MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késések és képek

2007. szeptember 13. - georgejr
Kiddy rekordokat fotózott:) Köszi!

 Helló!

Nagyon szeretem az oldalt, bár sajnálom az azon szereplő történetek résztvevőit...

Szeptember 7-én (aznap siklott ki a személyvonat a Keletinél) a 13:07-es vonattal szerettem volna Mezőtúrról Szolnokra utazni. Állok a peron és várom a vonat, amikor megszólal a hangos: "10-12 percet késik". Na, gondoltam, az még belefér, sőt, csodálkoztam is, hogy egyáltalán bemondják. Ugye vidéken a 10 perc késés nem is késés.
Ám alig hallgatott el a hangszóró, már mondták is a következő közleményt: "késő Transbalkan nemzetközi gyorsvonat érkezik..." Na, örültem, mint majom a farkának, hiszen egy időben elég sokat utaztam vele Pestről Mezőtúrra, szeretem, kényelmes és viszonylag tiszta. Felszállás, majd Szolnokon le.  Az aluljáróban már azért kíváncsi voltam, mégis mennyit késhetett a vonat, ha már eleve késő vonatként harangozták be. Amikor a táblát megláttam, leesett az állam.


A vonatnak, amely 13 óra 50 perckor állt meg Szolnokon, reggel 8 óra 56 perckor kellett volna elhagynia az állomást!!!

Azért ez hihetetlen. Sosem szerettem igazán a Románia felől érkező vonatokat, mert állandóan órákat késnek, de azért ez vitte a pálmát. 300 perc... Sajnálom azokat, akik rajta ültek és emiatt elment a napjuk. Nekem és néhány mezőtúrinak mondjuk kapóra jött, dehát ez sovány vigasz... Ja, és a vonat nem IC. Sosem utazom IC-vel.

Szintén ezen a napon lőttem a 3. képet , amely a késés miatti állapotokat hivatott ábrázolni. A helyszín a szolnoki vasútállomás, a késések pedig rendre 150 perc, 180 percen túl, 120 perc, 60 perc. A helyi személy negyedórás késéssel indult, mert bevártuk az Ady Endre nemzetközi gyorst.

Augusztus 20-a, Szolnok: a következő kép tanúsága szerint 10 óra 5 perckor jártam az aluljáróban, ahol a 17 óra 33-kor induló hatvani személyt hirdetik fennhangon... Úgy maradt előző napról, vagy ennyire előrelátóak? Ki tudja...

Az utolsó csatolt kép pedig csak egyszerűen vicces... Mármint a felső két IC útvonala... =)

Őszinte olvasód

Kiddy

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr36164255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2007.09.13. 10:47:03

Ismét csak azt tudom mondani, amit szoktam: amíg a késésekért nem vonnak felelősségre senkit (kirúgással), ÉS a MÁV-cégeknek nem keletkezik közvetlen kára (erkölcsiről ne is beszéljünk... :))) a késésekből, nem lesz változás.
Nekik édesmindegy, hogy egy vonat megy el egész nap, vagy száz.

Adalék:
Hétfő reggel, Cegléd állomás. Várom a Szolnok felől jövő zónázó vonatot, amely menetrend szerint 5:44-kor kellene, hogy induljon. (Érkeznie egy perccel korábban kellene.)

5:49 hangosbemondó bemondja, hogy késett zónázó érkezik Szolnokról. (Stopperemet elindítottam). Majd a hangosbemondás után 9 perc múlva a vonat meg is érkezett. A negyedórás késést, a 30km-es távolságon nehéz megmagyarázni. Főleg, ha hetente többször előfordul. Amikor a bemondó jelezte, a vonat kb. Abonyban, 15km-re járhatott még...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2007.09.13. 10:47:05

Haverom 15 ÓRA (!) késéssel érkezett meg vonaton Törökországba. Az se gyenge :)

amorph 2007.09.13. 12:42:06

nos... amugy egytertek a szerzovel, gondolom mindenki tisztaban van a MAV pontossagaval, ugyanakkor halkan hozzatennem, hogy a sokat gyalazott romanok es a CFR veszettul pontosak... lehetne irigykedni, kb. 3-4 eve tortent valami, azota en ket darab alkalommal kestem csak, 10-10 percet, pedig rengeteget vonatozom... (a kesesek az idei nyari kanikula miatt voltak, egyszeruen a sinek nem birtak a megszokott tempot...)... kb ennyi..

amorph 2007.09.13. 12:45:03

szoval ha egy Romaniabol jovo vonat kesik, akkor azt altalaban a hatarnak a magyarorszagi felen produkalja..
amugy egyszer jot rohogtem, nem tudom, hogy Nagyvarad felol melyik az elso magyar allomas, talan Biharkeresztes.. allunk a vonattal s egy masik vonat elmegy... eltelik kb. 5 perc s bemondjak: "A vonat elment.".. vicces volt

krtek24 2007.09.13. 13:40:17

Na azért elég vicces azt mondani, hogy általában a határ magyar felén produkálja a késést a vonat. A konkrét esetben pl. kétlem, hogy Lökösháza és Szolnok között az alig több, mint 100 km-en szedett volna össze 300 perc késést. Ebbe kb. belefért volna két gázolás meg egy felsővezeték-szakadás :)

lizard 2007.09.13. 13:52:44

Sokat járok a T.B.-al és a románok tényleg sokat fejlődtek az utóbbi időben... nem egyszer előfordul hogy hazafelé a Bulgária-Román határon 1 óra késés van de ezt a románok nem egyszer behozzák úgy hogy a Román-Magyar határon több mint 30 percel korábban van a vonat.
Valami időkapu (nem az 1 óra) van szerintem a két határálomás között mert magyar részről tízből kb 8 alkalommal ez a járat mindig késik... (bocs a helyesírásért).

amorph 2007.09.13. 14:12:31

lehet ha vicces... sot abban is biztos vagyok, hogy elofordulhat, hogy mar nalunk kesett... de az is vicces, hogy:
"Sosem szerettem igazán a Románia felől érkező vonatokat, mert állandóan órákat késnek" (idezet a szovegbol)...
en nem mondtam, hogy nem fordulhat elo, de azert ennek a mondatnak semmi alapja... csak a miheztartas vegett ... ha mar igy viccelodunk

amorph 2007.09.13. 14:30:34

esetleg az nem lehet a gond, hogy a vonat jon rendesen Romaniaban, de a MAV balf.szul irja ki, s onnan a 300 perc?.. egyszeruen a kiiras is lehetett elszurva...
s az elobbi kommentem nem jelent meg: en nem allitottam, hogy roman vonat sosem keshet, de:
"Sosem szerettem igazán a Románia felől érkező vonatokat, mert állandóan órákat késnek" (idezet fentrol)... szoval csak a miheztartas vegett.. ez is eleg vicces

IPG 2007.09.13. 15:14:26

Ez tökéletesen jó példája annak, hogy minden rosszban van valami jó. Jelen esetben a cikkíró el tudott előbb utazni Szolnokra. :)

krtek24 2007.09.13. 15:31:07

Nem a kiírás elszúrása ebben az esetben kizárt: az óra 8.56-ot és 13.50-et mutat.

Félreértés ne essék, én nem szidtam a román vasutat (ugye először mindenki a saját háza táján...), csak lényegében képtelenség, hogy a magyar szakaszon szedje össze a 300 perc késést. Leszámítva persze a múlt pénteken a Keletiben kitört káoszhoz hasonló néhány esetet.

Az viszont, hogy a bolgár-román határon meglévő egy órás késést behozza a vonat, inkább szégyen, mint erény. Ugyanez a módi tombol a MÁV-nál is: tegyünk tartalékot a menetrendbe, és akkor sosem késik semmi... A Balaton észeki partján között pl. néha vígan behoznak a vonatok félórás késéseket is 150 km alatt. A román-magyar határra meg nem érhet a menetrendszerinti időpont előtt fél órával a vonat, mivel ez egyszerűen fizikai képtelenség (15 perccel a Kürtösre érkezés előtt indul csak el Aradról).

Adani 2007.09.13. 17:09:57

Hát igen, így is lehet nézni. 20 perc késést meg én sme értem mi indokol egy Cegléd-Szolnok távon, az kb. 15 perc menetidő és olyan 20 km kb. ráadásul duplavágány van végig, vagyis arra sem lehet fogni, h a szembejövő vonatot várja.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.13. 21:41:41

Nana, a keletiben lévő balhé napján könnyen lehet olyan nemzetközi vonat, ami Magyarországon szed össze ennyi késést, csak az óra nem stimmel. Miért?

Ha ennek 8:56kor kellett volna jönnie, akkor még nem volt semmi gond, ergo simán jöhetett volna.

DE ami a baleset után volt, ott felmerül egy nagy gond: Ezeket a magyar szakaszon magyar mozdony húzza. Ami korábban elvszi oda egy vonatot, nem gépemenetben megy. Ritka, hogy ott marad fekve a mozdony a határon, de akkor is pótolják, és általában olyan vonatról van szó ami nem késik 5 órát és nem pótolják...

Ergo, jó eséllyel a román oldalon már késett a vonat, és nyilván akad arra példa, hogy késik ott is egy-egy vonat. Baleset, fekvemaradás, stb. lehet bárhol. A hosszabb útvonal általában azt jelenti, ha nincs sok felesleges tartalék (ergo nem szivatnak azzal, hogy feleslegesen lassú) akkor több a késés. Miért? Mert több helyen, többször lehet gond, több helyen fordulhat elő ok a késésre, statisztikai alapon többet is fordul elő, nem a saját idejében megy a vonat, akkor ez halmozódhat... Kivéve, ha emiatt kevesebbet áll, hogy bevárjon valamit. De ugye a hosszú távú vonat általában nem bevár, hanem őt várnák be, ezért kevesebb esélye van a késés behozására.

Amikor az egész országban káosz van, a sok késés miatt egy vonattal több időt tölt el a mozdony, tehát mozdonyhiány is fokozódhat több helyen, akkor bizony előfordul, hogy az ellenirány késik, így a vonat nem tud a határon magyar mozdonyt kapni, ami extra késést okoz.

Tehát aznap lehetett olyan rekord késés nemzetközi vonaton amit a Keletiben történtek okoztak (és a keletibe érkezésnél ugye ez fokozódott). De egy olyan vonatnál aminek reggel kellett volna jönni, és kb akkor volt a határon amikor ez a Keletiben történt a késését ez sem okozhatta, így szerinem is valószínű, hogy már Román oldalon késett.

nekemirj 2007.09.18. 09:07:15

Mai nap. Rajka-Győr-Budapest vasútvonal.

Tatabánya:
Az 5:25-kor Győrből jövő vonat előre láthatólag késik, hogy mennyit senki nem tudja. Viszont ezzel a vonattal érkezne az 5:58-kor induló vonat mozdonyvezetője! Ez eleve hibás szervezés, ezért embereknek kellene repülni a MÁV-tól.
6:27-kor Győrből jövő vonatról semmi hír, az 5:25-s is még mindig késik, ki tudja mennyit.
A 6:45-kor induló Rajkáról jövő vonat késik, de senki nem tudja mikor jön. Csak tudnám minek van mobil telefon, meg egyéb telefon rendszeresítve a MÁV-nál.
Befut Oroszlányból 6:32-kor a szokásos 10 perc késéssel a vonat, ami 6:58-kor menne tovább. 6:45-kor eszükbe jut, hogy az 5:58-st meg a 6:58-st össze kellene tolni. 7:05-kor a kettő elindul.
Megérkezik a Délibe és ki van írva, hogy késés 15 perc. Óriási tömeg, jegykezelés nuku pedig 3 kalauz is szolgálatban van, igaz az embereket Bicskétől már úgy kell bepaszírozni a vonatba.Ez nevetséges, ugyanis ez 75 percet késett. Az 5:25-kor indulónak még mindig semmi híre.

Ha én lennék a vezérigazgató, ami MÁV dolgozók szerencséjére nem vagyok, akkor ma legalább 50 ember kapna ezért a késését felmondást.

A legszomorúb az, hogy egy jó pénzért eltartott MÁV főokos a mai Metro újság szerint azt nyilatkozza, hogy vonatra ültetnék az elővárosi autóst. Előbb inkább rakjanak rendet a házuk táján, mert amig mindennaposak a késések addig nem fog az autós átülni. Pláne nem úgy, hogy olcsóbb autóval közlekedni, mint vasúttal.
Erre egy példa egy menetjegy Tatabánya-Budapest között több mint 1000 Ft oda, meg ugyanennyi vissza. Átlagos fogyasztású autóval számolva ha ketten utaznak már olcsóbb a kocsi, mint a vonat. És még a menetrendhez sem kell alkalmazkodni.
A menetjegy árát a felére lehetne csökkenteni ha egyrészt mindenki venne, lásd lenne jegykezelés a vonalon!, másrészt ha az adminisztrativ létszámot drasztikusan kb 80%-al csökkentenék.

krtek24 2007.09.18. 13:45:14

A késésekkel kapcsolatosan teljesen igazad van, de a "felére csökkentés", a "80%" és az "5.25 miatt embereknek kellene repülniük" kitételek kissé elnagyoltak.
A legszebb az elővárosi közlekedés propagálásában az, hogy ilyen jegyárak mellett ki akar vasúton bejáró munkavállaló lenni (ha nincs szó kényszerről)? És akkor jön itt a MÁV azzal, hogy milyen magasak a jegyárak egyes nyugati országokban hozzánk képest. Erről csak annyit, hogy
1. Ausztriában az index összehasonlítása szerint olcsóbb a munkábajáráshoz használt bérlet.
2. Németországban a munkabajáráshoz szükséges DB-bérlet ingyenes!
Ennyit a Startról...

Adani 2007.09.18. 16:56:44

Azt meg sosem teszik hozzá, mikor arra hivatkoznak, h itt olcsóbb nézzük meg ott menynire drága. Na ja, de ott a fizetések is magasabbak. Arányaiban mindig olcsóbbra jön ki.