MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A lezárt vagon meséje

2007. június 13. - georgejr
Szajmon esete a lezárt kocsival, avagy hogyan vigyáz a MÁV a gyerekekre, nehogy ellopják magukat...

"hello

pár hete amikor épp szokásos vasárnap délutáni utunkat élveztük a békéscsaba-szeged vonalon, érdekes dologgal találkoztunk. egy a szerelvény végén lévő teljesen lezárt vagonnal. ez az ominózus járat olyan, hogy romániából érkezik pár perccel az indulás előtt, ezért a nagy számú érdeklődő miatt mindig kalandos események kísérik a vonatra történő felszállást. ez a lezárt vagon azonban már itt, a felszálláskor megviccelt minket, még nekünk, tapasztalt vonatozóknak is újdonság volt és kifogott minden eddigi praktikánkon: megpróbáltuk mind az 5 ajtaját, de nem tudtunk bejutni. így viszont az időveszteség miatt már nehezen találtunk helyet az egyetimsták körében oly népszerű járaton, úgyhogy 2 perc alatt szerintem rekord számú fel- és leszállást hajtottunk végre mire körberohangáltuk a vonatot és találtunk olyan helyet ahol hárman békésen megülhetünk egymás mellett. ezt pedig a lezárt vagon mellett tehettük, ahol is abban reménykedtünk, hogy majd jön a kalauz és kinyitja nekünk, mert láttuk hogy van bent pár fiatalabb lány vagy ilyesmi. (ezért is próbáltunk felszállni, mert az ajtókon semmi jelzés nem volt, hogy le van zárva, úgyhogy gondoltuk valahogy ők is bekerültek)
na, jött is a kalauz néni, és mondta hogy hát az nem úgy van, mert le van foglalva a vagon és ezért ő oda nem engedhet be minket. hát mindegy, tele van ugyan a vonat, de éppen van helyünk, úgyhogy valamennyire megnyugodtunk. azonban mégis csak sokan voltunk a vonaton, a fülledt idő miatt rossz volt a levegő a vagonban, ezért néha kimentünk az előtérbe szívni egy kis friss levegőt. itt ugyan dohányoztak, mert a kalauz megengedte pár embernek, ugyanis a vonat azt hiszem egy bicikliszállító vagon miatt átjárhatatlan volt a hivatalosan dohányzó rész felé, de azért még mindig jobb volt a levegő. orosházára felé közeledve is itt múlattuk az időt, nevetgéltünk egy sráccal meg egy lánnyal, mert a lány a wc-t akarta használni, amitől először - gondolom nem kell elmesélni miért - meglehetősén tartózkodott, meg hát nem is akarta hogy rányissanak, de a fiú mondta hogy majd ő őrködik, amíg valahogy elvégzi a dolgát. szóval ezen nevettünk kényszerűségünkben, mert mást ezzel nem nagyon lehet csinálni, aztán szép lassan megérkeztünk orosházára. már ott álltunk egy ideje, esett az eső, egyszer csak kétségbe esett lányok bukkantak fel a lezárt vagon felénk eső végén, kiabáltak, mutogattak, hogy valami legyen már, mert le akarnak szállni. hát mi is kiabáltunk mutogattunk hogy nem sok mindent tudunk csinálni a lezárt vagonnak. közben a vonat mellett megjelent két szülő kinézetű felnőtt, akik gondolom már gyanakodtak hogy hol a gyerek, ezért elindultak a keresésükre. meg is találták őket a lezárt vagonban, próbálták nyitogatni az ajtókat, de hát ezzel ugyanúgy nem boldogultak, mint mi annak idején a felszálláskor. és akkor idegesen mondták, hogy "a kurva életbe", mert a forgalomirányító már a vonat elejénél állt, mi meg mondtuk, hogy ne is menjenek a vonat másik oldalára próbálkozni, hanem szaladjanak a kalauzért, mert csak ő tudja kinyitni. a fickó el is szalad megkeresni a kalauzt, egyúttal megállítani a vonatot, mi is integettünk hogy hé és sikerült is a terv, mert pár perc múlva a vonat belsejéből felbukkant a kicsit zaklatott és ázott kalauznéni, kinyitotta a lezárt vagont és szabadjára engedte a feltehetőleg osztálykiránduláson átesett lányokat, mindenki le tudott szállni ott ahol akart. happy end.
gondoltuk azért ez így mégsem teljesen okés, csé komám meg is kérdezte a visszatérő kalauzt, hogy mennyire szabályos teljesen lezárt vagonban utazni, tűzvédelmi szempontból például, erre a kalauz néni gondolkodás nélkül azt felelte, hogy "neked ahhoz mi közöd van?!" aztán még váltottunk egy-két keresetlen szót, nagyon nem nyugodtunk meg, de az azért eszünkbe jutott, hogy valószínűleg elég sok közünk lenne a dologhoz, ha mondjuk ne adj isten kigyulladna a lezárt vagon és azt kéne figyelni a lezárt ajtókon keresztül ahogy szénnéégnek a gyerekek, vagy egy kicsit jobb esetben nekünk kellene az ablakokon kisegíteni őket, hogy azért mégse égjenek már teljesen szénné, csak mert valakinek az az ötlete támadt, hogy úgy jelzi a vagon foglaltságát, hogy minden ajtaját lezárja és csak a kalauz tudja nyitni, aki meg a biciklivagonnal nehezített útvonalon nem tud egyhamar keresztülhatolni a tömött vonaton. vagy esetleg ez így szabályos?

mára ennyit kedves gyerekek, üdv
szájmon"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr298179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M 2007.06.13. 22:37:50

Elvileg belülről nem kell kulcs az ajtó kinyitáshoz, szóval nem nagyon értem mi a gond.

pepepupu 2007.06.14. 09:27:10

Ez ugye nem most volt, mivel én békéscsabán lakom, és ez a Salontáról érkező vonat egy úgy. UZSGYI, tehát as wagonok között alapból nem lehet fel alá járkálni, mellesleg légkondis.(és be is szokták kapcsolni)

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.14. 12:11:01

nem, ez nem a légkondis új orosz csodavonat volt. hanem a régebbi, ahol át lehet járni a vagonok között. a vasárnapi legalábbis 17.20as mindig ilyen, és arra is volt példa hogy csabán csatoltak még rá 1-2 vagont. olyankor meg is lepődtünk, hogy tán valaki gondolkodott a mávnál?!
és tanárnéni is volt velük és ő se tudta kinyitni, szóval szerintem be volt az zárva rendesen. ezzel a bedugós kilinccsel nyitotta a kalauznéni, nem tudom hogy hívják

pepepupu 2007.06.14. 13:03:25

ok. Azt észre vetted h a csabai vonatok valahogy mindig tisztábbak mint mondjuk a Miskolciak??.

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.14. 13:21:05

miskolc felé még nem jártam, de a csabai vonatok (mi számít csabai vonatnak?) tényleg nem vészesen koszosak. pl. szeged-bp. vonalon utaztam rosszabbal.
a bcs-szeged vonalon különben nem a vonatok tisztasága az igazi gond, hanem pár járat túlzsúfoltsága, a sínek állapota meg az állandó késések.

pepepupu 2007.06.14. 14:44:21

Hát az számit csabai vonatnak, aminek Csaba/Szentes a honállomása.Amúúgy a cikkem végén le van írva hogy elvileg az egész Bp-Szolnok-Mezőtúr-Gyoma-Bcs-Lőkösháza vonalat felújítják. DE CSAK NAGYON ELVILEG. Mert hogy a Csabai állmoás felújításába is bele kellett volna fogniuk.

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.14. 15:20:17

kár hogy a békéscsaba-szeged vonal az egy másik :)

Ákibard 2007.06.15. 14:15:33

Halihó!
Petinek üzenném, hogy a gyorsvonati kocsik feljáróajtajai belülről is csak az erre alkalmas célszerszámmal nyithatóak. Amúgy én egyszer meguntam ezt a huzavonát, és megesztergáltam magamnak egy négyszögkulcsot, azóta gondolkodás nélkül használom, még a kalauz szeme láttára is... Egyszer Pécsről hazafelé az IC-ben megdöglött a légkondi, kalauz viszont nem nyitott ablakot... Hát én megtettem... Nyár végén gólyatáborból hazafelé kisérve a gólyákat a lefoglalt kocsikat is én nyitottam, mert a kaller a vonat elején volt... Majd végül kölcsön is kérte a kulcsomat, mert az övé nem illett bele az új kocsi zárjába... MÁV...:-/ Amúgy akkor nekünk is bezárogatták az ajtókat, pedig elvileg nem szabályos... És a fennmaradó ülőhelyeket át kellene adni az utazóközönségnek...

Nigériusz 2007.06.15. 18:09:13

A Békéscsaba-Szeged vonal tényleg rendkívül sz@r , de az egész régióba lehet találni ilyen vonalakat... zötykölődik , össze-vissza ráz , és hangosan kattog az egész szerelvény...

szjmn · http://zawar.hu 2007.06.15. 22:58:03

Ákibárd ráállhatnál a célszerszám gyártására :) vagy valami máv túlélőkészlet se lenne rossz. kilincs, fogó, fertőtlenítő, stb..
mi volt hogy fogóval kapcsoltuk fel a villanyt a fülkében, mert a tekerőgomb nem volt rajta és kézzel nem lehetett csavargatni.