MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ma átadták a Déli karámot is

2007. augusztus 27. - georgejr
2006. augusztus 24-e óta a Nyugati pályaudvarnál felállított peronkapuk meghozták a várt eredményeket. Az azóta eltelt időszakban közel 130 M Ft többletbevétel keletkezett, ami a jegypénztáraknál 10%-os, a jegykiadó automaták esetében 12% bevétel növekedést jelent. A szigorúbb ellenőrzéseknek köszönhetően a büntetések összege ezzel párhuzamosan jelentős mértékben csökkent.

A Déli pályaudvaron a peronkapu beruházás 36 M Ft befektetést igényelt, ami a tervek szerint néhány hónapos üzemeltetés után megtérül. A megrendelő a MÁV Zrt. Ingatlangazdálkodási Igazgatósága volt, a beruházás lebonyolítója a Beruházási Szolgáltató Egység, a peronzár üzemeltetője a MÁV-START Zrt. lesz. A peronkapu kerítés elemekből, valamint személyforgalmat és gépkocsiforgalmat kiszolgáló kapukból áll.  A pályaudvart a mozgássérültek továbbra is az Alkotás úti kapun közelíthetik meg, a mentők és egyéb járművek távnyitású kapun juthatnak be az Alkotás úti szervizútról.
A Nyugati pályaudvar és a most átadott Déli pályaudvar peronkapu rendszere között lényeges különbség nincs, a működésük azonos.

A jövőben újabb peronkapuk bevezetését tervezik, várhatóan még ebben az évben átadásra kerülnek a Keleti pályaudvar peronkapui, 2008 első félévében pedig Kőbánya-Kispest, illetve a Kelenföldi állomásokon helyezik üzembe a rendszert. Jelenleg vizsgálati szakaszban vannak, az elővárosi és a megyeszékhelyi nagy állomások peronzárral történő kiépítésének lehetősége.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr10150339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morozsgoványi 2007.08.27. 16:05:01

Kedves Illetékesek!Csak a karámot építik meg mindenhova vagy az állomásokkal is csinálnak valamit?Pl.Bp. Zugló megálló úgy néz ki,hogy minden alkalommal a hányinger kerülget,ha arra járok(külön kiemelve a pénztárral egybeépített,hajléktalan-szállóként is funkcionáló,omladozó,szétzúzott várótermet).Csilivili karám meg lepusztult,okádék állomás egyben.Tiszta Westend-Nyugati aluljáró kontraszt.

Kismanó 2007.08.27. 16:35:33

Aztán majd lesz peronjegy is?

Morozsgoványi 2007.08.27. 16:42:37

Ja,lesz az is,azoknak akik el akarják kísérni az ismerősüket a vonathoz,felsegíteni a csomagját és integetni neki.Rájuk pedig majd személyenként két biztonsági őr vigyáz majd,hogy nehogy megkíséreljék a felszállást a vonatra.Pff!

Rocko- 2007.08.27. 17:14:37

na arra a kelenföldire leszek én kíváncsi.

Kismanó 2007.08.27. 17:20:13

Hát ez nagyon gáz...

8Gbit 2007.08.27. 18:13:26

Hát igen! Szégyen,hogy úgy terlik az embereket, mint a birkákat!
Kérem szépen utasok vagyunk és nem bírkák!
Továbbá az is remek,hogy én egymagam kb, tizedennyiből megcsináltam volna a délibe, de itt is pénzlenyúlás gyanús a dolog...
Ez Magyarország, ez a MÁV sajnos. Idáig sülyedtünk, hogy ilyenek ellen nem tudunk kűzdeni.
Szégyenlem magam egy ország többsége miatt, hogy ilyen a gondolkodása és idáig süllyedtünk a vasút terén is!
:(:(:(:(:(:(:(

Gobbihilda 2007.08.27. 19:04:51

A költségek tekintetében teljesen egyetértek az előttem szólóval. A legdrágábbnak mondott "építkezők számára fenntartott boltban" is kb. egy mikiért meg lehetett volna vásárolni a kerítés elemeit. A "speciális" berendezéseket (kapuk, stb.) meg a MÁV műhelyeiben el lehetett volna készíteni.
Mindegy, valamelyik góré megint jól járt...
Ezt látják fentről is, miért lennének pont ők a kivételek.
Amúgy a peronjegy intézménye nem volt hülyeség a régi időkben. Sajna, a mai magyar társadalom erkölcsi színvonala a béka segge alatt tanyázik. Emiatt volna szükség - véleményem szerint - újra a peronjegyre.
Igaz, akkor is lennének c...ny és nem c...ny származásúak, akik díjfizetés nélkül vesznek igénybe szolgáltatásokat a vasúton. Az ő kiszűrésükre kéne újabb módszereket kidolgozni.
A minőségre ne téjünk ki, mert az parttalan vitát eredményezne.
A minőség ugyanis szorosan összefügg a fizető utasok számával is - jobb helyeken.
Egyelőre - sajnos - a Magyar Királyi Államvasutak nem ilyen.

Rocko- 2007.08.27. 19:56:28

izé, ha adott kiinduló állomáson megmutattam a jegyemet, akkor már később nem zaklat a kaller, ugye? (asszem költői volt...)

Attila31 2007.08.27. 20:26:47

Szerintem mutatsz egy aznapi 5 km-es jegyet és mehetsz ahányszor csak akarsz:-))
Vagy bármilyen MÉG érvényes jegyet és simán mehetsz,sőt régebben valakitől hallottam,hogy már érvénytelen jeggyel is be tudott jutni a nyugatiba,úgyhogy sztem nem nagyon kell parázni.Nagy valami:-)Magyar megoldás magyar módra.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.27. 20:37:58

Kelenföldön könnyű megoldani. 6 följárat van, azaz 6 kaput kell a lépcső aljába rakni.

Fedup Sári 2007.08.27. 23:13:08

Nemtom, a Déliben is úgy néz-e ki a karám, mint a Nyugatiban, ahol a 9. és 10. vágány között a peront hosszában kettéosztották, na ez überfasza, mikor már ott állnak azok, akik várják a beérkező vonatot, hogy majd indulóként azzal menjenek, és ekkor leszáll a teli vonatról a másik néhány száz ember. Kicsit nem szokott lenni hely a félszéles peronon, de nincs menekvés csak elöl az az egy-két kapu, amit kegyeskednek kinyitni a karámőrök, és percekig kell tülekedni, miközben egy csomó dohányos már rágyújtott, és szívhatod a füstjüket kiegészítve a szintén bagózó karámőröktől származóval.

Mi lesz, ha egyszer véletlenül valami balesetféle történik (mondjuk kigyullad a vonat), és a sok ember egymást összetaposva próbál menekülni, elkezdenek átmászni a kerítésen, páran fennakadnak a tetején (vékony rudak állnak ki a belőle), ráadásul közben távirányítással kinyitják oldalt a hosszú kaput, ami pár embert ugyancsak odacsíp, mert egyszerűen a karámkerítés benti oldalán elcsúszik a sokméteres kapu anélkül, hogy befelé bármi védené...

Gratulálok kedves tervező, műszaki ellenőr, egész mávos-mávstartos bagázs!

Dr. Sági, itt van?

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.08.28. 00:17:19

Gratulálok a MÁV-nak!
Azért azt meg azt szeretném megtudni, hogy ezt pontosan hogyan csinálták meg, csak azért, mert én sem mindig tudom használni a vasútat (pedig milyen jó volna, hogy ha felszállnék a vonatra, aztán meg szinte a sulim mellet szállnék le róla - de ez van, ha csak Bp.-n belül venném igénybe, nem csak egy fejpályaudvarig), de az tény, hogy a 2-es metróról, a suliig, a Déli p.u.-n át séltálni jobb volt, mint mellette, ahol BKV buszvégállomás is van (igen, azon a szűkös helyen, ahol egyébként jól el lehetne férni, csak a nagyokosok nem gondoltak erre, hogy ott a buszvégállomáson sok ember összegyűl).
Röviden: hogy ha a metróvégállomástól lépcsőzök a Délibe, és ott, a jobb oldalt, legelső kijáraton át távozok, akkor ét kell haladnom két peronkapun, vagy nem? Csak azért kérdem, mert az említett Alkotás utcai kapu a 2., és az 1. ki/bejáratról nem volt szó (na igen, más nézőpont szerint meg lehet fordítani, hogy melyik az első, és a 2., de én a metró - északi - irányból értettem)... .

gramercy (törölt) 2007.08.28. 01:43:29

KONTRASZT:

Svájcban van 800valahány állomás, ebből 620-at felújítanak kb. 50 milliárd forintnyi frankból. Igen, feleannyiért mint amennyiért mi vettünk tőlük 30 vonatot.

És így: mct.sbb.ch/mct/regionalbahnhof.swf
mct.sbb.ch/mct/infra-innovationen/infra-innovation_bahnzugang/infra-bahnzugang_regionalbahnhoefe.htm

alojzia 2007.08.28. 08:21:10

Nos, ma reggel már ott álltak párosával a karámőrök a déliben, de még nem kérték a jegyet, ellenben a vonaton kétszer is! A takarítás lenne ilyen alapos...

Fedup Sári 2007.08.28. 08:43:32

"Vékony rudak állnak ki a belőle" 75%-ban visszavonva, a kerítéselemekből nem állnak ki ugyanis, csak a kapuk tetején vannak.

Többi stimmel.

Adani 2007.08.28. 12:07:47

Már megint egy dolgo ,amivel lehet a népet szívatni meg bosszantani cska épparra nem jó, akik ellen kitalálták. A bliccelők nem keserednek ezen el, hiszen könnyen ki lehet kerülni.

C9H13NO3 2007.08.28. 13:55:07

gramercy: Svájcnak mi köze Magyarországhoz? Ott szó nélkül megveszi az utas a jegyet, nem hányja, sz*rja, firkálja össze az állomást, vonatot, stb. Addig, amíg mi itt tartunk, ahol vagyunk, birkaként fognak terelni olyan karámok között, amiket valami MÁV-hoz-semmi-köze-fejes jó pénzért megcsináltat feketemunkásokkal...

tompus 2007.08.28. 13:58:02

36M-ért normális beléptetőkapukat lehetett volna felállítani. És ha nem papírfecni jegyeket adna ki a máv, hanem mágnescsíkosat, akkor kultúráltabban működhetne az egész.

Gobbihilda 2007.08.28. 14:49:06

Aki nagyon panaszkodik a "karám" ellen, kicsit nézzen körül a Brit-szigeteken. Közelebbről a vasutaknál. Ott már több évtizede működik a dolog.
BEVÁLT!
Félreértés ne essék, nem vagyok mellette az ötletnek, de a jelenlegi helyzetben, technikai, műszaki felszereltség mellett ez a legjobb megoldás. Egyébként meg nem tisztem megvédeni a döntéshozókat. Ld. fennebbi hozzászólásomat a cikkhez.
Más megközelítés, de a téma idevág:
Vidéki városokban, ha felszállsz a buszra, azt csak az első ajtón teheted azt követően, hogy a sofőrnek bemutattad a bérleted, jegyed, illetve ha nincs, megvetted és érvényesítetted azt. Amikor bevezették, többen lázadoztak (én is), aztán belátták, (én is), hogy van értelme a dolognak, és MŰKÖDIK.
Szerintem az illetékesek ezt tartották szem előtt döntésük meghozatalakor.
Az 5 km-s jeggyel kapcsolatban, annyit, ha majd valamennyi állomáson lesz ilyen rendszer, akkor nem biztos, hogy beválik.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 15:51:14

tompus: A normál beléptető kapus kerítéshez ha jól tudom, tőlünk kicsit keletebbre olyan rendszert használnak ami 3 dolgot is kezel: chip kártyás jegy / béret. Mágnescsíkos megoldások. És vonalkódos megoldás. Vonalkód pedig a jelenleg technikával is megoldható lenne. :)

danixxl24 2007.08.28. 17:31:26

Engem az érdekelne, hogy vajon a várakozó vonatokon a kéregetők is megszűnnek? Pl. néma ajándékárusok, hajléktalanok stb.
Tapasztalat a Nyugatiban?
Ha nem fog megszűnni, hetente fogok levelet küldeni a Startnak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 17:41:53

A kéregető Kelenföldtől Kelenföldig megy. Megjegyzem, ha a Déli jövője nem biztosított hosszútávon, akkor nem értem miért pont oda kellett a karám...

Fedup Sári 2007.08.28. 18:34:24

...és a Nyugati jövője sem biztosított hosszú távon ld.:
www.index.hu/velemeny/eheti/nyugatieheti/

Bit Rot 2007.08.29. 10:10:34

Azért ez a 36 millió elég érdekes. Mit takar vajon?

A kerítés ilyen drága (talán platinából van?). Vagy az ellenőrök, biztonsági őrök felvételiztetése került ennyibe?

Adani 2007.08.29. 12:06:57

"Vidéki városokban, ha felszállsz a buszra, azt csak az első ajtón teheted azt követően, hogy a sofőrnek bemutattad a bérleted, jegyed, illetve ha nincs, megvetted és érvényesítetted azt. Amikor bevezették, többen lázadoztak (én is), aztán belátták, (én is), hogy van értelme a dolognak, és MŰKÖDIK."

Na ja, ahogy én tapasztalom nap mint nap semmire sem jó, csak szintén lehet szívatni vele a jónépet.

Kecskeméten is ez megy speckó. Amikro sokan vannak, akkor nagoyn jó, h percekig áll a busz, mire mindenki felszáll. A legszebb az mikor vasárnap 19-kor mikor kb. 100 kollégista próbál eljutni a koleszba, mert kb. addigra ér be a legtöbb helyről a busz meg a vonat. Ilyenkor lehetám örülni az elsőajtózásnak, mert mindenki utazótáskákkal me nagy pakkokkal, bele is telik vagy 20 percbe, mire mindenki felszáll, és bizony vna sok nem normális sofőr, aki a világért se nyitná ki a hátsó ajtókat, pedig minden kollégistának van fél éves bérlete, mert a suli fizeti mindenkinek, aki vesz, így nem éri meg nem megvenni. Ráadásul semmit sem ér saját tapasztaalt szerint, ha a sofőr csak egy villanásnyi időre látja a bérletet, bármit beszopnak bérlet gyanánt. Egy fél évig kisérletképpen bettem az előző lejárt bérletemet az érvényes elé és egyetlen egyszer vette észre a sofőr fél év alatt, kétszer ellenőrnek is odaadtam és ő sem vette észre. Egyik ismerősöm meg simán kilyukasztott a sofőr orra előtt huszadjára is egy jegyet, kb. addig bírta mielőtt végleg elhasználódik. Ennyit ér az elsőajtózás,pont mint a karám. Akik ellen kitalálták csak röhögnek rajta és vígan bliccelnek tovább, a becsületesejk meg szívnak vele.

WindowsNT 2007.09.03. 18:04:41

Ez arra a komcsi időkre emlékeztet amikor Sturovóban (Párkányban) amikor hazafelé jött az ember akkor először be kellett menni a vámosok kis épületébe, ott megejtették a vámvizsgálatot (elvettek mindent vagy megvámoltak) és ott egy helyiségben kellet megvárni a személyt, majd a vonat indulása előtt szabályszerűen értsd mind a birkákat inkább mint a Shindler Listájában a gestapó a zsidókat a lágerbe kisérték, ki a jó népet a vonathoz, a vonatnál csak egy helyen lehetett felszállni mert ott viszont a határőrök ellenőriztek.
Ez a kilenvenes években is így volt, főleg az elején, közepéig biztos, remélem most már nem így van.

Nemzetközi vonatnál nem kellett.

Szóval rettentő nagymérvű a visszafejlődés.

Fedup Sári 2007.09.03. 21:05:14

A mai Metro újság posta rovatában jelent meg:

Nem kísérhetjük
ki ismerőseinket

A NYUGATIHOZ hasonlóan
már a Déli-pályaudvaron is
kordonokat állított fel a
MÁV-Start Zrt. Ez automatikusan
azt jelenti, hogy mostantól
senkit sem lehet kikísérni
a vonathoz. Ezzel nem
is lenne baj, ha csak az elővárosi
vonatok utasait ellenőriznék,
ezekhez a járatokhoz
azért viszonylag ritkán
megy ki búcsúzni az ember.
Csakhogy a Délinél seme -
lyik vonathoz nem lehet
odakísérni ismerősünket érvényes
jegy nélkül, pedig én
nem tartom valószínűnek,
hogy bárki meg meri koc -
káztatni, hogy egy távolsági
vonatra felszálljon úgy,
hogy nem váltott jegyet.
Mindenesetre kíváncsi vagyok,
hogy az idős embereknek,
mozgássérülteknek ki
segít majd felszállni az igen
magas peronú kocsikra.
Erő sen kétlem, hogy a jegyvizsgálók
(akiknek ez munkakörben
előírt feladatuk
lenne!) segítségükre lesz -
nek, hiszen nekik általában
az a legfontosabb dolguk,
hogy indulás előtt el szívhassanak
még egy cigarettát.
A vasútőrök inkább azzal
foglalkoznának, hogy kitessékeljék
például a Ke len -
földi állomás aluljárójából
az oda nem illő ittas egyé -
neket, vagy meg bün tessék
a vonaton, illetve a MÁV
egyéb területein tilosban
dohányzókat! Ja, de hiszen
ezt nem tehetik, hi szen ők
is többnyire ezt csinálják
szolgálati időben…
VASTAGH PÉTER, Budapest

azzigen 2007.09.04. 16:05:40

üdvözlendő megoldás. végre a sok csaló kiszorul az állomásokról. mindenki jobban jár.

uv3200 2007.09.26. 15:19:51

1 pozitívum: a déliben a ,,karámőrők" viszonylag kulturáltak, remélem azok is maradnak