MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Robi nyílt levele a MÁV-hoz

2007. június 22. - georgejr
Robi levelet írt a MÁV-nak. Nem először. De most a felesége is rosszul lett. Kíváncsiak vagyunk a MÁV válaszára. Addig is Robi VELED VAGYUNK!

Tisztelt MÁV!

Azért írom újabb panaszlevelemet, mert úgy érzem, hogy egyrészt a
múltkori óta nem változott semmi, másrészt meg egy kicsit kezdem úgy
érezni, hogy az ügyfélszolgálat azon kívül, hogy a panaszosokat
próbálja "megnyugtatni", meg informálni arról, hogy mi az oka, hogy
pl. késnek a vonatok, stb., azon kívűl már nem történik. A
panaszleveleket azért írom én is és más is, hogy javuljon a
szolgálatatás, nem pedig azért, hogy megmagyarázzák, hogy miért nem
működik minden úgy ahogy kellene. A levelemet is már csak azért írom,
hogy nyoma maradjon, hogy megtettem mindent, és talán akkor fog
változni valami, ha tömegével írunk leveleket, telefonálunk az
ügyfélszolgálatra.


A "legújabb" problémáim:
- A sima, régi személyvonatok (bhv?) még mindig koszosak, undorítóak,
a nemdohányzó vonatokon a folyosókon cigiznek. Konkrét példa: 4864-es
Budapest-Déli pu. - Tatabánya vonat. Tudom, a kocsik régik, nincs pénz
kicserélni őket, de legalább a takarítást megoldhatnák úgy hogy
tényleg tisztaság legyen.

- Párszor már írtam, hogy a 9307-es Rajka - Budapest-Keleti pu. között
járó vonaton nincs légcserélés. Gondolok itt a piros (Desiro?)
kocsikra. Erre azt válaszolták múltkor, hogy van légcserélés, és ha
nem lenne, akkor szervizelnék őket. Szerintem meg még mindig nincsen,
a feleségem hétfőn megint rosszul lett, muszáj volt hátramennünk a
lengyel(?) kocsikba, mert ott legalább volt levegő. Nekem már az is
légcserélés lenne, ha le lehetne húzni az ablakokat, de sajnos csak
kevés kocsiban lehet (ha találunk ilyet, akkor természetesen nem
megyünk hátra). Tudom, hogy ez sem fog változni, de én már annak is
örülnék, ha egy illetékes felszállna egy ilyen túlzsúfolt vonatra, és
megpróbálna nem rosszul lenni, akkor elhinném, hogy tényleg bennünk
van a hiba.

- Majdnem naponta közlekedek a 4816-s  Budapest-Déli pu. - Oroszlány
között járó vonattal. Hétfőn és csütörtökön gondolom gazdaságosság(?)
miatt csak egy szerelvény volt kettő helyett, aminek az lett  a
következménye, hogy alig fértünk fel a vonatra, ott meg úgy álltunk,
mint a heringek, mert nem lehetett megmozdulni. Emiatt is írtam
panaszlevelet múltkor (de az is lehet, hogy szimplán csak
telefonáltam), amire azt a választ kaptam, hogy gazdaságosság, meg
utasok tapasztalatai, stb. Ez nekem nem válasz, miért kell nyomorogni
a vonaton minden második nap?  Tudom, a kocsi kevés, de én meg fizetek
egy rakás pénzt azért, hogy valami szolgáltatást kapjak. A légkondinak
ilyen esetben nincs jelentősége, mert nem ennyi emberre tervezték, és
nem hűti le a levegőt normálisan.

- Ez a 4816-s vonat 16.32-kor érkezett volna be a Kelenföldi pu-ra
asszem hétfőn. A hangosbemondón persze folyamatosan ment a
"személyvonat érkezik..." szöveg 15 percen keresztül, a vonat
beérkezett olyan 16.40 körül. Felszállt a tömeg, de mondhatnám úgy is,
hogy bepréselődött, és vártuk az indulást. Persze nem indult, sőt
perceken belül a kijelzőn kiirták, hogy 20 percet késünk. Gondolom
ebben a legújabb csili-vili vonaton a hangosbemondás "se működött",
mert semmit se közöltek az utasokkal, pedig nem ártott volna. 16.50
körül kezdtek páran leszállni, mondván a Báthory gyors előbb fog
beérni, mint ez elindulni. Mire jópáran leszálltak, se szó, se beszéd,
jött a síp, és elindultunk. Gondolom azok az emberek is "örültek",
hogy hiába szálltak le.
Azt megértem, hogy az utolsó helyen vannak az utasok, mert csak a
bevétel számít, de ezt azért nem kellene....

- Már attól kiüt az ideg, ha a hangosbemondó úgy kezdi, hogy:
"Értesítjük utasunkat...", mert innen már tudni lehet, hogy késni fog
a vonat. Pár hete, már nem emléxem a napra, de késett a reggeli Rajka
felöl jövő gyors, akkor is ez a szöveg "várta az utasokat". Evvel
kapcsolatban nekem csak az a kérdésem, hogyha odamegyek a pénztárhoz,
és azt mondom a pénztárosnak, hogy: "Értesítem Önt, hogy nincs
módomban kifizetni havi 24.000-t a vonatbérletre, meg erre a
szolgáltatásra, csak 20.000-t és ezzel kapcsolatban kérem megértését,
és türelmét", akkor fog nekem adni 20-ért bérletet, vagy elmondja,
hogy hova menjek, én meg megadnék neki egy telefonszámot, amin
panaszkodhat, ha kevésnek találja az összeget? Számomra ez lenne a
megoldás, mert így lenne az utas pénze egyenértékű a szolgáltasás
színvonalával.
Most, hogy a nagyfőnökük lemondott, van valami esély arra, hogy késés
esetén az utas kártérítést kapjon (és most nem az IC-re gondolok)?


Mindenképpen várom válaszukat!
Üdvözlettel!
X Róbert
Sok sikert!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr59104086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.06.23. 18:03:34

Nem biztos, hogy a "nagyfőnökre" kell verni a balhét...
index.hu/gazdasag/magyar/0920maav/

Robi 2007.06.25. 08:41:38

Csak annyit akarnék hozzátenni a levélhez, hogy csak azért járok vonattal, mert a cég kifizeti a 80%-t, ha nem tenné, akkor már régen kocsival járnék, olcsóbb is, és gyorsabb is. Ez a múltkori levélben benne volt, amire az a válasz jött, hogy nem ők tehetnek arról, hogy ennyibe kerül az utazás. Most mondjam azt, hogy ez engem nem érdekel, mert nekik fizetem a bérletet, és nem az államnak?

subotei 2007.07.03. 08:43:45

Néhány éve kiköltöztem Dunakeszire. A fő érv az volt mellette, hogy húsz perc alatt vonattal Budapest belsejében vagyok.

Idén még nem utaztam vonattal haza, sem Budapestre. Autóval járok, pedig a gatyám rámegy.

Költői kérdés: vajon miért?