MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Zsocca hosszászólna - lássuk

2007. június 13. - georgejr
"Tisztelt olvasók, bloggerek, írók, szenvedő alanyok!
 
 
Első, vagy ha úgy tetszik hirtelen felinduásból örültem a kezdeményezésnek, hogy egy egyre nagyobb és széleskörűbb elismertséget élvező közösség jön, illetve jöhet létre az internet segítségével. Akkor nem ragadtam meg a 105 gombot, hogy üdvözöljem a kezdeményezést, most viszont a napról napra szaporodó hozzászólások alapján inkább kritikával élnék. Én, naivan azt hittem, hogy egy ilyen akcióból, egyszer majd kinő egy érdekeit védeni, és talán érvényesíteni képes közösség. Ehelyett mit lát az idetévedő? Álságos sárdobálást, pocskondiát, nyelvi, morális, és kulturális, virtuális válságot. Sajnálom, hogy ide jutottunk, ide jutottatok. Kezdem egyre csak azt érezni, lehet mindig próbálkozni, lehet szidni mindenkit, minisztert, vezért, kallert, de soha nem nézünk, néztek magatokba.
A zavart, a kuszaságot elkerülvén, vegyük csak sorra a legáltalánosabb témákat.
Első téma általában a vélt, vagy valós kedvezmények használata, visszavonása. Ez nagyon egyszerű. Abban a pillanatban, hogy bárki, aki pénzét kiadva megvásárol egy jegyet, egy bérletet bizonyos, vagy ha úgy tetszik jogi értelemben szerződést köt a MÁV-al. Ez azt jelenti, hogy elfogadja, tudomásul veszi az ide vonatkozó Ptk, Btk (ezt igazából nem értem, mi köze van büntető törvénykönyvnek a MÁV-hoz? a szerk. ) rendelkezéseit, illetve az ezek alapján megalkotott üzletszabályzatot, mindent. Az esestek 1/3-ban valóban a MÁV dolgozók felkészületlensége, inkompetenciája az attrocitás, kellemetlenség okozója, de ez, a jelenleg, oly gyakran változó jogszaályok miatt azt hiszem ha nem is elfogadható, de tolerálható. Ezzel ellentétben, az esetek többségében az utas, vagy ha úgy tetszik mi mindannyian vagyunk a hibásak. Vélt vagy valós, vagy szokásjog alapján akrunk élni,  használni, vagy jelenesetben utazni. Tapasztalataim során, ami azt jelenti, hogy iskola, és munka miatt sokat utazom, gyakran találkozom, olyan fiatalokkal, nálam fiatalabbakkal (26 éves vagyok) akik kocsmai, vagy ennél is minősíthetetlenebb hangon beszélnek a kalauzzal, vagy utastárssal. Kérdem miért és milyen jogon? Az esetek túlnyomó részében már az utas harcolja ki a jegykezelő olyan elégtételét, hogy csakazért is megbünteti, holott csak figyelmeztetni akar. Ez sem egy elfogadható magatartás, hogy ily módon éljen vissza a jogaival, de mint ahogy többször itt nektek is a blogon, neki is elszakad a cérna. Ő napjában 3-4000 emberrel találkozik, és tud sok lenni. Amúgy hozzáteszem ő maga is a munkáját végzi, és neki is van feladata, amit rendszeres belső ellenőrzések alkalmával kontrolálnak is, és ha hibázik bérvesztés lefokozás, vagy elbocsájtással sújthatják.
A dolgozóról több szót nem ejtenék, legfeljebb magatokba nézve illik, illene beismerni, ha sok hasonló történettel találkoznátok, és azt úgy is élitek, alakítjátok, ahogy elmesélitek, akkor ne számítsatok különleges elbánásra.
Higiénia: bevallom őszintén macerás. Mitől lesz ilyen?? Ha nem is Tőled kedves olvasó, attól a vkitől , a másiktól. Ha nem akarsz koszban utazni, de vki bunkó:SZÓLJ RÁ? Félsz? Akkor bizony tűrni kell. A másik aspektusa a dolognak a pénztelenség, a magyar hányavetiség, hanyagság, és a nem eléggé tisztelt munka.
Tennék egy javaslatot! Fogjunk össze! Ajánljuk fel a MÁV-nak, hogy egy nap alatt, társadalmi munkaként kitakarítunk egy klasszikus személykocsit! Mutass példát! Tudd meg mennyi idő! Talán lenne egy kocsi, ami tiszta.1 napig.
A jegy árakról. Röviden. Álomvilágban élünk. Nem akarok politizálni, nem ezért írtok, írtatok. Egy jótanácsot azonban szeretnék, adni, vagy ha úgy jobban hangzik kérni. Felejtsük el, hogy állambácsi majd megoldja. A jövő, a fejlődés az öngondoskodásban van. Ezen próbálkozik az állam a Máv esetében is. Minek fizessen egy veszteséges 95%-osan amortizált cégbe tízmilliárdokat? Minek a sok kedvezmény? Sehol máshol nem volt ilyen mérvű kedvezményrendszer mint nálunk. De egy kis intermezzoval élve, nálunk az a móka járja, hogy a hallgatókat, diákokat képviselő HÖOK, csak bölcsészből áll. Át lettek vágva. De úgy, hogy ők simán bólintottak rá. Egyszerű számtan, és közgáz. Egyszer elmondom.Lényeg a MÁV hosszútávon, fázisokban gondolkodik tervez. Várjuk ki, várjátok ki.
Ennyi.
Maradok tisztelettel: Zsocca, mediaslave. 
 
u.i:kúltúráltan, higgadtan beszéljünk, dolgozzunk együtt, hátha egyszer meg is kérdeznek minket!
Addig is ne feledjük a jogszabályok törvények nem ismerete, nem mentesíthet a felelősségre vonástól!"


Köszönjük Zsoca a kritikát. Bár néhány pontban nem értünk egyet. De ezt a lényeg egy építő vita, kritika előbbre vihet minket.
Szinte minden postot elküdünk a MÁV-nak, hogy Ő is reflektáljon a történtekre, valamint a MÁV száméára is biztosítunk hozzászólási lehetőséget. A MÁV blog nem szűri meg a helyesírási hibákat, se nem cenzúrázza a beküldött szövegeket, csak szélsőséges esetekben. Az, hogy jelenleg "pocskondiázó" a hangnem az nem rajtunk múlik. Az emberek elégedetlenek, sehol nem hallgatják meg őket. Mi igen és a lehetőségeinkhez mérten tenni is akarunk értük.
Van egy pár téves megállapításod. Ha figyelmesen elolvastad a cikkeket és a hozzászólásokat, akkor láthatod elismerjük mi sem vagyunk angyalok. Magyarországon az utazási kultúrát kellene megteremteni. Ehhez hozzátartozik az utasok, valamint a MÁV dolgozók hozzáállása is.
A kedvezmények, lehet Téged nem érintenek kényesen, de egy átlag családot, ahol a szülők minimálbér környéki pénzeket keresenek, már lehet élesen érint. De mégis lenyelik az emberek. Ami igazán fájdalmas az az ár-érték arány:(
A postokban nem (csak) a pénzzel van a gond. Hanem a MÁV alkalmazottainak a hozzáállásával, mikor nyíltan lehúznak, mikor hibáznak és miattuk minket büntetnek meg. Tehát ez hozzáállás kérdése, elhiszem, hogy nehéz a munka és sok türelem kell, de ha sok kaller hozzáállása rendkívül bosszantó. Láttunk ellenpéldákat is. Találkoztam én is rendes kalauzokkal, ha figyelmesen elolvasod meg is említjük öket.
Az édesanyám kaller volt, mesélt sztorikat. Mesélt pár dolgot, hogy megy a dolog odabent.
A legtöbb MÁV-os nem fél a lefokozástól, sem egyéb büntetéstől, mert kicsi a valószínűsége mindegyiknek.
A közös takarítás projekten a MÁV blog már elkezdett dolgozni, de azért örülünk, hogy más is így gondolja és szívesen vennénk, ha Te is segítenél nekünk.

A Blog minden fejlesztésnek örül ami a MÁV házatáján történik. Ha ilyesmivel találkoztok kérlek küldjétek be.

georgejr MÁV blogger

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr297755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aldwyn 2007.06.13. 09:50:33

öngondoskodás...nehéz szó (asszem az útelágazódáskor vmi 3.irányba mentünk ezen a téren.)

"Felejtsük el, hogy állambácsi majd megoldja. A jövő, a fejlődés az öngondoskodásban van."
"Minek a sok kedvezmény? Sehol máshol nem volt ilyen mérvű kedvezményrendszer mint nálunk."
(azt hallottam nem ilyen egyszerű)

"Több adót fizettünk 2005.-ben mint a svédek, dánok,
belgák, finnek és hollandok. Körül lehet nézni azokban az országokban.
Egészségügy, infrastruktúra, oktatás, valahogy mindenbe beszáll
az állam a kurva sok adóért cserébe.
Oda lehet nézni a lista aljára is, pl Szlovákia. Igen, náluk nem szolgál ki
mindent az állam, de fele annyi adót se fizetnek, mint mi magyarok. Valamit
valamiért.
Erre mi történik 2006-ban? "Fizessünk MÉG több adót, mert ugye
bajban van az állam mert kevés a bevétel és ez így nem jó elvtársak". De
ugye kell"reform" ami persze megszorítás, és az állam sajnos "ezt már nem
tudja vállalni" amikor a beszedett adóból tenni is kellene valamit.
Egy szép tömör magyar mondatba összefoglalva, a fejlett országok
legmagasabb adóterhét kevésnek ítélve megszorításokat vezetnek be,
miközben az állam vállalásait leépítik olyan szintre, ami a legkevesebb adót
fizető országokkal hasonlítható össze."
/mailben kaptam/

"az adócsökkentés kormány...igen igen!" Őszinte, bátor beszéd,ezt nem kétlem,csak normális országokban a népharag az ilyet felhúzza a legközelebbi villanyoszlopra."

Zsocca 2007.06.13. 10:43:54

Nem teljesen helytálló a megállapításod kedves aldwyn! Abban ugyan igazad van, hogy magasabb az adó mértéke Hazánkban, mint a környező EU-tagállamokban, DE, hozzá kell tennem, hogy az általad sorolt Svéd, Dán példák azért nem összehasonlíthatóak a magyar viszonyokkal, mert fejlődésében, gazdaságában nem tartunk egy szinten. Gyakori példa a "bezzegország Portugália, Írország is, de ők sorrendben 15, illetve 11 évvel ezelött meglépték a hasonló mértékű intézkedéseket, ami persze az eltelt idő arányában, és a tétlenség kontójára ismét a mi lemaradásunk erősíti, ha már élhetek ilyenfajta ellentétpárral. A legnagyobb problémát, a közvélekedésben még mindig az az anatgonisztikus (kibékíthetetlen) ellentét jelzi aminek eredője a történelmünkből eredő osztályharcok, és itt szigorúan nem a 1948-1989 közötti viszonyokra gondolok. A reform, ahogy Te magad is említetted valóban megszorításokat von maga után, sőt az újkori történelemben ezek ha nem is szinonímaként fedik egymást, de rokon fogalmak.
Egyszerűen fogalmazva, addig amíg az átlagpolgárral nem lehet egy konzekvens társadalmi együttműködést kötni egy választási felhatalmazás formájában, addig bárhogyan is hívják a miniszterelnököt, és a minisztereket nem fog előbbre jutni a nemzet. A magyar nép, hogy még egyszerűbben fogalmazzak kicsinyes. Egy egyszerű példánál maradva, bmely hypermarketben ha a kilós ár akár 10 Ft-tal is különbözik veri az asztalt. Mindenki szükségesnek tartja a reformokat addig, amíg nem tőle vesznek el bármilyen vélt vagy valós jogosultságot. Várom megtisztelő válaszaitokat.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.06.13. 10:56:42

Ez nem politikai fórum. És figyelmeztetek mindenkit, aki politizálni akar, az maradjon távol. Vagy ebben a postban megteheti, aki máshova ír politkai felhanggal, azt a kommentet áthelyezzük ide. Megértéseteket köszönöm.
georgejr Máv blogger

Pepepupu 2007.06.13. 12:24:01

"Vélt vagy valós, vagy szokásjog alapján akrunk élni, használni, vagy jelenesetben utazni. "
Bocs hogy nekem az a szokásom, hogy tisztaságban szeretnék utazni... Mellesleg aki ott takarítja a vonatot, anka nem dohányozni kéne munkaidőben, vagy beszélgetni, hanem súrolni a falakat. Mert már nekem esik rosszul, amikor felszállok egy IC-re és azt látom koszos a fal. Mellesleg egy vonat egy végállomáson(pl.:Nyugat/keleti) minimum 15percet áll, ha nem is a vágányon, de én állítom hogy azt a vonatot lehet tolatás közben takarítani. Abban igazad van egyépként, hogy rá kellene szólni utstársainkra. CSak tudod amikor hajnalban a tatabányai vasútállomáson állva, ami már alapból úgy néz ki mintha bombatámadás sújtotta volna, tehát ott álmosan nem olyan egyszerű 10 firkász fiatalnak beszólni, akik részegek, mert talán megfordul a fejemben, hogy odajönnkek, és elveszik a mendenemet. Amúgy az Jó ötlet, hogy egyki vasárnap(szocialista vasárnapxdxdxd) kitakarítunk, mondjuk pesten egy szabvány gyorsvonatkocsit, úgy hogy mi visszük a moesztoszt, cilit benget, vagy akármit, aztán krakunk egy táblát hogy igen, mi kitakaritottuk, mint a NAPLÓban a szeméttakarításnál. Aki egyépként egyetért velem, ésszívesen takaritana, az irjon a címemre, összefogunk, elintézzük:)

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.06.13. 12:56:40

már írtam egy emilt ezügyben, de csak este tudom kirakni:(

Péter 2007.06.13. 13:12:30

Jézusom Zsocca, Te nagyon okos ember lehetsz, hogy ennyi idegen eredetű kifejezést használsz.
Az, meg hogy már 26 éves vagy, és biztosan már diplomád is van, szerintem egyedülálló a mai Magyarországon.

Köszönöm hogy lealacsonyodtál hozzánk, mocskos, erkölcstelen ( demoralizált ), kultúrálatlan, magyar utazóközönséghez, hozzánk, akik - ugyanúgy mint a MÁV ( ha nem még nagyobb mértékben ) -felelősek vagyunk a vasúti kocsikon uralkodó elviselhetetlen állapotokért. Ne haragudj, hogy harminc éve ugyanazokban a kocsikban utazunk, és tüsszentünk, köhögünk, koszolunk, és még ki tudja miket nem viszünk véghez, nemúgy mint nyugati embertársaink.

Azért meg külön köszönet, hogy politikai szintre emelted magasröptű eszmefuttatásodat!

Amúgy szerintem is jó ötlet lenne kipucolni egy kocsit, de csak akkor, ha a MÁVosok is megteszik ugyanezt mondjuk az én autómmal, és csakis kizárólag a szabadidejükben, önként.

Tisztelettel maradok,

Péter

Egy volt utas

aldwyn 2007.06.13. 13:57:38

Zsocc!

Elfogadom amit írtál, nem a saját gondolataim voltak, az összehasonlítani valóban csak a környező országokkal érdemes magunkat. Szerintem amit írtam,az arra akar rávilágítani, hogy vagy alacsony adók nagy öngondoskodás vagy fordítva. Nem lehet mindent az öngondoskodás számlájára írva elvenni az emberektől.( röviden megragadva a lényeget)
Igen a reformhoz pénz kell, de szerintem reform címén akármeddig emelik a jegyárakat, akkor sem fog színvonalasabb szolgáltatást nyújtani nekem a máv. Miért? Mert ha akarna, akkor most is megtehetné és már nagyon régen megtehette volna. Vagyis ők úgy érzik, hogy jól végzik a dolgukat (Mi az hogy? Nagyon is!), erre bizonyíték az elmúlt években történt jutalmazási botrányok(ami persze minden kormány alatt megtörténik).
A választási felhatalmazás pedig úgy van, ahogy mondod, 100%ig egyetértek. Szerintem itt a titok nyitja.

Yakasa 2007.06.13. 14:36:02

Egy rövid történet a takaritásról:

Szép új Flirt csücsörög a Déliben, én meg rajta. Hivatásos szemétkommandó eldobja a peronon a cigit (Qrva kamerák...), felszáll, majd enyhén borgőzös fennhangon elkezd anyázni: Hogy a régi vonat mennyivel jobb, mert csak bedugod a partvist az ülések közé és már tiszta is, mert az pont akkora, de ez egy sz@r, ezt össze-vissza kell sepregetni, mert nincs az ülésnek alja....

És mindezt elöttem. Pedig ÉN fizetem őket, az ÉN adómból, és azért hogy kitakarítsák az ÉN vonatomat, amivel ÉN utazom.
Nem azért hogy anyázzon mert dolgozni kell. Kérjen szélesebb partvist, azzal könnyebb lesz.

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.06.13. 15:19:31

A MÁV sok százezer ember mindennapi vagy heti szükséglete! Emiatt állami szinten a legfontosabb dolgok közé kellene sorolni és olyannak kellene lennie, amilyennek MI magyar emeberek akarjuk, mert az életünk szerves része.

Közel sem olyan. A ráfordított pénzünkkel szemmel láthatóan rosszul gazdálkodnak és akiket vezetőinek választunk alkalmatlanok a vezetésére. Lehet árnyalni, de ez van.

Sok mindent lehet mondani, de a jelenlegi árak és a szolgáltatás ELFOGADHATATLAN és azok, akik az öngondoskodás, állambácsi és kedvezménytúltengés jelszavakkal jönnek, kíméljenek! Nem hiszek a jövőbeni változásban sem a javulásban. Az EU-s támogatásokat is--különböző cikkek szerint-- az elővárosi meg a balatoni közlekedésre akarja költeni a MÁV. Ezek a fő problémák? A Balaton meg az a néhány előváros? Mi lesz az ország többi részével?

greggrant 2007.06.13. 18:53:28

ümmm... én magamba néztem, és egyszer sem beszéltem olyan hangon egyetlen máv dolgozóval sem, ami a blog tárgyát képező postoknak alapanyagul szolgálhat. Sőt, emlékezetem szerint (pedig egyetemistaként utazom eleget) egyszer történt olyan, hogy az utas kezdte az alpári hangnemben beszélést a jegye hiánya okán. Aztán a kalauz (hangsúlyozom: teljesen normális eljárás keretében!) kipenderítette a vonatról a következő megállónál, amit a többi fülkében ülő utána helyeselt is.
Az ellenkező oldalról érkező balkáni eljárásmódnak viszont én is voltam már többször szenvedője.

georgejr · http://mav.blog.hu 2007.06.13. 19:02:10

Mi ezeket a bánásmódokat szeretnénk megszüntetni!

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2007.06.13. 19:23:23

Pepepupu,

igen, egyszer mentem csak hajnali 3:55ös vonattal terepgyakorlatra. Ott is volt egy 6-7-fős banda, részegek mind, az egyik még le is hányt egy Bhv-t (kívűlről), és való igaz, én sem mertem rájuk szólni. Gondolom házibuli után várták az első oroszlányi járatot... (Mellékes, hogy Tatabányán az elmúlt hónapban kerlt átadásra a város első plázája, közvetlenül a vasútállomás mellett, de a vasútállomást nem tették rendbe, mert "az a magyar állam tulajdona és a városi önkormányzat nem nyúlhat hozzá..." Gratulálok.)

Zsoccának mondom, hogy szerintem ebbe a blogba nem az a fele ír az utazóközönségnek, aki összefossa a vonatot és a kalauz nőági felmenőit küldi el melegebb éghajlatra.

Vagonmosásba pedig én is benne vagyok, megoldható lenne. Akár önkéntes szervezet is alakulhatna, mert ha az ország nem tudja jobbá tenni, nekünk kell megpróbálni. Mellesleg az új villamos motorvonaton található feliratokhoz hasonlóan ezekre a vagonokra is lehetne valami haosnlót kitenni, legalább azért, hogy az emberek tudanak róla:

"Tisztelt Utazóközönség!

Ezt a vagont a M.Á.V. önkéntesei takarították le és tették higiéniailag elfogadhatóvá. Kérjük, ne rongálja vagy szennyezze a vonatot, és ne engedje, hogy mások rongálják vagy szennyezzék.

Köszönettel: M.Á.V.

Zsocca 2007.06.13. 19:57:50

Kedves Péter! Nem értem a cinizmusod! Itt nem lealacsonyodásról, lekezelésről, nagyképűségről van szó. Nem akartam politikai tartalmat társítani, és ha jól megnézed semmilyen aktuálpolitikát nem akartam belevinni. Mindössze olyan nyilvános, szociológiai és politológia elemzésekre hivatkoztam, ami elviekben iránymutatást adhatna. Viszont ha a fenti hozzászólásokon újra átfutsz meglátod, ismét xsak önérzeti, egyéni problémákat idéztek. Ezzel szemben én a saját, gyakorta, tán idealista (sic) véleményem írtam, de ez nem jelenti, illetve remélem nem jelentheti, hogy a kettőnek kategórikusan el kell zárkóznia egymástól. Úgy gondolom az összeegyeztethető vonásoknak találkozni kell, hogy együtt élhessünk mi, és gyerekeink egy jobb világban éljünk karöltve akár Mávval.

Zsocca

u.i.:a nevem ha kérhetem Zsoccaként kettő db C-vel írjátok!

aldwyn 2007.06.14. 09:37:19

Ja én személy szerint hülyeségnek tartom a vonattakarítást, viszont abba bennelennék, hogy egy illegális kivégzőosztag keretében véget vetünk a graffitisek és ablakkarcolgatók életének, mert szerintem egy ilyen menőn átláthatatlanná karcolt ablak gusztustalanabb a szaros wc-nél.
Halál a rongálókra
Igaz Zsoca?

Péter 2007.06.14. 10:29:04

Kedves Zsocca,

Szerintem attól hogy filozofálgatunk, politológiai és szociológiai elemzésekre hivatkozva próbáljuk megoldani az ország és az állam problémáit egy blogon keresztül, még nem fog változni semmi.

Talán nem is ez a blog célja. Én nem hiszem hogy kivülállóként képesek lennénk átlátni a MÁV jelenlegi állapotához vezető gazdasági, politikai és társadalmi tényezők sűrű rendszerét. Nem is ez a dolgunk. Mi csak azt szeretnénk ha elfogadható ( elviselhető ? ) szolgáltatást nyújtana nekünk egy cég, aminek ez lenne a dolga.

Attól viszont, hogy egyszerű, átlag emberek ( mint én is ) végre hangot adhatnak felháborodásuknak ( és itt nem a mocskolódásról beszélek ) legalább elindulhatna valami - természetesen csak ha meg is hallgat minket valaki ott a másik oldalon. Én ( talán Mi ) ebben reménykedünk.
És igen, a MÁV-ról kialakult véleményünk egyéni élményanyagunkból fakad.

Tisztelettel maradok,

Péter

MediaSlave 2007.06.14. 16:41:00

elindult a blogom, hogy ne itt filozofáljunk, és ezt az oldalt tényleg hagyjuk meg a mávnak!

mediaslave.blog.hu

LickMyWounds (törölt) 2007.06.16. 02:04:40

Kedves Zsocca, két cével!

Álomvilágban élsz, azt a hatalmas mennyiségű marhaságot, amit írtál, józan gondolkodású ember nem veheti komolyan.
Apropó, felmerült bennem. Utaztál te már vonaton?

Zsocca · http://medislave.blog.hu 2007.06.16. 09:23:16

Kedves Lickmyowunds! Szeretném, ha elsorolnád mivel nem értesz egyet, mert így nehéz egyet érteni, pláne cáfolni! Egyébként rendszeresen utazom vonattal.

Maradok tisztelettel: Zsocca

LickMyWounds (törölt) 2007.06.16. 22:15:28

Kedves Zsocca, két cével

Nem tudom elsorolni, mert még az írásjeleiddel sem értek egyet, ugyanis ezen a blogon, ha még nem tűnt volna fel, csak olyan esetek kerülnek a nyilvánosság elé, ahol a MÁV, finoman szólva, bakizott. Így ne várj együttérzést a dolgozókkal, kalauzokkal pláne, mert ilyet itt biztosan nem fogsz találni. Például nem érdekel, hogy egy kalauznak hány utas jegyét kell ellenőriznie egy nap, nem érdekel, mit kell kiállnia egy pénztárosnak, és nem érdekel, milyen nehéz forgalmistának lenni. Sajnos ez a cég úgy működik 2007-ben is, mintha 1970-et írnánk, és nem érdekel mire hivatkoznak, 24.000,- Ft-ért, ennyi a havi bérletem, nem ezt a mocskot akarom naponta megtapasztalni, de kénytelen vagyok. Ezek után a fenti hozzászólásod számomra vörös posztó, és komolyan kétségbe vonom, hogy láttál-e már vonatot belülről, bármilyen okosnak és együttérzőnek próbálod magad mutatni a postodban és a hozzászólásaidban. Kielégített a válasz? Mindegy, nem érdekel.