MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Peter morog az InterCity-n

2007. július 16. - georgejr
Peter küldött eg sztorit. Igaz cc-ben kaptuk, mert de Homár barátunk csak nem haragszik meg.


Drága Soklábú!

Szeretem a megjelentetett cikkeid többségét, eddig egyszer írtam, régebben, most
megint, remélem lesz valami haszna. Örülök, hogy létezel, bár kicsit sok a lábad
az én izlésem szerint, de tök pozitív a léted.

A levelem:
Kedves Érintett!
Ma (2007.07.15) megpróbáltam Egerből Budapestre jutni Intercity típusú, Kócsag
névre keresztelt, MÁV-Start ZRt. (nem Megin Állunk Vazze, mentünk) által
üzemeltetett és valami más cég tulajdonában lévő sineken haladó vonattal.
Füzesabonyban ajánlotta az üzemeltető cég a felszállást (azért a bizonytalankodás,
mert állítólag a MÁV-Start ZRt-nel nincs működési engedélye, de a jegyet mégis az
ő nevére állítják ki).
 Szóval. A jegy 2290Ft helyett 2810Ft-ba kerül, mert emelt szintű szolgáltatást
nyujt. Ez a következőkben nyilvánult meg:
  - a 20-as kocsi ajtaja nem nyilt ki, így a többi utassal együtt tülekedni
kellett a másik kocsi ajtajánál, hogy fel tudjunk szállni, mielőtt a vona elindul.
Ez az ajtó a Keletiben sem nyilt ki (tülekedés 2), leszálláskor;
  - a kocsi dohányzó volt (ez az én bajom, mert nem dohányzom, de máshol már nem
volt hely), de hamutartó sehol, a jobb érzésű dohányzó utasok maguknak fabrikáltak
hamutartót, mert nem akartak a földre hamuzni;
  - a légkondicionálásnak nevezett dolog (mit ért ezen a MÁV-Start Zrt? Utazási
feltételek melyik pontja?) nem igazán működött, így a kallert (kalauz nevű
személy, a jegyeket nézegeti, ezen a vonaton teljesen jóhiszemű, tehetetelen de
szimpatikus ember) megkérték, hogy nyissa ki a kevés számú, csak speciális
szerszámmal működtethető ablakokat, hogy Bpestig senki se fulladjon meg. Ő, miután
megjegyezte, hogy ez a kocsi erőteljesebb(sic!) "légkonidval" rendelkezik mint a
többi, kinyitotta az ablakokat. Kedves EMBER!
  - a helyemen ült már valaki, aki mikor kérdeztem, hogy hová üljek, mutatta,
hogy az ő helyén is ülnek, de azért elkergette az illetőt, így én is leülhettem.
Mi van akkor, ha ő erősebb mint én vagy a kaller? 520Ft plusz pénzért nem
garantált a jegyen feltüntetett ülőhely? Kóka úr biztos nem hajolna le 520Ft-ért,
ha leejtené, mert még megfájdulna a dereka, de itt nem az összeg a lényeg, hanem a
szerződés a fuvarozó céggel, amit ha én szegek meg, akkor bíróság, börtön miegymás
a büntetés. Azért említem a MINISZTER ÚR személyét, mert ő ígérgetett mindenféle
pozitív változást. Semmi politika, én még életemben nem szavaztam se a MIÉP-re se
a FIDESZ-re.
  - a kocsiban végi húgyszag volt. Komolyan. Szerencse, hogy az ablakokat
sikerült kinyittatni.
  - a vonat 2 percnél többet nem késett, hurrá. A baj az, hogy a plusz 520Ft-ért
ez nem valami nagy teljesítmény, hiszen a menetrend a többi vonat esetén is
(elvileg) betartandó.
 Nem akarok semmiféle kárpótlás, csak szeretném, ha az állam (kormány, MÁV, MÁV-
Start ZRT, stb) nem nézne hülyének egyetlen utazót sem. Nagyon jó kis kordonokat
építenek a bliccelők ellen a pályaudvarokon, de a saját hibáik elismerésével mi
van? Milyen kordont építhet ki az egyszerű utas a fuvarozó cégel szemben? Vagy
csak szívjon mindenki keményen? Járjunk gyalog, mint Petőfi? Gondolkozzon,
miniszter uram! Akkor mivel nyulná le a pénzüket? Nem lenne jobb, ha mi is kapnánk
valamit, oszt a maga gazdagsága is gyarapodna? Ne legyen már száz évvel ezelőtti
MÉLTÓSÁGOS ÚR, ... meg!!! Állítólag a maga eszén gazdagodott meg.
Csókolom, Méltóságos úr. Olvasson Móriczot, ha képes rá (író, de már régen
meghalt, hallott már róla?)!!!

Peter Batlow

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr23118680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2007.07.16. 08:42:41

Ez kb az a fajta levél, amelyikben benne van az igazság, de a stílusa miatt én is elhajtanám bármelyik panaszirodától...

8Gbit 2007.07.16. 08:50:38

Sziasztok!
Erre csak annyit tudok mondani,hogy évekig vonatoztam át az országot és egy rémálom. A Keletiben bunkó pénztárosok, egyfolytában késő vonatok, légkondi mentes IC-k ( Minden tévhittel ellentétben az IC-k többségében csak vmi. légkondit imitáló levegő keringtető rendszer van. De ezek azért nem működnek, mert nem tartják karban és eldugul a szűrőjük például. Aki meg elhiszi,hogy a MÁV start zRt. jobb lesz, akkor téved. Ugyanaz a az igénytelen vacak "balkáni" ( sajnos ide soronak minket a külföldiek ) vonatok maradnak és ugyanúgy fizetni kell a semmiért. Az utas csak kussoljon fizessen és örüljön, hogy van mivel utazni. Ez számomra egyet jelent: Kéne egy kis konkurencia. Nézzétek meg a GYSEV szerelvényeit. Amit a MÁV IC-nek meg kényelemnek hív az a GYSEV-nél a normál vagonokban alaphelyzet. De mivel "van pénze" a MÁV-nak így sztem. megcsinálta a MÁV start zRt-t és kért rá személyszállítási engedélyt. Én elvenném tőle és a MÁVtól is! A pályák állapota kriminális, az utastájékoztatás szintén. Sajnos az itt olvasott sztorik mind valósak,de vannak ennél cifrább dolgok is!!!

Egyébként azóta átszoktam autóra. Sokkal kényelmesebb. Jóllehet többe kerül, de tiszta van benne 4 oldali kéziklíma és nem késik folyton.

ÉN szeretnék segíteni ezen az állapoton egy másik konkurens társaság létrehozásával, de anyagi lehetőségeim nem teszik lehetővé. Pedig 1 kis pimp my vagon-nal meg néhány bivaly mozdonnyal sztem be is lehetne tenni a MÁV személyszállításának, amelyet természetesenm meg is érdemelne ( legalábbis sztem ).

8Gbit 2007.07.16. 08:52:29

Ja és a panaszokat kedves károsultak a panaszkönybe lehet beírni! Kérni lehet apénztárakban vagy az információknál. Ez az utas egyetlen fegyvere.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2007.07.16. 11:18:19

Amennyiben az IC-n tartózkodó összes utasnak volt helyjegye, akkor kellett, hogy legyen még szabad hely. Én nem szoktam elzavarni a helyemen ülőt, hanem keresek egy másik helyet. Igaz első osztályon kb. 25%-os telítettség van, így még válogathatok is :)