MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re:Áram kimaradás? Iszonyat!!!

2007. október 08. - georgejr
Ma Atti küldött némi kiegészítést.


Hali,
sajna nem tudtam regelni az indára, így nem tudtam válaszolni a fórumozók kérdésére, ezért kiegészíteném a beszámolót két képpel és némi többlet-infóval. Az egyik képen (006) látszik a menetjegy, felette a kézzel kiállított EC pótjegy, tőle jobbra a jegykezelő által kiállított pótjegy a 802-es IC-re.


 Látszik az idő és az ár is a másik képen (007), amin csak a jegykezelő által kiállított cucc van.



 Azért volt 520 Ft a pótjegy, mert valamiért csak IC Rapidra tudta kiállítani a jegykezelő (lehet, hogy a 802-es egyébként tényleg Rapid), sima IC-re 390 lett volna. Ha felszállok enélkül a pécsi vonatra, akkor ezen felül kellett volna még fizetnem olyan 600 Ft körüli pótdíjat, ha úgy tetszik büntetést, amit természetesen a máv hibája miatt nem szerettem volna megfizetni. Lehet, hogy a mobilszámla több lesz, de itt az elv a fontos és az, hogy szeretném ha mások nem járnának így.
Üdv, Atti

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr10190521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek24 2007.10.08. 20:47:38

Szia Atti!

Köszi a képeket, ez elképesztőbb, mint gondoltam :)
1. Mi a fene az, hogy ICR-pótjegyet ad, hiszen ilyen vonatkategória Magyarországon nincs, ennyi erővel adhatna TGV vagy lóvasút pótjegyet is.
2. Hogy adhat ki 520 forintos pótdíjat a kalauz gépe helybiztosítás nélkül, mikor ilyen árkategória egyetlen magyarországi IC-nél sem létezik: ez lényegében az utas 130 Forinttal való meglopását jelenti.
3. Végül hogy adhatott ki pótdíj ("büntetés") nélkül pótjegyet a vonaton?
Ez csak azért érdekes, mert más utasokat - akik nem a MÁV áramszüneti töketlensége, hanem eleve a menetrend kialakítása miatt nem kapnak lehetőséget az IC-pótjegy pénztári megvásárlására - simán megvágja a MÁV a vonaton. Tehát ha én átszállással utazom A-ból B-n át C-be, és A-n nincs jegykiadás, akkor is megvágnak, ha B-ben átszállok a C felé tartó IC-re (B-n nincs idő pótjegyet venni).

A 3. pontot azonban inkább hagyjuk, mert legalább segítőkész és igazán rendes jegyvizsgálóval volt dolgod.

Adani 2007.10.08. 21:22:20

krtek24: De miért hagyod, h megbüntessen? IC, nem tudtál pótjegyet venni, kaller nem adott a vonaton, akkor vagy adjon neked ott normál áron, vagy leszállsz az első megállóban. A legrosszabb az, h leszállít, de fizetni akkor sem kell.

Gobbihilda 2007.10.08. 21:49:11

Sajnos nem az egyetlen eset, hogy a számítógép üzemképtelenségéből fakadóan ilyen történik. Igaz, hogy az "icák" már a számítógépek szélesebb körű elterjedése előtt megjelentek, nem beszélve a helybiztosításról, csak a jegypénztárosok elfelejtették(?) a módját annak, hogyan kell ezt megoldani.
Többek között ezért is rühellem az IC-ket, mert nekem ne határozza meg senki, hogy hová üljek, meg kit viseljek el "vezényszóra".
A tisztaság meg ott sem nagyobb, mint a többi vonaton, mivel ott is utazik néhány emberforma egysejtű, még ha öltönybe/kosztümbe is van öltöztetve.
Amúgy az "ica" sem ér oda sokkal előbb, mint a hagyományos értelemben vett gyorsvonat. Amint korábban írtam, nem azon a pár percen múlik az életem.
Azért a pénzért, amit a pótjegyért kérnek, inkább iszom két-három fröccsöt.:)
Ha meg késik az "ica", akkor meg a MÁV a legritkább esetben fizeti vissza a jegy árát.
Akkor meg minek?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.10.08. 22:34:26

Régebben volt ICR kategória, tehát az 520-as pótjegy (és kis matekkal kiszámolva a 650-es helyjegy) létezhetett anno, de hogy most hogy sikerült kiadnia a kalauznak, azt nem tudom.

krtek24 2007.10.09. 00:26:43

Szia Adani!

Itt nem "bliccelési" (idézőjelben, mert ha ugye nincs helyjegy, más a dolog fekvése) tanácsadásról írtam, hanem csak arról, hogy a saját szabályrendszerüket/gyakorlatukat veszik semmibe a Startnál.

Amúgy meg hülye leszek leszállni az első megállóban, ha nagyon kukacoskodik a kalauz, hiszen elsősorban azért ülök fel a vonatra, hogy eljussak a célállomásra, nem azért, hogy a 200 km-es út 20. kilométerénél leszálljak valahol a semmi közepén :D

Ashi Valkoinen 2007.10.09. 10:51:51

Azért adott ki a kaller szerintem direkt 520 forintos pótjegyet, amiben önmagában nincs benne a helybiztosítás mert vagy:
1. Attila a Mecsek nevű IC-re kért jegyet, ami dec. 10. előtt tényleg ICR volt és helybiztosítással 650 ft volt rá a pótjegy vagy:
2. Nem tudott helyjegyet is kiadni (hogy is tudott volna), viszon a sima ICR pótjegy és az IC pótjegy + helyjegy ára megegyezik, így ilyen tételben ki bírta adni a jegyet, hogy ne szívjon az utas, noha ebből a jegyből nem derült ki, hova is ülhetne.

Adani 2007.10.09. 11:30:23

krtek24:

Igazad van, persze, de ha nem adnak helyjegyet, akkor nem fogok azért nem felszállni, én akartam venni, ha nem adnak akkor nem az én hibám a dolog. Puszta közepén meg általában az IC nem áll meg. Mikor az ominózus eset volt az IC Kecskemét és Szeged között csak Kiskunfélegyházán állt meg, az meg kb. 15-20 perc, addig el lehet kerülni a kallert utána meg már nem tud hol leszállítani. Bp-Bcsaba között pedig Szolnokon áll meg először, ha nem kapsz helyjegyet IC-re max. leszállsz Szolnokon és nem kizárt, h így még elérsz egy normál vonatot ott, ha pedig megvárod Bp-n a következő helyjegy nélküli vonatot akkor azt nem érnéd el.

krtek24 2007.10.09. 17:02:56

Adani:

Nos vannak néhányan, akik az IC-vel nagyobb távolságra utaznak, így természetesen lehetetlen elkerülni. Pl. sem az Észak-Balatonon járó, sem a szombathelyi IC-k esetében nem lehet sem elkerülni, sem leszállni, és nyugodtan várni valamire - mivel ilyen járat nincs :)

Amúgy a "puszta" közepén létesített IC-megállókra néhány példa: a fél Bp-Szeged vonal, aztán Balatonakarattya, Püspökladány, Cegléd, a pécsi vonal összes megállója talán Dombóvár nélkül... Most én ki vagyok segítve vele, ha leszállít Balatonakattyán a Batsányiról Pest felé menet? :)

krtek24 2007.10.09. 17:06:49

Ashi Vaikoinen:

A 802-es vonat szerintem sosem volt ICR, mivel jelenleg Tenkes a neve, a Mecsek-ICR meg évekkel ezelőtt (mikor még létezett) délután és nem délelőtt fordult Pestről. Így aztán végképp nem tudom elképzelni, hogy lehet a 802-es vonatszámhoz ICR kategória rendelve a jegyvizsgáló gépén. Itt még csak arról sem beszélhetünk, hogy elfelejtették frissíteni, mert ezek szerint mindig is sz.r volt?

Adani 2007.10.09. 17:49:39

Ceglédet ismerem, mindig ott szállok át, ott ráadásul most kész káosz van, pont az átépítés közepén vannak.