MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

De jött a távirat

2007. szeptember 19. - georgejr
Na eztet nem szeressük, de tényleg.

Szia!
 
Már egy ideje érlelődött bennem, a MÁV ma gondoskodott róla, hogy legyen időm megírni... egyébként gratula az oldalhoz! kiemelten közhasznú
 

Amikor a füstös Budapestről a gyermekek végett Vác környékére, az agglomeráció határára költöztünk, megörültünk, hogy lakhelyünkről (Vác-Veresegyház-Budapest vonal mellett) ideálisnak mondható vonatközlekedésben lehet részünk. Az Elvira szerint 39 perc alatt állomástól állomásig, egy átszállással (Vácon keresztül, a zónázóval) eljuthatok Budapestre, és vissza.



Csörög 07:04   2420    személy (Budapest-Nyugati pu. - Vác)
Vác 07:15   
Vác 07:17   +>> 2137    személy (Szob - Budapest-Nyugati pu.)
Budapest-Nyugati pu. 07:43   
 42 km     675 Ft         0:39
 

Kolléganőim Rákos*.*-ról többet utaznak BKV-val. Királyság. Vagy mégse? Két és fél éve szívok, de ma duplán szivattak meg, kiírom magamból, miközben fölöslegesen várok egy órát Vácon. Folytásként megettem két hamburgert, és az esti, otthoni gyerekzsivajról is lemaradok, mégsem őszinte a mosolyom.

Minden héten reggel, kb. 2-4 alkalommal késik Veres felől a Vácra menő vonat, kb. 1-20 percet. Az állomásunkról persze nem megy gyorsabban (pedig 80-al süvíthetne, ennyi a megengedett a sínpályán), mert akkor véletlenül behozná a késést és elérnék a csúnya-örökké elégedetlenkedő-csakabajvanvelük utasok a zónázót. A tötymörgés ellenére néha a zónázó vár 1-5 percet, így a reggeli átszállók a síneken átugrálva, mint valami spontán reggeli akadályverseny indulói, lihegve elérik a Budapest felé menő zónázót.

De az esetek többségében, nem így történik, hanem a lassúlva beérő Veresi vonaton türelmetlenül topogó utasok szeme láttára gurul ki a zónázó, amit a forgalmi irodában gondolom kéjes nyihogás kísérhet, egymás vállát bökdöshetik, hogy odass Jóska, hogy dühöng az a dagadt némber, vagy úgy pislognak, mint a döglegyek, ha kirúgom alóluk a kutyaszart mivelhogy marad a 8.22-es, ami a 25 perc helyett 45 percig megy, mivel megáll mindenhol. De volt már olyan is, hogy még azt is elindították, amíg a Veresit váratták a váci állomás előtt. Ilyenkor kiszólnak a vezetőnek vajon, hogy Béla, figyi, álljá le egy kicsit, merâ019 most olyanom van, hogy megszivatnék pár utast, just for fun? Vagy ki, és mi alapján dönti el, hogy most szívunk, vagy sem? Hogy hüvelykujj le, vagy föl, mint a rómaiaknál? Van, hogy simán elérnénk a zónázót, de megállítják akár 3-5 percig Vác előtt. Miért??? Menetrend szerint 2 perc lenne az átszállásra. A vicces, hogy a 8 órásnál általában nem működik, a 9 órásnál már általában igen. Csakhogy nem 10re járok dolgozni.

Persze megoldás lenne, hogy előbb induljon a Nyugatiból a Veresi, de az gondolom kivitelezhetetlen. Nyilván. Jó, akkor ne tessék késni, OK? Ja, az se megy. Én kérek elnézést.

Persze jöttek a magyarázatok, hogy az nem csatlakozás, nem kell megvárnia. De akkor miért hirdetik büszkén a MÁV honlapján (http://www.mav-start.hu/res/Borza_Kormanyos_70-71-Utemes_cikk.pdf), hogy  A 71-es sz. vonalról Vác állomáson minden alkalommal átszállás biztosított Szob, illetve Budapest felé. Az indulási időpontok egységesítésével és a járatok számának növelésével egy utasbarát, kiszámítható menetrendi struktúra került kialakításra.?

A MÁV régi honalapján meg írták, hogy pók, összeérnek a szálak, még egy kis animált gif is mutatta? És az Elvira akkor miért ajánlja fel?

Visszafele kevesebb a gond, persze késik a zónázó egy pár percet minden héten, mert milyen lenne már, ha nem késne, uncsi, tök jó döcögni újpesten túl is még, akár Dunakesziig, vagy Gödig. Utána persze kihajtjuk a belét a mozdonynak, hogy azéâ019 olyan sokat ne késsünk. A Veresi induló legtöbbször megvárja. Ma nem tette. Kérdeztem az irányítót, hogy miért. Tök udvariasan. Mert érdekel a háttere. Nehéz volt követnem, mert már legurult pár feles, megértem én, nagy a pörgés, lassan morzsolta a választ, tőmondatokban. Azt mondta, kaptak egy táviratot, hogy 0 perc várakozás. És ez működik most. Gondoltam, én is küldök táviratot, én sem várok többet a vonatra, és akkor nem fog késni, ugye? Ja, hogy mi vagyok én, hogy hozzám alkalmazkodjanak? Igaz, csak egy utas, havibérlettel. Én fizetek. Én fizetlek. És még vagyunk így egy páran. De ne hozzám alkalmazkodjanak, hanem a menetrendhez. Na, az sem megy.

Zéró tolerancia. Kérdeztem tovább fogatlan kis táblás emberünket, aki talán a helyzet kínosságát leplezve, vagy a kövek között megbúvó pockot vizslatva inkább az üres síneket fürkészte:

-         És ez akkor mától van?
-         Nem, már régóta.
-         De a múlt héten, és régebben pedig megvárta a Veresi a zónázót.
-         De jött a távirat.
-         Tehát akkor, valamikor megvárja , valamikor nem, mindig eldönti ezt valaki, és akkor jön erről a távirat?
-         Nem, egy távirat jött.

-         Tehát akkor össze-vissza működik?

 Erre már nem jött válasz, ott hagytam inkább emberünket, pockot hamarabb talál, mint értelmes választ a kérdésemre, és mp3 lejátszómban a Tankcsapda Mindenki vár valamit albumára váltottam. Én várhatok a vonatra. A mai utazási időm 2x39 = 78 perc helyett 1x57 + 1x99 = 156 perc (2 óra és 36 perc), tehát a duplája, beleértve, hogy 1 óra várakozásra lettem ítélve. A gyerekeimtől, a családomtól veszi ezt el egy 8 általánost végzett tökfej, aki nem képes cseppnyi jóindulatból 2-3 percig bent tartani egy vonatot, vagy nem képes mozdonyvezetőként behozni a késést, vagy forgalomszervezőként képtelen feloldani egy csatlakozási problémát. Az ilyet vazelin nélkül húznám rá tüdőig a váltóra.

 

üdv,

adam

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr35170068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sheldrake (törölt) 2007.09.19. 10:00:24

A MÁV-nak fájna, ha kicsit is gondolkodnának, bár lehet jobb, ha nem teszik, mert ahhoz ész is kéne. Persze vannak ott is jó szakemberek bőven, csak a hülye emberek tulajdonsága, hogy jobban tudják érdekeiket érvényesíteni (értsd: nagyobb a p****juk).

Nekem általában csak Füzesabonyban és Nyíregyházán vannak átszállási gondjaim. 3 ill. 6 percem van általában ütemesen átszállni, de Füzesabonyban nincs normális utastájékoztatási rendszer (értsd: az aluljáróban van manuálisan forgatható játékóra, Hatvanban persze lett, holott egy darab IC nem áll meg), Nyíregyházán pedig hiába üres az egész pályaudvar, általában úgy csinálják meg a csatlakozást, hogy a kör IC véletlenül sem a Záhony felé menő gyorssal szomszédos peronra álljon be a, hanem 4-5 vágánnyal odébb. Ez utóbbi kb. 0 Ft-os beruházással kivitelezhető lenne, de hiába írja meg nekik az ember, sablon visszaírják, hogy továbbították. De hova? A dev/null-ba?

magocska 2007.09.19. 10:31:17

Egyik évfolyamtársamtól hallottam a fősulin, hogy Szolnokon késett valami vonat. A csatlakozása azt megvárta, hogy bejöjjön a késett vonat, de azt nem, hogy az utasok át is tudjanak szállni. Többen futottak, de egy embernek sem sikerült elérni. Tehát kajakra semmi értelme nem volt az egésznek.
1. Vagy induljon el a vonat, amikor kell, akkor legalább az nem késik (induláskor).
2. Vagy várja meg, de akkor normálisan, hogy a nyugdíjas nénike is át tudjon szállni.

rp_bubu 2007.09.19. 10:34:26

Régen se volt zónázó vonat, mégis betudtak járni az emberek. Szálljon le Vác-alsón ott mindig kényelmesen el fogja érni a sima személyt, és be tud menni dolgozni.
A zónázó sok embernek jó, de nem lehet az mindenkinek. Én Vác-alsón szállok fel, mégse hisztizek, hogy nem áll meg a zónázó. Nekem nem lett rosszabb ugyanúgy 45 perc vonattal mint azelőtt,, és Csörögből is, ugyan úgy 60 perc átszállással együtt mint eddig (Vác-alsói átszállással)

Ui.: Az állomáson található dolgozók egyike se bírálhatja felül a hozott szabályokat. Ha nem várhat, nem fog várni. Ha mégis megteszi, szabályt szeg, kiderül megbüntethetik.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.19. 14:33:14

Elindulsz 3/4 órával korábban, és akor a közvetlen vonattal is beérsz :)

csorogi 2007.09.19. 15:07:47

raczpeter: ja, így is hozzá állhatunk, sőt, régen vonat se volt, mégis lovaskocsival, meg kutyaszánon beértek az emberek a munkába.
Lehet, hogy neked nem fontos napi 2x21 perc, de ha egyszer adott minden, hogy 39 perc alatt beérjek, sőt, a MÁV ezt így is reklámozza, akkor nehogy már én legyek a hibás? Ha átvernek a boltban, azt is szó nélkül hagyod? De ha ez nem elég: elvileg 9-re kéne bejárnom dolgozni, úgyhopgy a vác-alsós kényelmes farkamatbehúzomnehogyanagyMÁVbácsimegsértődjön átszállós téma nem jön be, mert akkor 9 után érek csak be. Kapom a választ, mi, hogy induljak 1 órával korábban? Bocs, hogy élek.

csorogi 2007.09.19. 15:14:21

raczpeter: még valami, nagyon örülök, hogy neked nem lett rosszabb, mivel már eleve a lassúval jársz. én viszont kihasználnám a jót, sőt, szerintem fontos, hogy a dolgok fejlődjenek, javuljanak. sehová sem vezet az a hozzáállás, hogy nem baj, ha nem jobb, csak rosszabb ne legyen...

alapból én nem azt kérem, hogy várjanak, hanem, hogy ne késsenek, illetve ha késésben vannak, és megvan a lehetőségük rá, akkor tegyenek azért, hogy ne késsenek.
Csakhogy arról van szó, hogy még akkor is megállítják, lelassítják a vonatot, ha egyébként beérhetne időre. Ezzel van leginkább gond.
Emberi jóindulattal és némi logikával megoldható lenne a kérdés.

Peron8 2007.09.19. 19:14:37

csorogi: bitti van oka annak hogy Vác előtt megállnak a vonatok, pl utasvédelem...olyan jó hogy úgy bírálsz hogy fingod sincs róla...erről ennyit...
Jó neked hogy délelöttre jársz dolgozni...amugy Csörögröl van közvetlen vonat Bpre , neked kényelmesebb átszállogatni?

Istvan1 2007.09.23. 21:57:00

Emberek! Most komolyan: azzal van a gondotok, hogy csorogi (vagy bárki más) a MÁV szolgáltatását a meghirdetett feltételek szerint kívánja igénybe venni? Ha egy vonat rendszeresen késik az érkezési időket, akkor tessék úgy módosítani a menetrendet, hogy az a valós érkezési és indulási időpontokat tartalmazza.

csorogi 2007.09.28. 22:56:06

peron8, te elolvastad, amit írtál??? Van, amikor nem állítják meg. Na erre varrjál gombot, te "szakértő"

bocs, hogy délelőttre járok, megköveznél?
kányelmesebb átszállogatni??? jobb 1 óra 16 percet utazni, mint 39 percet?

Hol élsz te ember????

csorogi 2007.09.28. 22:58:12

Istvan1, erről van szó.

Az a baj, hogy a peron8 és raczpeterhez hasonló bologatójánosok miatt a MÁV mindent megtehet, ha marhavagont raknának arra a vonalra, amin járnak, és 20-al menne, akkor se reklamálnának.

tomi79 2007.09.29. 00:12:18

Bólogatójánosok? Nekem úgy tűnik a hozzáállásból, mintha vasutasok lennének (bár lehet, hogy tévedek).
Ez egyébként tipikus kelet- és közép-európai gondolkodásmód: nincs itt szükség semmiféle fejlődésre, ami húsz évvel ezelőtt jó volt, nekünk az most is jó. :) (bocs, ha off voltam)
A MÁV-ot tipikusan jellemzi (lásd az Ügyfélszolgálat sablonválaszait a panaszokra), hogy így gondolkodik, szerinte mindig neki van igaza, és saját szabályaira hivatkozik (amelyeket jogában állna úgy megváltoztatni, hogy az utasnak jobb legyen), szemben a nyugat-európai vasúttársaságokkal, akik valóban látják, hogy az autózás (és hosszabb távolságokon a repülés) kemény konkurencia, és csak a szolgáltatás folyamatos fejlesztésével tudják megtartani utasaikat, illetve új utasokat megnyerni. És ez nemcsak pénz, de hozzáállás, szervezés kérdése is (mint a mellékelt ábra mutatja: hiába találnak ki valami újat, jót, ha nem működik a gyakorlatban). Ez nem csak annak a vasutasnak a hibája, aki mondjuk elszabotálja, hogy az utas elérje a csatlakozást, lásd itt a topikokat, hanem (sőt annál inkább) főnökeinek (vagyis a MÁV Zrt. vezetésének) is, akik ezt engedik, nem utasítják megfelelően, és nem kérik számon, ha hibázott.
(Vagy éppen arra utasítják, hogy jól szúrjon ki az utassal: vajon ki küldte azt a táviratot???)
A gond tehát ezzel a hozzáállással van: ezek szerint a cégvezetésnél is ilyen a mentalitás, ha ezeket a munkatársakat nem kérik számon, hogy nem voltak segítőkészek az utasokkal, hanem épp ellenkezőleg utasítják.
Kedves MÁV Zrt., legyen szíves tehát nem elfelejteni, hogy egy közlekedési társaság szolgáltató cég, aki a jegybevételekből + az adófizetők pénzéből gazdálkodhat, nem pedig valamiféle úri kegy, hogy mennek a vonatok.

Fornit · forniteszik.blog.hu 2007.09.29. 08:34:57

Nem szeretnék nyafka idealista lenni, de - amellett, hogy az EMÁVÉ teljesítménye fosch - miért kell majd' mindig minden szarul telsesítő cég melósait lenyolcáltalánosozni? Igen, sokan vannak ma is ilyenek, de tudjuk, milyen sok hely veri át az embert, és szarik a fejünkre, nade mindenhol nyolcasok melóznak? ...

tomi79 2007.09.29. 12:21:06

Igazad van, elsősorban nem a melós hibás, ő végrehajtó, az a hibás, aki őt rosszul utasítja illetve ellenőrzi, tehát ebben az esetben, aki "küldte a táviratot". Az adott munkakörre nyilván nem találnak képzettebb embert, illetve a 8 általános is elég a betöltéséhez, mondjuk a 8 általánost végzettek közül is úgy gondolom, aki csak tud, nem a MÁV-hoz megy dolgozni, tehát a MÁV nem gazdálkodhat annyira jó emberanyagból.
Mindenesetre a MÁV-ra jellemző, hogy aki rossz döntéseket hoz, az ismeretlen marad, az utas pedig a forgalmistán/kalauzon/jegypénztároson töltheti ki dühét, aki lehet, hogy adott esetben bunkó, de mégis kevesebb dologról tehet, mint a vezetés.
Egyébként a fenti esetben simán lehet, arról van szó, hogy ki akarják nyírni az ütemes menetrendet, mert azt az előző vezérigazgató vezette be.
Hogy miért gondolom ezt? Jó magyar szokás szerint újságcikkben már támadták az ütemes menetrendet, úri huncutságnak titulálva.
www.nol.hu/cikk/433596/
Ez pedig a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) válasza az újságcikkre.
www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=336
Szóval tényleg fejétől bűzlik a hal, és nem feltétlenül kell 8 általánost végzett tökfejeket emlegetni, inkább az egyetemet végzett tökfejeket.

tomi79 2007.09.29. 12:34:11

Most láttam, hogy a Népszabadság cikkéből kiderül, mi is volt ez a távirat: "a vasút belső utasítása szerint a csúcsra járatott menetrend betartása érdekében az induló vonatoknak nem szabad megvárniuk a késésben lévő szerelvényeket. Így a MÁV a tavalyival lényegében megegyező pontossága mellett elvileg száz vonatból hatnál - tehát naponta mintegy kétszáz alkalommal - az utasok lekéshetik a csatlakozást."
Nem gondolom, hogy ezért az egész ütemes menetrendet el kellene vetni, ahogy a cikkíró sugallja, inkább a csatlakozó vonatok pontosságával kellene törődni, mert ez lehet a megoldás! (Meg persze amennyiben lehetséges, a hosszabb átszállási idők.)