MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetrend, menetidő

2007. augusztus 17. - georgejr
HZS kesereg a Pécs-Sümeg csúcsidőn, mely valljuk be a Budapest-Bamako rallyn még szép részidő lenne....


Tisztelt Hölgyem / Úram!

(Mávnak írt levelem...,válasz most nuku..)

Javaslom figyelmébe a döntéshozóknak az alábbiakat, melyet már kb.egy évvel ezelött megírtam, akkor a szokásosan megfogalmazott levélben úgy
reagáltak,
hát hát, meg az utasszám, aham...

Nos, megpróbálom még egyszer, hátha történik valami...

Nos, kezdjük a tényekkel. Van egy város Pécs, illetve van egy kisebb város Sümeg. Ezen két pont közötti mozgás tömegközlekedéssel 3 módon lehetséges naponta. (Átszállás nélkül. Átszállást azért nem is merem leírni, mert a Pécs - Celld. vonattal még sikeresen soha nem értem be Sümegre, hogy elérjem a  csatlakozását, amely a véletlen folytán Volánbusz...)

(Persze visszafelé Sümeg - Pécsre is hasonlóan)

Pécs - Sümeg napi közlekedési lehetőség:

A, Kisalföldi Volán Start: 13-10 Pécs - Sopront (átszállás nélkül) 17-00 érkezéssel. Sümegre Menetidő: 3h 50 min
B, Máv Start Zrt. Start: 7-09 - Celldömölk (átszállás nélkül) 12-07 érkezéssel Sümegre Menetidő: 4h 58 min GYORS
C, Máv Start Zrt. Start: 14-33 - Szombathely (átszállás nélkül) 19-49 érkezéssel Sümegre Menetidő: 5h 37 min GYORS

Most hogy felvázoltuk a lehetőségeket a nép mít választana Önök szerint?

A
probléma az, hogy a Volán fixen egy délközeli időpontban indítja járatát, természetesen ha lehetséges, kevés ember választja a jobb időpontokban induló Mávot. Valószínűleg nem tudja megtéveszteni az embereket a vonat GYORS mivoltja. Hiszen a menetidőből látszik, a vonat minden, csak nem gyors. Arról nem akarok beszélni, hogy a minden állomáson és megállóhelyen megáll, mit jelent.
A pláne még az, hogy akad nem kevés egyetemista akik jönnének Pécsre, és szivatják egy ilyen vonattal. Természetesen ahogy elérjük Fonyodot, a vonat már mintha másképp közlekedne. Gondolom kitalálni sem lehetne pl. egy vasárnap esti gyorsjáratot diákoknak? (Igy vasárnap reggel kell Volán járattal Pécsre utazni, mert a délutáni Máv lehetőség az gyilkos (kocsik száma, sebesség, utazási idő, stb....)
Általánosságban én ha tehetem Sümegröl - Keszthelyre átvitetem magam barátaimmal (autóm nincs ugye...), aztán onnan valami Volán buszt preferálok.

Érdeklődni szeretnék, mi a logika a fent leírtakban, hogy ezen módon oldják meg a menetrendet? Mindenesetre megmagyarázható az utasok hiányával, ha tehetem nem megyek vonattal  - más sem teszi, néhány fiatal újonc még beletrödöik és végigüli, de hát ez van, ezt kell szeretni...- 5h37 min Pécs - Sümeg...hát ez a távolság szerintem még Afganisztánban is mosolyra bírná az úriembereket, és hölgyeket.

Ennyi erővel legyenek meg a vonalak Budapest és nagyvárosok között, többit szedjük fel. Nem?


Tisztelettel: HZS

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr57141683

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: clasificados.tangofm.Com 2019.05.23. 07:55:21

A rendszerváltás megtestesült eufóriája – Tilos az Á - Volt egyszer egy beatkorszak

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedup Sári 2007.08.17. 09:51:25

Nem tudom mi a bajod, ez kb. 40 km/h-s átlagsebesség. Bringával sztem. nem bírnád.

:)))

nekemirj 2007.08.17. 11:19:26

Ez az 5 órás menetidő csak a hivatalos. Ehhez nyugodtan hozzászámolhatsz átlagosan 30 perc késést

bato 2007.08.17. 12:03:25

A vonat lassú:
1. mert szar a pálya (kérni kell állam bácsitól jobbat)
2. mert nincs kellő utazási igény (értsd: sok száz utas/vonat) azon a vonalon valódi gyorsvonatra
3. mert nincs pályakapacitás külön gyors meg személyvonatra
4. mert a megrendelő állam nem kért valódi gyorsvonatot a vasúttársaságtól
5. mert ez a vonat valójában sok-sok személyvonat összefűzése annak érdekében, hogy távolsági utazásra is lehetőséget adjon valamilyen alacsony szinten

Megoldási lehetőségek:
1. Lobbizz a közlekedési tárcánál korszerű, villamosított vasúti pályáért, melyen nagyobb sebességgel közlekedhetnek a vonatok
2. Gerjessz utazási igényeket az érintett térségekben
3. Lobbizz egy valódi gyorsvonatért a menetrendet a vasúttársaságoktól megrendelő GKM-nél
4. Lobbizz a vasútnál, hogy úgy érezzék, a jelentős utazási igények miatt kérniük kell a GKM-et, hogy rendeljen meg tőlük gyorsvonatokat ezen az útvonalon.

duhaj 2007.08.17. 15:09:31

Veszprém - Győr: 2 óra és az csak 80km, ráadásul át se kell szállni.