MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Társadalmi szerepünk eredményessége, ügyfélkapcsolataink sikere

2007. november 21. - georgejr
Levente megmondja a frankót. Kíváncsian várom a választ:)



Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A következő panasszal fordulok Önökhöz több utastársam és a magam nevében is.

2007. november 12-én a Békéscsaba - Budapest-Keleti Pályaudvar viszonylatában közlekedő 731.számú Traianus elnevezésű járat a Tápiószecső és Nagykáta között bekövetkezett felsővezeték szakadás miatt Jászberény - Hatvan - Budapest útvonalon közlekedett, ami közel másfél órás késést eredményezett.

A vonat vezető jegyvizsgálója azt közölte velünk, hogy az IC pótjegy árát a késés miatt a Keleti pályaudvaron visszatérítik. Ez aznap este nem történt meg. Az akkor szolgálatban lévő pénztáros ugyanis azt közölte, hogy mivel ez nem helybiztosításos IC pótjegy, akkor erre nem vonatkozik a visszafizetési opció. Az nem világos előttem, hogy a helybiztosításnak mi köze van a késéshez?
Közelítsük meg másfelől a dolgokat,hogy önök is megértsék.
Ha valamilyen szolgáltatásért többet fizetek, akkor elvileg valamilyen többletszolgáltatást kellene kapnom érte, igaz? Igaz. Mivel ezen a vonaton a helybiztosítást nem tartalmazza az IC pótjegy ára, így valószínűsíthető, hogy a menetidő rövidebb, tehát ez a plusz szolgáltatás. Igaz? Igaz.
A késés miatt viszont nem hogy rövidebb, hanem hosszabb lett a menetidő. Nem is elhanyagolható mértékkel, hanem közel másfél órával. Tehát nem valósult meg az a szolgálatatás amelyre a MÁV-START ZRT. ajánlatot tett. vállalt a többlet jegyárért cserében. Igaz? Igaz.
Ennek ellenére a plusz szolgáltatást viszont ki kellett fizetni. Ez jogosulatlan bevételhez juttatta a MÁV-START ZRT-t.
Lehet, hogy az önök ügyfélkiszolgálási normája és gyakorlata még a kőkorszakban fejlődött ki balkáni módszerek alapján, de manapság az Európai Unió területén nem hiszem, hogy ez a bevett gyakorlat. Gondoljon csak abba bele, hogy elmegy a piacra vásárolni és almát szeretne venni. Ki van rakva mondjuk a standra egy féle alma mondjuk 250 Ft/kg áron. Kér a zöldségestől 2 kilót. Azt mondja önnek a zöldséges, hogy inkább vegyen 300 Ft-ért szebbet. Erre ön rábólint, hiszen nem olyan nagy a különbség, megéri. Erre a zöldséges lemér két kiló almát abból, ami az ön szeme ki volt pakolva, és még két fonnyadtat is beledob, majd kifizettet önnel 600 Ft-ot. Erre ön elkezd reklamálni, hogy nem ezt kérte. Mire a zöldséges azzal védekezik, hogy Parkinson-kóros és csökkentlátó, tehát önhibáján kívül tette a kisebb értékű almákat a kosarába.
Reklamálna-e ön? Ha erre a kérdésre nem a válasza, akkor értem, hogy miért működik a MÁV-START ZRT. úgy, ahogy működik.

Tehát. Tisztelt Ügyfélszolgálat! Szeretnénk minél hamarabb választ kapni arra a kérdésre, hogy visszakapjuk-e a pótjegy árát, vagy sem? Amennyiben nemleges választ fogunk kapni, természetesen tovább fogunk menni minden olyan fórumhoz, amely a fogyasztók érdekeit védik. Elegünk van már abból, hogy ebben az országban a szolgáltatók semmibe vegyék a fogyasztóik igényeit, és figyelmen kívül hagyják a panaszokat.

Tisztelettel: L.L.

Idézet a MÁV-START ZRT. Küldetésünk, jövőképünk című igen tanulságos hitvallásából:

(csupán azért, hogy munkájuk során erre is figyeljenek és emlékezzenek)

    * Utasaink és megrendelőink igényeit magas szinten kielégítő, komplex szolgáltatásokat nyújtó, megbízható szolgáltató vasút
    * Vonzó életpálya felkészült és elhívatott munkatársainknak
    * Érték tulajdonosainknak
    * Környezettudatos piacvezetőként a társadalom számára a fenntartható mobilitás motorja

 
Alapelveink, értékeink

Társadalmi szerepünk eredményessége, ügyfélkapcsolataink sikere, fejlődésünk és működésünk hatékonysága munkatársaink tudatos felelősségvállalásán nyugszik.

Társadalmi szerepünkről

    * Szolgáltatásaink a társadalom számára alapvetőek és meghatározóak
    * Jövőorientáltságunk alapja a környezetünk iránti elkötelezettség

Ügyfeleinkhez fűződő kapcsolatainkról

    * Értékrendünk fókuszában ügyfeleink állnak
    * Komplex szolgáltatásaink megbízhatóságával biztosítjuk elégedettségüket

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr21235559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.11.21. 08:13:05

ne fűzz nagy reményeket ehhez, bár a felháborodás teljesen jogos. megkapod Te is a szokásos "sajnáljuk, hogy kellemetlen tapasztalata van, de szíves megértésüket és türelmét kérjük. a felsővezeték-szakadás társaságunktól függetlenül műszaki okból jött létre, mivel pályafelújítási munkákat végzünk. a forgalmi okra így most nem tudjuk rákenni. ha hó esett volna, akkor ez vis-maior kár lenne, de így marad a műszaki ok. munkatársaink további magyarázatokon és fogalmakon dolgoznak, hogy bővítsük magyarázat-gyűjteményünket.
a késést nem tudjuk előre tervezni, de természetesen továbbítjuk a megfelelő osztályunkhoz a levelet, és bízunk abban, hogy továbbra is a MÁV Start Zrt. utasaként a jövőben is velünk utazik. bla-bla-bla".

amíg nincs egy olyan szervezet, mint a BKV-nál a VEKE, addig a MÁV mindent megtehet felelősségre vonás nélkül. hidd el, havi 50e Ft-ot otthagyni úgy a pénztárnál, tudva azt, hogy koszos a vonat, és késik, és ha még hó is esik, vagy süt a nap borul a menetrend... nem egy szívmelengető élmény. az utasok érdekeivel és jogaival senki sem foglalkozik.

petya.bacsi 2007.11.21. 08:15:40

" * Utasaink és megrendelőink igényeit magas szinten kielégítő, komplex szolgáltatásokat nyújtó, megbízható szolgáltató vasút"

muhahaha... folyik a könnyem a röhögéstől, elnézést.

aranyhaj.blogspot.com 2007.11.21. 09:30:20

Ez az idézet morbidnak tűnik, ha valaki ismeri a vidéki járatokat (nem IC-kre gondolok)
:-)

aranyhaj.blogspot.com

Fedup Sári 2007.11.21. 13:37:07

Majd kapsz egy levelet, és benne szép kék utalványokat + hangsúlyozni fogják, hogy ez (mármint az utalványok) egyedi eset, és legközelebb nem hivatkozhatsz arra, hogy most kárpótoltak, mert egyébként nem kellett volna, csak kurva nagylelkűek voltak veled.

Amikor nekem küldtek egyszer ilyen szarokat, vissza akartam küldeni nekik, de végül nem töltöttem vele az időt, most is itt vannak valahol az asztalomon, már lejárt a beválthatóságuk.

magocska 2007.11.21. 14:13:45

A levél jóra sikerült, a "levezetés" is tök jogos. Eszerint viszont a sima gyors/személyvonattal utazók is visszaigényelhetnék a jegy árát vagy legalábbis egy részét. Szerintem ez soha nem fog megvalósulni, ha mégis akkor nagyon sokat kell még rá várni:(

mildi 2007.11.21. 16:28:29

az ic pótjegy ára jár vissza, ha helybitosítást is fizettél, akkor az is.
tisztázzunk egy kicsit
az ic vonatokra azért kell pótjegyet váltani, mert magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt (tkp gyorsabb), annak az ára a 390 ft, a helyjegy nem jelent magasabb szintű szolgáltatást, pusztán ülőhelyet (lásd interpici), vagyis, ha az ic késik, akkor az ic pótjegy (ami nem=helyjegy!) visszajár.
ezért utálom az ún vegyes ic-ket, ugyanis az ic lényege a gyorsasága lenne, viszont sebesvonati menetrenddel közlekednek, nem teljesítik az ic feltételeit, sztem max helyjegyet lehetne elkérni a jobb kocsikban a hely biztosításáért (hogy nem kell állnod)

Ashi Valkoinen 2007.11.23. 09:23:46

Petyabácsi: "amíg nincs egy olyan szervezet, mint a BKV-nál a VEKE, addig a MÁV mindent megtehet felelősségre vonás nélkül."

Akkor hozzunk létre egyet.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.11.23. 10:04:25

Ashi,

A szervezet alakuloban van. Papírokat intézek meg ügyvéddel tárgyalok, de erről már beszéltem régebben.
December elején tervezek egy lakuló ülést.
G

petya.bacsi 2007.11.23. 12:00:28

Georgejr: majd ha valahogy álltok, egy kis tájékozatást feltétlen jó volna, ha adnátok.
El kellene érni azt, hogy a bérletes utasok is kapjanak valamit a pénzükért, az ő káruk is legyen megtérítve (kit érdekel, hogy milyen ok miatt késik egy vonat - műszaki vagy forgalmi - ez az ő saruk, senkit sem érdekel, oldják meg), ne legyen különbség utas és utas között.