MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Csikágó, vadkelet, Magyarország

2007. augusztus 31. - georgejr
Óriásország bekk.

Csütörtök este, 21.45. A Hamburg immáron 3-0-ra vezet a Honvéd ellen, itt tehát minden elveszett. Ekkor toppanok be, közel 33 órás utazást követően. Nem, nem Aucklandből jöttem (bár az eltelt órák számából valaki erre a következtetésre is juthatna), hanem csak a szatmári síkság egy (kettő) gyönyörű kis településéről. Mint azt korábbi bejegyzésemben írtam, nem kocsival mentem, hanem vonattal és autóbusszal.

Szerda, 13.00: Ekkor indulok Verőcéről. A Nyugatiba simán bejutok, majd keresem az Intercityt. "Rapid" - olvasom a feliratot, majd legott megkezdődik a döcögés egészen Szolnokig. Mint megtudom, éppen pályafelújítás van, aminek ebben a hónapban be kellene fejeződnie, de nem ér véget - talán majd októberben...

Ezzel együtt Debrecenig simán eljutok, a kalandok, csütörtökön hajnalban kezdődnek:

Ehol ni: az első induló vonat Fehérgyarmat felé. Ömlik az eső és 14 fok van. Nesze neked nyárutó. Mondjuk az indulás időpontjában a jó öreg M41-es (mozdony) még vígan tolatgat, ennyit a menetrendről, de nem morgok. A mozdonyvezető ellenben igen, leszid, hogy mit vakuzok itten, hamarosan azonban fel kell szállni, mert indul a vicinális.

Ilyen művészien megtervezett szép vagonban - valljuk meg - ritkán utazhat az emberfia. Derék graffitis barátaink még arra is fenemód vigyáztak, hogy a felfestett színek passzoljanak a piros vagonokhoz. Nekem azonban továbbra is az az álláspontom, hogy minden egyes vonatot festegető ember (?) a fújás után egyenesen a gipszelőbe mehetne, mert nálam ezért kéztörés járna.

Belül meg valaki éppen a kését izélgette, s erre a legalkalmasabb hely az amúgy tényleg leharcolt sötétítő függöny, vagy mi ez? Gyermekkoromban azzal szórakoztunk, hogy lehúztuk, majd elengedtük, s olyan hülye hangot adott, hogy azon nevettünk. A sötétnek éppen nem nevezhető középkor elve szerint ezért a műveletért hasfelmetszés járna, de szerencsére már 2007-et mutat a naptár, úgyhogy ez csak vicc volt a részemről.

tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr93153606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Subculture 2007.08.31. 10:15:41

Ja ez tök mindennapos:D ebből kár blogot csinálni:D csak viccelek:) szomorú, hogy ilyen állapotok uralkodnak, de kocsordon legalább van állomás. sok helyen pl délen nincsen

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.08.31. 12:27:23

Azért van, mert azt Árpi építette. Olyan jóra sikerült, hogy egy atomtámadás ellen is véd:) Teccikérteni?:)

d_zs (törölt) 2007.08.31. 12:43:47

Valóban, a Debrecen-Fehérgyarmat szép kis túra.

Egy dolgot viszont nem értek: hogy sikerült 33 órás utazást csinálni egy max 10 órás útból? Hogy sikerült 13 órai verőcei indulással úgy Debrecenbe érni, hogy csak hajnalban van csatlakozás? Valami nagyon el lett rontva!
Megjegyzem, soha ilyen nem volt még, hogy az ütemes menetrend szerinti 2 óránként Pestről induló vonatok majdnem mindegyikéhez legyen csatalakozás Debrecenben egészen Fehérgyarmatig - nem
csak Mátészalkáig!

Mégegyszer, a körülmények katasztrófálisak. Nem akarok MÁVval menni.

tompus 2007.08.31. 13:03:55

Mátészalka felé legfeljebb az IC-khez van csatlakozás, a "gyors"vonathoz csak elvétve.

Lanta 2007.08.31. 13:28:54

Úgy sikerült a 33 óra, hogy Fehérgyarmaton túl egy kis faluba igyekeztem (Fehérgyarmattól autóbusszal), s ezt nem lehetett egy nap alatt megtenni, ezért kellett Debrecenben aludnom szerda éjjel.
LG

Lanta 2007.08.31. 13:31:09

33 óra úgy sikerült, hogy még Fehérgyarmaton túl egy kis faluba mentem (Fehérgyarmattól autóbusszal) és mivel ezt a távot 10 nap alatt nem lehetett megtenni, Debrecenben kellett aludni, így is, hogy csütörtökön hazaérjek, hajnali 5.12-kor kellett indulnom Debrecenből.
Így esett a 33 óra. De nem is ez a lényeg azt hiszem.

d_zs (törölt) 2007.08.31. 14:53:13

Igaz. Nem a 33 óra a lényeg.
Azt hittem a szakadt függöny, a szétrohadt vasúti kocsi, a mocsok, a jegynélküli potyások tehetnek a 33 óráról. Félreértettem.
Félreértettem, és ezért elolvastam a topikot. Kiváncsi voltam, hogy ha nekem Tiszakóródról sikerül Pestre utazni kereken 7 óra alatt, háztól házig -no jó, Kóród-Gyarmat autóval, de a többi MÁV és BKV-, akkor másnak miért kell 33 óra.
Szétrohad a MÁV, tudjuk. Tapasztaljuk. Mindamellett két főnek már olcsóbb az autó.

Tompus: miért nem mész mindjárt személlyel, ahhoz tuti nincs csatlakozás!

xszolixxx 2007.08.31. 15:42:48

Na jó, de a Fehérgyarmat Budapest utat 10 éve 4 és fél óra alatt meg lehetett tenni. Most ez jó esetben 7ü8 óra.

Azért ez már fejlődés ajavából.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.03. 00:38:49

Hmmm.... Sok Grafitis "művész" inkább valamelyik vonatszimulátorhoz alkothatna díszes szerelvényeket :)

A volán és a vonatok összehangolása, némi normális menetrend sajnos szintén csak álom...