MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Cilu megmondja

2007. július 24. - georgejr
Cilu megmondja és igaza van.

Mert az emberek többsége annyira belefáradt, hogy már leírni sincs kedve, meg hát valljuk be mi márcsak ilyen beletörődős népség vagyunk- és erre alapoz a szolgáltatóipar tetemes része is. Amíg a kedvenc cipészem, aki Pécsett a Király utcában (ez itt a reklám helye) pár 100 forintért tökéletes munkát időre és kedvesen végez, addig a nincs választásom MÁV európai árakért 35 fokon büdös- koszos vagonban szállít- nem is mindig időre. Legutóbb  múlt hét pénteken 13:55-kor Pécsről a Keletibe tartó IC-n történt  mindez, melyre kb. 5 perccel az indulás előtt tudtunk felszállni, mert "még számozták a
vagonokat"- gondolom működő légkondis vagonokat kerestek- nem sikerült. Nem dohányzó jeggyel, a 12 éves unokahúgom társaságában felszálltunk egy olyan vagonra, amelyben dohányzó jelek és hamutartók voltak, ezt kifogásoltam, mire a hölgy közölte, hogy igen, de mégsem- ezek után joggal gyújthat rá ott a nép, pedig én nem így vettem jegyet- eurokonform mi?
Megpróbálták a színvonalemelő zenés szöveget is elindítani, jobbára szánalmas nyikorgás és sípolás lett belőle. Rohadt meleg, mindenki izzad, mint kiskutya a kínai étteremben-
víz osztogatás kamu PR szöveg! Amikor már egyértelmű volt, hogy a légkondi nem üzemel a kalauzok kinyitották az ablakokat, hogy legalább levegőt kapjunk és próbálták az utasokat a hűvösebb vagonokba terelni, mi már megtettük az elején. A kalauzok mindent
megtettek, hogy mentsék a menthetőt és tényleg megpróbáltaák tűrhetőbbé tenni a helyzetet, Ők voltak azok, akik kitömik azokat a több évtizedes réseket, amit a főnökeik nem ennyi fizuért okoztak, de sebaj, azért csak hajrá és start, még engedni kell egy-két jó havert a húsos fazékhoz elvtársak, leváltani- végkielégíteni- újat kinevezni- cselekvési programot kidolgozni- és START! Így megy ez már jó ideje és így történhetett meg, hogy amikor a keletibe érve soba kell állnod- nem keveset, hogy visszaigényeld a helyjegyed, akkor látod a kiírást, hogy csak egy részét, mint "komfordíj" fizetik vissza és Te ezen
felháborodsz, a pénztáros annyit mond, nem az Ő baja. Mert itt Ő maradhat, mert Ő ide tényleg meg is felel. Miért nem kért senki elnézést a kellemetlenségért? A híres neves IC, ami egy nem IC-vel összehasonlítva mínusz 20-30 perc és CSAK nagyvárosokban (pl.:
Szentlőrinc, Sárbogárd) ???? áll meg. Na jó befejeztem.
Cilu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr28124087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 12:44:45

Ezzel kapcsolatban egy alaposan késő vonat kalauzát idézném a hőség okozta fennakadások kapcsán: ilyen nincs Afrikában, de Svédországban se (a hideg és a hó hasonló fennakadásokat okoz).

Tényleg, miért van az, hogy a sínek ilyen hőségben annyira kikönyökölnek, hogy emiatt a vonatokat le kell lassítani, amitől összeomlik a menetrend? Azt értem, hogy hőtágulás, de máshol ezt láthatóan megoldják. A vasútnál miért nem?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 12:48:05

Ezzel kapcsolatban egy hőség miatt alaposan késő vonat kalauzát idézném: ilyen nincsen Afrikában, de Svédországban se (a hó ugyanilyen fennakadásokat szokott okozni).

Miért van az, hogy Magyarországon a hőség miatt annyira kikönyökölnek a sínek, hogy le kell lassítani a vonatokat és összeomlik a menetrend? Jó, én értem, hogy hőtágulás, de máshol ezt úgy tűnik, megoldják.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.24. 12:56:15

Bocs, nem akartam spammelni, nem jelentek meg a kommentek.

Tusko Blog Admin 2007.07.24. 14:08:47

Ezt a hőtágulós dolgot én sem értem. Mi van ezen olyan bonyolult? Az építőiparban, meg más helyeken bírjka az acél, a vasútnál meg nem? em hiszem el, hogy a 21. században ezzel kell játszani, de most komolan...

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.07.25. 11:44:13

Egyedül azt nem értem hogy pl horvátország tengerpartján mért nem omlik össze a menetrnd 40-50 fokban...

hattyú 2007.07.25. 15:13:22

A MÁV bűzlik, nem csak a melegtől...ahányszor valamit kezdeni akartak vele, mindig berohadt az egész, nem tudom miért, de gondolom azért mert sok embernek jó az, hogy ott dolgozik már régóta és érdekelt abban, hogy ne változzon semmi. Utoljára a Kóka Helikopter úr ígérgetett valamit, de már nem figyelem amit a politikusok gügyögnek ebben az országban, így fingom sincs hol tart a nagy reform. (ahogy látom seholse) Amit viszont tudok az-az, hogy sajnos utaznom kell ezzel a konkurenciamentes, kommunizmus illatú, MÁV-nak hívott fossal. Megalázó az egész és egy ország szégyene (márha érdemel jobbat ez az ország, de ebbe nem mennék bele).

Az, hogy meleg van és koszos csak hab a tortán...a késés a MÁV-nak alapértelmezett állapota, nem érdemes mérgelődni rajta. Még a magyar viszonyok közt is szégyenteljes a MÁV, talán csak a BKV és a rendőrség versenyképes vele a Legnagyobb Undormány címre...

Azt azonban nem szabadna elfelejteni, hogy a MÁV csak egy szó...ott emberek dolgoznak, politikusokkal karöltve akik ilyen állapotban tartják ezt az egészet...pfujjj

Fedup Sári 2007.07.25. 18:03:01

Hőtgulás: Nem értek hozzá, nem vagyok én gépész/közlekedésmérnök, de talán az van, hogy manapság a síneket végig: hosszan-hosszan, tán kilométereken át egymáshozhegesztik -- nyilván azért, hogy ne legyen döcc minden sínszál végénél, és hogy lehessen döngetni rajta kétszázzal (nem a mávról beszélek). A hőtágulás meg ugye csak van, megnő a sínszál hossza, valamerre csak el kell mozdulnia. Javítson ki, aki ért hozzá, léci.

(Az egyébként marha érdekes, ahogy a sínszálak végének egymáshozhegesztését csinálják -- érdemes megnézni egyszer.)

Mindez persze nem menti fel semmilyen felelőssége alól a mávot. Cilu, hattyú, teljesen igazatok van.

gpete 2007.07.26. 10:13:10

A hőtágulás témához szólnék hozzá, én gépész vagyok :)
Szóval: a hőtágulás hossza: eredeti hossz*hőtágulási tényező*hőmérséklet különbség. A hőtágulási tényező acélra 0,0000115 m/mK. Egy 100 méteres síndarab tágulása pl. 30 fok különbség esetén (tél vs. nyár): 100*0,0000115*30=0,0345 m azaz közel 3,5 cm. Az azért igen soknak mondható. Mivel a síneket igen hosszan egymáshoz hegesztik, ezt a megnyúlást valahogy kompenzálnia kell a sínnek, ergo kihajlik. A természet is a könnyebb dologkat szereti, így arra hajlik, amerre egyszerűbb, és ez nem felfelé, hanem oldalra lesz.

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.07.26. 11:24:01

Akkor azt mondd meg hogy a forróbb országokban hogynem áll le a közlekedés?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.26. 12:52:20

pepepupu: Általános iskolai fizika tananyag, ha nem tudod nem végezhetnél el még általános iskolát sem.

A hőmérséklet különbség: Legnagyobb hőmérsékletből ami előfordul kivonod a legkisebb hőmérsékletet.

Magyarországon, télen egy hideg éjszaka, egy hidegebb ponton akár lehet -20 fok is gond nélkül (hidegebb is)

Nyáron, napon, árnyékban is mérnek 40 fokot, de a sín jobban felmelegszik a tűző napon, mértek 70 fokot is.

Ez közel 90 foknyi hőmérséklet változás a kettő között.

Ergo: 100 méteren nem 3.5 centi, hanem 10 centi lehet a két állapot között a változás hosszban, és nem 100 méteres darabokról beszélünk, hanem kilóméteresekről.

Nézzünk egy forró országot, legyen mondjuk mediterán. A tenger hatására a hőmérséklet nagyjából állandó, extrém hőmérséklet ritka, a közeli tenger miatt akad csapadék is, a sín hőmérséklete nem 90 csak 30 fokot változik.Általában kevesebbet, extrém helyzetben kicsit többet, de akkor sincs ekkora különbség.

Ott értelemszerűen könnyebb megoldani a problémát. Mert nem a meleg, a hideg, hanem a hőmérséklet változása illetve a megszokott átlagtól való eltérés szokatlan mértéke a gond.

Miért szerepel a szokatlan mérték a mondatban?

Mert a szokott mértékű hőingásnak megfelelő hőtágulásra méretzik a vasúti pályát. Ha több hőtágulást engednek akkor döcögősebb is lesz, és ez sebességet is korlátoz, esetleg sokkal drágább, tehát az sem jó.

petya.bacsi 2007.07.28. 15:57:40

Pepepupu: mert ott nem MÁVnak hívják a vasúttársaságot, és tőlünk nyugatabbra (sőt a sokat emlegetett Romániában is) színvonalas szolgáltatást nyújtanak, mint itt. Tőlük nem is sajnálom az ingyenjegyet.

De mi újság idehaza? Nyáron: meleg van, nem megy a vonat. Télen: hideg van, nem megy a vonat. Műszaki és forgalmi okok miatt bizonytalan a közlekedés. Ezt halljuk nap, mint nap.

ignis_mare 2007.07.30. 04:34:35

TheElf, ha már az észt osztod: kilométer.
Helyesírás nélkül tök nehéz elvégezni egy általánost, de komojan...
Egyébként meg nyilván az USA sivatagos részein (napi hőingadozás cca 50 fok) is nyilván folyton állnak a vonatok, meg izé...
(ne a Balkánnal példálózz már lécci...)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.30. 06:46:25

inis_mare: Helyesírás az sok esetben adottságok kérdése is, ezt bizonyára te is tudod, nyleván a nagyon egyszerű dolgok megértése is. Az elsőre befolyást gyakorol az is, mennyire kell odafigyelni amikor gépelsz, főleg, ha általában több nyelvről van szó, az utóbbira nem. Ezen felül a helyesírás kapcsán ajánlom figyelmedbe a korrektorblog egyik írását a helyesírással kapcsolatos normák kapcsán az emberi kommunikációban.

Ugyanis: A helyesíráshoz pár dolo hozzá tartozik. Az akadémiai normák (helyesírási szabályzat) az élő nyelv változásait követik, és a cél elsősorban a közérthetőségnek megfelelő írásmód meghatározása. Gondolom, ha helyesírásról akarsz valakit kioktatni mert az érdemi kérdések nem mennek, akkor ezzel is tisztában vagy, illetve azzal is, hogy az élő nyelv változását pont a gyors gépelés miatti lazaság, a szabályok fellazulása jelenti.

Az ok igen egyszerű: Egy korábbi írás az örökkévalóság számárakészült többnyire, megfelelő igények szerint. Ma egy cikk, blogpost, komment esetében ez nem mondható el, tehát megváltoztak a célok, a közösség által követett, és követendőnek mondható normák is. (Elsősorban az iskolában tanult alapelvek kapcsán amúgy a kiejtés elve az aminek a térnyerésével illik foglalkozni)

Ehhez pedig a gondolkodó ember alkalmazkodik, és eldönti, több érdemi dologgal foglalkozik, vagy inkább hiábavaló közdelmet folytat e változzásal szemben és százszor ellenőriz. Mindent, magát és mást egyaránt. Bizonyára van akinek könnyebb mint megéteni alapvetően egyszerű dolgokat.

A mediterán vidék nem a blkán elsősorban, hanem mondjuk Olaszország, stb. De ha az USA sivatagos részeit nézzük, arra is van egy válasz.

Igaz, az alapjáraton kötözködő sikertelen megkeseredett emberek már az előző hozzászólásban sem vették észre. Idézem:

"Miért szerepel a szokatlan mérték a mondatban?

Mert a szokott mértékű hőingásnak megfelelő hőtágulásra méretzik a vasúti pályát. Ha több hőtágulást engednek akkor döcögősebb is lesz, és ez sebességet is korlátoz, esetleg sokkal drágább, tehát az sem jó."

Az USA vasúti közlekedése, hiába a sok szép hosszú vasútvonal nem arról híres, hogy húde gyors, vagy korszerű lenne, a belföldi légiközlekedés után nem sokat sikerült. A sivatagosabb részeket kevés vonal szeli át direktbe, de ott ugye a sebesség korlátozott, a síneket között sűrűn döccen a vonat, és mindezek ellenére drágább a pálya.

Nyilván felmerül: Ahol gyors a vasút, és használható, de a hőingás jelentős ott, hogy csinálják. Kérlek szépen, nem véletlen, hogy az Európán kívül történő vasúti fejlesztések alapja nem a hagyományos, számunkrais ismert technológia, hanem például a mágnespálya felett való lebegtetés. Ennek is vannak előnyei.

Ezen felül gondolom nem fog meglepni az sem, hogyha elmondom: egy intelligens ember számára könnyen megérthető szempont: Ami állandó probléma az beépül a menetrendbe, ergo nem okoz késést, csak lassabb megengedett sebességet.

Ami nem állandó, emiatt változó helyeken jelentkezik, változó időpontokban az nem építhető be a menetrendbe.

Ezen felül érdemes megnézni, hogy az USA vasúti közlekedése (nagy távolságok, nem városi elővasút, metró) esetében mekkora a jellemző vasúti forgalom mértéke. Milyen követési időkkel kell számolni.

Ergo: Ha egy vonat késik, ledöglik, mennyi idő van reagállni, mielőtt egy másik vonatot megfogna. Mekkora távolság lehet két állomás között: A pálya közepére betervezett 1-2 lassítást, mekkora távon lehet behozni.

Ezért is szerepelt ott a szokatlan szó a hőingással kapcsolatban. Meg az, hogy mire is tervezik ott a vasúti pályát, a menetrendet ezért vetődött fel. Mond hányszor kell neked még elmondanom?

Te meg nyilván nem egy kötözködő, unintelligens és buta ember vagy, hanem a helyesírás őrzője, ezért a "lécci" ami biztos így szerepel a helyesírási szótárban. Ugye?

..::Froschlama::.. (törölt) 2007.07.31. 16:57:28

TheElf! én megértem ha jobban tudsz valakinél valamit, de azt meg lehet neki mondani abszolút lenézés mentesen is. Mellesleg azt hiszed olaszországban nincs hőingás? dehogynem.... de ieel nem állok le, mert aki lenéz más embereket, azt kellene lenézni, de mind1. Mr.: tudós...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.01. 14:48:53

Kezdjük az elején: A normális kommunikáció alapja, amit az ember többnyire igen hamar megtanul, egy egyszerű dolog: Ha valamit kérdezek, odafigyelek a válaszra.

Nem érteni valamit, szabad, ilyenkor a válasz lenézés mentes, a kérdés az: Ha valaki veszi a fáradtságot, hogy amit rosszul tudsz arra adjon egy magyarázatot, akkor te vagy megtiszteled a másikat azzal, hogy elolvasod, végiggondolod, megérted. Végignézed, hogy a hőingás hol mekkora.

Vagy folytatod a fröcsögést, hogy dehát máshol, meg kinek az anyját, meg ez miért nincs elmondva amikor elvan, mert szarsz bele a világba, szarsz a másikra.

Ezek után ne várj tiszteletet.

Nem arról van szó, hogy lenéznélek, mert nem tudod a fizikát, mert őgy akarsz kioktatni másokat nyelvhelyesség, helyesírás kapcsán, hogy az alapokkal sem vagy tisztában.

Arról van szó, hogy eláég világosan látszik, hogy amíg nem küldenek el téged a fészkes fenébe, addig nem kezdesz el gondolkodni a hőingás, annak a szokatlan mértéke, stb. kapcsán.

Egy normális ember, aki ha problémát lát gondolkodik, hamar megértett pár dolgot:

1.) Nem a hőmérséklet, hanem a hőingás számít
2.) Nem annak abszolút mértéke (ehhez igazodik a menetrend) hanem a megszokottól való váratlan eltérés az igazi gond.

Neked bizonyára nehéz 1 percet gondolkodni, helyette az a reakció, hogy "de olaszországban biztos naponta dőlnek meg az abszolút hőmérsékleti rekordok, sőt minden nap rekord hőhullám van, így a tartós felmelegedés miatti problémák is folyamatosan rekord értékűek, és az ezek miatti extra javítások is állandóan kellenek, mert ugyan mindennap ez van, de általában sosincs ilyen és nem lehet felkészülni és különben is mindenkinek akurva anyját".

Majd ha te megtisztelsz másokat azzal, hogy gondolkodsz, értelmesen beszélsz, akkor nem leszel lenézve.

Addig pedig: Ha nem tetszik, hogy lenéznek, lehet változni, és akkor te is jól érzed magad (nem lenéznek, hanem a tudásod miatt elfogadnak, a viselkedésed alapjén tisztelnek), és mások is jól járnak, mert értelmesen lehet beszélgetni.

BÁRMILYEN érdemi vitával foglalkozó közösség esetében az a fő kérdés, hogy olyan lesz mint a homár, ahol elsőzés, ajtóletépés, tégladobálás, ingyenpapucsozás van, ergo értelmetlen a kommentezés, értelmetlen és érdektelen a közösség.

VAGY a közösség tagjai elvárhatják és elvárják egymástól a gondolkodást és az ehhez mért hozzászólást.

Aki erre nem hajlandó, és más idejét fecsérli el. Aki ezzel eljut oda, hogy a témában értelmes információ amivel előbbre lehet jutni nem található, csak vakon való benyögések, azt miért is kéne tisztelnem? Ez a kérdés.

Arról pedig, hogy hol vannak késések: Kérlek szépen ahol tűz van, hőmérsékleti rekordok (szélsőségesen) ott mindenhol késés van.

Amikor az olaszoknál van sok késés, és nálunk is meleg van de nincs rekord akkor náluk a hülyék meg ránk mutogatnak. Egyszerűen nincs meg a tapasztalatod ahhoz, hogy hol és hogyan működik a vasút, vagy bármely más közlekedési eszköz, ha rekordok dőlnek időjárás tekintetében.

Nem gondolkodsz, nem nézel utána, hanem minden info nélkül benyögsz dolgokat. Ezzel más idejét fecséreled, amit más csinál azt rombolod, és embereket tévesztesz meg.

Ha szerinted ez olyan dolog amiért téged tisztelni kéne, mert ez a döntésed olyan nagy, nemes és helyes dolog, akkor érdemes lenne ezt újra gondolnod.