MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vader nagyúr és a droidjai...

2007. november 04. - georgejr
Nagy a nyomás, bukta volt a sztrájk, biztos nagy a kapkodás, de ismét láthatjuk, hogy a MÁV-Start-nál a logisztika a béka segge alatt van. De jó lenne, ha egyszer nem abszurdisztáni, módon történnének ezek a dolgok....


Üdv!
Az alábbi történt meg velem szerdán: A Keletiből 17:50-kor induló Tápiószecsőre menő gyorsítottal (ex nagykátai) mentem volna haza. 17:40 ellenére a nagytáblán nyoma nem volt vágányszámnak, se várható késést nem írtak ki és természetesen a hangos is hallgatott a dologról (már amennyit érteni lehet egyáltalan belőle a csarnokban ugyebár). - 17:47-kor kiírták a 3-as vágányt.
A rutinosabbak szépen kényelmesen megindultak a harmadik vágány felé, a rutintalanok szaladtak, hogy jajjúristen, 3 perc múlva indul a vonat ;). Pár perc séta után kikötöttem a már benn álló vonatnál, a szerelvény közepe felé járva ment el mellettem a jegyvizsgáló aki hátra igyekezett, tehát nem maradtam le semmiről, késni fogunk, fékpróba, menetpróba ilyesmik -17:57-kor a mellettünk levő vágányról menesztik a menetrend szerint 17:55-kor induló Sülysápra menő mindenhol megállós személyt - 17:59-kor (azaz kettő(!!!) kurvaságos perc múlva) menesztenek minket, mint gyorsítottat -Még véletlen sem tartották volna vissza a sülysápit és akkor az indulhatott volna mondjuk 18:01-kor +6-al -Ha már mégis minket menesztettek később, még véletlen sem fogták meg Rákoson a Sülysápi helyit, elengedték ott is előttünk, mert az úgy poén Ennek folyományaként a mi 9 perces késéssel induló vonatunk, _mely Rákostól az elkövetkezendő 22 kilométert megállás nélkül tenné meg_, az előtte levő helyi seggében, annak 5 megállóhelyen levő megállásást "élvezve" jutott el Gyömrőig, ahol végre lezajlott az előztetés. Így végül 18:25-ös érkezés helyett 18:43-kor, tehát az eredeti 9 perces késés mellé újabb 9 percet gyűjtve 18 perces késéssel érkezett a vonat Sülysápra. Itt jelzem, hogy többek nagy szerencséje, hogy a vágányzári menetrend miatt az ehhez idomult módosult Volán menetrend lehetővé tette, hogy kivétélesen megvárták a Volánbuszok a késő vonatotot és a Sülysápról továbbutazókat. Normál menetrend esetén esetben ugyanis a 3 busz közül az egyik -a legtöbb utast szállítónak- emiatt borulna a fordulója, visszaúton a pestre menő vonatot már nem tudná elérni, arra utast nem tud ráhordani. Ha a módosított menetrend miatt nem tudta volna megvárni a vonatot, 40-60 ember várhatott volna 3/4 órát a következő buszig, tehát mivel ütemes Máv menetrendhez ütemes Volán menetrend tartozik, egy 20 perces vonatkésés egy teljes ütemnyi, azaz egyórás késésként tud lecsapódni a továbbutazó utasoknál. (Költői) kérdéseim: -A táblán miért nem lehet jelezni, hogy késni fog a vonat? Mondjuk a rutintalanul a vonat után futó utasok kedvéért... Az a szerelvény, amit 17:46 körül húznak be es 17:47-kor írnak ki, ezer százalék, hogy nem fog elindulni 17:50-kor. Amikor végre kiderült, hogy melyik vágányról indul, az 5 perc késést mibe fájt volna szintén megjelníteni a táblán? -Miért nem lehetett fordítva indítani a két vonatot? -Miért nem lehetett Rákoson megfogni a Sülysápi helyit, és onnan a gyorsítottat előbb meneszteni? -Miért jó egy már eleve késve indult vonatot ilyen agyatlan, gondolkodás nélküli vonatközlekedtetés miatt bónuszban elveretni egy előtte haladó mindenhol megállóssal? -Mivel divatja van annak firtatásának, hogy mi mennyibe kerül: vontatási áramban mibe került ez a Mávnak (bocsánat, NEKÜNK), hogy egy 22 km-t egyenletes fix sebességgel végigmenő vonat gyorsítunk, fékezünk, gyorsítunk, fékezünk, gyorsítunk, fékezünk, megállunk, gyorsítunk, fékezünket játszott az előtte mindengol megálló vonat miatt?
Üdv: asdf

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr68216803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.11.04. 11:12:40

ez a budapest-szolnok vonal írtó nagy szívás, semmi logika nincs a menetrendben. minél messzebbre megy az ember, annál kevesebb - óránként 1, azaz egy - vonat van.

remélem megreformálják decemberben ennek a vonalnak a menetrendjét mert ez így irtó ócska és csak a mérgelődés van ezzel.

képzeld mennyire örülnek a szolnoki zónázón utazó emberek... óránként 1 vonat megy, ami ha annyit késik gödöllőről, akkor nem megy (kimarad, kit érdekel pár száz utas? átnevezni vonatot ilyen esetben - mondjuk egy mendei helyit - sosem fognak, várakozzanak csak az emberek).

aki pl. mendére megy, az szinte 20 percenként elcsíphet egy vonatot (sülysápi, mendei, tápiószecsői helyi vonat).
aki sülysápra megy, annak 30 percenként van vonat (sülysápi, tápiószecsői helyi vonat, szolnoki zónázó vonat).

aki mondjuk farmosra vagy még tovább megy megy, az így járt, óránként van 1 oszt csókolom.

én a következő módon csinálnám meg a bp-szolnoki vonalon a menetrendet, és ez valóban ütemes és normális menetrend lenne:

bp-szolnok között lenne óránként 2 vonat, gyorsított (1-2 kocsival kevesebb lenne, mert így kevesebb ember lenne rajta, mivel így is folyamatosan állnak a sülysápon leszálló emberek a vonaton), rákostól csak tápiószecsőn állna meg, onnantól minden állomáson és megállóhelyen megállna.

bp-sülysáp, bp-tápiószecső, bp-nagykáta között lenne 1-1-1 vonat óránként, (most is közlekedik ennyi: mendei, sülysápi, tápiószecsői), ami minden állomáson és megállóhelyen megállna.

így hirtelenjében ennyi a javaslatom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.04. 12:12:13

Én Gyömrőn lakom és aláírom, hogy ez egy agyatlan menetrend, kb. tavaly december óta nagyjából használhatatlan. Kedden 30 perc késést szedett össze a sülysápi személy, egy 34 perces vonalon ez nem semmi teljesítmény (vagyis: semmi, azaz 0 teljesítmény a MÁV részéről.) A sülysápi személy óra 29-re van Gyömrőn - a menetrend szerint. A valóságban viszont óra 33 előtt soha nem ér Gyömrőre, ebben csupán annyi a poén, hogy a Volán helyközi járata óra 33-kor indul a vasútállomásról... és az biza nem várja be a vonatot, nem is lehetne ilyesmit követelni, hiszen azon a buszon is utaznak emberek, akik joggal szeretnének minél hamarabb hazajutni és nem a szutyok vonatra várni.

Szóval ha icipicit késik a vonat (márpedig késik), akkor Volánbusz csatlakozást buktuk. Így megy ez nap mint nap. És nem csak hétköznap: múlt héten szombaton 40 perces késéssel gördültünk be a keletibe - útközbn 3db gyorsvonatot engedtünk el.

petya.bacsi 2007.11.04. 12:18:39

most ugye tápiószecső és nagykáta között felújítás van, de ez nem érinti gyömrőt :D, bár, ettől függetlenül is van min. 10 perc késés.

ami tetszik, hogy pl. akinek sülysápon át kell szállnia, mert pl. gyömrőre megy, annak 4 (NÉGY) perce van erre... kíváncsi lennék, hogy bevárja-e, ha pl. késik a szolnoki zónázó...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2007.11.04. 23:31:27

petya.bacsi
Felújítás? Tudod te, mióta hivatkoznak felújításra azon a szakaszon? Immár egy éve! Egy év alatt űrsiklót lehet építeni, nem egy szaros sínt felújítani! Érdekes mód Maglód és Ecser között az M0 építése miatt is volt felújítás, hídcsere, terelgetés, sebességkorlátozás... de sosem adódott késés emiatt! A késések tapasztalat szerint abból adódnak (legalábbis Gyömrő és Pest között), hogy ilyen-olyan indokkal álldogál vagy csigatempóban közlekedik a vonat. Pl. egy gyorsvonatot elengedünk? OK. De utána még bőven pár percig áll a vonat indulás előtt.

Ja és a 3db gyors vagy IC késik fél-másfél órákat, nem szükséges mind elengedni, valamikor az a sok bérlettel utazó birka is jusson be a városba/haza.

Már többször mondtam, hogy a MÁV bevezethetné a marhavagonokat, és minden járat mehetne egyenesen egy haláltáborba velünk. Akkor legalább megszabadulnának a sok köcsög utastól és nem lennének késések, mert ugye minden miattunk van, hogy merészelünk utazni.

Adani 2007.11.05. 00:01:33

Marhavagon már van, legalábbis tömegnyomor sokszor adott. pl. Vasárnap délután a szegedi Uzsgyi, ami Békéscsabáról indul teljesne tele, a folyosókon végig álló utas, de a személyszállítás ugye itt is veszteséges. Volt már hasonló feeling Szolnok-Bcs között is nem egyszer mikro a peron is dugig volt, a mosdóban meg a WC-ben is állt valaki, sőt a két kocsi között lévő szar kazánlemezen is ( ez nem eszélyes dolog? Én mindenesetre félnék ha ott kéneá llnom, nem vmi bombabiztosnak tűnik).

magocska 2007.11.05. 12:15:26

Ezért nem költözök Gödöllőre. Pedig gondolkoztam rajta...