MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re:Mozgó jegyárusokkal ne sefteljé' vazze

2007. november 26. - georgejr

Andrisnak válaszoltak... Ő a hülye, legalábbis szerintük.

Tessék átolvasni az előzményt, mert nélküle nem kerek az egész.

Megjött a válasz a Mávtól és a sejtéseim be is igazolódtak. A levél udvarias hangvétele ellenére úgy érzem, hogy én vagyok most is a hülye fogyasztó, és én tehetek mindenről, véletlenül sem a rendszerben van a hiba! Nem győzőm hangsúlyozni, hogy az ügyfél- és u t a s b a r á tságot erősen hangsúlyozó és ezt fokozva, magát már nem kevés pénzért új köntösben reklámozó MÁV-START Zrtről van szó.

“Tisztelt Utasunk

Rendkívül fontos számunkra, minden olyan megkeresés, bejelentés, amely utasinktól érkezik, ezért köszönettel vettük Budapest-Kelenföld állomás 28-as számú észrevételek lapján tett bejegyzését. Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

Menetjegyváltás esetén pontos útirány meghatározás szükséges, mert ellenkező esetben munkatársaink a legrövidebb útirányt figyelembe véve szolgáltatják ki az utazási dokumentumokat. Az Ön esetében is ez történt. mivel ott a helyszínen nem került pontosításra, hogy mely útirányon szándékozik utazni, így menetjegye Székesfehérvár érintésével került kiadásra. Igazán sajnáljuk a történteket.

A jövőbeni hasonló kellemetlenség elkerülése érdekében szeretnénk javasolni, hogy menetjegyvásárláskor minden alkalommal határozza meg pontosan, hogy mely állomások érintésével kíván a célállomásra eljutni, amennyiben az több különböző útvonalon is elérhető.

Köszönjük megkeresését. Bízunk abban, hogy a jövőben nem lesz része hasonló kellemetlenségben és Önt is elégdett utasaink között üdvözölhetjük

Budapest, stbstb..”
Kép a levélről.

Továbbra is tartom magam a korábban megfogalmazott állásponthoz, hogy nem a tájékozatlan utasnak kell tudnia, hogy a céljához milyen utakon tud eljutni! Elvégre engem nem maga az út, hanem a kezdő- és végpont érdekel!

A szabály az persze szabály. A MÁV Nagykönyve ezekszerint azt mondja, hogy a mélyen tisztelt utasnak előzetesen fel kell készülnie MÁV beföldi vasúti hálózatok tantárgyból, és tisztában kell lennie a gráfok, javító utak és különböző algoritmusok mikéntjével is!
Elfogadom, hogy ez a szabály, de biztos, hogy ez az eljárás így helyes? A jövőben az ehhez “hasonló kellemetlenségeket” nem lehetne elkerülni annyival, hogy a tisztelt jegykiadó rákérdez, hogy mégis a kedves utas melyik vonatjárattal szeretne utazni, nehogy póruljárjon? Mindezt pusztán az utasbarátság jegyében…

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9242037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2007.11.26. 12:23:17

Mondtam már, h ez esetben a mindenki bekaphatja elv a legjobb, esetleg ha utólag észreveszed, h hoppá akkor venni mellé egy másik jegyet, ami kb. fedésben. pl. ha 20km-el több a másik úton akkor venni mgé egy 20 km-eset. Én ezt csináltam mikor lekéstem a Szolnok felé menő vonatot Kecsón és nem vártam 1 órát a következőre inkább elmentem Szeged felé, kb. 10-15 km-el több, egy jegy ilyen távra és kész, a kaller sem problémázott ezért.

232323 2007.11.26. 14:32:55

Az előző bejegyzésben szépen le van írva, hogy ez miért nem jó megoldás...
A kalauz jóindulatára meg inkább nem bízom magam.

Adani 2007.11.26. 19:57:31

Nem is kell, egyszerűen le kell oltani ha pattogna, eleve kb. 20 km a különbség pl.Kecsó-Bcsaba között, eleve mondhatom, a min. Csorváis érvényes a jegyme, addig nem tehet semmit, ha meg mutatok egy másikat, ami kb. a Csorvás-Bcs viszonylatnak megfelelő akkor meg megint nem ,hiszen van érvényes jegy. Amúgy meg mikor meg akart büntetni először egyi lyenénl, akkor aztm ondtam, h akkor leszállok Csorvás-alsón majd vissza és mivel ott nincs jegykiadás majd veszek tőle onnan bünti nélkül. Nem is problémázott tovább.

Hasonló eset, mikor elbasszák a helyjegyet IC-n, és ezért a kaller akarta megbüntetni, hiszen nem az erra az IC-re szól, de ott segített jól elküldeni a búsba, h vegye már észre magát, ki vna fizetve, a másik vonatra is ugyanannyi ők baszták el, szóval kuss.

tomi79 2007.11.26. 22:52:09

"engem nem maga az út, hanem a kezdő- és végpont érdekel"
Az előzmény hozzászólásaiban valaki elmesélte hollandiai élményeit. Nos, ott pont erről van szó: mivel az utast csak a kezdő- és végállomás érdekli, ezért a legrövidebb útvonal alapján adják a jegyet, és bármilyen útvonalon lehet vele utazni, hiszen azzal, hogy hosszabb útvonalon utazik esetleg, többletszolgáltatást nem kap, tehát nem indokolt, hogy többet fizessen.
Azt hiszem azonban, hogy cserébe nem lehet a jegyet megszakítani, mint nálunk. Magyarországon ha A pontból B-be utazol, leszállhatsz közben C állomáson, megszakíttatod a jegyed a pénztárban, bármelyik vonattal továbbutazhatsz a jegy érvénytartamán belül, és ez nem kerül semmibe, a lényeg, hogy a megszakítás dokumentálva legyen (különben érvénytelenné válik a jegy). Az útvonal tehát ennyiben lehet érdekes: nem mindegy, hogy Győrben vagy Székesfehérváron szállsz le útban Szombathelyre várost nézni, jegymegszakítással.
Biztos vagyok azonban, hogy ez a macera az útvonalakkal több embernek okoz bosszúságot, mint ahányan igénybe veszik a jegymegszakítás lehetőségét (no jelentkezzen, aki az elmúlt 5 évben megszakította utazását a fent említett módon)!

Fedup Sári 2007.11.26. 22:55:18

Évekkel ezelőtt azért akart megbüntetni a kalauz, mert a Váczott vett Bp-Szfvár jegyre a pénztáros nem írta rá a kis tolljával, hogy "Bp-től". Nagyon sokáig tartott, amíg megértette, hogy mivel én pontosan annyit fizettem, amennyit kell (a Vácz-Bp bérletemet meg megmutattam neki), ezért, ha valami baja van, azt beszélje meg a váczi pénztárossal.
Komolyan gondolta, hogy
1. nekem tudnom kéne, hogy ők egymás között milyen jelzéseket alakalmaznak a kiadott jegyeken
2. pótdíjat fogok fizetni.
Seggfejek.

András, üdvözlünk azok táborában, akiknek van ilyen szép semmitmondó válaszlevelük (már, ha neked ez az első)!

tomi79 2007.11.26. 23:07:41

No nem tudom, érthetően próbáltam-e elmagyarázni a kétféle logikát.
Tehát: A-ból B-be kétféle úton lehet eljutni: C-n illetve D-n keresztül.
Az utóbbi útvonal (D-n keresztül) mondjuk 3-szor olyan hosszú, mint a másik (C-n át).
Holland vasút: ha D-n keresztül utazol, akkor is ugyanazt a jegyet használhatod, mint C-n át utazva, mert az útvonal nem fontos neked, amíg A-ból B-be utazol. Viszont nem használhatod a jegyet arra (elvileg), hogy D-ben körülnézz, mert akkor már nagyon is fontossá válik az útvonal, tehát az első csatlakozó vonattal tovább kell utaznod (vagy lehet, hogy közvetlen vonatról van szó, akkor viszont le se szállhatsz D-ben).
Magyar vasút: mindenki az útvonal hossza szerint fizet, de megszakíthatja az utat, ahol tetszik (tehát jelen esetben akár D-ben is éjszakázhatsz, ha dokumentáltatod a megszakítást).

tomi79 2007.11.26. 23:14:04

Sári, a te eseted az újfajta jegyekkel már nem történhet meg, arra ugyanis rá van nyomtatva az induló és a végállomás is, míg a régire csak a jegykiadó állomás, illetve a kilométertávolság volt ráírva, és az adott okot félreértésre.
Úgyhogy az újfajta jegyeknek ez előnye lenne.
(Nyilván a kalauz esetében sem ártott volna némi rugalmasság...)

Fedup Sári 2007.11.26. 23:30:27

Igen, a mostani jegyen könnyebben észreveszi az utas, ha nem megfelelőt kap, persze -- mint András esetében látszik -- sokszor már későn, "nem lehet redukálni a jegyet" :D

tomi79 2007.11.26. 23:39:48

Nem volt még késő, mert nem a kalauz kötött bele, hogy érvénytelen a jegy, hiszen a régi típusú jegynél esetleg nem vette volna észre András az eltérést felszállás előtt.
Azt viszont nem értem, hogy miért nem lehet a hibásan kiadott jegyet szó nélkül cserélni, ez nem kellene, hogy probléma legyen.

ex-dr. vuk 2007.11.27. 08:06:47

Azt arulja el nekem valaki, hogyha en A pontban vagyok (mondjuk eletemben eloszor), es B pontba szeretnek eljutni (ott meg sosem jartam, es a ketto kozott sincs fogalmam arrol, hogy a koszlott vonat merre fog menni), odamegyek a penztaroshoz, es mondom neki, hogy 'B-be lesszivesz egeszet csak oda', akkor nekem azt honnan a retkes kurva uristenbol kellene tudnom, hogy az melyik B-be tarto vonatra jo, es melyikre nem? Hat nem teljesen kurvara mindegy nekem, hogy ok merre koricalnak a vonatjukkal? En B-be akarok menni es ennyi. Gozom sincs semmi masrol.

Zavart erzek az eroben.

Fedup Sári 2007.11.27. 09:34:52

Tomi97, hát látod, hogy mégiscsak késő volt, hiszen csak egy órával később tudott elmenni. Ez volt az úgynevezett utasbarát megoldás a problémára, amiről -- ahogy vuk_ is írja -- András nem tehetett.

Adani 2007.11.27. 10:33:36

Vuk: Épp erről beszéltem. Nekem édesmindegy merrem egy a vonat, én A-ból B-be akarok eljutni és nem hiszem, h fejből kéne vágnom a vonatok útvonalait. Azt se értme mi baj azzal, ha teszem azt tudom ,h másik útvonalon mondjuk 10 km-e lhosszabb és lekésem azt amivel menni akarok és megyek a hosszabb úton, de veszek a meglévő mellé egy 10 km-es jegyet is. A MÁV nem jár rosszabbul, hiszen kifizettem az utazott km-t. Ugyanaz a nóta mint pl. ha lekésed az IC-t és a következővel mész ,de a jegyed nem arra szól, milyen kár éri őket ezáltal? Nyílván semmi, mert ugyanúgy mindent megfizettél.