MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tegnap Megint Álltunk, Vazze!

2007. június 13. - georgejr
FNA bepróbálta a miskolci gyorsot, lehet nem tette jól?

"Tegnap 2007. 06. 12-én a 21:40-kor, a Hatvanba induló személyvonattal szerettünk volna Gödöllőre menni. 21:30-kor értünk ki a Keletibe, ahol láttuk, hogy a 21:22-kor Hatvanból érkező vonat (ami indul vissza 21:40-kor) 30 percet késni fog, tehát leghamarabb 21:52-
kor érkezik be. A másik táblán, az indulásoknál a 21:40-es vonat  mellé 10 perc késés volt feltüntetve, azaz 21:50. Hmm  hamarabb elindul a késő vonat, mint ahogy beérkezne? Fura.
Rutinosan nem a fenti személyre szálltunk fel, mert ugye tudjuk, hogy a 10 perc késés, az a MÁV-nál minimum 25. (Az "azonnal indul" meg minimum 15 ) Szóval becéloztuk a 22:05-ös miskolci gyorsot (érdekes, hogy a miskolci gyors jelzős szerkezetről valamiért mindig az igénytelenség, kosz és a húgyszag ugrik be   mindegy a wc-t úgysem
használjuk Gödöllőig). Nna, a vonat időben kiindult a Keletiből, és repesztett egészen Kőbánya-felső   Rákos félútig. Ott megállt 10 percre, kiengedett egy vonatot, majd elindult, ment 100 métert, ismét megállt 5 percre, kiengedett egy másik vonatot. Eddig rendben is van, mondjuk, hogy tényleg valami gebasz volt/van, és most szórják ki a
veszteglő vonatokat. Majd nagy nehezen begördültünk Rákosra. Itt újabb 15 perces ácsorgás következett, úgy, hogy a hangosbemondó nem mondott semmit a mi vonatunkról. Pontosabban lehet, hogy mondott, mert a szignált azt mindig lehetett hallani, de pont akkor húzott el egy-egy tehervonat, mikor az érdemi információ éppen
következett volna. Kalauz meg ugye sehol (= épp cigizett), hogy esetleg tájékoztatna, hogy mikor várható a továbbindulás, a bakter meg egy másik veszteglő vonat masinisztájával kellemesen b@zd+ozott és nevetgélt, heves csikkhajigálás közepette. Majd, mint derült égből villámcsapás, bemondták, hogy Miskolc felé beszállás után azonnal indul a gyorsvonat (csak jelzem, hogy ez a vonat   menetrend szerint   meg sem áll Rákoson, tehát elvileg utascsere nincs is ) Egy szó mint száz, 22:35 helyett 23:00 magasságában értünk Gödöllőre. Ezzel talán még nincs is baj, hiszen lehetnek késések (felfagy a sín, leszakad a vezeték, betonkeverő hullik a sínekre ), de könyörgöm, miért nem lehet tájékoztatni az utasokat, hogy: "A vonat 15 percet késik, a késésért szíves elnézést kérünk."? Ez nem kerül pénzbe, csak egy kis odafigyelés.
És már csak a demagógia kedvéért: Brüsszelben 15 percenként indulnak a vonatok mindhárom nagy állomásról a nemzetközi reptérre, a kocsik igényesek, légkondicionáltak és tiszták. És a kalauz 3 nyelven tájékoztatja az utasokat, hogy a vonat hova megy, mikorra ér oda, jó utat kíván, illetve, ha késés van, azt is bemondja, és "sorry for the delay and the inconvenience it may have caused".

Messze vagyunk még!

Üdv,

fna"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr8198173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M 2007.06.13. 22:33:39

Kellett neked vonattal menni :) A HÉV legalább megbízhatóan közlekedik.

Tökfej · http://antimav.blog.hu 2007.06.13. 22:46:54

A múltkor olvasgattam a HÉV-bérlet árkat a Közvágóhídnál. Volt egy (azt hiszem az éves dolgozói), ami kb. 226.000 ft-ba (azaz kétszázhuszonhatezer forintba) került. Elképzeletm, ahogy odaállok annyi pénzzel és veszek egy bérletet...
Felnevettem.

Peti817172M 2007.06.13. 22:55:53

Ugyanmá :) Ez semmi a MÁV felmutatóra szóló összvonalas 1. osztályú éves bérlet 2 000 000-s árához képest.

pepepupu 2007.06.14. 13:05:11

NEMNEMNEMNEMNEM. Ez ULTRALOL.