MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Megjöttek a kérdésekre adott válaszok 2.

2007. szeptember 05. - georgejr
Íme a folytatás:

5.    mik a máv fejlesztési tervei a köv X évre (rövid távú tervek:)

Új járművek beszerzése
 
TALENT
 
Idén álltak/állnak forgalomba a Talent motorvonatok (jelenleg 9 van forgalomban, év végéig még egy fog forgalomba állni). Ez utóbbiak jelenleg a Budapest-Tatabánya-Oroszlány vonalon járnak, de jövőre a Győr-Rajka, és Győr-Wien (EuRegio) forgalomban tervezzük őket közlekedtetni.
 
 
 
FLIRT
havonta átlag 2 db érkezik, a teljes 30 db 2008. márciusig kerül leszállításra. Közlekedésük a Budapest-Tatabánya-Komárom-Győr, Budapest-Dunaújváros, Budapest-Sárbogárd, Budapest-Székesfehérvár viszonylatokban tervezett. Jelenleg 12 db van forgalomban, menetrendváltásig 21 db, év végéig 23 db áll forgalomba.
 
 
Német kocsikból 50 db érkezik a második félévben, és megkezdődik a német vezérlőkocsik forgalomba állítása is. A kocsik közlekedtetése a jelenlegi rendszerint várható.
Javasolt sajtóesemény: sajtókommüniké
Javasolt időpont: november
 
 TAKARÍTÁS
 
A MÁV-START Zrt. kiemelt feladatának tekinti szolgáltatási színvonalának emelését, ezek között a személyszállító vasúti kocsik tisztaságának kérdését. Az újonnan alakult vállalat többek között a vasúti járművek tisztításában egy új szemlélet, országos hálózati szintű kiterjesztését és hatékony működtetésének megvalósítását tűzte ki célul. Ez magában foglalja a megfelelően tisztítható vasúti kocsik kialakítását, a tisztítási infrastruktúra fejlesztését, a Tisztítási Előírás szigorítását és olyan vállalkozók foglalkoztatását, akik elősegítik a tisztítási infrastruktúra fejlesztéseket. Első lépések között június elejétől bevezettük az új tisztítási előírást, mely olyan követelményrendszer, amely megfelel az utasok jogos elvárásainak, és a korábbinál szigorúbb ellenőrző- és értékelő struktúrát jelent.
Vasúti személyszállító járművek Tisztítási Előírásának szigorítását követően tendert írtunk ki. Ezzel csökkenteni kívántuk a fővállalkozók számát, és egy modern vasúti személyszállító szolgáltatásként, az utasok jogos igényeit figyelembevevő, a rendelkezésre álló forrásokat még hatékonyabban kihasználó szerződéseket kívántunk kötni a vállalkozókkal, 5–7 évre. Ez nem zárja ki, hogy a kisebb cégek alvállalkozásban tovább végezzék tevékenységüket, de így biztosítva látjuk a hatékony működésükhöz szükséges tőkeerős hátteret.
Tárgyalásos közbeszerzési eljárást hirdettünk, melynek kiírásakor a fent említett szempontokat tartottuk szem előtt. Az országot öt területre osztottuk fel, a jelentkezők ezen területekre külön-külön adhatták be pályázataikat. Jelenleg az országban három ilyen területen hirdettünk már eredményt, ahol az eddigi 5 vállalkozás helyett 2 végzi a tisztítást.
A nyertes vállalkozók 2007. május 29-én kezdték meg a munkát a Budapest-Déli, Győr, Székesfehérvár és térségeik, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és térségeik, valamint Szeged, Békéscsaba, Kiskunhalas és térségeik területén.
 
Az új Tisztítási Előírásunk összeállítása előtt felmérést készítettünk utasaink körében, hogy megismerjük az Ő véleményüket is. Az új, szigorú követelményrendszert részben, ezen vélemények, részben más európai vasúttársaságok tapasztalatait felhasználva alakítottuk ki, természetesen a MÁV-START Zrt. szakmai követelményrendszerének figyelembevételével együtt. A takarítását végző vállalkozásoktól elvárjuk, hogy a megrendelt munkákat az új Tisztítási Előírásban meghatározott követelmények maradéktalan betartásával végezzék.
 
A fennmaradó Budapest-Nyugati, Budapest-Keleti, Szolnok , valamint Pécs, Nagykanizsa, Szombathely és térségeik esetében új tendert írtunk ki, amelynek lebonyolítása folyamatban van. A két budapesti és szolnoki  esetében várhatóan még ez évben sor kerül a szerződéskötésre, míg a Szombathely, Pécs és Nagykanizsa térségben a közbeszerzés kiírása és lebonyolítása miatt az csak a jövő év elején várható,  amelyet követően a tisztítást végző vállalkozók már az új Tisztítási Előírásnak kell, hogy megfeleljenek az ország egész területén.
Az új Tisztítási Előírás a jelenleg érvényben levő utasításhoz képest tisztítási nemenként mintegy 20%-al több elvégzendő feladatot tartalmaz. Többek között az előírt többletfeladatok az utasok által kifogásolt hiányosságok megszüntetésére irányulnak. Kiemelt figyelemmel kezeljük  a WC helyiségeket, a kilincseket és fogantyúkat, az ülések, a belső ablakfelületek és a csomagtartók tisztítását. Ez az új rendszer reményeink szerint az utasok szemszögéből nézve is azt eredményezi, hogy a kocsik tisztasága összességében komoly javulást mutat.

8.    A Keleti pu. mikor lesz rendberakva, mikor tisztítják meg a galambürülékes sineket, mikor raknak ki annyi padot amin kultúráltan el lehet férni és nem kell a kijelzők előtt nyomorogni, mint egy marhavagonban. Mikor lesz a keletiben lévő kávéháznak konkurenciája, mert ami most van az rablás - iszonyú drága+bunkók a pincérek.
Sok mindenben igaza van a levélírónak, ez sem a mi területünk. A MÁV Ingatlan  területe az illetékes.
Itt jegyezném meg (szerk.), hogy a MÁV Ingatlan-t folyamatosan elemezzük és nyomozunk!

9.    Mikorra lesznek hajlandóak megtanulni az órát, és a menetrendhez igazítani a vonatok indulását... Évek óta járok a Budapest-Tata-Tatabánya-Komárom-Győr vonalon és az a vonat a Keletiből még soha (de tényleg!) nem indult el pontosan! Kiszámíthatatlan!!! Néha 5 percet, néha 20-at, néha 35-öt késik. Gondolom ez más vonalakon is így van.
Az órát ismerjük :)  Erre nem tudok mit válaszolni.

11.    A fülkéket nem, hogy nem takarítják, de ha néha mégis, akkor sem segít, mert egyszerűen öregek és elhasználtak. Mikor lesz a jegyár arányos a szolgáltatás szinvonalával?
Lásd fent, tisztítás +  új vonatok vásárlása,.

12.    A MAV-nal létezik-e ON-LINE vonat haladast figyelö oldal,ahol figyelemmel lehet kisérni a személyszalito vonatok haladasat és késéseit. Pl.mint a cseh-szlovak www.pis.nfo.sk,vagy mobilrol a wap.poloha.eu cimeken. Tervezik-e ilyen oldal kialakitasat?
Igen, tervezzük.

13.    103 km-re kell havonta bérletet vennem, de mivel ilyen bérlet nincs, ezért 120 km-es bérletet vásárlok (vásárolhatnék 100 km-est is, de amekkora szerencsém van, első nap lebuknék). Érdeklődni szeretnék, hogy miért sávos a tarifaképzési rendszerük, és miért nem km után kell a bérletet fizetni (100 km majd 120 km). 17 km-nyi pénzt meg ajándékba a MÁV-nak adok (3600Ft-ot!!!!).
A folyamatos utazás díjszabási távolsága a MÁV-nál (hasonlóan más, távolsági tömegközlekedés lebonyolításában részt vevő közlekedési társaságok gyakorlatához) díjövezetenként kerül megállapításra, mely 1-50 km-ig 5-ösével, 51-100 km-ig 10-esével, 101-300 km-ig 20-asával, 301-től pedig 50-esével emelkedik. Mivel az egyre növekvő övezetekbe eső vasúti km-ek – esetünkben most a 100 és 120 km közé eső távolságok - viteldíja egyforma, ezért e 20 km (és minden egyéb övezet által meghatározott távolság) árát egy átlagáron határozták meg.
A menetdíjak megállapítása a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium hatásköre

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9157164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kismanó 2007.09.05. 11:30:46

A bérletet meg lehet oldani. Egy 100km-es és hozzá egy kiegészítő 5km-es. Vagy felosztani 2 részletre a távolságot. Ahogy az állomások esnek adott szakaszon, ki kell számolni, hogy a leggazdaságosabb.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.09.05. 12:37:33

Nem tudom te milyen bérletet veszel, de én nem találtam olyat, ahol a 100 és 120 km-es között 3600 Ft különbség lenne.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.05. 13:00:01

Pont ez a lényeg, ha hosszabb útra veszel bérletet, akkor egy 1km ára csökken. Pont ezért változnak az övezetek is.

Kismanó 2007.09.05. 17:31:53

Ha veszel egy 120 km.-es bérletet, annak a teljes ára 70 900 Ft. Egy 50km-es ára 30 ezer Ft, a 60km-esé 36 ezer Ft, összesen 66 ezer Ft.
Tehát 103 km-es útnál jobban jár a 60+50 kombinációval, mint a 120km-essel.
Úgyhogy szarul vannak az övezetek és az árak kialakítva.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.09.05. 19:32:52

Talent, Flirt: pár hónappal ezelőtt a MÁV még azt tervezte, hogy a Flirt-ek egy része Bp - Hatvan vonalon is üzembe áll. Olvasva a Kommunikációs Igazgatóság válaszát, úgy néz ki, hogy az elővárosi vonalak közül Bp - Nagykáta - Szolnok mellett egyedül a hatvani lesz az, ahol semmilyen extra jármű nem fog közlekedni .

"Német kocsikból 50 db érkezik a második félévben, és megkezdődik a német vezérlőkocsik forgalomba állítása is."
Hihi...a német vezérlőkocsik már forgalomban vannak, igaz csak személykocsiként (tessék ellátogatni Fonyódra, Pécsre). Ahhoz, h ki lehessen használni a vezérlőkocsi-mivoltát, a MÁV kitalálta h a jelenlegi Szilik egyrészéből létrehoz egy új sorozatot (V43-3xxx), ám az átalakításokat még azok megkezdése előtt leállították. Személy szerint kizártnak tartom, hogy a német vezérlők novemberig teljeskörűen forgaloma álljanak.

efi 2007.09.05. 20:36:49

Azt ugye tudjátok, hogy a GySEV-en van online vonatkövetés neten a Győr-Sopron vonalra?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.05. 21:43:26

Miben más egy elővárosi vonat?

Fordítva könnyebb megközelíteni, hiszen tudjuk, egy távolsági vonaton fontosabb a kényelem, a nagyobb sebesség, viszont kultúrált állóhely nem lenne divat, a gyorsulás / lassulás kevésbé fontos mint a sebesség (ritkább lenne a megállás).

Csakhogy a magyar pályák és a járműpark állapotát, a pótjegyes vonatok egy részén tapasztalható színvonalat figyelembe véve...

Kit érdekel, hogy nem megy 260nal? Sok ICnél kényelmesebb, stb.

Nem véletlen, hogy nem csak elővárosi forgalomban szeretnék használni őket.

nekemirj 2007.09.06. 08:57:57

A menetdíjakról kellene ismét megkérdezni a MÁV Startot, mert olyan jegyet követelnek ami nincs rendszeresítve!
Az ilyen jegy a peronjegy. A Déli-nél is csak azzal lehet bejutni a kapun, ha kisérő vagy, de nem lehet kapni.

hattyú 2007.09.06. 09:11:55

A válaszokat olvasva picit úgy érzem, hogy ennek a blogosdinak semmi értelme nincs. Ugyanúgy semmit nem ér el a MÁV-nál, mint ahogyan évek óta semmi és senki - cinizmus, vigyorgás, hehezés és a hazudozás az megy. Persze lehet szépítgetni a dolgokat, de ez csak duma lenne. Nincs értelme a MÁV-al foglalkozni, majd ha végigvisznek rajta valamilyen tényleges átalakítást a hazudozások és színlelések helyett, akkot talán lesz értelme. Addig is marad a szabad választási lehetőség: boldogan utazni a MÁV-al, mert ez jó. Bocs, ha negativnak hangzott nem annak szántam. Ez van. :D

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.09.06. 09:36:58

Kedves hattyú, úgy érzem nem díjazod ezt a blogot. Szomorú vagyok. Azt hiszem miota ez a blog elindult, elindult valami a MÁV-nál is. Tudom. Olyan fejlesztésekről tudok, amik előremutatnak. Nem nem vettek meg, mielőtt bárki is feltenné a kérdést. Amíg van MÁV és ilyen, addig van értelme ezzel foglalkozni. Ezt mutatják a visszajelzések és a blog látogatottsága is.
G

atis2 2007.09.07. 11:33:51

Napi ingázóként és néha vidékre járóként néhány kérdésem lenne:
1. Sok gyorsvonaton (pl. Miskolc felé)olyan minősíthetetlenül gusztustalanok az első osztályú kocsik, hogy az már hányinger (a fémek rozsdásak, ülések piszkosak, ablakon nem lehet kilátni, világítás hiánya stb). Gondolom van szabályozás arra vonatkozóan, hogy milyen követelményeknek kell megfelenie egy 1. osztályú kocsinak. Ugye nem csak attól első osztály, hogy 6 ülés van egy fülkében?
2. Miért van az, ha egy vonat 10 percet késik, akkor azt nem mondják be? A 10 perc nem késés, vagy gondolják, hogy az ember azt nem veszi észre?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.07. 13:12:27

atis2: mindkét dologra tudok kapásból válaszolni.

1. Az elsőosztályon nem csak a 3 szék egy sorban kellene, hogy meglegyen, hanem ritkábban kellene, hogy legyen széksor: Több hely a lábaknak. Akad más elvárás, de a tisztaság az pl. nem az elsőosztályhoz tartozik, hanem általános.

2. Nagyon egyszerű: A vonatok helyzetének pontos meghatározása nem mindenhol lehetséges, lehet tudni azt, hogy *körülbelül* hol van. Csak azt, melyik két jelző, vagy egyéb érzékelő között. Nincs ugyanis a legtöbb vonaton pontos helymeghatározásra szolgálló eszköz.

Ráadásul az információs nem a legfrissebb adatot látja, ergo az ő információja még pontatlanabb. Mivel a késésre vonatkozó információ pontatlansága és késleltetése kb 5-10 perc, ezért úgy mondják a késést ahogy.

Ehhez hozzájön, hogy sokszor a vonatot nem is arra az időpontra mondják be amiről tudsz, mert operatív menetrend kell valamilyen hiba miatt, így mondjuk a késés kapásból 4-5 perccel kevesebb (ennyivel később kéne jönnie avonatnak aznap).