MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A vonat nem vár sálálálá

2007. június 15. - georgejr

Hangzó blog


Tivadar át akart szállni. Nem jött össze. A MÁV szerint a kissebség szívjon a vágányzár miatt. Nehogymá' 10 percet késsen a reggeli vonat, busz, kisfröccs....

"Hi!

Most bukkantam az oldaladra, egy régen (április 15-én) történt esetet írok le, mert szerintem nem a konkrét eset, hanem a hozzáállás a lényeg.

Szóval április 15. Szegedről Tokajba (sajnos ez most még egy ideig vasárnaponként rendszeres 5 óra 39 perces programom). Átszállás Nyíregyházán a 6106-os Bp. Nyugati - Záhony gyorsnak nevezett személyvonatról az 5121-es Nyíregyháza - Szerencs személyre. Az átszállásra 24 perc van/lenne. 22:19-től 22:43-ig. A gond az az volt, hogy a 6106-os több, kb. 35 percet késett. Nem gond, hittem én, mivel előző héten több, mint 40 perc késés volt és akkor az 5121-es megvárta az átszállókat, hát április 15-én nem. Járkálok tanácstalanul, vonat sehol. Kérdezem a pénztárost a szerencsi vonat hol van? Már elment. OK. Csakhogy aznap az volt az utolsó vonat Tokaj felé. Király, várhatok hajnali  3 óráig az első vonatra. Kár, hogy reggel 6-kor meg kellnem is kell, hogy induljak munkába. Szóval inkább megkértem a szüleimet, hogy jöjjenek már értem autóval. Másnap írtam is a MÁV ügyfélszolgálatának és kérdeztem, hogy ezek után mire számítsak, ha késések lesznek. Mitől függ, hogy vár-e egy (utolsó!) vonat a csatlakozásra vagy sem. Azt a választ kaptam, hogy Rakamaz és Tokaj között átszállásos vágányzár volt érvényben. Ennek következtében maradt el a csatlakozás biztosítása, mivel az illetékes munkatárs a többség érdekeit szem előtt tartva hozta meg ezzel kapcsolatos döntését. Valamint a csatlakozás biztosítása esetén az átszállásos forgalomra kiadott külön technológiai rend sem lett volna betartható, ezáltal még több utas került volna kellemetlen helyzetbe.

 Erre megkérdeztem, hogy mit jelentett volna a többségnek az a kellemetlen helyzet (15 perc késést?), mert szerintem az nem mérhető össze azzal, hogy én meg 4 órát dekolok Nyíregyházán éjszaka. (Mert OK megoldottam a hazajutást, de mi van, ha nem tudom?) Meg, hogy a MÁV honnan tudja, hogy nem 2 iskolai osztály szeretne átszállni aznap, mégha ez nem is túl valószínű. Erre pedig azt a választ kaptam, hogy a csatlakozás biztosítása esetén a buszjárat is késve közlekedett volna, valamint a vágányzári munkálatok befejezése is elhózódott volna. Ebben az esetben a reggeli vonatforgalom lebonyolításában is alakultak volna ki késések, így jelentősebb kellemetlenség alakult volna ki.

Na, nézzük csak. A busz tényleg késett volna, de miért húzódnak el a vágányzári munkálatok? Miért lesz késés a reggeli forgalomban? Hiszen átszállásos a vágányzár. Tök mindegy, hogy a vonat késik-e, az adott szakaszon már úgy is megkezdék a vágányzári munkákat, nem?

Meg honnan tudja a MÁV, hogy hány ember akar majd átszállni???

De itt már meguntam a dolgot és nem kérdeztem többet az ügyfélszolgálattól. Különben is értettem, hogy aki ott ül, az nem tud mit írni, védenie kell a (szerintem) védhetetlent.

Ami érdekes még. Ha a csatlakozás nem vár meg téged, akkor a MÁV-nak egyetlen kötelezettsége van: a lehető leghamarabb el kell juttatnia téged a célállomásodra. Jelen esetben: hajnali 3-as vonat. Ja, és annyi, hogy biztosítsa, hogy az állomáson éjszakázhass.

De aminek örülhetek:
 - válaszoltak a kérdésekre (mégha a választ nem is tudom elfogadni),

- elnézést kértek (!!!),

- azóta nem késett a vonat (az MO-ás híd építési munkálatai előrehaladtak valszeg).

Egy másik "apróság": Az ELVIRA-n tegnap még az szerepelt (sajnos nem mentettem le), hogy június 16-án (illetve utána) Szegedről Nyíregyháza felé át tudok szállni majd IC-ről IC-re. Ami azért érdekes, mert már régóta tudni lehetett (az Indoház honlapján is fent volt), hogy a ceglédi vágányzár miatt a Nyíregyházi IC-k továbbra is Újszász felé járnak... Azért ez, hogy egy pár nappal előtte, még hülyeséget ad az Elvira az gáz. Azóta korrigálták, de ugyanez volt a helyzet a május 9-ig tartó vágányzár meghosszabbításakor is. Szóval nem egyedi eset!

Na, bocs, ha hosszúra nyúlt!

Sok szerencsét a sok szerencsétlen MÁV-ozónak!"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1599082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

estvanka 2007.06.15. 15:15:30

Megérdeklődtem titkos forrásaimtól: Tivadar esetében a problémát egy elvesztett vágányzárkulcs okozta, ennek keresése miatt nem értek rá az utasokkal foglalkozni, meg különben is, este 11 környékén minden jóravaló ember alszik, minek csámborog az utas össze-vissza!
Ui. A Tivadarnak válaszoló ügyfélszolgálatos természetesen megkapta méltó büntetését, a hülye azt hitte azért ültették oda, hogy társalogjon az utasokkal!
Ui2. Kérdezzetek nyugodtan, legjobb tudásom szerint válaszolok (orvosom mondta a mozdony kipufogógáza megcsapott, de már levették rólam a kényszerzubbonyt)

utazgatok 2008.02.08. 11:09:55

Üdv Mindenkinek! Új vagyok a blogolók között, de mint régi exhibicionista, szeretek szóvá tenni engem érintő dolgokat. Tegnap utazgattam. Igazi kaland volt! Már az is, hogy a szokásos 6 helyett 3 előtt kellett kelnem (más vonat nem ment, s az előző esti szórakozásom terhét is levették a vállamról, mert vagy egy óra alatt sikerüt csak kideríteni, mi is jár és mikor - de mit panaszkodom, hiszen volt szolgálat és PONTOS, MÁSNAP IS ÉRVÉNYES információ). Az egyetlen kocsiban ketten voltunk jódarabig. Szerencsen a csatlakozásra várva beszélgettem. Ketten is elmondták (azok, akik éppen szolgálatban is voltak!!!)hogy bizonyos követelésekkel nem értenek egyet, de ott pl a fizetésemelés nem 7, hanem 2-3% volt csak. Az egyik partnerem éppen egy szakszervezeti helyi vezető/képviselő volt, s csak akkor lett hirtelen nagyon elfoglalt, amikor megkérdeztem, hogy a szakszervezet ezért a 3%-os emelésért tényleg sztrájkolhatna, miért nem tette/teszi, miért olyasmiért, amit nem lehet teljesíteni (250000+16%). Nyíregyházán a visszautazásról nem tudtak sokat mondani, kaptam egy mobilszámot, ott érdeklődjek később. Mindenki segítőkész volt. Mire aktuális lett, vége lett a sztrrájknak. Persze jó lenne, ha a sztrájk szervezője feltenné és meg is válaszolná azt a kérdést, hogy kinek jó az így lefolytatott, előre semmit nem mondok, a minimális szolgáltatást is megtagadó, teljesíthetetlen sztrájk, ami éppen a csak vonattal utazni tudókat sújtja leginkább? Jó-e ez az országnak, a MÁV dolgozóinak, vagy kinek? És mi van, ha kiderül, hogy a MÁV működése nélkül is meg tudunk lenni valahogy, hogy erősíti ez a a MÁV helyzetét a fejlesztési, veszteségpótlási, stb igényei teljesítésében? Éppen a vitatott szárnyvonalakon szoktatja le az embereket az eddig megbízhatónak ítélt vonatozásról... Pedig én még - a nevemtől eltérőenően UTAZNÉK. Mégpedig amikor nekem kell, és a menetrend is hagyja... Mert így legfelejebb utazgatnék... Üdvözlettel: utazgatok (ha lehet)