MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késés contest

2007. november 01. - georgejr
Szép kis csokor Sheldrake-től:

Szia georgejr!

Kis késéscsokor, összegyűlt nekem 2 hét alatt, tegnap zúdítottam a MÁV-ra, most küldöm Neked is:

1.
"
Ma (2007.10.29.) az 5517-es számú, ütemes menetrend szerint Aszód állomásra 12:12-kor érkező, majd onnan 12:13-kor Gödöllőn át Bp. Keleti pu.-ra tovább közlekedő gyorsvonat a beharangozott előrelátható 10 perces forgalmi okból adódó késés helyett 12:28-kor érkezett Aszódra (16 perc késés) és 12:30-kor indult tovább (17 perc késés) és 13:12-re érkezett Bp. Keleti pu.-ra. Érdekes módon ez a szerelvény indult tovább Szolnokra, amelyre 10 perc késés volt kiírva és a forgalmi ok műszaki okká transzformálódott.

Kérdéseim:


- Ki volt írva az utastájékoztató táblán a vonat pontos késése, mert amikor leszálltam, már csak  késve induló szolnoki vonat volt kiírva.

- A vonat 4. kocsijának végén ültem és a vonat 51 km-es és 44 perces menetideje alatt a menetjegyemet nem vizsgálta senki, jóllehet a vonat elejében a leszállás után jegyvizsgáló is szállt le. Kérdésem, hogy milyen akadályozatásból kifolyólag nem jutott el a 4. kocsiig, hogy a munkáját végezze?

- Mi a különbség a műszaki ok és a forgalmi ok között? A műszaki ok közvetlen embertől független tényező miatt keletkezik a forgalmi oknak pedig emberi felelőse van? Vagy mi a különbség? Ha kicsit választékosabban fejeznék ki a magukat az utastájékoztatás során, akkor talán az utasok nagyjából tudnák, hogy miért késik a vonat.

Ha a forgalmi ok emberi tényezőkön alapul, érdekes lenne egy ilyen levél az azt okozó munkatárs(ak)nak:
"
Kedves Munkatársunk! Az Ön(ök) által okozott forgalmi okból adódó késések és utasszámcsökkenés miatt sajnálattal tájékoztatjuk, hogy az Ön és feletteseinek novemberi fizetése előreláthatólag 60 napot késik. A késésből adódó problémái miatt szíves türelmét és megértését kérjük. Tudjuk a mi hibánk is, de elsősorban az Ön problémája.
"
"

2.
"
Tisztelt MÁV-Start Zrt!

Ma (2007.10.29.) az 527-es számú gyorsvonat 11:12-kor érkezett volna Aszódra. Aszódon 11:14-kor bemondták, hogy (sokatmondó) forgalmi okból előreláthatóan 19 percet késik. Hagytam elmenni a 3015-ös személyvonatot, mondván az 527-es Gödöllő után úgyis beelőzi. Hiba volt, mert a vonat csak nem jött és bár 12:30 percig az állomáson gubbasztottam (ekkor indult a késő 5517-es egri gyors) egyszer sem mondták be, hogy mi hír van az 527-es vonatról. Valószínűleg ez nem munkaköri kötelességük az állomáson dolgozóknak, elég egyszer bemondani, aki bújt-bújt, aki nem nem.

Kérdéseim:
----------

- Milyen forgalmi okból kifolyólag késett az 527-es számú gyorsvonat és mekkora késéssel érkezett meg Bp. Keleti pu.-ra, ahol 13:15-perckor 120 perc késést jósoltak az 527-es vonatnak több más vonattal együtt, amelyek nem is azon a vonalon járnak?
"


3.
"
2007.10.25-én a (MOSZ sztrájk idején) az 5507-es gyorsvonat 13 perc késéssel érkezett Bp. Keleti pu.-ra. A fogadó vágány végén késés nem volt feltüntetve, így az utasokat nem tájékoztatták megfelelően. Aszód állomáson emlékeim szerint nem mondták be a vonat késését.

Kérdésem:
---------
Kinek a feladata lett volna kiíratni, hogy az adott vonat 13 percet késik? Ki nem végezte el maradéktalanul a rábízott (kire van bízva az utastájékoztató táblák vezérlése?) munkát és milyen felelősségre vonásban részesül az illető?

Ha a sztrájkoló mozdonyvezetők vezérelnék is az utastájékoztató táblákat, 11:12-kor már nem álltak sztrájkban.
"

4.
"
2007.10.24-én az ütemesnek nevezett, de az esetek többségében nem tartható menetrend szerint 11:12-kor Aszód állomásra érkező gyorsvonat a hangosbemondó szerint 15 percet késett forgalmi ok miatt.

Szabadna megtudni, hogy bővebben mit takar a sejtelmes forgalmi ok kifejezés vagy az szolgálati titoknak minősül? A múltkorában egy sajnálatos gyalogosgázolás is forgalmi ok volt, gondolom nem minden forgalmi ok egy emberélet?
"

5.
"
2007.10.18-án az 5517-es számú gyorsvonat 12:12 helyett az utasok tájékoztatása nélkül 5 perc késéssel 12:17-kor érkezett Aszód állomásra és 12:18-kor indult tovább. Miért nem történt utastájékoztatás?

A vonaton a jegyvizsgálás rendben zajlott.
"

6.
"
2007.10.15-én lassúságom okból lekéstem a 3037-es személyvonatot.
A 539-es CRACOVIA nemzetközi gyorssal szerettem volna 08:50-kor utazni helyette, amire 08:57-kor bemondták, hogy 30 percet késik. Az 5209-es gyors 09:13 helyett 09:18-kor érkezett meg 5 perc késéssel, a késés bejelentése nélkül Aszód állomásra. 9:32-re Gödöllőre. Bár Pécelen nem kellett volna az ütemesen tarthatatlan ütemesnek nevezett ütemtelen menetrend szerint állni, de 09:44-kor álltunk 1 percet ott is (kitalálom: forgalmi okból) és végül 10:07-kor érkezett a gyors Bp. Keleti pu.-ra (emlékeim szerint a 12. vágányra?, de ez lényegtelen). Önök szerint ki volt írva, hogy Késés: 10 perc?

10:08-kor az kiabálták be, hogy a 539-es CRACOVIA nemzetközi gyors érkezik (ennek 09:32-kor kellett volna), tehát a késése nem 30 hanem 36 perc lett, de akkor még csak kiabálták a vonat érkezését, mert nem nagyon látszott. :) Szóval becsült késés +30% késéssel érkezhetett.

Az 5209-es gyorsvonat 8 kocsiból állt, az utolsó előtti kocsiban ültem, a menetjegyemet a kutya sem kérte? Dolgozott jegyvizsgáló a vonaton? Ha igen, akkor milyen okból kifolyólag nem ért rá az utazás 51 km-es távolsága és 44+5=49 perces (5 perccel nőtt a menetidő az 5 perces késés miatt, így lett 10 perces össz. késés) időtartama alatt a vonat 1-2. kocsijától (én a 3.-ban szálltam fel és a 7-ig vándoroltam, de jegyvizsgálót útközben nem láttam) vagy a vonat 8. kocsijától a 7. kocsi közepéig elérni munkavégzés céljából?
"

7.
"
A mai napon (2007.10.30.) az 5507-es számú gyorsvonat 9 perc 52 mp (GPS szinkronizált órával mérve, ennyi idővel később állt meg a szerelvény a menetrendben rögzítettnél) késéssel érkezett Bp. Keleti pu.-on az 5. vágányra. A vágány végén lévő kijelző táblán nem volt kiírva a vonatnak késés. Szeretném megtudni, hogy milyen formában tájékoztatták a késő vonatról az utazóközönséget? Ki azért a felelős és milyen felelősségrevonás történik amiatt, hogy nem írták ki a vonat késését? Ez nem munkaköri kötelessége senkinek? A vonat érkezése a táblán 10:57-re volt kiírva. Gödöllő előtt tötymörgött a vonat, biztosan nem ok nélkül.
"

Sheldrake

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr18214293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2007.11.01. 18:36:56

:))) elszánt utas, ez tetszik.

nekem is volt ilyen gyűjteményem, de nem mertem elküldeni a MÁV-nak, de innentől én is rájuk zúdítom minden bánatomat. megoldás úgy sem lesz, de legalább kibeszéljük magunkból.

(megoldás az lenne, ha lenne egy utasokat védő szervezet, ami a MÁV felett állna. késett a személyvonat, elkéstél, kár ért, ne adj Isten kirúgtak a folyamatos késés miatt?

panasz megy, felelős keresés, és kártérítés minden utasnak. ha ez lenne, akkor nem lenne ilyen állapot a magyar vasútnál sem.)

Sheldrake (törölt) 2007.11.02. 09:18:49

Elszánt? Sokkal inkább 7-8 év ritka, de rendszeres vonatozás után elszakadt cérnájú. :)

Egyébként valami eredményét azért látom a dolognak. Általában mindig válaszolnak az ügyfélszolgálatról (tulajdonképpen munkát adó a panasz író) és becsületükre legyen mondva talán tesznek is valamit, ugyanis a késések mellet jelentkező nemdolgozom kallerség kezd megszünni, sokkal kevesebbszer tapasztalható, mint néhány hónappal korábban.

Magát a történést egy utazás során 2-3 perc feljegyezni (mobilba, noteszba), egy-egy ilyen agyament levél max. 5 perc, ha nagyon ki van színezve, egyébként 2. Ennyit azért megérdemel a Magyar Álomvasutak. Mást nem nagyon lehet tenni az ellen, ami itt zajlik vagy nem zajlik. A legjobb feedback pedig az utas: random utazik, mindig más a kinézete, stb. stb. Néhány szolgáltató cégnél erre rájöttek, máshol meg nem képesek rá vagy azok lennének, de nem akarnak...

Meg ki-ki, hogyan vezeti le a MÁV-val szemben felgyülemlett feszt valaki levelet ír, van aki szétbarmolja a vasúti kocsikat, van aki magába fojtja és otthon a családdal ordibál, akik meg azt sem tudják mi baja apukának... Döntse el mindenki, hogy melyik a szimpibb.

A jogvédő szervezet jó lenne, ha lenne pár elszánt jogász a sok álláskereső közül, aki nem csak a pénzért csinálná. Még tagdíjat is fizetnék... Vagy a menetjegy árának tized-század százalékát erre lehetne fordítani.

Blackmore 2007.11.02. 10:22:18

A műszaki és a forgalmi okok között az a különbség, h előbbi a Keleti sablonszövege, utóbbi ezexerint az aszódi állomásé :D

petya.bacsi 2007.11.02. 13:49:23

Sheldrake: hát, jómagam is több, mint 10 éve vonatozom, és nálam is elszakadt már többször a cérna, betelt többször az a bizonyos pohár.

Az ügyfélszolgálatnak az a dolga, hogy válaszoljon, ők végzik a dolgukat, de nem velük van a gond. Az utastájékoztatás 10 év alatt semmit sem változott (vagyis de, újabb okokat hoztak be a köztudatba, de a felelősök megtalálása sehol sem tart.) a vasutassztrájk idején a Keletiben az utastájékoztatás 0 volt. össze-vissza írogattak ki mindent.

Állítólag volt utas-elégedettségi kérdezősködés is. Minden nap utazom, engem mégsem kérdezett meg senki. A peronon, a vonaton csak elégedetlen és háborgó utas van, de le merném fogadni, hogy őket sem kérdezték meg.

A MÁV-nak nem csak az IC-k késése után kellene fizetnie - már amikor fizet ugye... -, mert a személyvonaton is ugyanolyan utasok vannak, akik fizetnek az utazásért nem keveset. Mégis, mikor késik a vonat - valljuk be, 5 munkanapból 4x biztos a késés - semmilyen kártérítésre nem számíthat. A munkahelyen előveszi a főnök, vagy később mehet haza stb.

Lassan itt a tél, kedvenc időszakom az évben, mert ekkortájt szinte az összes vasutas csuklik a sok emlegetéstől. (ugye ilyenkor jön az a duma szinte minden Híradóban nyilatkozik a MÁV, hogy felkészültek a télre (hangos nevetés). aztán mikor elkezd szállingózni a hó, vagy havaseső megjelennek a késések is, pörögnek a számok a Keleti főtábláján, időjárási okok, meg befagyott a váltó. brühühü. ennyit a felkészülésről...),

Az idő pénz, mégsem kapunk semmit sem, mármint kártérítést. És ezt csak rontja az utastájékoztatás hiánya vagy pökhendisége. Ez is megérne egy külön postot.

petya.bacsi 2007.11.02. 13:54:37

Még a kalauzokról: velük alapjában véve meg vagyok elégedve, a legtöbbjük kultúrált. Nagyon sok a fiatal kalauz, akik szorgalmasan végzik a munkájukat, illedelmesek. Láttam őket, mikor betanították, és látom őket most már igazi kalauzként.

Eddig egy-két olyan kalauzt láttam a Bp-Szolnok vonalon, aki iszonyatosan felidegesített: lekezelően, vállveregető stílusban nyeglén szólt az utasokhoz. De hál' Istennek nem ez a jellemző ezen a vonalon.

Madmoazell 2007.11.03. 00:39:37

A késésekből már nekem is elegem van nagyon.

Két hete pénteken mentem fel Bp-re Szegedről, egy órát késtünk, látszólag minden ok nélkül.

A párom múlt hétfőn Kiskunfélegyházáról jött Szegedre. Meglepődött rendesen, mert az eggyel korábbi Bp-Szeged között járó vonatot sikerült elcsípnie - az egy órát késett pont (amúgy óránként indulnak mindkét irányból). A következő már csak félórás lemaradásban volt.

Tegnap, nov 1-én a délután 15:42-es Szeged-Budapest-vonat alá feküdt egy szerencsétlen, két órát álltunk Nagykőrösnél, míg összeszedték azt, ami maradt belőle. Cegléd 15 percre van vonattal, de minket senki nem vitt át, mindezt csütörtök este, ünnepnapon, a hidegben. Ma ütköztek a teherautók ezerrel, ami szintén röhej, és persze szintén ezen a vonalon.

Jelenleg nincs pályafelújítás, vágányzár, szóval szinte megmagyarázhatatlan a dolog.
A jegyek árát persze nem kapjuk vissza, mert miért is ne.

Nem tudjátok, mi van ezen a vonalon? Kezdek félni a vonatozástól...

magocska 2007.11.05. 11:36:01

Szombaton megtettem a Budapest - Veszprém - Budapest utat. Kellemes meglepetés volt. Odafele nem késett a vonat. Visszafele bemondták, hogy késik 10 percet. Rögtön mondtam, hogy akkor 20 perc múlva jön a vonat, de nem. Csak 10 perc volt a késés, és nem nőtt a déliig.
Nem tudom hogy csinálták :)