MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kedd -ápdét

2007. augusztus 13. - georgejr
A MÁV-Start Zrt. meghívott egy személyes konzultációra 2007. augusztus 14-én a Kerepesi úti székházba.
Akinek kérdése van a MÁV felé kérem írjon egy mailt, és a tárgyba biggyessze bele, hogy kérdés.
Megpróbálok minden kérdésre választ kapni.

Ma augusztus 13-án, 14:00-ig küldjétek a kérdéseket. akkor továbbítom a MÁV-Start felé!

Már sok összejött:)

G

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr92137147

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - Bloghu 2007.08.13. 07:16:04

[...]Zrt. meghívott egy személyes konzultációra 2007. augusztus 14-én a Kerepesi úti s..[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kishobo 2007.08.10. 21:58:13

Leesett nekik, hogy vannak akiket komolyan zavar a piszok, a késések és az udvariatlan alkalmazottak? :)))

sandinista 2007.08.11. 08:32:09

Három napi hideg élelmet és megfelelő fegyverzetet ne felejts el magaddal vinni.

Sok szerencsét!

Herbert27 2007.08.11. 13:43:33

remeljük nem tartanak majd fogva busszúból, mert rávilágítasz a problémákra! :-)

kérdések:
- mit tesz a mávstart vezetősége annak érdekében hogy a mávról kialakult, mutyizós, korrupcióval teli dilettáns szervezet kép megváltozzon, illetve ne transzferálódjék át az új cégre
- pl miert nem kommunikálják a jövőre vontakozó terveket, konkétumokkal, nem pedig csak a kamu, hogy "európai vasutat álmodunk"
- a mávstart vezető beosztású emberei utaztak-e már vonaton és ha igen, akkor legutóbb mikor?
- mikor lesz internetes jegyrendelés (pl deutsche bahn)
- mik a máv fejlesztési tervei a köv X évre
most ezek jutnak eszembe, mindenesetre sok sikert, aztan majd várjuk a beszámolót

sandinista 2007.08.11. 13:51:30

Egyedül kell menned, vagy vihetsz magaddal szárnysegédeket?

8Gbit 2007.08.11. 14:01:53

Én is szívesen veled tartanék:), nehogy már ők legynenek többségben!

Segítek összeállítani a kérdéseket is!

Üdv:
Csabi

Tofika 2007.08.11. 17:04:19

Sziasztok!
Rendszeresen megteszem a Kunmadaras-Székesfehérvár távot vonattal, mivel ott tanulok. Bosszantó,hogy annyi idő alatt jutok oda, mint pl. IC-vel Sopronba.
Kérdések:
1. Miért csak a nyári menetrendben van olyan vonat, amivel Záhonytól-Balatonszentgyörgyig lehet utazni? Tutira igénybe vennék rengetegen a turistaszezonon kívül is! (pl.én én én) Gyűlölöm,hogy Pesten mindig át kell másznom,ha Fehérvárra megyek és a drága MÁVnak köszönhetően volt, hogy a télen 5 és fél órás útból lett egy gyenge 10 óra.
2. Mire költik azt a rengeteg pénzt, amit az emelésekkel (esetemben pl. 50%-os) begyűjtöttek? Nincs színvonal, ne legyen emelés. Azt hiszem ez egy költői kérdés.:(

A lényeg: Legyen több vonat, amivel Pest kihagyásával el lehet jutni Keletről Nyugatra!

Felháborító, amit EZEK művelnek. A dunántúli vonatoknak jellegzetes hugy szaguk van!:S Gusztustalan. Nem is folytatom inkább.

Tusko Blog Admin 2007.08.11. 21:09:06

Én azt kérdezném meg, hogy mikor veszi át az egész magyar vonalat a GYESEV? _Mióta átvette a Szengotthárd-Szombathel vonalat, azóta egy csómó Wiesel, meg Desiro mászkál a síneken, a studikat meg már kezdem is felejteni...

kopa. · http://kopa.blogja.net/ 2007.08.11. 21:53:11

Miért akarja a Máv eladni a teherszállítást, amikor köztudott, hogy külföldön SE nyereséges a személyszállítás, és a veszteséget a teherszállításból pótolják?

petya.bacsi 2007.08.11. 22:48:10

én a kedvenc témámra kérdeznék rá, de ez esélytelen, hogy változás legyen: ingyenjegy a vasutasok családtagjainak (mikor ilyen jegy- és bérletárak vannak...). minek?
és Tofika 2-es kérdését is támogatnám.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.12. 01:56:44

kopa1: Ha jól tudom Japánban és a távolkelet más országaiban számos olyan példa van ahol a személyszállítás nyereséges. Nem véletlenül. Ismereteim szerint ezt nem is olyan nehéz elérni :)

A vasút történetében egy darabig általános volt, hogy a személyszállítás nyereséges, aztán jött pár dolog ami megváltozott.

De ma is sok helyen nyereséges a személyszállítás, ahol pedig nem az a személyszállítás egésze, ott is van ezen belül is nyereséges rész.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.08.12. 20:03:08

Kihez mész? Mosóczi dr-hoz, Matécznéhoz?

kaljul 2007.08.12. 21:42:19

Szia! Azt megkérdezhetnéd, hogy miért kellett a Déliből Hegyeshalom felé tartó vonalat kettévágni, vagyis miért mennek a személyvonatok Tatabányán keresztül Oroszlányba? Ettől kezdve személlyel nem lehet eljutni közvetlenül se Komáromba, se Győrbe, sehová anélkül, hogy át ne szállnál Tatabányán (és ugye van sok állomás, ahol nem állnak meg a gyorsvonatok, onnan most már csak átszállással mehetünk). Nagyon kíváncsi lennék, mi ennek az oka, van-e erre ésszerű magyarázat, egyáltalán miért merült fel ez a megoldás. Köszi.

kattog6 2007.08.13. 21:29:49

A téma iránt érdeklődőként bukkantam erre a blogra, ahol úgy tapasztaltam, hogy Önök elkötelezett „zászlóvivői” és szószólói a vasúti közlekedés megreformálásának, amelyért bejegyzéseik alapján nem csak szóban, de tettekkel is síkra szállnak, a média figyelmét is akcióikra irányítva. Volt szerencsém részt venni a múlt heti Délis sajtótájékoztatón, ahol egy számomra ismeretlen MÁV-os hölgy közölte velem az alábbi, felháborító információt, amit ez úton tolmácsolok blogjuk felé. Van-e információjuk arról, illetve Önök szerint igaz lehet-e, hogy a MÁV Start Zrt. a legnagyobb titokban azzal a takarító céggel kíván szerződést kötni a Keleti és a Nyugati Pályaudvar vasúti kocsi parkjának takarítására, amely a Déli Pályaudvaron 20 évig "végezte" a takarítást, elképesztően alacsony színvonalon? Most, amikor alig múlik el olyan nap, hogy a média egy-egy hírrel nem tájékoztatna a közlekedés egészét érintő változásokról, átszervezésekről; amikor végre úgy tűnik, hogy egyfajta "rendszerváltás" indult meg a tömegközlekedésben, előfordulhat-e, egy ilyen leplezetlen mutyizás? Számomra sokkoló, hogy bizonyos területeken visszarendeződés kezdődjék el, és egyáltalán felvetődhet, hogy ugyanaz a vállalkozó végezhesse a vasúti kocsik takarítását, amelyik a fekáliával szennyezett WC-k, a szemetesek, és az ülések törlését ugyanazzal az 1, azaz egy db ronggyal végezte, az orrunk előtt, 20 éven keresztül! Arról már nem is beszélve, ha ezt utasként szóvá mertük tenni, azt a takarítónak csúfolt személyzet meglehetősen alpári stílusban utasította vissza. Annyi szégyenteljes nap után, végre rászánta magát a MÁV a változásra, most pedig mégis vissza kell majd szoknunk a jó kis retkes-mutyis cégek szánalmas ténykedéséhez? Előfordulhat-e, hogy a MÁV és régi alvállalkozói között a régi összefonódások olyannyira erősek, hogy azok csírájában fojtsák el a változás jeleit, a változtatás lehetőségét, a tiszta vasúti kocsik térhódítását? Létezik-e, hogy az utazóközönséget – néhány vezető régi barátsága, vagy inkább érdekszövetsége miatt – megfosszák attól az alapvető jogától, hogy pénzükért nyugat-európai állampolgár társaikhoz hasonlóan tiszta, kultúrált vasúti kocsikban utazhassanak? Milyen esélyt látnak a mélyen tisztelt vasutas reformerek arra, hogy az a vállalkozó, amelynek több évtizedes semmit-tevékenysége eredményeként az átlag állampolgár a „személyszállító vasúti kocsi” szóösszetétel hallatán elsősorban az elképesztő, balkáni jellegű higiéniai állapotokra asszociál, most majd új, európai színvonalú tisztaságú vasúti kocsiparkot „varázsol” az utazóközönség számára? Én erre semmi esélyt sem látok. A kocsik ugyanolyan retkesek lesznek, mint amilyenné váltak az elmúlt húsz év alatt. Nem lehet, hogy a Nyugati és Keleti Pályaudvarok „felkínálása” egyfajta kárpótlás lenne a régi haveroknak az elvesztett Déli Pályaudvarért? Véleményem szerint meglehetősen janus-arcú lépés a MÁV részéről, hogy sajtótájékoztatóján az új vállalkozójával „villant”: nézzék, ilyen szép tiszták lesznek a vasúti kocsik, ám ez csak a kirakat, „parasztvakítás”, mert a háttérben, titokban már javában tárgyalásokat folytat a Keleti és Nyugati Pu-ok vasúti kocsi takarításáról, a bukott vállalkozóval. Nem szeretnék állást foglalni a Déliben jelenleg működő új, kimondhatatlan nevű takarító vállalkozó tevékenységével kapcsolatban, mert a szürke hétköznapokon az ő munkájuk sem csillog annyira, mint a sajtótájékoztatón láthattuk, de legalább jelen vannak, teszik a dolgukat és némi változás talán észlelhető lesz hamarosan. Bár szerintem egyenlőre ez a cég sem tudja azt a színvonalat produkálni, amit nyugaton utazva már megszokhattunk, és amire annyira áhítozunk… A kérdéskör más szemszögből is megközelíthető: hogyan lehet az, hogy – blogjuk beszámolója szerint – lelkes civilek egy csoportja (a „retekkommandó”) az otthonról hozott takarítási szaktudással, vegyszerekkel és eszközökkel (ja, és persze az elszántság, veríték és bizonyítani akarás sajátos keverékével) olyan állapotba tudott hozni egy vasúti kocsit, amilyennel az elmúlt időszakban nem nagyon szembesülhettünk. Akkor az ezzel megbízott, ezért fizetett vállalkozók miért nem produkáltak hasonlót az elmúlt időszakban? Miért civileknek kell megmutatniuk, a vállalkozók munkáját minősítve, hogy lehet tisztább vasúti kocsikat „előállítani”? Továbbá, ami számomra a legérthetetlenebb: miért merül fel akárcsak a lehetősége is annak, hogy a régi, rosszul bevált – bukott - vasúti kocsi takarító társaság számonkérés helyett –TITKOS TÁRGYALÁSOKAT KÖVETŐEN - ismét a „MÁV Start” vonalához állhasson? Ha egyáltalán igaz ez az információ…. Több mint 30 éve utazom rendszeresen vonattal, szinte naponta. Az egyetem elvégzése óta ezen a területen dolgozom. Egyet szeretnék kérni a vasutas vezetőktől: NE NÉZZÉK AZ UTASOKAT HÜLYÉNEK! MEG TUDJUK KÜLÖNBÖZTETNI A TISZTASÁGOT A RETEKTŐL, ÉS MEG TUDJUK KÜLÖNBÖZTETNI A KORREKT ELJÁRÁST A SZÉGYENLETES MUTYIZÁSTÓL! TISZTÁBAN VAGYUNK AZZAL, MI AZ A KÖZRÖHEJ ÉS MI AZ A KÖZBOTRÁNY. Ha ez a hír igaz, akkor az kimeríti mindkettőt….