MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bűvös jegyrendelés MÁV Direkten

2007. augusztus 09. - georgejr
Éljen a MÁV már rendelkezik olyan algoritmussal, ami kódot tud generálni!!! Jupiiii

Hello!



Ma telefonon rendeltem IC jegyet az új MÁV Direkt kék számon, a 0640494949-en. Tárcsázás után bájos női hang bemondja, vagy fél óra hosszat, s persze az én kontómra, hogy melyik telefonszámot is hívtam, mintha nem tudnám. Végül: if you speak English, press 9. Talán a félórás, s persze teljesen felesleges bemutatkozás helyett
ezzel kellene kezdeni, hogy a szerencsétlen külföldiek se adják fel.

Majd következik a telefonos menü, kiválasztom, hogy IC jegyrendelés, majd figyelmeztet a robot, hogy a jegyet a vonat indulása előtt legalább 24 órával át kell venni. Ez új. Eddig azért foglaltam IC jegyet, hogy ha a vonat indulása előtt 10 perccel esek be a pályaudvarra, akkor is legyen jegyem, most meg mászhatok ki külön a rendkívü
l felemelő élményt nyújtó pályaudvarra.

Ezután végre élő ember veszi fel a kagylót, harmadikra sikerül is megbeszélni, hogy honnan hova, mikor, kedvezmények, stb. majd elkéri a telefonszámom, a nevem. Biztos kell, hogy beazonosítsák a rendelésem, gondoltam naívan. Hát nem. Diktál egy 10(!) jegyű kódot,majd ez alapján kapom meg a jegyet. Rákérdeztem, hogy nem lenne-e ese
tleg elég a név és a telefonszám. Hát nem. A nagy KÓD kell. Ezek után mi a fenének nekik a név és a telefonszám? Ebből generálják a KÓDot? Vagy adatgyűjtés DM-hez?

udv

Gergo

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr77136012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.08.09. 22:55:14

Eddig is át kellett venni 24 órával előbb, csak mondjuk az esetek 99%-ában nincs teltház az IC-n, így kicsi az esély, hogy eladják a helyedet. Amíg van hely, addig nyilván tudnak a kód alapján is jegyet adni.

bato 2007.08.09. 23:09:16

A MÁVDirektet egy nagy nemzetközi call-centeres cég csinálja, a know-how az övék, így egy csomó mindenért nem a vasútvállalatot kell anyázni.

krtek24 2007.08.10. 00:16:07

Na ez a megközelítés sokszor kiveri a biztosítékot. Igenis a vasúttársaságot kell anyázni, mert az ő szolgáltatása a MÁV Direkt. Hogy közvetlenül a vezérigazgató ül a kagyló mögött, vagy egy kiszervezett call-centerben csöng a telefon édesmindegy, csak és kizárólag a vasút felelőssége (ugyanúgy, mint az állomási jegyautomatáknál).

GyakB 2007.08.10. 00:36:52

Hahó, hát hiszen már vagy egy éve ez a rendszer! Az átvétel, a 10 jegyű kód stb!
Egy cseppet sem újdonság.

Viszont elmondom pl miért felháborító.
Egy magenta színű információs szolgáltatásnál dolgozom, ahol elég sok menetrendi információt adunk ki persze Elviránk segítségével, és ott sokszor el kell mondani a jegyelővétel részleteit is.

Egyszer hív egy néni, akinek szintén elmeséltem a tényállást, majd mondta, hogy ez az - akkor még - új rendszer nekik nagyon rossz, mert Pécstől egy órányira laknak busszal, ő 80 éves, a férje 85, és mindenképpen olyan vonattal kell hogy menjenek, amire általában nincsen helyjegy indulás előtt, mert az egyetemisták azzal járnak haza Pestre, meg még onnan tovább is.

Tehát ha Mamikánk jegyet szeretne az ICre, akkor megrendeli telefonon (muszáj, mert van, hogy már három nappal előtte sincs jegy), bebuszozik egy órát, aztán sorba áll, megveszi, majd visszabuszozik.

Az meg már megint csak egy jó kérdés, ami engem, mint közgazdászhallgatót igencsak felkavar, hogy mi az, hogy nincsen helyjegy? Mi az, hogy egy amúgy is veszteséges állami cég megengedheti magának, hogy bár volna kereslet, de egy határt szabjon, és azt mondja, hogy bár volna még forgalom, az úgy macerás, nem érdekes... Gazdasági szakember-palántaként tudom, hogy viszonylag rövid időn belül lehetne egy szinte teljesen pontos kalkulációt adó modellt készíteni, ami alapján simán, de simán lehetne racionlizálni a helykihasználást (is).

Persze tudom én, hogy nem ez az egyetlen érthetetlen dolog a Mávval kapcsolatban. Naponta többször hallgatom végig az ügyfelek felháborodását a menetrendet meghallva. Meg tudom őket érteni!

Mirko 2007.08.10. 01:17:22

Hát, elég régóta megvan ez az új rendszer, de legalább három éve. Ezen a 24 órás előrendelés tényleg teljesen értelmetlen, de számomra már nem okoz problémát, köszönhetően a jegyárak dinamikus emelkedésének (3 év, cca. 135%): egyszerűen nem fér bele a költségvetésembe, hogy rendszeres és elkerülhetetlen vonatozásaim során pótjeggyel utazzak azon az IC-n, ami az ütemes menetrendnek hála összevonatott a gyorssal, és minden görbe fánál megáll.
A kód pedig tényleg totális értelmetlenség, de nem megszoktuk ezt már az állami szféra prominenseinél?

krtek24 2007.08.10. 01:56:13

Az, hogy nincs helyjegy, a közgazdaságtan legegyszerűbb tételeinek egyikével igazolható: ha nincs tőke, akkor nincs beruházás sem. Magyarul nincs kocsi és kész: ezért nincs helyjegy.

efi 2007.08.10. 08:25:43

Ha úgy is el kell érte menni átvenni több, mint 1 nappal előtte, akkor végül is minek görcsölni a telefonos megrendeléssel. Elmegyek így napokkal előtte, veszek. Szóval értelme az egésznek így nincs. Értelme úgy lenne, hogy 15 perccel előtte kell átvenni.

GyakB 2007.08.10. 09:52:38

krtek24: Addig, amíg az ország bizonyos részein személyvonat címén jár a piros új csodavonat, ne mondják hogy nincs emelt színvonalú kocsijuk,amit be tudnának állítani IC-nek.
Egyébként véleményem szerint az egész csak szervezés kérdése. Van, hogy két három üres kocsi is van az IC-n. Illetve nem üres, mert úgy adják el a jegyeket, hogy azért üljön benne valaki, de szemmel is látható, hogy elég volna két kocsi arrra az embermennyiségre.
Én kitartok amellett, hogy egy precíz kalkulációval megoldható lenne a gond.
Az ország bizonyos részeire jut tőke, hogy vegyenek új szerelvényeket.
Persze a pályafelújítást igénylő tőkebevitelről ne beszéljünk, az mint olyan, nincs.
Ezért van az, hogy a Pécs-Budapest (közel három órás) útból háromnegyed órát tesz ki az, hogy Érdtől a Keletiig eljusson a vonat. Csupa sebességkorlátozás az egész pálya.

Tolyás 2007.08.10. 10:41:52

Jelzem a közgazdászpalántának azért, hogy vannak helyzetek, amikor épp közgazdasgi marhaság lenne minden igényt kielégíteni. A közlekedésnek ugyanis van 1 olyan tulajdonsága, hogy terméke nem raktározható. És ha évente 58-szor kéne még egy kocsi a vonatra, akkor vajon gazdaságos-e 200 millióért venni még egy kocsit, hogy annak 15000 km hasznos éves futásteljesítménye legyen?

Mindezzel nem kívánom azt állítani, hogy minden helyzteben indokolatlan lenne a kapacitás növelése, az meg messzire vezetne, most elemezni a kapacitások egyenletesebb kihasználására való ösztönzést (kedvezmények, szabad helyek, stb.).

Herbert27 2007.08.10. 10:54:16

az "új szabály", miszerint 24 órával a vonat indulása előtt át kell venni a jegyet, azért került bevezetésre, mert a sok egyetemista és főiskolás diák 2-3, vagy akár 4 vonatra is foglalt helyjegyet telefonon, hogy "valamelyiket majd csak eléri". ki tudja, elmarad-e egy-egy előadás, mikor tér magához a csütörtöki buli után, stb...aztán a máv ezért szívott, mert tartották a jegyet a közgaszdászpalántáknak, ami így eladatlan maradt.

A mávnak meg ez volt az olcsó megoldás, hogy visszaszivasson...
bár inkább azon törnék a fejüket, hogy miért nem lehetséges az Internetes/Telefonos jegyértékesítés...pl kinyomtatod magadnak, vagy kipostázzák a jegyedet. Persze ehhez a fizetést is meg kellene oldani, de ugye ez sem lehetetlen...

aztekkakas 2007.08.10. 11:10:01

Mi tavaly nyáron futottunk ebbe bele. Édesapám súlyos beteg volt, Budapesten kezelték. Időnként én kísértem. Nem nagyon lehetett előre kikalkulálni, hogy melyik nap jöhetünk haza Pestről Békéscsabára. Egyik délelőtt kiderült, hogy aznap édesapám kiengedik a kórházból, és csak egy hét múlva kell visszajönni. Úgy gondoltam, hogy a nagy melegben IC-vel jövünk haza Békéscsabára, mert ott egyrészt van légkondi (vagy az illúziója), másrészt biztosan lesz helyünk. Emlékeztem, hogy a pénztáraknál van külön egy ablak, ahol a megrendelt jegyeket lehet átvenni, és itt nem szokott kilométeres sor állni. Kitaláltuk, hogy nosza, akkor megvesszük elővételben délelőtt a jegyet, hogy ne kelljen a beteg édesapámmal kicammognunk 2 órával az indulás előtt sorban állni abban a melegben. Telefon elő, indul a blablabla, menük tömege, stb. végre beleszól a kezelő, elmondom, hogy milyen jegyet szeretnék, hová, hány embernek, és mikor. Itt jött a hidegzuhany. Nagyon sajnálja, de erre az IC-re ő már nem tud nekem foglalni, hiszen az indulás előtt 24 órával át kell venni a jegyet, ez pedig ebben az esetben már lehetetlen. Nem értettem, hogy akkor minek a helyfoglalás és jegyrendelés. Moziba is szoktam jegyet rendelni, és Békéscsabán legalábbis, nem csinálnak abból ügyet, hogy nem veszem át 24 órával a vetítés előtt. Végül hosszú sorban állás és ájuldozás után kaptunk jegyet az IC-re. Persze légkondi nem volt a másodosztályon. Lassan minden ablakot kinyitottak az utasok, hogy legyen levegő. Félrehívtam a kalauzt, hogy legyen szíves átengedni bennünket az első osztályra. Gondoltam, hogy most majd rosszabb esetben jattolni kell neki a zsebébe, jobb esetben különbözetet fizetni, amiről igazolást is ad, ahogy általában ilyenkor szokás, de rendes volt. Mondta, hogy menjünk nyugodtan. Ezután hűvös, klímás kocsiban ültük végig az utat. Legalább édesapám büszke volt rám, hogy ezt sikerült elintézni.

Manyizga (törölt) 2007.08.10. 11:16:40

Tipp: magyarok is nyomják be nyugodtan a "9"-est, az angolul tudó munkatárs tud magyarul is. :)) Ők nincsenek annyira leterhelve, mint a "csak magyarul" tudóak, ráadásul a "külföldiek" egy kis prioritást is kapnak...

De pszt. :)

Pukker 2007.08.10. 11:29:13

Nem csak az egytemeisták foglalnak le több jegyet, hanem a nepperek is. Hiszen hiánygazdaság van a mávnál...
Tehát lefoglal mondjuk 100jegyet előre, aztán kiáll indulás elött a pénztárhoz és kérdezgeti kinek kell jegy mert ő mégsem utazik. Aztán x hufért átadja neked azt a bizonyos kódot.
Ezt megteheti 24 órás műsorral is, csak akkor az el nem adott jegyek a nyakán maradnak és úgy már nem éri meg. De egyébként a keletiben simán lehet venni bármilyen csurigtöltött vonatra helyjegyet a nepperektől.

baboom 2007.08.10. 11:32:41

herbert27- nek üzenem, hogy a "rég rendszer" szerint is fél órával az indulás előtt át kellett venni a jegyet, különben feloldották a foglalást.
Tehát, ha abban a fél órában nem tudták eladni, akkor is megmaradt volna a jegy, ha nem foglalják le.
A 24 órás rendszernek azért nincs értelme, mert sztem nincs az az IC amire 1 nappal előbb ne lehetne jegyet kapni, még karácsonykor és húsvétkor is...
Inkább az SMS- es jegyvásárlást kellene erőltetni, a MÁVnak is jobban megérné, nem kellene annyi pénztárat működtetni.

krtek24 2007.08.10. 11:42:57

GyakB:

Na igen, lehet, hogy 2-3 kocsi üresen megy, de ez nem magyarázat, hiszen akkor az ország egyetlen vonalán sincs teltház általában. A lényeg kizárólag a péntek és a vasárnap, esetleg a csütörötk este. Akkor pedig nincs kocsi, mert tőke sincs rá. A piros vonatokról annyit, hogy azok annyira kényelmetlenek 20 km feletti utazásra, hogy szinte mindenki szentségelt, amikor néha beállították a Desirot IC-forgalomba. És nem csak az IC-kocsiparkot kell fejleszteni, hanem a pótdíj nélkül igénybe vehető elővárosi vonalakat is, hiszen az igazi "jó" utas a MÁV-nak az, aki azokat veszi igénybe, nem pedig a távolsági utasok.

Bit Rot 2007.08.10. 13:06:31

Csak úgy érdekességképpen ajánlom a bahn.de (DB, német vasutak) oldalt, ahol egészen a hitelkártyás fizetésig és nyomtatásig el lehet jutni a jegyvásárlással. Utána már csak a kinyomtatott papírt kell vinni a vonatra (meg egy hitelkártyát), nem kell még a pénztárhoz se fáradni.

2007.08.10. 13:16:21

A kód jó a jegy a hülyeség. Elég lenne mindenkinek csak egy (10 jegyű talán még kevesebb is elég) kódot adni. A kalaj induláskor letöltené az eladott kódokat, meg a hozzá tartozó adatokat egy PDA-ra aztán sorba mindenki csak a kódot mondaná be egy fecniről. Három próbálkozás lehetne, ha valaki összekevri valami régi cédulával, de hogy ne lehessen mondjuk 10000 random kóddal próbálkozni a Keletitől Lökösházáig. Interneten lehetne a kódhoz vonalkódot nyomtatni akkor csak le kéne olvasni a vonaton. Fizetni meg lehetne hitelkártyával, átutalással stb. Elveszett, elfelejtett, rosszul felírt kódból lehetne a pénztárnál újat kérni az adatok igazolásával.

8Gbit 2007.08.10. 13:27:08

Sziasztok!
Sztem is korrekt lenne az "otthoni" jegyvásárlási és -nyomtatási lehetőség. Például lehetne egy spéci papírt adni a pénztárosoknak és onnam lehetne ilyet kérni,amire aztán rá lehet nyomtatni a jegyet és az utzással kapcsolatos adatokat. Fizetés ma már nem lehetetlen Interneten keresztül:).
Persze azért kikötnék pár dolgot: pl. az utasoknak a jegyet olvashatóan kell kinyomtatni és névre szólna (ez adná a védelmet a többszöri jegyfelhasználás biztosítására)! Továbbá nyomtatna rendszer a vonalkódot, amelyet a kalauz le tudna olvasni és regisztrálná a rendszer ( gyakorlatilag kizárható,hogy a kezelés utáni következő azonos sorszámú jegyet érvényesíteni lehessen:) )
Szóval van ebben a témában számos elképzelésem még és szívesen meg is csinálnám, mert akkor ezzel is emelkedne a vasút színvonala és nem papírfecnikkel kéne utani,ami engem a wc papírra emlékeztet mikor meglátom!:)

Egyébként nem értem miért nem lehet realizálni az állami kiadásokat. Sztem. horror áron épül nálunk minden. Ha "állambácsi bemenne a boltba és megvenné,akkor 10-ed annyiba a nyersanyag -> igaz azon nem gazdoghaznának egyesek! ) és több pénz jutna mindenhova. Továbbá beszüntetném az irreális végkielégítéseket is MÁV-nál illetve egyéb címszóval kifizetett felesleges pénzeket és voálá mári telik pár új kocsira vagy éppen a felújításukra!

Másik dolog: Ha már vagon- és mozdonyfelújítás ott volt a GANZ szép fővárosunkban , illetve Győrben a vagongyár, ami helyére épült az a "csodálatos Árkád", ezért most osztrák "testvéreinkhez" viszik ki a vagonokat felújítani padig itthon minden adott volt gyár, szakember és alkalmazott jelölt is annyi lenne. Én nekem mindössze annyi ösztönző erő van az egészben,hogy szeretem a vonatokat és szégenykezem,hogy ilyen vasútunk van. Sztem. ha olyan embereket vennének fel a vasúthoz,aki szereti csinálni és nem csak munkahelyet keresne a vezetés terén is sokkal másabb lenne a helyzet. Kiállna a vasútért a MÁV-ért és nem félne,hogy Kóka vagy Gyurcsány úr esetleg kiteszi a szűrét ,mert szólni mer, hogy kéne egy kis pénz ( ami amúgyis járna ). Egyenlőre kb. ennyi,de könyvet írhatnék az ötleteimből:)

Üdv.:
Csabi

flimo13 2007.08.10. 13:57:43

A fővám téri szabadidőközpontos kollégának üzenem, hogy egyrészt nincs elég kocsi, másrészt meg az, hogy mikor épp átmentél a kocsikon nem volt tele, az még nem jelenti, hogy a következő megállóban nem száll fel 20 ember, és akkor hiába akarsz egész útra jegyet venni, nem tudsz.

baysa 2007.08.10. 14:09:03

GyakB

Ne bántsad a piros csodavonatott én is azzal járok:D
De amúgy az nem lenne jó IC-nek, mert nem hosszú utakra tervezték hanem a sok megálló, le-felszálló utasra

krtek24 2007.08.10. 15:27:31

Én bántottam a piros csodavonatot azt hiszem, de szerintem a Desiro elviselhetelen, a Talent-Flirt pároshoz még nem volt szerencsém, de tartok tőle, hogy detto :(

Létre kéne hozni valamilyen Ülésfejlesztő Kutatóintézetet, mert amiket az új motorvonatokba beszerelnek manapság, az katasztrófa. Nagy megerőltetés lenne egy karfa a két ülés között pl, hogy a nagydarab szomszéd, meg a retikülös nyugger ne folyjon át a másik ülésére, vagy pl. olyan háttámlát tervezni, aminek neki is lehet dőlni. A lábhely teljes hiányát még lenyelem, mert oké, elővárosi vonat és sok férőhely kell bele. De hogy azon a nyúlfarknyi elvileg első osztályú szakaszon sem tudtak volna plusz 15-20 centit tervezni, hát az már dillettantizmus...

Valaki más 2007.08.10. 15:58:02

Én nem eröltetném az elektronikus jegyrendszert, mert csilli villi, csak többe van a hús, mint a leves.

Sokkal inkább automatákat látnék szívesen, ahol bankkártyával lehet jegyet venni és a megkapott jegy enged be a peronra. Persze lehet elővételben is jegyet venni, de ki kell fizetni vásárláskor és az autómatánál át kell venni.

Mint a világon bárholmásutt (de már ezt írtam valahol)

sandinista 2007.08.11. 10:15:08

A jegymester.hu-n már jó néhány éve van lehetőség az ország szinte minden nagyobb kulturális eseményére jegyet venni a múzeumi belépőtől a színházjegyig. Ott egy életképes és működő példa, amit alkalmazni lehetne a vasúti közlekedésre is. Azt is kiírná, ha már elfogyott, otthon kinyomtatnád magadnak a vonalkóddal ellátott jegyedet, nincs sorbanállás, stb. Szerintem jobb lenne, mint a mostani rendszer.

Persze a nepper-, és egyéb, országspecifikus jelenségeket feltehetően ez sem tudná megfelelően kezelni.

Wartburg353 2007.08.16. 11:22:45

miért nem lehet ugyanúgy vonatjegyet venni, mint repülőjegyet? ott se kell vonalkód, meg spéci papír, nemtommi. a név kell, a dátum, a honnan hova, meg bankkártya a fizetéshez.

ha a fapados légitársaságnál simán lefoglalod magadnak online az ülést, ugyanilyen alapon a MÁV-nál is egyszerű lenne helyjegyet venni.

mindent megveszel az interneten, és mivel már nálad van az érvényes jegy (ami egyben helyjegy is), akár fél perccel az indulás előtt is odaérhetsz. (feltéve, h megvár a MÁV.)

grat a bloghoz, már hetek óta olvasom és nagyon-nagyon tetszik! hív a vasút, vár a MÁV! grat!

2007.09.24. 10:38:53

Kedves Gergő!
Ha nem akarod végighallgatni az összes lehetőséget -- mint El Bundy --, akkor rögtön nyomd a "9"-es gombot. Ekkor rögtön megköszöni "anglus" nyelven, hogy ... aztán kapcsolja a kezelőt.
Általában akik angolul is fogadnak hívást 101%-ban bírják a magyar nyelvet is. Így nem kell beállnod abba a várakozási sorba, ahol, olan ügyintézők vannak, akik nem bírják az "anglus" nyelvet, csak "parle vu 'magyar'-e". :)) (vicc) Így felgyorsítva a várakozási idődet, nem kell attól tartanod, hogy időközben Kelly Bundy lerakja a kagylót. :))