MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Több idő jut a búcsúra

2007. július 23. - georgejr
Úgy látszik már nemcsak a Forma 1-ben és a MotoGP-ben vannak pályacsúcsok.
Atis2 tegnap megdöntötte a Jászapáti-Budapest negatív pályacsúcsát. Tájékoztatás meg ohne. Úgy látszik sokdolgot örökölt a MÁV-Start....

Üdvözlet!

Elég sokat vagyok kénytelen utazni vonattal, a késéseket, büdös, piszkos kocsikat már - amennyire lehet - megszoktam. De az elmúlt hétvégi utazásaim túltettek mindenen, elrettentő példa következik:
Pénteken a Bp - Kál - Heves vonalon utaztam. A vonat Aszódig összeszedett gyorsan 20 perc késést, majd Kálig ezt tartotta is. Kálban az ütemes menetrendig kb 15-20 perc volt az átszállási idő és a mellékvonali szutyok megvárta a késős fővonali társát. Na most már 9 perc az átszállás és mellékvonali barátunk az indulási ideje után csak 5 percet vár. Így 5 perc miatt lekéstem a kétórás ütem szerint közlekedő Hevesi vonatot. A hölgy a pénztárnál teljes leleki nyugalommal közölte, hogy hát így jártál.
Itt jutott eszembe a MÁV-os reklámszlogen: Több idő jut a búcsúra, most már értem miért!
Mondanom se kell ezután buszoztam inkább.

Vasárnap vissza Pestre a Jászapáti - VÁmosgyörk - BP vonalon.
Jászapáti - VÁmosgyörk rögtön 30 perc késéssel indult, így inkább Újszász felé mentem a másik vonattal. Újszászon végre felülhettem a Bp felé tartó személyre, kaller elmondása szerint alig 2 óra alatt megtesszük a kb. 90 km-t.
A java csak most jön:
Sülysáp előtt megálltunk és laza 30 percig nem történt semmi (volt hangszóró a vonaton). Aztán végigvágtázott a kaller és mondta hogy befékezett az egyik kocsi és úgymaradt, dolgoznak az ügyön. További 30 perc után kérdésünkre, hogy miért nem szállítanak át a melletünk elhúzó vonatok valamelyikére, azt mondta katonásan, hogy nyílt vonali pályán tilos az átszállás!!!
Nagy nehezen bevergődtünk 1/2 10 körül Sülysápra. Újra semmi és már mindenki kezdett bepipulni. Megoldásokra tett javaslatokat sorra lehurrogták:
Pl: Sülysápon nem lehet megállítani, aminek ott nincs megállója! Ez Intercity volt, helyjegyes! Pestről nem lehet vonatot hozni, mert nincs és ember se!
Aztán nagy nehezen kihúztam egy vasutas fickóból, hogy "valószínűleg érzésük szerint" a második kocsi a rossz, így az első kettőt leakasztják, mozdony vissza és indulás.
Lényeg a lényeg: Jászapáti - Bp (kb 130 km) 5 azaz öt óra, este 11-re már a Keletiben is voltam.

És nem az a baj hogy elromlik a vonat, hanem az hogy a hétvégén 4 vonatból 3 késett és ha valami gáz van, egy nyomorult szót nem képesek mondani az embern
ek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr55123517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.07.23. 14:58:45

Engem péntek délután ért kellemes meglepetés a 16:55-ös Vác-Szob-Érsekújvár zónázóval. Az történt, hogy a szerelvényhez nem került mozdony. A Nyugati pályaudvaron. Kár, hogy nem fotóztam le a magába roskadtan üldögélő kalauzt, aki ott ült a sínek melett, ahol a mozdonynak kellett volna lennie. Jó kép lett volna.

Amikor a vonatot utoljára láttam (kábé 17:30-kor), még mindig nem volt hozzá mozdony.

Manyizga (törölt) 2007.07.23. 15:30:24

Ehh... ma reggel Ceglédről 5:44-kor induló Zónázó 20-25 percet késett, a bemondás szerint. Aztán ezt további 20-25 percre (összesen már 50 percre) módosította a bemondó. (A vonat Szolnokról indulna, ami kevesebb, mint 30km.)
A Szegedről érkező gyorsra tudtunk felszállni, és feljutni Budapestre.
Az idegeink borzolása és a szórakoztatásunk végett még Cegléden azt is közölte a hangosbemondó, hogy az "A menetrend szerint, 5:27-kor induló vonat ma nem közlekedik!". Ennyi... Ezen többen hangosan felnevettünk.

Az 5:44-es vonatot én csak "az a vonat, amit soha nem tudok lekésni" vonatnak hívom. Eredetileg 5:48-kor indulna minden(munka)nap Ceglédről, percre pontosan ekkor érek ki az állomásra. Az utóbbi két-három hétben azt vettem észre, hogy a vonat PONT akkor ér be, amikor én odaérek. Gondoltam: ennek fele se tréfa, ez halálpontos mostantól. Akkor én jövök 2 perccel korábban, jobb a békesség. Kezdtem örölni: pontos a vonat! Aztán megnéztem a menetrendet: ez a vonat azóta 5:44-kor indul hivatalosan. A gyakorlatban meg mindennap (kivéve ma 50 perc késés), 5:48-kor. Lehet, hogy az utasoknak szánt menetrendet nem frissítik a dolgozóknál, és azok még a régi szerint dolgoznak? :-O

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.07.23. 15:47:29

Doomhammer: Valóban nagy kár, hogy nem készült fotó... Amúgy a történet jól jellemzi a MÁVnál uralkodó állapotokat.

Nekem ma sikerült olyat fognom, hogy:

Elvira szerint van első osztály: Pénztáros szerint nincs
Elvira szerint 5 perccel hamarab indul mint a pénztáros szerint
A 15 kmet érdekesen tette meg a vonat, a szokottnál is lassabban...

Mikor már kezdtem unni megkérdeztem a kalauzt mikorra ér be. Keresgél: mond egy időpontot.. Visszakérdezek: az nem a következő? Mondja nem, még megáll... mondom következő vonat. Jaaa, de.

Keresgél, keresgél (egyesével néz át minden adatot a csodakütyüjén). Kérdezem menetrend szerint megy vagy késik. (Ugye Siófokon volt 5 perc csúszás már a kiíráshoz és Elvirához késik) vlasz: tartja a menetrendet. Keresgél, keresgél, megtalálja mikor kellene megérkeznie Balatonföldvárra.

Pont azt mondja amit az elvira, megköszönöm, elköszönök, feleszmél hogy az az időpont elmúlt, és még kb félúton lehetünk. Halkan, szinte magának megjegyzi: Mégiscsak késik.

NA igen, de ugye nem mindegy mikor kell várni az állomáson. Közben ugyanis lenne mit tenni.

monca (törölt) 2007.07.23. 16:16:48

félórás késés IC-vel milyen? megálltunk csornánál (illetve jóval előtte, a semmi közepén), de hogy mi a fenéért?

más: amiért nem jutottam el balaton soundra
- első vonat: melóból nem értem oda (én hibám persze)
- második vonat: öt működő pénztár a keletiben, mindegyik előtt tizenöt ember kábé, pénztáros néni jóízűt beszélget öregasszonnyal, a sor elején
- harmadik vonat: elvirához képest negyedórával korábban indult. frankó.

azt már csak halkan jegyzem meg, hogy ha - dohányos létemre - nemdohányzó szakaszba kérek jegyet IC-re, és a jegyre is az van nyomtatva, akkor hogy lehet, hogy az ülés-és kocsiszám alapján mégiscsak oda szól a jegyem? a MÁV átlátott a szitán?

ez három különböző alkalom volt, hál'Istennek nem egyszerre ütött be a krach.

Fedup Sári 2007.07.23. 17:47:02

Doomhammer, a 16:55-ös zónázó ötvensok perc késéssel indult, gyakorlatilag üresen -- a 17:55-eshez jövő utasok nyilván nem tudták, hogy ez még nem ment el, és arra ültek fel, hogy nemtommennyit késsenek azzal (is).

Gatts 2007.07.23. 18:25:28

Pénteki napon én is szépen jártam.
Tatabányáról 14:59-kor jött volna IC Bp. Keleti pályaudvarra. Helyette jött 17:05 körül és valamikor 18:15 körül értem végre be, az eredetileg számított 15:48 helyett...
Szóval kb. 2 és fél órás késés, a pályaudvaron ezer fok és persze az IC-n sem volt légkondi. Ásványvizet nem kaptunk, úgy tudom, már azt is kéne ilyen esetben, de ez a legkevesebb.
Szerencsére a helyjegyet szó nélkül visszafizették, de abban az állapotban nagyon nem bántam volna ha ezt a kilóméter jeggyel is megteszik..
Egyébként kb 15:05-kor érkezett Tatabányára egy másik IC is, ami meg Szombathelyre ment, az csak másfél órát várakozott ott egyhelyben, az utasok legnagyobb örömére.

Gőge (törölt) 2007.07.23. 18:48:01

Nagyon rohadt kompánia ez a MÁV! Volt "szerencsém" nekem is utaznom 2 éven keresztül folyamatosan a Balassagyarmat-Vámosgyörk vonalon. Aszódon kellett átszállnom mindig a piroska baby-ra (BZ). Aszód-Vámosgyörk utat (asszem 40 km körül van) volt olyan többször is hogy 1-1,5 óra alatt sikerült megtennünk. A terjengő szagokhoz, valamint a lepusztult kocsikohoz hozzászoktam. Aszódon már az állomás épülete is több mint borzasztó. bár gondolom hogy van rosszabb is. Mindenkinek ajánlom figyelmébe ha Balassagyarmat felé vonatozik a Becske-Alsó-i megállót aminek egy előző századi "huggyozda" ad otthont. kész szerencse hogy az elmúlt 2 évben nem mutatta meg komolyan a fogát a tél, ugyanis az biztos komolyabb késéseket szedett volna össze a piroska
Másik "kedvenc" megállóm Budapest-Miskolc vonalon a galgagyörki megálló. Az mindenre ideális... Csak várakozásra nem...

Fedup Sári 2007.07.23. 23:40:10

Ha már az állomásoknál tartunk: hogy lehet az, hogy Dunakeszi régi állomásépülete egy rom + az állomás területén roncstelep van...

De legfőképpen: a Nyugati és aluljárója hogy néz ki?! Egy időben rendszeresen a csarnokba érkező vonattal jártam. Az aluljáróba levezető egyik lépcső középső, vízszintes részén egyik reggel ott díszelgett egy szép barnamedve. Magyarul valaki odaszart. Hetekig, hónapokig ott volt, és végül nem eltakarították, hanem egyszerűen "elkopott", a tetőn becsorgó eső lassanként elmosta.

Persze mi ez a madárszaros fejtámlájú kocsikhoz képest... nap mint nap azokon utazunk a szobi vonalon (a többit nem ismerem), és azt látom, hogy a legtöbben nem figyelnek rá, simán odaülnek a madárszaros ülésre. Mondjuk, nem is normális, hogy mielőtt leülsz, meg kell vizsgálnod az ülést.

Pontosítok: a máv szerint természetes.