MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tájékoztatás mint a mesében: hol volt, hol nem volt

2007. július 17. - georgejr

Ismét kaptunk egy tájékoztatós finomságot.


Helló!

 Nem is oly régi élményem:

Kimentem a Törökbálintról menetrend szerint 7:51-kor Délibe induló (Tatabányáról érkező) vonathoz. Annak rendje és módja szerint 7:48-kor be is mondták, hogy érkezik a B vágányra, csak másodosztályú nemdohányzó, stb. Furcsa volt, hogy a páros vonat nem ment el, pedig annak 5 perccel előbb kéne jönni, de hát van ez így.
Telt múlt az idő, se egy személy, se egy IC, vagy nemzetközi, se egy teher nem ment semelyik irányba sem (pedig ebben az időszakban átlag óránként tíz vonat elmegy egy irányba), és nem is mondtak be semmit. Aztán 8 órakor eljött a Liszt Bécs felé (+25 körül), majd sokáig megint semmi. 8:14-kor bemondták, hogy Tatabányáról Déli pályaudvarig, stb. az A vágányra (azaz helytelenben), de mire átmásztam a túloldali peronra, és a lasabban reagáló utasok rászánták magukat, hogy lelépjenek a vágányokra, bemondták a 8:15-kor Oroszlányból érkezőt rendesen, B-re. Mintha 1 perc különbséggel jönne a két vonat párhuzamosan. Gondoltam, nem is volna baj, ha az oroszlányi jönne, mert az légkondis, de persze mosolyogtam csak, hisz a 7:51-est is bemondták időre, aztán mégse volt ott még 8:15-kor sem. Végül 8:18-ra az A vágányra beesett a 7:51-es. Budaörsig helytelenben, ott visszaraktak minket a helyes vágányra. A peron túloldalán ott várakozott a páros személy (ekkor +40 körül), de nem indították ki. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy mögöttünk jött még valami helytelenben, az pedig logikusan csak a Pannónia lehetett. És valóban, Kelenföldön hallottam, ahogy bemondták, hogy Pannónia nemzetközi gyorsvonat érkezik (kb. +50). Mi végül kicsit még akadoztunk Kf és a Déli közt, és végül +32 eredménnyel álltunk be a Déli pályaudvar 2-es vágányára.

OK, volt valami fennakadás, Budaörs és Biatorbágy között csak a jobb vágány volt használható, előfordul. Nem szabadna, de a MÁV ismert finanszírozási háttere miatt elkerülhetetlen, hogy néha ne legyen valami gond, ami miatt csak a fél pályát lehet használni, ilyenkor meg minden vonat mindenhonnan mindenhová késik, ez idáig rendben van. De minek borzolják az emberek idegeit azzal, hogy amikor jól tudják, hogy 30 percnél kisebb késés már nincs a vonalon, akkor is bemondják a vonatokat, mintha pontosan érkeznének, és minden rendben lenne; és egy szó sem hangzik el arról, hogy “előreláthatólag 30 percet késik”? És ráadásul bemondják egyszerre a félórás késéssel érkező vonatot, meg a következőt, mintha az pontos volna, és egyszerre jönnének. Az utas meg baromira nem érti, hogy miért megy egyszerre mindkét vágányról vonat a Délibe, és persze vékgépp nem tudja, hová is álljon, ha fel akar szállni a vonatra. Ez különösen izgalmas egy olyan megállóhelyen, ahol a peronról macera lelépni a sínek közé, meg elvileg tilos is, meg kerítés van a két vágány közt (szerencsére egy helyen kibontva), és van ugyan aluljáró, de kb. 100 méterre a peron végén túl?

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr9119472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zolij 2007.07.17. 14:34:35

Én tegnap az említett talenttel akartam menni a délibe, persze a felsővezeték szakadás miatt borult az egész. Biatorbágynál át kellett szállni a nemtudommilyen gyorsra. Ez persze a déli helyett a keletibe ment, és én a Moszkva térre szerettem volna eljutni, így belefutottam a BKV kedvenc tevékenyéségébe (metrófelújítás) és metrópótlóval kellett menni. Végülis csak egy órát késtem a tervezetthez, szóval még viszonylag jól jártam

Fedup Sári 2007.07.17. 21:51:37

Azért csinálják ezt, mert 1. leszarják, 2. inkompetensek. Esetleg 3. még be is ittak.