MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

El van törve az egész

2007. július 29. - georgejr
Hát nem édes amikor megtudja az utas, hogy a féktuskó eltört? De bringás kocsi azért van, csak kaputtgegangen.... Jó tudom GYSEV, de na...
Ákos fincsi sztorija alant:

Szia!

Egy barátommal Győrből indulva Fertő-tó körbetekerésen voltunk,
Soprontól Fertőszentmiklósig. Így az oda-vissza úton (Győr-Sopron,
Fertőszentmiklós-Győr) vonattal mentünk.

Oda is, vissza is direkt kerékpárszállításra alkalmas vonatokat
kerestünk előre az ELVIRA-n (külön lehet keresni az ilyenekre). Ennek
ellenére egy kínszenvedés
volt az egész. Hétfőn (07.23.) Győrben a 10:55-kor induló GYSEV-el
mentünk, amelyen volt bicikliszállító vagon. Csak épp nem lehetett
rakodni bele semmit, mert ahogy a kaller mondta "el van törve az egész
alja". (Képet mellékeltem a matricáról ami a vagonon volt.) Nem értek
hozzá, de bíztató hogy egy törött valami húzza a többi kocsit...
Rajtunk kívül még voltak bőven, kb. 25 biciklis
nézett nagyon csúnyán szegény kallerra, hogy most mi az fene lesz? Ő
meg bőszen magyarázta, hogy a kocsik végébe szabály szerint 2-2 bicajt
fel lehet tenni, de hát bőven nem volt annyi, hogy a több mint 25
kétkerekű így felférjen... Úgyhogy fogtuk magunkat, és felpakoltunk a
kocsik végébe 3-4-et. Nagyon kényelmes volt, természetesen a peron hol
ezen az oldalon volt hol azon, úgyhogy az utasok közlekedéséhez
állandóan rakodni kellett az egész cókmókot...

Hazafelé Fertőszentmiklósról jöttünk csütörtökön (07.26.) a 18:19-es
gyorssal (amit a MÁV közlekedtetett, nem a GYSEV). Ezen még
használhatatlan kerékpárszállító vagon sem volt, csak a kocsivégek,
ráadásul nagyon kicsi hellyel. Nehéz volt rá felpakolni, lepakolni, és
még mi éreztünk magunkat zavarban, mert akadályoztuk az utasok szabad
közlekedését.

Ráadásul hazafele egy agresszív részeg hústorony elkezdett velem
artikulátlanul ordítozni valamelyik állomás előtt, hogy "tűnj el innen
az állomásig, mert leb*szak a p*csába a bicikliddel együtt", és úgy
megindult felém hogy eléggé összecsináltam magam. Próbáltam menekülni
a szomszédos kocsi végébe, mert nagyon úgy nézett ki hogy tényleg vagy
ledob a vonatról, vagy összetör engem vagy a bicajomat... Ez persze
nyilván nem a vasút hibája, hogy részeg
állatokat is szállítanak; de ez a szolgáltatás, hogy a bicikli
szállítására alkalmas(nak kikiáltott) vonaton, külön kifizetve a
kerékpárjegyet még az utas van szar helyzetben, hogy kerékpárt mer
szállítani. És a többi utas zempontjából tényleg akadály vagyunk.

A kalauz szerint csak naponta egy szerelvényhez csapják hozzá a
dedikált kerékpárszállító vagont... Szóval csak az akarjon vonaton
kétkerekűt szállítani, akinek nagyon jó az idegrendszere.

Üdv,
Ákos

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr72127518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efi 2007.07.30. 20:40:56

Ákos, a többi kocsit nem "egy törött valami" húzta, egy vagy több féktuskó volt törött (repedt) azon a kocsin. Max kiiktatják a kocsit a fékezésből, de ez nem probléma általában. Sajnos pech, hogy eltörött (tudom ez téged nem vigasztal) a kocsit a szerelvény visszafordításakor Győrben bárcázták meg, tehát odafele jó volt (9917 sz. vonat), vagyis nem szándékosan olyan kocsit küldenek Sopronból, ami nem jó. A kocsit valóban egy szerelvényhez csapják hozzá, de ez négy vonat, pontosabban 2 pár (9917-9912-9913-9916). Sajnos csak 2-3 ilyen kocsija van a GYSEV-nek és valaminek Szombathely felé is kell fordulnia.
A 991 vonat pedig (Sopron-Győr-BP) nincs meghirdetve kerékpárszállító kocsival, sem az Elvirában, sem a menetrendkönyvben.

Balage85 2007.07.30. 23:19:36

Szerintem azt a 2-2 bicajt úgy érti a máv, hogy az első kocsi legelejébe 2-t és az utolsó kocsi hátuljába 2-t :) Nem pedig minden kocsi elejébe és végébe :)

efi 2007.07.31. 10:36:47

Ez így van (az átjárás miatt). De ha jól tévedek, első osztályúra nem rakható, így ha az a vonat eleje v. vége, akkor mínusz 2. Nem lesz itt addig rend, amíg nem rögzítik online egy közös adatbázisba, hogy melyik vonatra mennyi kerékpárjegyet adnak el. Aztán egyébként ha nincs esetleg kerékpáros kocsi, le lehetne zárni egy szakaszt v. néhány fülkét is erre a célra.

glanthor · http://blog.glanthor.hu 2007.08.01. 12:53:59

1.) Győrben több mint 25 bicajos volt, akik ráadásul nem véletlenszerűen gyűltek össze, hanem 15 fő egy csapat volt, akik állításuk szerint _telefonon bejelentették_, hogy tényleg legyen kerékpárszállító vagon. Azt megértem hogy menetközben tönkremehet, de ha _elvileg tudták_, hogy _tényleg lesz_ is rá bicikli bőven, akkor - ha nincs is több bicajszállító kocsi - legalább rendes vagont hozzá lehetett volna csapni (több kocsinak több vége van alapon)...

2.) Visszafele valóban kerékpárszállító kocsi direkt nincs kiírva az elvirában, csak az hogy kerékpár szállítható a kocsivégekben. Ettől szintén nem lesz vidámabb semmi, ugyanis legalább 5-en voltunk biciklis felszállók Fertőszentmiklóson, és a kocsivégek olyan keskenyek voltak, hogy egy bicaj is alig fért fel. Ergo muszáj volt kocsiközökbe is pakolni... Ettől még továbbra is "elnézést hogy külön kifizetve a biciklit, az arra alkalmasnak kikiáltott vonaton biciklit akarok szállítani"...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.01. 15:25:49

Én megmondom mit csinálnék a MÁV helyében:

1.) az előre megváltot jegy az kérésre egyben legyen helyjegy is, külön díjfizetés nélkül
2.) ICn ugye egyféle pótjegy
3.) Kerékpárjegy kötelezően helyjegy jellegű is.
4.) Ha nincs normál kerékpár hely a vonaton, akkor a helyjegy tulajdonosok száma ismeretében találnak egyéb megoldást.
5.) akinek nincs helyjegye, csak jegye (+ pótjegye) az úgy utazhat mint azokon a vonatokon ahol jelenleg helyjegy váltható (akinek nincs, az csak oda ülhet ahol nincs helyjegyes utas)
6.) Bérlet mellé a helyjegy ingyenes :)