személyes tapasztalataim alapján a MÁV rendszere nem tud több jegyet eladni (elvileg!) mint amennyi hely van a vonaton. Ezt már tapasztaltam párszor, amint az írásomban is utaltam
2. A címet a honlap szerkesztője adta

claudiopolis 2007.12.12. 09:34:27

gyerekek! a probléma nem az EC-vel van, hanem azzal, hogy abban a fekvésben volt egy gyorsvonat szombatig, mintahogy (majdnem) minden órában. most elvileg két óránként van gyorsvonat, és minden második órában pedig személy. ezzel nem is lenne baj még, mert egy nagyon jó strukturájú menetrend született. a baj azzal van, hogy ez az óra pont az, amikor gyorsvonatnak kellene mennie, de pont ekkor, három órán keresztül nincs gyors. épp emiatt, a személy is csak egy egységes FLIRT-tel közlekedik! (én arra nem fértem föl)

flimo13 2007.12.12. 09:47:08

Szerintem a legegyszerűbb magyarázat, hogy azért adtak el ennyi jegyet, mert több kocsira volt tervezve a vonat, de akadt vele valami műszaki probléma, és csak ennyi jött.

" 3. miért szükséges erőltetni az étkezőkocsikat, mikor tudvalevő, hogy Magyarországon az utasok 99%-a nem veszi igénybe a 750Ft-os ásványvizet, ill. 1000 Ft-os kávét? Inkább egy elsőosztályú, s legalább 4-5 másodosztályú kocsit kellene összecsatolni,"

Szerintem meg miért nem építenek mágnesvasutat Bivalybasznádig, az sokkal jobb enne. Én sem szeretem a mávot, de ha egyszer nincs kocsi, akkor nem tudnak szülni. Az ásványvíz meg csak 270 :), és ott legalább van asztal, mert pl a Bp-Győr-Szhely vonalról elvitték azokat a kocsikat, amin normális asztal volt, és hoztak keletről valami szarokat, remek.

Az 50%-os kihasználtság meg bőven lehet köztesállomásig utazó emberekkel, plussz köztesállomásminuszegynél felszállókkal, és akkor persze, hogy nem kapsz jegyet köztesállomásminuszkettőnél, hiába van csak félig a vonat.

Ashi Valkoinen 2007.12.12. 09:54:28

"A vonatra belföldi viszonylatban helybiztosítás nélküli intercity pótjegy váltása kötelező. Nemzetközi viszonylatban helyjegy váltható. A helyjegy nélküli utasok csak a szabadon maradt ülőhelyeket foglalhatják el."

A poszt szerzője legalább tudhatná, mire száll fel, mielőtt anyázni kezd.

A probléma megoldására pedig CLAUDIOPOLIS mutatott rá. Az ütemes menetrend jó, de a gyorsvonatok hiánya érezhető. Hamarosan úgy is tervezem egy szösszenet küldését az új menetrendről...

bazsu 2007.12.12. 10:10:14

Nem működik az elvira...

tomweaver 2007.12.12. 10:11:59

Hát igen, a helyzet ismerős, én rendszeresen utazom barátnőmmel vasárnap este Budapestre. Eddig a 19:22-es IC-t vettük igénybe, ami most 19:27- kor indul. Itt talán még rosszabb állapotok vannak hónapok óta, mint a 2 órával korábbi vonaton, mivel a vonat Győrbe érkezve tulajdonképpen úgy gurul be, hogy alig van szabad szabad ülőhely, ergo a vonat megtelik Hegyeshalomban..(???) Ez köszönhető annak, hogy a vonaton 2 első osztályú kocsit egy étkezőkocsi követ, majd 3 db másodosztályú kocsival zárul a sor. A peron pedig mindig tele van várakozó utasokkal. Eddig sikerült annyi jegyet eladni, amennyi ülőhely volt a vonaton, és nem is volt semmi probléma. Most pedig gyakorlatilag hónapok óta minden hétvégén állva utazunk, legutóbb még a kabinok melletti folyosóra sem fértünk be, közvetlenül az ajtó mellett kellett állnunk a Keletiig. Kettőnk jegye 4860 Ft-ba kerül a pótjeggyel együtt. Ennyi pénzért akár meg is fordulhatnék autóval Győr és Budapest között. Jegyellenőrzés nem volt, gondolom nem is volt rá lehetőség a táskákkal és emberekkel tömött folyosók miatt.
Egy korábbi ellenőrzés során ezt szóvá is tettük a kalauznak, mondván, hogy ő a közvetlen kommunikációs csatorna a felettesek felé, jelezve ezzel a problémát. Ő erre azzal védekezett, hogy az IC pótjegy helybiztositás nélküli, tehát nem garantálja a szabad ülőhelyet, csak az IC helyjegy. Ez lehet igaz, álljon néhány ember a vonaton, na de ennyi??? Ha az ember kifizet két jegyért majdnem 5000 Ft-ot, elvárja, hogy legalább legyen ülőhelye.
Nyilván van választás, járjunk autóval, fizessük a benzint, súlyadót, autópályadijat, parkolási dijat stb... no de hol van akkor a tömegközlekedés hangsúlyozása, környezetvédelem stb... mintha nem lenne senkinek érdeke a tömegközlekedés fejlesztése, éppen a folyamat ellenkezőjét tapasztaljuk, járatok szűnnek meg, vagy ritkulnak. Lásd vasárnapi buszközlekedés Győr - Budapest útvonalon. Kevesebb a járat, egyes buszokon végig állnak az emberek, ami az autópályán életveszélyes. No mindegy, ezek biztosan jóval bonyolultabb dolgok és mi nem látjuk át, de az érintett vonaton egyre nagyobb az elégedetlenség.
Szép napot mindenkinek.,
Üdv, T.

michaael 2007.12.12. 10:12:34

Claudopolisnak igazat adok, tényleg úgy szervezték át ezen a vonalon a vonatokat, hogy gyorsvonathiány érezhető.
Ashi Valkoinen-el kapcsolatban annyit fűznék hozzá, de ezt leírtam a kérdéseimben: tudtam mire szállok fel, és elvileg a MÁV rendszere nem enged több heky-és pótjegyet eladni, mint amennyi a vonaton van.
Ami pedig flimo hozzászolását illeti: igenis az EC-n 750 az ásványvíz, 1x kényszerből vásárlotam Bp.-Győr vonalon, s akkor sem ült senki az étkezőkocsiban. Ami pedig a plusz kocsik csatolását illeti: nem hiszem el, hogy nincs elég kocsi. S ezt nem hasonlítanám egy mágnesvonathoz. Egy kis racionalitással minden meg lehet oldani, de hát a MÁV-nál erre képtelenek.

MEDVE1978 2007.12.12. 10:45:03

NEm kell csodálkozni, szerintem ez nem is új probléma.
Én tavaly nyáron utaztam EC-vel Balatonra. A vonat a Déli pályaudvarról indult és megállt a Kelenföldin, én hülye ott szálltam fel. A folyosón még volt hely (régi, hatfős kabinos elosztású vonat), egészen Siófokig a földön ültem.
Az EC-ken szerintem is több jegyet adnak el, mint amennyi ülőhely van, helyjegy sincsen.
Persze kérdés, hogy miért fizetsz akkor pótdíjat, mert ugye extra szolgáltatásként maximum annyit kapsz, hogy a vonat nem áll meg minden második faluban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2007.12.12. 11:09:16

Sajons a Balatonra nyáron közlekedő EC vonatok rendszeresen így mennek.
Én legutóbb Mindenszentek napján jártam így.
Én egyszer megkérdeztem a vasutállomáson, hogy miképpen van ez.
Mert összetűzésbe keveredtem emiatt a kallerral. A rendszer tényleg csak annyi helyjegyet ad amennyi hely van.
Csakhogy sokan nem vesznek helyjegyet. Mert a rendszer nem ad. Inkább büntetéssel de felszállnak.

claudiopolis 2007.12.12. 11:15:40

örülök, hogy igazat adtok, annak ellenére, hogy a megoldást viszont sajnos nem látom. azért érdemes küzdeni, hogy a 17:31-kor induló 9423-as személyvonat egy helyett két FLIRT-ből álljon (vasárnap ez megoldható), de az EC több kocsival közlekedtetése nem hiszem, hogy keresztülvihető. A végleges megoldás a gyorsvonat visszahelyezése lenne az ütemébe, de ez csak menetrendváltással kezelhető...

rp_bubu 2007.12.12. 11:16:26

Én utaztam nem ezzel, más EC-vel Bécsből Pestre, bizony sokszor 0már a Westben tele volt hétvégén. A titok a gyors vonat hiánya mellett szerintem a sok nemzetközi utas miatt is lehetett. Már csak azért is, mert vonat tömve ritkán érkezik már Győrbe is, kétlem, hogy evakuálták volna Hegyeshalmot vagy Mmagyaróvárt és onnan jöttek volna. Keresd az okot a dátumban, dec. 9. vasárnap Bécsből vissza, hétvégi kiruccanás, vásárlás stb. aztán persze lehet tévedek. Én azért csak beszédbe elegyedtem volna egy-két már fenn lévő utassal, hogy honnan jönnek... már csak kíváncsiságból is. Ja és ez magyarázza a műszaki hiba miatti kocsihiányon kívűl egyedül azt, hogy több utas volt mint hely, mert tényleg annyi helyet adnak el amennyi van. Ez akkor borul, ha sokkal többen jönnek nemzetközi forgalomban.

Ashi Valkoinen 2007.12.12. 11:42:35

Ne keverjük már a helyjegyet a pótjeggyel! A belföldi IC-re kapott jegy (520 Ft) tartalmazza az IC-pótjegyet (390 Ft) és a helyjegyet (130 Ft). Helyjegyből csak annyit adnak el, amennyi hely van, pótjegyből bármennyit eladnak nemzetközi vonatokra. (Egyedül belföldi IC-kre adnak el alimitált pótjegyet, ez pont annyi, mint amennyi hely van.)

Több kocsi? EC-re? Honnan?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.12.12. 11:42:42

"Az 50%-os kihasználtság meg bőven lehet köztesállomásig utazó emberekkel, plussz köztesállomásminuszegynél felszállókkal, és akkor persze, hogy nem kapsz jegyet köztesállomásminuszkettőnél, hiába van csak félig a vonat."

Nana. Ez csak helyjegyesre igaz. Pótjegyesnél csak akkor nem kapsz pótjegyet, ha azon a szakaszon, ahol utazni szeretnél vanm 1 olyan állomásköz, ahol fullon van a vonat.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.12.12. 11:45:19

Persze ha helyjegyesnél nem tudnak neked adni, akkor meg lehet próbálni két szakaszban megvenni dupla árért.

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2007.12.12. 11:47:29

nekem az a nonszensz, hogy fél óránál többet kelljen állni bármilyen vonalon... ami az EC és IC vonatokat illeti, ha már előre megváltják a jegyeket az emberek, legtöbbször (főleg a hétvégéken) már egy-két nappal korábban elfogynak az ülőhelyek. Mégsem tudnak elegendő kocsit beállítani. A fenti esetek nem elszigetelt esetek, szerintem mindannyiunkkal megesik hasonló évente többször. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a MÁV képtelen rendesen megszervezni a működést. Remélem minél hamarabb eladják. Mondjuk addigra én is megveszem az autómat.... mert már nekem is elegem van a hol fűtő hol nem fűtő, lakkrétegnek is beillő koszborította asztalkás marhavagonokból. Ha csak ketten utazunk a párommal, már most és még az emelkedő benzinárak mellett is megéri egy kisebb autót fenntartanunk.

Ashi Valkoinen 2007.12.12. 11:57:00

Aki nem akar nyomorogni EC-n, napi hat pár belföldi IC is van a vonalon, mindegyik kultúrált és ott garantáltan van helyed.

claudiopolis 2007.12.12. 11:59:00

lehet, hogy nonszensz, de ilyen országban, ahol ekkora nagy különbség van munkahelyek tekintetében az országrészek között, nagyon nehéz ezt megoldani. hisz olyan hihetetlen kapacitás igény jelentkezik pénteken és vasárnap, hogy az többbszöröse a hétköznapinak. csak úgy lehetne, kezelni, ha külön kocsikat tartana fenn a vasút, amelyek egész héten állnak, kivéve pénteket és vasárnapot, ez azért elég luxus
persze nem mondom, hogy nem lehetne jobban csinálni...

seik 2007.12.12. 12:24:19

Hi!

Nekem ne mondja senki, hogy nincs több kocsi!!! Azok a kocsik hol vannak, amely vonatok nem járnak? Elvitték haza? Tehervagon lett belőle? Eladták kilóra?

Na erre várom a választ:
seik

michaael 2007.12.12. 12:29:26

Utaztam már Füzesabony felé az 536-os Hernád IC-vel párszor, így tapasztalatból tudom, hogy az EC pótjegyek bár helybiztosítást nem garantálnak, annyit lehet eladni belőlük mint a amennyi ülőhely van. Ez a Bartók Bélán miért nem működik? Nem hiszem el hogy nem képesek úgy átszervezni a vonalakat, hogy legyen elég kocsi.

flimo13 2007.12.12. 12:41:19

Peti817172M 2007.12.12. 11:42:42

"egy mindig 50%-os telítettségű vonatra (mert ilyen is volt, 2007. október 31-én,az 536-os Hernád IC)"

A hernád ic nem helyjegyes?

Attus Germanicus · http://attus.hu 2007.12.12. 13:01:02

Ebből egyébként Ausztriában is balhé van, mert ezek a vonatok már Bécsből zsúfoltan indulnak.

A MÁV-ot nem érdekli. Évről-évre kap az államtól többszázmilliárd forintot, ami évről-évre mindig az inflációt sokszorosan meghaladó mértékben növekszik. A MÁV gyakorlatilag azzal sem vesztene sokat, ha egy utas se lenne.

Ashi Valkoinen 2007.12.12. 13:20:00

Seik: Akkor meg azon háborognál, hogy EC-re gyorsvonati kocsit állítottak be. IC-EC vagon nem lesz több azért, mert személyvonatokat, gyorsvonatokat szüntetnek meg. Logikuuuus.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.12.12. 13:26:08

Vagy rákapcsolni az EC-re a mellékvonalakról kiszuperált Bzx-eket :))

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.12.12. 13:59:12

Még a régi jegyek idejében pont a BB-vel utaztam Bp-ről Győrbe. A pénzárnál közölte a hölgy, elfogyott a pótjegy. Mondom sebaj, adjon az aznapi következőre. Mivel semmi információ nem volt a jegyen a vonatról, csak a dátum, simán felfértem vele a korábbi vonatra. Ráadásul még ülőhelyem is volt az elvileg teli vonaton, és senki sem állt. Tehát valami korlátozás biztos van, de mint látható, könnyű volt áthidalni.

bandee1 2007.12.12. 15:33:12

Nah, nekem volt szerencsém szintén ezen a vonaton utazni. Nem vagyok egy nagy vonatozós, de Bécs felé menet még pénteken meglepett, hogy időben indultunk és érkeztünk, a kocsi és a wc pedig tiszta volt. (nem MÁV kocsiban utaztunk, Belgrád felől jött a szerelvény)
Ehhez képest a MÁV-os szerelvény balkáni volt. Mocskos, lestrapált. És bár mi ülhettünk, nem volt egy nagy élmény, hogy a wc-ig is keresztül kellett törtetni egy rakás földön ücsörgő emberen. Egyébként tleg tele volt már Bécsben, bár akkor még mindenki ült.
Szal tőlem akár holnap mehet munkanélkülire az egész bagázs. Erre sajnálom az adóm és az utasként kifizetett pénzt. Sajna az elsőt nem tudom megvonni tőlük.

Tunguska 2007.12.12. 15:39:51

"hogy lehet az, hogy a MÁV informatikai rendszere"

:-))))

Pl. úgy, hogy az erre szánt pénz közel 80%-át elsikkasztották...

Az Indexnek egyébként érdemes lenne felkeresni a MÁV Informatika Kft. pár megbukott vezetőjét, sok érdekes dolgot tudnának mesélni.

mickrobi 2007.12.12. 15:58:01

Nekem csak egyszer volt problémám a helyjegy miatt, Siófokról mentünk Pestre a kedvesemmel, volt heyjegyünk az egyik IC-re, de azt már elfoglalták. Mire megkérdeztem a kalaúzt, hogy most mi legyen, azt válaszolta, hogy oda ülünk, ahol találunk helyet. Erre mi "valamiért" csak az első osztályon találtunk helyet. Köszöntem szépen...
Viszont mindíg le tudok ülni a helyjeggyel, persze néha valaki elfoglalja a helyem, viszont nagy sóhajtozás közepedte visszahül a sajátjára, kivéve, ha ki tudja ejteni a száján, hogy "kérem, hadd maradjak it"

Lxxxx 2007.12.12. 16:06:11

Egy kicsit lehet, hogy OFF, de legyen némi vidámság is: Még a nyolcvanas évek végén fordult elő velem, hogy vasárnap este az Arrabona Expresszel utaztam Kelenföldről Győrbe. Nemhogy helyjegy nem volt már, az Információban ilyen esetekben ingyen kapható "felszállási engedély" egyennyomtatvány is elfogyott. Ezért közölték, hogy nem szállhatunk fel a vonatra. Azaz azért nem utazhattunk volna, mert nem volt cetlijük (kéznél). Éppen kezdtem volna méltatlankodni, amikor a mögöttem sorban álló akkoriban eléggé közismert, vontatott hangon megszólalt: "kérem akkor.....". Sándor György humor(al)ista kezdte intézni az ügyet. Jó utam volt, egészen Győrig röhögtem a rögtönzött előadásán! :) (És persze felszállhattunk az expresszre.)

mickrobi 2007.12.12. 16:07:53

Kedves bandee1!
Volt szerencsém utazni Szabadka-Bar expresszel. Tudod ez megy vajdaságból Montenegróba, a tengerpartra. Nagyon tartottam, hogy mi lesz, mert ugye az mégis a Balkán, meg aztán ott van a Dinári-hegység. Rengeteg fiatal utazott a vonaton, főleg szerbek. De azon kívül, hogy mindent az ablakon dobáltak ki, a cigitől a sörösdobozig, kellemes meglepetés volt. Tiszta kocsik, a kalaúz kedves volt, ráadásul este zárta a hálókocsi két átjáró ajtaját, a hájófülkét tiszták, kényelmesek voltak, még a wc is kultúrált volt. 14órás volt az út! tavaly kocsival mentünk, 16óra, visszasírtam a vonatot!

hard 2007.12.12. 21:06:06

A vasárnapi vonatok azért lehetnekmár teli győrbe érkezéskor, mert aKV megszúntettea Mosonmagyaróvár-Győr-BP buszjáratot. Ami persze vasárnaponként GYőrtől 100% felett és szerintem Óvártól is vagy60%-os kihasználtsággal ment. Ezért is lehet több utas. Dehát a szárnyvonalakért mindenki tud sztrájkolni a bőven nyereséges buszjáratokat meg ritkítják. Én mindig busszal megyek, abból legalább van 3 db 4-kor. 2 már kevés! Ja és a busz vasárnap 1,5 óra alatt a Kosztolányin van, mindenféle helyjegy nélkül. De Kóka barátunk a vonatot szerette, csak a sok birka utas nem vált.

helllo 2007.12.12. 23:44:20

a Bartók Béla EC Münchenből jön, kb. 7 órás út után érkezik. Volt szerencsém kipróbálni. Nemzetközi utasként semmilyen pótjegykötelezettség nincs, vagyis elvileg nem tudhatja a MÁV, hogy pontosan hányan ülnek a vonaton.
Egyébként Ausztriában már megesett velem, hogy az EN vonathoz amivel mentem, hozzátoldottak még egy kocsit (nem a hálókocsis részhez), mivel sokan voltunk...

Gezuka 2007.12.13. 07:19:47

Hm...
Úgy t'om a München-Bp BB-t nevetlenítették egy éve. A Te BB-d csak Bécsből jön, szrintem.

Egyébként ez az egész pótjegy mizéria valahogy ott kezdődik, hogy a nemzetközi utasnak nem kell helyjegy/pótjegy, így semmilyen rendszerből nem derül ki, hogy hány fő utas van a vonaton. Erre a MÁV/MÁV-START azt találta ki, hogy az eladott pótjegyek számát korlátozza. Pl.: ha 100 férős a kocs, akkor csak 50 jegyet ad el, stb. Pontosan nem tudom.
A békécsabai Isterrel mindig az a gond nem adnak el már helyjegyet, a vonat meg félig üres... Sajna ez a győri/bécsi népszerűbbb.
Ajánlom figyelmedbe a 17.31-es személyt. Azt hirdették, hogy minden vonat flirt lett. Egy flirt megéri azt a plussz félórát. (Legalább is nekem, mert én imádok vonatozni... )

krtek24 2007.12.13. 08:24:38

A legnagyobb gond az agyonajnározott ütemes menetrend Bécs felé. Ez mind nagyon szép és jó, csak nyilvánvaló, hogy ilyen sok vonatra kiállításához nincs elegendő kocsi.
Azt viszont képtelenek felfogni a MÁV-nál - és persze az ÖBB-nél is - , hogy eltérő az utasigény egy 11.52-kor és egy 17.52-kor induló vonat esetén. Magyarul az előbbinél nulla, az utóbbinál 100% a kihasználtság. Így mondhatják, hogy már kétóránként jár az EC Bécsbe, és ez sokkal több eljutási lehetőséget jelent, de az utasok akkor is csak a délutáni/esti EC-vel és a Daciaval fognak továbbra is hazajönni.

A győriek meg majd szép lassan átszoknak a rendes IC-vonatokra és kész. Tudomásul kell venni, hogy a nemzetközi EC-ket nem belföldi utasoknak találták ki: ők menjenek csak szépen mással - Győr-Bp között bőven van választás. Inkább pont az a baj, hogy az EC már Bécsben tele van. Valljuk be: teltház esetén még első osztályon sem a legkényelmesebb az utazás.

Egyébként Budapestről Bécs felé is mindig csurig van a reggeli EC a menetrendváltás óta. Éppen ezért kedden is rászántam az a 3,5 EUR-t (ami egyébként egy szimpla bécsi utazás esetén nem is olyan kis összeg) és vettem helyjegyet. De ennyit megért, hogy reggel ne kelljen már fél hétre kimászni a Keletibe helyvadászat miatt.
Na persze erre mi történt (előre borítékoltam már magamban): odaérek 5 perccel indulás előtt, egy tahó ül a helyemen. Szokásos jó reggelt, bocs stb. Erre közli, hogy erre a vonatra nincs helyjegy, ő nem ül át sehova, mert máshol már nem lesz neki "jó helye" stb. Na erre szokták azt mondani: lesz.rom. Pláne úgy, hogy ki is táblázták a helyfoglalást. Szép lassan közölte, hogy látta ő is, csak nem érdekelte. Két perc huzavona után eltakarodott :)

magocska 2007.12.13. 15:40:17

Tavaly nyáron Horvátországba mentünk szintén EC-vel. Felszállt valaki helyjeggyel, de a nő, aki a helyén ült nem volt hajlandó átadni. Azt mondta, hogy ő majd Keszthelyen leszáll, és akkor majd leülhet. Aztán kb. 10 perc után nagy nehezen átadta a helyet. Mi meg olyanokkal vitáztunk, akik se magyarul, se angolul nem tudtak:) De aztán ezt a csatát is megnyertük:)

Balage85 2007.12.13. 23:23:56

Hali!

Én is ezzel a vonattal szoktam rendszeresen hazajönni vasárnaponként győrből. Most a hétvégén kivételesen 2 órával hamarabbival jöttem. Általában ez a vonat olyan hosszú szokott lenni, hogy kilóg az állomásról kelenföldön. A hátsó kocsiban gyakran egyedül is szoktam ülni.
Valszeg azért voltak rajta olyan sokan, mert az okos máv kivette a vele párhuzamosan induló gyorsvonatot a menetrendből. Egyébként pénteken ugyanezzel a vonattal mentem győrbe a keletiből, de már akkor is rövidebb volt. 13. vágányról indúlt asszem, pedig közvetlen a lépcsőnél szokott állni.

Balage85 2007.12.13. 23:25:52

Ja egyébként vasárnap sokszor elfogy erre a vonatra a pótjegy. Néha nem is tudok venni, aztán felszállok a vonatra és kong a vége az ürességtől.. :)

Balage85 2007.12.13. 23:40:24

Egyébként megmondom miért volt rajta kevesebb kocsi. Mert eddig nem Bartok Béla volt. :) Ami 17.22kor jött győrbe az Dortmundból érkezett vagy honnan. Reggel 5kor indúlt mindig és úgy érkezett 17.22-re győrbe. :) Ez meg "csak" bécstől jön, valszeg azért van rajta kevesebb kocsi is. :)

Balage85 2007.12.13. 23:47:55

No így jött régen:
EC 25: EC 25 Dortmund Hbf (4:33) - Bochum Hbf - Essen Hbf - Duisburg Hbf - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf - Bonn Hbf - Remagen - Andernach - Koblenz Hbf - Mainz Hbf - Frankfurt(M) Flughafen Fernbf - Frankfurt(Main)Hbf - Aschaffenburg Hbf - Würzburg Hbf - Nürnberg Hbf - Regensburg Hbf - Plattling - Passau Hbf - Schärding - Neumarkt-Kallham - Wels Hbf - Linz Hbf - St.Pölten Hbf - Wien Hütteldorf - Wien Westbahnhof - Bruck a. d. Leitha - Hegyeshalom - Györ - Budapest-Kelenföld - Budapest-Keleti pu (18:33)
süti beállítások módosítása