MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Fűtés kéne, de normális

2007. november 07. - georgejr

Sajnos az a tapasztalat, hogy vagy van fűtés, és akkor ingyen szauna biztosított, vagy nincs és majd' megfagysz.

G. panaszáradata alant:

Tisztelt MÁV Rt.!
Panasszal szeretnék élni a november 3-án 3.57-kor induló Szeged felé tartó személyvonattal kapcsolatban.A vonaton nem volt fűtés az utasok majd megfagytak és a kalauz még csak meg sem próbált tenni annak érdekében hogy egy kicsit is melegebb legyen.Nem értem novemberi hidegben az utasok nem várhatják el a fűtést és ezáltal a kényelmes utazást amiért bőségesen fizettek?Ha tüdőgyulladást kapok a hideg miatt a gyógyszereimet Önök fogják kifizetni?
                              

              Tisztelettel:B. G.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr75219991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabiaki (törölt) 2007.11.07. 11:13:37

Válasz: a máv rt minden vonatán igyekszik biztosítani a megfelelő hőfokot sajnálattal vesszük tudomásul, hogy ön ezt nem találta megfelelőnek.

DorKo · http://felsulooktatas.blog.hu/ 2007.11.07. 14:03:43

ezért bezzeg nem sztrájkolnak, hogy megfelelő körülményeket teremtsen a MÁV!
ehh..

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.11.07. 20:36:53

Elvárnád, hogy egy szakadt Bhv-n még a fűtés is működjön? :D Szó se róla, akad olyan, amin működik, de szerintem már annak is örülhetünk, ha nem esik szét alattunk. Egyébként a szauna még mindig jobb, mint amit az IC-ken csinálnak, hogy amikor eléri a megfelelő hőmérsékletet az utastér, akkor kikapcsol a fűtőberendezés, és fújja be a hideg levegőt, hogy minél hamarabb újra bekapcsolhasson. Gazdaságos, mi? :)) Ha szauna van, akkor legalább ki lehet nyitni az ablakot, és nem lesz annyira meleg.

Blackmore 2007.11.08. 09:21:03

Régen legalább kiszámítható volt: a Keletiben mindig felfűtötték a vonatot 100 fokra, aztán bekapcsolták a hűtést, és mire hazaértem, szép lassan jégveremmé alakultunk. De most kb 5 percenként váltogatják. Éljen!

Spilett 2007.11.08. 15:29:18

A vasútik kocsikban télen 20 C fok az előírt hőmérséklet, a váróteremben 18.
A legjobb az, amikor ugyanabban a kocsiban ül két emberke, az egyik egy rövidujjú ingben, a másik télikabátban... és akkor a kaller döntse el, hogy kinek van igaza...
Egyébként szerintem is be kéne jelenteni a kallert, hogy menet közben nem tett semmit azért, hogy jobb legyen a fűtés. Nem vette elő (a teljesen természetes elvárásként magánál hordott) szerszámkészletét, és nem állt neki azonnal megjavítani a fűtést...

magocska 2007.11.08. 19:59:30

Azt hiszem a fűtésgondok a régi kocsikra vezethetők vissza... A kaller meg lehet, hogy nem is tudott segíteni a problémán.
Én mielőtt beülök egy fülkébe meg szoktam nézni, hogy minden műxik-e: fülkeajtó nem mozog, be lehet csukni, ablak lehúzható, ilyesmi. Persze ez csak akkor OK, ha üres fülkébe ülök be. Hát igen, muszáj az utasnak kifejlesztenie ezen érzékeit, ha nyugodtan akar utazni 3 óra helyett 3,5-et...

bgirl 2007.11.10. 12:14:23

A fűtésgondok sajnos nem csak a régi kocsikon fordul elő!:S Felénk teljesen új vonatok közlekednek,a héten pedig minden reggel sikerült olyan vonatot kifognom,amin nem volt fűtés!Mikor a kallernál említést tettek az utasok,egy vállvonás volt erre a válasza!
Egy jó példa erre: A szerdai sztrájkor mikor felszálltam 8 előtt a vonatra meleg volt,a fűtőtest is forró.Láss csodát 8 órakkor mikor elindultunk kikapcsolták!

irrelevant 2007.11.11. 11:59:30

Nem sokat járok vonattal, de nem egyszer fordult már elő, hogy nyár közepén(!) fűtötték fel az üléseket, de úgy, hogy tojást lehetett volna sütni rajta. Két perc alatt tocsog az izzadságban az ember ilyenkor.

Szerintem a MÁV a déli féltekére lett tervezve, ezért érzékelik fordítva az évszakokat.

brown · http://magyarbeteg.info 2007.11.11. 19:37:35

Ez így van. Klimatizált IC-ben menetelve pécs felé a klíma kinyikkant, a kalaúz meg nem engedte kinyitni az ablakot mondván hogy azért nem működik a klíma mert mindeki kinyitogassa...

Bari6 2007.11.12. 12:59:29

Lassan 12 éve vonattal utazok minden nap!
Nap mint nap megteszeik,h félúton kikapcsolják a fűtést, mert azt gondolják,h az a Déliig elegendő lesz, de amikor kint kb. 1-2 ˙C van nem elég,mert hamar kihül.
Mi már megtettük azt,h szóltunk a kalauznak,h intézkedjen, erre közölte: nem ő kapcsolgatja, hanem a mozdonyvezető...kértük,szóljon neki, erre ő közölte: szálljunk le a köv. megállónál, sétáljunk előre a mozdonyvezetőhöz és szóljunk neki mi,mert nem az ő dolga....
Szóval, ennyit a MÁV-Start Zrt.-ről.
Arról nem is beszélve,amikor egyáltalán nincs fűtés és hülyének nézik az utasokat... múlt héten történt,h egyáltalán nem volt fűtés a kocsiban, jött a kalauz, szóltunk neki...az hagyján,h kioktatott minket,h nem az ő dolga, de közölte,h világít a fűtés,tehát van fűtés, az persze nem érdekelte,h mindenki kabátban és sapkában ül......

Johnnyboy025 (törölt) 2008.03.13. 12:46:44

hali mindenkinek.
nekünk kalauzoknak kötelességünk a téli időszakban a kocsik kapcsolószekrényében a fűtést bekapcsolni.
ha a fűtésjelző világít, az azt jelenti hogy van fűtés.
ha mégis hideg van a kocsiban, akkor a kaluz is cak annyit tud tenni, hogy az utasokat átirányítja egy másik kocsiba ahol van fűtés.
mást nem tudunk tenni, illetve kisoroztathatjuk a kocsit, de az kapásból vagy fél óra kését eredményezne.
akkor viszont azért kapnánk a képünkbe.
sajnos a mai magyar vasút ott tart, hogy ha kisorozunk minden hibás kocsit, akkor nem közlekednének vonatok.
megértem hogy az emberek fel vannak háborodva és teljesen igazuk van.
de.
van egy bizonyos határ.
mindenkinek joga van panaszkodni, és szólni a jegyvizsgálónak akinek, ha ezesetben tud valamit tenni, kötelessége cselekedni. ha menet közben derül ki hogy fűtés nincs, akkor csak annyit tudunk tenni hogy a célállomáson szólunk a kocsivizsgálóknak és amint már említettem, és átirányítani őket a fűtött kocsikba.
a másik az (és ezt tapasztalatból mondom) amikor a kaluzt vádolják meg azzal hogy elromlik a fűtés, elszakad a felsővezeték, ellopják a kábelt, gázol a vonat, lerobban a mozdony, stb...
a kalauzt aki a jegyet kezeli.
nem mi tépkedjük a felsővezetéket, nem mi lopjuk el a kábelt, nem mi beszéljük rá az illetőt akit a vonat elgázol, hogy feküdjön a vonat alá...
mégis néha úgy beszélnek velünk mintha minderről mi tehetnék.
igen vannak bunkó jegyvizsgálók, azt megértem ha az utasok is bunkóznak velük. ez jogos.
én is elitélem ha a kalauz modortalan, és a becsületes vasutasok hírnevét rontja.
de én és sok kolegám igyekszünk az utasokért tenni, kultúráltan és normális emberi módon hozzájuk állni.
mégis sokan úgy néznek ránk is mint a véres rongyra.
itt van a sztrájk.
nagyon sok vasutasnak, és még vdszsz tagoknak is elege van a sztrájkból.
de az emberek egy részét ez nem érdekli.
sokan csak annyit látnak hogy vasutas ruhában vagy akkor te is sztrájkolsz (függetlenül attól hogy ott az orra előtt a vonat amit épp viszel a sztrájk alatt) (és ez is megtörtént),
és akkor már sz.r vagy.
elég buta dolognak tartom azoktól az emberektől hogy általánosítanak.
nem szabad egy kalap alá venni mindenkit.
felvittem egy személyvonatot hajnalban pestre, 7 kocsi tömve emberekkel.
kb Monor állomásnál már a mozdonyba tudtam csak felszállni.
mégis egy nagyon kultúrált úriember szép magyarsággal közli velem (mivel már ő is alig fért fel) hogy takarodjak a szeme elől mert úgy pofán b.sz hogy beesek a sinek közé.
kérdem én mit ártottam neki?
sztrájkoltam? nem.
vittem a vonatot hogy eljussanak a munkahelyre.
akkor miért kell így beszélni a másikkal?
és miért azokat kell fikázni akik valamit is tesznek az utasokért?
persze ezt nem mindenkire értem, csak arra az egy-két kivételre.
azoknak az embereknek csak annyit tudok üzenni hogy kicsit gondoljanak már a dolgokba, mert okolni én is tudnék bárkit, de jó lenne egy kicsit gondolkodni is.
anno én is csak azt hittem hogy a kalauz dolga csak a jegykezelés.
amióta a vasúthoz kerültem azóta máshogy látom a dolgokat. a mi munkánk nemcsak abból áll amit az utasok látnak.
ha megáll nyílt pályán a vonat, már megy a zúgolódás, holott lehet csak vörös jelzést kaptunk mert egy másik vonat van előttünk, stb...
ahhoz hogy átéljék, el kellene itt tölteni legalább egy hónapot, és egy máv tanfolyamot el kell végezni.
tuti máshogy állnának utána sokan a dolgokhoz.
mégegyszer mondom, nem hibáztatni akarok senkit, mert a jelen állapotokban teljesen jogos az utasok felháborodása.
nekem is elég kellemetlen egy szutykos fűtetlen szerelvényen dolgozni.
én is elismerem hogy nagyon sok hiba van ebben a vasútban.
de szeretm csinálni.
csak arra kérek mindenki, hogyha már ott tartunk hogyha hibáztatni kell valakit, akkor lehetőleg ne azon töltsük ki a haragunkat aki nekünk semmit sem ártott.
vagy ha nem vagyunk tisztában a dolgokkal akkor kérdezzük meg.
ha pedig a jegyvizsgáló tényleg flegmán, bunkón reagál, akkor igen, mindenkinek joga van ugyanúgy viszonyulni hozzá.
de csak azokhoz a jegyvizsgálókhoz akik tényleg taplók.