MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

1 pozitívum

2007. augusztus 26. - georgejr
Huhh hitetlenkedek egy picit. Végre egy jó dolog az akol mellett:)


Szia!

Ezúttal pozitív fejleményről tudok hírt adni. A múltkor küldött képemen
szereplő feliratot a jelek szerint azóta sikerült lemosniuk (sőt, a
kupéban található lakkfilces tageket is).

Van viszont egy új feature a Máv megStartosodása kapcsán. A Nyugatiban
péntek délután a szokásos, a csarnok közepéig érő sorok, illetve a
17:00-kor váratlanul bezáró pénztárokkal (persze ott a táblájuk, hogy be
fog zárni a pénztár, de tojnak rá megfordítani), és anyázó, izzadó leendő
utasokkal.


Ezt a megszokott, családias idillt kavarja fel egy Máv Startos
kukásmellényben bóklászó kalauz (rendesen kistáska, kézipénztárgép stb.),
aki egy vibrátornepper diszkréciójával szólítgatja meg a sorok végén
állókat, hogy nem-e akarnak-e jegyet-e. Akinek nem kell áfás számla, ámde
szeretné elérni a vonatát, az nála válthat jegyet. Lettismindjárt
örömbódottá.

A vándorpénztárost akár utasbarát szolgáltatásnak is felfoghatnánk. Persze
a józanabbakban egyből felmerülhetett, hogy ha van még egy munkaerő
jegyeladásra, az vajon miért nem ül be a rendes kasszához. A vasutat
alapfokon ismerők meg rögtön rávághatják, hogy két külön céghez kerül a
befolyt pénz: a kasszánál ülő mamókák a pályaudvarhoz tartoznak, míg a
kaller közvetlenül a Máv Start pénztárcáját gyarapítja. Ennyi jutalékot
vonna le a pályaudvarokon eladott jegyek után a "nagy" Máv, vagy a Máv
Start ennyi jutalékot fizetne a kalauznak a nála váltott jegyek után?

Üdv:
       joghurt

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr67149482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 18:20:02

Joghurt: Azt mondod, két külön cég. Teszem at, mindkét cég megpróbál folyamatosan működni. A Máv Start esetén a létszámigény adott: sok a vonat. Így betegség, sok szabadság, stb. esetén is kell kalauz, sőt az sem árt, ha van tartalék, ha egy mutyizóst át kell helyezni más, kevésbé jövedelmező, munkakörben, eredeti helyén meg pótolni kell.

Tehát van létszám bőven. A pénztárakta jutó létszám, az ott szükséges képzés birtokában lévő emberekből szerényebb. A sok sorbanállásra fel lehet készülni, attól még megy a vonat.

Mit csináljon a kalauz, ha éppen nincs vonat amin dolgoznia kéne, de nem szabadnap, hanem fizetett munkanap van soron?

Régi gondolkodásmód: Üljön valami irodában feleslegesen.

Új gondolkodásmód: Segítse elviselhetőbbé tenni az utasnak az utazást, akár egy vonaton, akár egy pályaudvaron segítve az utasokat.

Más munkakör, más képesítés, más szervezeti egység.

Morozsgoványi 2007.08.26. 20:46:20

Nem meglepő.Pedig itt is alkalmazhatnák a jól bevált..ha tíz embernél több áll sorban,akkor másik kasszát(pénztárt) nyitunk metódot.Mindig annyi jegypénztár van nyitva,hogy a kedves leendő utasok keresztbe álló sorától épphogy ne lehessen elférni a csarnokban(Murphy).
Nekem ma egy tízezressel gyűlt meg a bajom.A pénztáros kijelentette,hogy mindenki ezzel fizet-nem tudja elfogadni.Nem az én hibám volt,direkt nem akartam ennyit kivenni,mire az automata közölte,hogy csak tízezerrel osztható összeget tud kiadni.Úgyhogy iszkiri ezerrel;vonatállomáson,vidéken,vasárnap délután hol tudok pénzt váltani.Szerencsére még a vonat beérkezése előtt sikerült.

baybee 2007.08.26. 20:56:49

Nem hiszem, hogy sok jutalékot kapnának a kallerek, mert akkor nem húzta volna nagyon a száját múltkor a kaller, amikor szintén a nyugatiban pont az orrom előtt zárta be a mammer a pénztárat. Nekem meg 25 percnyi sorbanállás után nem volt kedvem plusz egy órát várni a következő vonatra. Így bksz bérlettel felszálltam, és a kallertől akartam jegyet venni. Mondjuk egy szót sem szólhatok, mert egy kis "udvarlás" és bájos mosoly után azért adott...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.26. 21:25:42

Morozsgoványi: Egyfelől az új pénztár nyitás egy áruházlánc egyedi akciója, de ott sem működik. Pedig ott meg lehet csinálni, hogy az áruházon belül más alkalmazottat odarendelnek egy időre, legfeljebb nem kapsz információt aműszaki cikkekről, többet állsz sorban a vevőszolgállatnál, stb.

A gond az, hogy a MÁVnál nem tudod azt mondani: kinyitunk egy pénztárt legfeljebb Józsi nem állít váltót és nem mennek a vonatok...

Adani 2007.08.27. 00:10:31

A Tescoban volt ilyen próbálkozás, h ha kettne állnak a sorban nyitunk újat. Csak ott se működött, mert nem volt rá embe,r pedig ott egy kasszásnak tényleg semmi dolga, kb. 5 mp betanítani arra, h a vonalkódot el kell húzni a leolvasó előtt. Még számolnia sem kell, a gép összeadja szépen a dolgot, nyomtat nyugtát, neki csak a pénzt kell eltenni. Esetleg ha a kedvesügyfél kártyával fizet, akkor azt i lehúzni az olvasón, ez a bonyolultabb része.

faterpolo 2007.08.28. 00:21:56

Ilyet én is tapasztaltam a minap Kelenföldön! De ott már professzionális szinten: KÉT kalauz dolgozott, és egy békebeli kempingasztalt is vittek magukkal, meg egy-egy összecsukható horgászszéket, hogy kényelmesebben és gyorsabban dolgozhassanak...:D:D
De erre majd úgyis kitérek egy levélben, amit ennek a blognak fogok írni (pozitív tapasztalatról!):)

flimo13 2007.08.28. 04:29:48

Morozsgoványi!

Ameddig nincs 10 utas a sorban a szomszéd pénztárnál, addig az utasok pénzén malmozik? Ennyi erővel folyamatosan nyitva is lehetne a plusz pénztár. Ennyit a remek ötletekről..