Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Új MÁV Blog

 Ide küldheted a leveled: ujmavblog@gmail.com - Főszerkesztő: Vittore

A cikkeinket teljes terjedelemben itt olvashatod: Új MÁV Blog honlap

                

 

Hirdetés

Legújabb bejegyzések

Aktív bejegyzések:

  • newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): @vanek ur: Most ez de-nem-de-men vitára degradálódott. Én szemmel láthatóan napi 4 órát vonatozok... (2014.01.09. 16:46) Első osztály
  • leo4634: Retenetes jót nevettem az igaz, hogy nem vulgáris, de ha kihagyta volna a ronda szavakat leirásoka... (2013.11.02. 00:06) A világ legjobb panaszlevele
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: iho.hu/hir/probavonat-a-2-esen-130705 (2013.07.06. 10:38) Solymár-Óbuda túra a 2-es vonal mentén
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Szomorú. (2013.05.18. 00:39) Szemeretelep, fejlődés és pusztulás egyszerre
  • álfirkász: @kicsilia: anyád is védekezhetett volna, mondjuk azzal, hogy kihagyja azt a menetet, amikor téged ... (2013.05.17. 10:57) Idegesítő magyaros szokások
  • Adani: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Beol-ról tudtam IHO-ról nem, köszi, ezek szer... (2013.04.15. 19:16) Vasútépítés Békés megyében, halálra ítélt vasúti őrházak
  • kasszás: Mint előttem már oly sokan leírták, nem lett volna kirívóan nagy teljesítmény, ha az utas tájékozó... (2013.04.12. 17:11) Utas, vagy tudós
  • Terézágyú: @Adani: Hát, a bérletigazolványra te írtad rá a nevedet és a címedet... ha ráírtad. Ha az igazit ... (2013.04.09. 12:41) Elvett diákigazolvány
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @kőember: Petőfin a kanyar kicsit szűknek tűnik, de nem lehetetlen. A vasútnál a Petőfiről a Sa... (2013.04.03. 17:21) Vonatpótló autóbusz
  • V63-017: @royslade: Hogy menne már a Railjet 250-el, amikor a kocsik is meg a mozdony is 230-ra van levizsg... (2013.04.03. 12:35) Vasútépítés rozsdás sínekkel

Vonatpótlás az esztergomi vonalon

2012.07.29. 09:01 Vittore.

Az esztergomi vonalról már annyi alkalommal írtunk a blogban, hogy mindenki tudhatja, az ország legrosszabb vonalai közé tartozik. Rendszeresen a késések, a vonatoknak be kell várniuk egymást, mivel csak egy sínpár van, stb.

Most a vonalat felújítják, bővítik, így van rá esély, hogy Esztergomba, vagy Párkányba leutazva és megérje vonattal közlekedni. A vonatpótlást buszokkal oldják meg, a beküldőnk, B. szerint azonban ez már korántsem sikerült tökéletesre. Sőt!

Íme a beküldés, és a beküldőnk által feltöltött YouTube videók:

Kedves Vittore!

A következő ügyben írok:

Az Esztergomi vasútvonalon járok, amit most felújítanak és ez így marad egészen jövő nyárig. Ezzel nincs is gond, sőt örülök, hogy valami történik és talán előrébb mozdul az ügy ezzel a több ezer ingázót szállító vonallal. A sok helyen egy vágányos megállóból két vágányost csinálnak, sűrítik a járatot, normális peronokat építenek, stb.

Az egy év elég hosszú idő, de a cél érdekében kibírja az ember.

Jelenleg Pilisvörösvárig jár a vonat, ott át kell szállni a vonatpótló buszokra, és ezzel lehet tovább utazni Esztergomig.

Na itt jön a probléma. Ez minden, csak nem XXI. századi megoldás. Azzal nem lenne gond, ha a 10-es úton végig söpörne a vonatpótló busz, de sajnos olyan elmebeteg módon alakították ki a megállókat, hogy Piliscsabán, a macskakövön 20-as sebességgel felzötyög a busz az eredeti vonatmegállóig, kb a két buszon 100 ember döcög föl azért, hogy 3 ember leszálljon. A másik ilyen megálló Piliscséven van, ahol a porban forognak a buszok, mert valamiért ott is ragaszkodtak ahhoz, hogy az eredeti vonatállomásnál álljon meg a busz is. Ez a kialakítás minden logikát mellőz, lehetetlennek tartom, hogy ez így menjen egy évig.

Azért adok hangot az elégedetlenségemnek, mert szeretném ha az illetékesek változtatnának ezen. El nem tudom képzelni, hogy télen, amikor nagy hó lesz, hogyan fog közlekedni a vonatpótló ezeken a lehetetlen utakon.

Készítettem videókat az elmondottakról.

Előre is köszönöm, üdvözlettel:

B.

 


A bejegyzés trackback címe:

http://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr374684434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Villy 2012.07.29. 11:42:40

LEutazva? Anyádat!

trhd 2012.07.29. 11:59:01

Ha nincs felújítás az a baj, ha van felújítás, az a baj. Azonnal csak a panaszkodás, de tolerancia az nuku. Ez aztán a botrány, hogy a MÁV nem képes egy hétvége alatt felújítani!

A pótlóbusz dolga az, hogy a kiesett állomásokat pótolja, ne pedig egyéni igényeket szolgáljon ki.

Ha valaki "piros hetes" járatot szeretne ezen a szakaszon, az utazzon a Volánnal (arról is át lehet szállni Vörösváron 100m gyaloglás mellett), az nem tesz semmiféle kitérőt.

Ezt a kellemetlenséget igenis el kell viselni, s a buszoknak igenis be kell menniük minden állomásra, mert ez a dolguk, s az a 2-3 le- és felszállónak is megvan minden joga a pótlásra, nem csak t. posztolónak telepítették a járatokat.
(Megjegyzem, pl. Vörösváron a Szabadságligetre teljesen különálló betétjárat megy, mivel másik irányba kell haladni, tehát a MÁV igenis megteszi azt, amit lehet.)

És mit fog majd írni a posztoló akkor, amikor végre elkezdik a Vörösvár-Bp felújítást és a busz reggelente az 5km-es dugóban fog majd döcögni Bp felé? Minden állomásra külön gyorsjáratot követel majd? Ugyanis ebben az esetben a pótlóbuszok még nagyobb kitérőket fognak tenni, mert közúton csak cikk-cakkban lehet az állomásokat érinteni.

Egyébként ez a felújítás is elindulhatott volna (a teljes vonalra párhuzamosan), ha nem támadta volna meg a közbeszerzést az egyik vesztes...

Mnofőnix 2012.07.29. 12:02:53

Vannak volan jaratok is Esztergomba.

Wl 2012.07.29. 12:26:48

@trhd: Két übermegmondás között majd azért vedd észre, hogy a posztolót nem a felújítás ténye zavarja, hanem a pótlás megszervezését kritizálta.

Egyébként szvsz korrekt az írás, teljesen normális hangnemben leírta, hogy szerinte ez így nem megfelelő. Azon, hogy lehetett-e volna jobban megszervezni a pótlást, arról lehet vitatkozni. Mivel nem járok arra, ezt meghagynám azoknak, akik napi szinten használják a pótlókat. Ami biztos: az elmúlt évek tapasztaltai megmutatták, hogy nem mindig az a legcélravezetőbb, ha a busz egy az egyben a pótolandó vonal mellett halad. Lásd például a metrópótlást, vagy akár ezt a buszos pótlást is. Itt is több járat van, eltérő útvonalakkal. Olyan megoldást nyilván nem lehet sose találni, ami mindenkinek jó.

"de tolerancia az nuku"
Ezt a toleranciát a vasútnál többen úgy képzelik el, hogy az utas az mindent toleráljon, de ő viszont betűről betűre tartson be mindent, mert ha nem, akkor aztán... Még szerencse, hogy a vasutasoknak csak egy egyre szűkülő csoportja gondolkozik így.

Egyébként igen. A pótlás plusz kellemetlenség, akármilyen jól szervezik is meg. Normális cégnél elvárható a tolerancia az utasoktól ilyen helyzetben. Csak amikor minden másnap különböző okok miatt toleranciát és megértést várunk el, akkor az gáz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.29. 12:44:57

Az első két film ahol készült, nos azon az úton csuklós buszok is járnak menetrend szerint.

Tény, volt már olyan tél, hogy a Bp-Piliscsaba csuklós, ami ide az állomáshoz jön fel, és fordul meg, Dorogon tudott csak visszafordulni.

A posztoló pampog a por miatt Piliscséven, de nem hiszem el, hogy a vörösvári állomáson építettek volna szabvány 24 méteres autóbusz fordulót, mely le is lenne aszfaltozva.

Piliscséven van pár autóbuszcsatlakozás (ha még megvan), ami a faluból jön ki a vonathoz. Az a busz is a parajosban fordul(t) meg.

---

Nem a legtökéletesebb a pótlás, viszont a körülményekhez képest jó. A másik ág felújításánál majd a posztoló is rájön, hogy vannak borzalmasabb dolgok, mint a piliscsévi betérő.

Kopi3.14 2012.07.29. 13:06:44

Meglepetés, hogy a MÁV-nál a vasútállomáson kell leszállni?
A macskakőről a MÁV tehet? A porról a MÁV tehet, amennyiben az közterület?(Nem biztos, hogy az, helyiek világosítsanak fel róla)

Gáborom 2012.07.29. 13:30:03

@Mnofőnix: Amik tömve vannak rendszerint, a csodás Volvo buszokon a légkondi sem működik mindig. Én ha tehetem, kerülöm az Esztergomból érkező járatokat amikor Szentendréről mennék Budapestre és vissza.
Ráadásul új divat,hogy ha iskolás vagy táborozós csoport utazik, eszükbe sem jut külön buszt kérni és így azon a buszon, amelyikre felszállnak, szinte meg is bénul a forgalom a többi utas számára.

ascella 2012.07.29. 13:46:31

Piliscsabán lakom, utálom, hogy nem jár a vonat, de szerintem a pótlás remekül meg van szervezve, talán kicsit túl is szervezték. A "nagy" buszokkal egy időben indulnak minibuszok is (K jelű) amik az egyetemnél, Klotildligeten és Piliscsaba állomáson állnak meg, onnan indulnak visszafelé.
Szerintem a posztoló örüljön, hogy a Piliscsabán túlra menőket nem küldik fel Klotildligetre is. :)
Majdnem 20 éve lakunk itt, 1 olyan tél volt mikor előfordult, hogy a macskakövön nem jöttek fel a buszok. Max az idén rendesen takarítják. Bajok akkor lesznek amikor kezdődik a baleseti szezon a Kopárnál.

Pszt! 2012.07.29. 14:00:25

A vonat és a vonatpótló busz is vasútállomástól vasútállomásig visz. Mi ezzel a probléma?

Fekete bárány 2012.07.29. 14:16:31

Felesleges poszt.

Fordított helyzetben azért lenne panasz, mert akinek arra van dolga azt nem viszi el a busz az állomásig.
Továbbá télen, akkor az utasok hóban bandukoljanak fel az állomáshoz?

Ha ez a panasz meghallgatásra is kerülne, akkor a következő panasz azért születne, mert miért kellett tönkretenni azt, ami eddig jó volt? Lekiszemeimmel látom a posztot: "XYZ azért tett panaszt a MÁV ügyfélszolgálatán, mert a busz nem megy el Piliscsaba és Pilscsév megállóig, mert megáll lent a bekötőútnál. Ez régen nem így volt... az időseknek sokat kell gyalogolniuk, meg a csomagok, meg a gyerekek... stb. stb. stb."

Várjuk a fejleményeket...

trhd 2012.07.29. 15:16:27

@Wl: az übermegmondós posztra leginkább übermegmondással lehet reagálni. A hangemmel nincs gond senki részéről, de érdekes módon másoknak nincs gondja a pótlással (illetve tudják, hogy kellemetlenségekkel és némi időkieséssel is járhat).

Leginkább vicces és kifigurázandó a poszt: "macskakövön felzötyög a busz", vagy "porban forognak a buszok", s ezt kifogásolja a posztoló, amit nem tart XXI. századi megoldásnak. Már azt gondoltam, hogy ez az új Gálvölgyi-Show egyik "breaking news" híre.

Én is ezen a vonalon járok, s mint ahogy még más is írta, a pótlás viszont relatíve jól meg van szervezve, még ha gondnak is lehet látni pár dolgot.

Egyébként a vörösvári állomáson meg a nagyobb buszok fordulása szinte megoldhatatlan feladat, nincs hely rá. Pedig az autósoknak még plusz parkolót is építettek kicsit odébb, hogy az eddig az állomás belső részein parkoló autók tudjanak hova állni, mert ugye a buszok miatt oda most tilos behajtani (különben moccanni se tudnának a buszok). Mindenki viseli, senki sem hőbörög.

@Gáborom: Az esztergomi buszok alatt itt a Dorog-Esztergom járat, a 10-es úton haladó buszokat értjük. Ez más, mint a szendendrei járat, ezen - amikor időnként utazok vele - nincsenek olyan gondok, amit említettél (bár nem vagyok gyakori utas azon).

interflug 2012.07.29. 15:45:34

Igazságtartalom: kétes, relevancia: nulla, empátia: nulla. Mi a baj valójában?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.07.29. 18:10:05

@Fekete bárány: @trhd: Nem ismerem az adott helyeket, de sok vasútállomás olyan, hogy elég messze van az adott településtől. Na ilyen esetben legalábbis illene egy megálló az adott település belterületén is. Szép dolog az éllomástól állomásig, ahogy az kőbe van vésve, de ahogy a postoló i írja, ha egy állomásnál 3 ember száll le/fel, ott azért nem biztos, hogy a többit is meg kell utaztatni velük együtt.

Az übermegmondós postra meg akkor lehet übermegmondósat reagálni, ha az übermegmondó felfogta amit olvasott...

SomiTomi 2012.07.29. 19:59:04

Sőt, a felújítás alkalmával szanálják Piliscsaba megállót, mert elfogadhatatlan, hogy egy vonatnyi embernek meg kell ott állnia, hogy hárman leszállhassanak.
irónia OFF:
Csak azt tudom mondani, amit mások is: ha nem menne el az eredeti vasútállomáshoz, akkor meg az lenne a baj.

vanek ur 2012.07.29. 22:35:37

Piliscsabán bár kissé messze van a főúttól a vasútállomás, nem lehet azt mondani, hogy a település szélén lenne. Ide bizony indokolt bemenni.

Piliscsévvel az a vicc, hogy maga a falu nincs a 10-es út mellett. A bekötőúton kb. 1 km-t kell menni a vasútállomásig, majd onnan még 1-2 km a falu. Mit szólna a posztoló, ha a busz nem a vasútállomásra menne, hanem bemenne a faluba? Hogy tetszene a piliscsévieknek, ha a busz még a vasútállomásig se menne be?

dzzsoni 2012.07.29. 22:50:05

Hát ezen jót nevettem! Azt kifogásolni, hogy bemegy az állomásra? Rossz az út? Tán az is a MÁV hibája? Én szoktam arra utazni és elég jól megoldották a dolgot. Ilyen poszt felesleges, ha csak saját magát nem akarja égetni a posztoló.

Fekete bárány 2012.07.29. 22:52:51

@ColT: Én nagyon rég jártam arra, így nem is tudom, hogy milyen körülmények vannak. :)

Azért írtam, amit, mert ez tipikusan olyan dolog, ami soha sem jó. Vannak emberek, akik -gondolom- meg vannak elégedve a vonatpótló buszok útirányával...

linyutang 2012.07.30. 15:47:16

@Pszt!: Az a probléma, hogy nem kell mindig foggal-körömmel ragaszkodni valamihez, a logika néha mást diktál.

linyutang 2012.07.30. 15:49:56

@trhd: Na hát akkor legalább jót nevettél, már megérte.
Amúgy sajnos pont az ilyen birkák miatt nem halad a világ előre, akiknek minden mindig jó úgy, ahogy van. Ide teszik így is jó, oda teszik, úgy is jó.

linyutang 2012.07.30. 15:51:41

@dzzsoni: Te biztos egy lúzer mávos vagy.:)

Mozvez 2012.07.30. 17:21:15

@linyutang: őszintén megmondom neked a frankót, hogy a járat nevében benne van: Vonatpótló autóbusz, ami most mehetne akár a vasút nyomvonalán/helyén, mert sínek már nincsenek.
Egyébként Esztergom-Pilisvörösvár-Esztergom között igénybe lehet a Volánbusz 800-as járatát is a vasúti bérlettel, ja hogy ahhoz kell egy kicsit többet gyalogolni.

linyutang 2012.07.30. 21:53:17

@Mozvez: Akkor menjen a sínek helyén, benne lennék! De ne kacsázzon a 10-es út és az eredeti útvonal között! Nem nagyon érted a lényeget, ahogy én érzékelem. Látszik, hogy te "mozvez" vagy és nem utas. Szálltál már fel a 800-as járatra Leányváron pl.? Ott már nincs
ülőhely, és egyelőre iskolaszünet van. Szóval ha nem vagy szenvedő alanya valaminek, ne oszd itt az észt, ha megkérhetlek!

linyutang 2012.07.30. 22:03:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igazad van, a vörösvári megálló kimaradt az írásból, pedig az is megér egy misét. A legutóbbi esős napon, a pocsolyákat kerülgetve, a sárban kellett - szó szerint - átmászni a vonattól a buszig. Ez is fantasztikusan meg van szervezve, és még csak nyár van, hogy akarják ezt megoldani ősszel és télen? Sehogy. Majd a hülye utas, akivel mindent meg lehet csinálni, mászik a sárban, hóban.

Azért mert lesz még rosszabb is (másik rész felújítása), akkor a mostani helyzetnek szerinted örülni kellene? Hát akkor örüljél és járjál jó sokat ezen az útvonalon!

linyutang 2012.07.30. 22:09:27

@dzzsoni: Amúgy a "szoktam arra utazni" nem egyenlő a napi szinten munkába járással, ezzel a fostalicska járattal. Ha én is erre kirándulgatnék néha, akkor elnézőbb lennék.

linyutang 2012.07.30. 22:11:30

@ascella: És miért nem azt a pár minibuszost (akik eleve kiváltságosok) utaztatják föl a vonatmegállóhoz? Miért a két nagy buszt?

linyutang 2012.07.30. 22:14:34

@interflug: Mi vagy te? Igazságosztó?

karosszékely 2012.07.30. 22:49:57

@linyutang: Te vagy a beküldő, mi? Pojáca.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.30. 23:26:27

@linyutang:

Akkor menjen a sínek helyén, benne lennék!
- A sinek helyén munkagépek dolgoznak.

De ne kacsázzon a 10-es út és az eredeti útvonal között! Nem nagyon érted a lényeget,
- Te nem érted, hogy POTLÓ busz, ahogy én érzékelem.

Szálltál már fel a 800-as járatra Leányváron pl.? Ott már nincs ülőhely, és egyelőre iskolaszünet van.
- Viszont a 800-as félóránként jár napközben is, és nem óránként, mint a vonat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.30. 23:34:09

@linyutang:

Vörösvár.

A vörösvári állomás előtere alkalmatlan az autóbuszok fordítására. Hogy mégis megpróbálkoznak vele, annak egyszerű oka van.

maps.google.hu/maps?saddr=Piliscsabai+%C3%BAt&daddr=47.6163656,18.8939169+to:Piliscsabai+%C3%BAt+to:F%C5%91+utca&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.614235,18.899596&spn=0.010632,0.01929&sll=47.613823,18.899767&sspn=0.005316,0.009645&geocode=FcCR1gId2EIgAQ%3BFW2R1gIdXEwgASkV1ROgQndqRzFw9gLrKMQAEw%3BFayO1gIdWWEgAQ%3BFY2Q1gIdUEYgAQ&t=h&mra=ls&via=1&z=16

Ez egy alkalmas fordulási lehetőség, de itt kivitelezhetetlen a gépkocsivezetők pihentetése, mivel se mosdó, se semmi. További gond, hogy a Piliscsabai utca nem alkalmas rendszeres autóbusz forgalomra, valamint a B-vel jelzett, lehetséges felszállóhelyre a rágyaloglási idő kondiciótól függően 5-8 perc.

Fentieken túl autóbusz fordulási lehetőség Pilisvörösváron a Nyár utcában van Szabadságligeten, illetve az ipartelep előtt, a 10-es úton.

Egyébként alig várom, hogy elkészüljön a másik oldal felújítása, a 17-es villamos hosszabbításával, és lehet onnantól nem kell kocsival járnom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.07.30. 23:35:54

@linyutang: És miért nem azt a pár minibuszost (akik eleve kiváltságosok) utaztatják föl a vonatmegállóhoz? Miért a két nagy buszt?

Egyrészt Klotildliget fele nem fér el a nagy busz, másrészt szoktak ám Piliscsabáról Esztergom felé is utazni az emberek.

linyutang 2012.07.31. 11:44:59

@karosszékely: Ez egy igazán építő jellegű, értelmes hozzászólás volt. Gratulálok.

linyutang 2012.07.31. 11:53:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"De ne kacsázzon a 10-es út és az eredeti útvonal között! Nem nagyon érted a lényeget,
- Te nem érted, hogy POTLÓ busz, ahogy én érzékelem."
Ezt mozvez következő mondatára írtam:
"Vonatpótló autóbusz, ami most mehetne akár a vasút nyomvonalán/helyén, mert sínek már nincsenek."
Természetesen nem gondolom komolyan, hogy a sínek mentén, ahol munkálatok folynak, busszal lehetne közlekedni...

linyutang 2012.07.31. 11:56:14

@linyutang: Ja bocs, ezt a mondatodat akartam bemásolni:
"Akkor menjen a sínek helyén, benne lennék!
- A sinek helyén munkagépek dolgoznak."

kennyking 2012.07.31. 12:07:21

Szerintem , jelenleg nagyobb probléma az Egomi vonalon, hogy levitték Óbuda és P.vár között a sebességet 40 km/h-ra, így visszajönnek azok a késések, amik jellemezték ezt a vonalat eddig.Amikor megkezdődött a buszos átszállás, percre pontosan járt minden.

Mozvez 2012.07.31. 19:30:41

@linyutang: Honnan tudod, hogy én nem járok arra?:)
Egyébként ez egy viszonylag jó vonatpótlás. Máshol ennél nagyobb távolságokat kell egy faluért menni...
Ezeknek a buszoknak tényleg a vonat helyettesítése a célja. Mit szólnál ha még tényleg egy "vonal" lenne és ezek a buszok járnának be a liget megállókba vagy esetleg még felmenne Jászfalun a megállóhelyre, vagy Dorogon a vasútállomásra?

Mozvez 2012.08.01. 09:22:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én azt nagyon jól tudom :D.
De lehet a posztoló "költségtakarékos" ötlete az lenne, hogy mindenhonnan járjon a 10-es útig mikrobusz....

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.02. 01:39:53

@trhd: Annyira azért nem lesz gáz a budapesti pótlás útvonala. Egyedül Újpest-Aquincum között kell komolyabb kerülő a Megyeri híd felé.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.02. 01:55:21

@Peti817172M: Kb. ez az útvonal lenne a budapesti szakaszon:

Nyugati pu. - Váci út - Lehel utca - Dózsa György út - Vágány utca - Dévényi út - Szegedi út - Reitter Ferenc utca - Kámfor utca - Új Palotai út - Mártírok útja - Berda József utca - Aradi utca - Csányi László utca - Temesvári utca - Árpád út - Váci út - Megyeri híd - 11-es út - Batthyány utca - Rákóczi utca - Szentendrei út - Bogdáni út - Huszti út - Bojtár utca - Kunigunda útja - Keled út - Pomázi út - Bécsi út - Külső Bécsi út - Solymár, Vasút utca - 10-es út - Pilisvörösvár

Pilisvörösvár - 10-es út - Solymár, Vasút utca - Külső Bécsi út - Bécsi út - Pomázi út - Keled út - Kunigunda útja - Bojtár utca - Huszti út - Bogdáni út - Szentendrei út - Rákóczi utca - Batthyány utca - 11-es út - Megyeri híd - Váci út - Árpád út - Temesvári utca - Berda József utca - Mártírok útja - Új Palotai út - Kámfor utca - Reitter Ferenc utca - Szegedi út - Dévényi út - Vágány utca - Dózsa György út - Lehel utca - Ferdinánd híd - Podmaniczky utca - Teréz körút - Nyugati pu.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.02. 01:58:08

@Peti817172M: Habár a Rákosrendezőhöz nem létfontosságú betérni. Lehet Vágány utca - Szent László út - Kis Gömb utca - Reitter, illetve Reitter - Mór utca - Vágány utca.

E123456 2012.08.02. 09:16:42

Sziasztok!

A kedves posztoló csak a saját szemszögéből nézi a dolgot, hála az égnek nem ezek alapján történt a pótlás. Ugyanis az általa kifogásolt dolgok lényegesek, igaz a kivitelezés nem lett a legjobb. Pilisvörösváron le lehetett volna aszfaltozni azt a kis területet az állomás mellett, Piliscsabán meg lehetett volna erősíteni a macskaköves szakasz találkozását az aszfaltos résszel és Piliscséven is lehetett volna kicsit jobb fordulót kialakítani. Remélem ezeket a hibákat kijavítják. A betérésekkel nincs gond. Arra is gondolni kell, hogy a vonatot környező településről is igénybe veszik (Pl: Tinnye), ahonnan autóval jönnek be. Ők csak Piliscsabán az állomásnál tudnak parkolni. Piliscsabán a vasút túloldalán is van élet, sőt iskola és kollégium is. Nem minden buszról hárman szállnak le, valamelyikről ketten, de van olyan, amelyikről húszan. Piliscséven a vasút és a körforgalom között nincs járda, a körforgalomnál meg nincs parkoló. A faluból sokan jönnek ki kocsival, akik a vasútnál parkolnak. Szerintem ezeket is figyelembe kell venni. Aki csak a hibát keresi az meg is találja.

A posztoló helyett inkább a menetidőt kifogásoltam volna. Azzal van probléma. Esztergom és Pilisjászfalu között 12 percet ki lehetne venni és akkor is maradna 5-6 perc tartalék. Esztergom és Kertváros között-2, Kertváros Dorog között -4, Dorog Leányvár között -2, Leányvár Piliscsév -3, Piliscsév Pilisjászfalu között -1. Így 63 perc helyett 51 perc lenne a menetidő Esztergom és Pilisvörösvár között, amit kb 45 perc alatt lehet teljesíteni a jelenlegi útvonalon a buszokkal.

E123456 2012.08.02. 09:19:43

@linyutang:
A Te logikád, ami nem biztos, hogy a másik embernek is logikus

E123456 2012.08.02. 09:21:53

@linyutang:" Én is ezen a vonalon járok, s mint ahogy még más is írta, a pótlás viszont relatíve jól meg van szervezve, még ha gondnak is lehet látni pár dolgot."

Tehát Neki se jó minden a pótlásban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.02. 10:43:00

@Peti817172M: Nyugati - Megyeri híd - Óbuda?

Ezt te sem gondolod komolyan. Ha mégis ez lesz az útvonal, akkor ott komoly baj van.

Nyugati - Rákosrendező között lehet utazni vácival.
Nyugati - Angyalföld között nem lesz pótlás. A 14-es villamos tökéletes.
Nyugati - Újpest között ott a metró.

RRendező Angyalföld között szintén a villamos, RR ÚP között a 25-ös busz (korábban 25A, most nem tudom mi a száma.

Sokkal lényegesebb, hogy Óbuda-ÚP, AF, RR között mi lesz.

Lesz egy Nyugati - Óbuda- Vörösvár járat, meg lesz egy ÚP - AF - ÓB - PVV.

A nyugatis is lehet csak Árpád hídig fog járni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.02. 10:48:36

@E123456:

Piliscsabán meg lehetett volna erősíteni a macskaköves szakasz találkozását az aszfaltos résszel
- Ez 20 éve reménytelen dolog. Sajnos.

Piliscséven is lehetett volna kicsit jobb fordulót kialakítani.
- Cséven is vannak ingázók, akik csak ott tudják letenni a kocsit. A buszos átszálló utasnak tök mindegy, hogy hol kell a vonat(pótló)ról a betérő buszra átszállnia.

Remélem ezeket a hibákat kijavítják.
- De minimum okulnak belőle a jövőre nézve.

Piliscséven a vasút és a körforgalom között nincs járda, a körforgalomnál meg nincs parkoló.
- Erre járt előbb nekem is az agyam.

dzzsoni 2012.08.02. 22:08:22

@linyutang: Ez igaz, de akkor se értem miért baj, ha az állomásra megy a busz?

E123456 2012.08.03. 23:51:32

@linyutang: Szerinted nincs Egom felől Piliscsabára utas?

Pilisjászfaluról Csabára járnak bevásárolni pl, de ezenkívül még lehetne sorolni: Dorogról, Csévről dolgozni a nyugdíjasotthonba...

linyutang 2012.08.27. 10:08:31

"Vágányzár a Budapest-Nyugati-Esztergom vonalon2012. augusztus 27-tõl december 8-ig pályaépítési munkák miatt az elsõ hirdetményben szereplõ vonatok menetrendje változik. A vonatok helyett Esztergom-Pilisvörösvár között vonatpótló autóbuszok közlekednek, melyek menetrendjét sötétített háttérrel jelöljük.Ugyanebben az idõszakban a Pilisvörösvár - Esztergom között közlekedõ vonatpótló autóbuszok menetrendjét, melyet sötétített háttérrel jelöltük, a második csatolt hirdetmény tartalmazza.A részletes menetrend megtalálható a mellékelt PDF-ekben, valamint nyomon követhetõ az online menetrendünkben is a www.mav-start.hu honlapon.Az utazása során Önt érõ esetleges kellemetlenségekért szíves elnézését és megértését kérjük!MÁV-START Zrt.A levélhez csatolt állományok az alábbi linkeken tölthetõek le: esztergom-Pilisvorosvar0827-1208.pdf Pilisvorosvar-esztergom0827-1208.pdf

A MÁV-START Zrt. hírlevele - 2012. 08. 23. Kiadja a MÁV-START Zrt.1087 Budapest, Könyves Kálmán Krt. 54-60.
"

linyutang 2012.08.27. 10:10:48

@linyutang: A MÁV és a határidő...

Augusztus 26. helyett december 8.
Miért nem képesek ezt előre felmérni?

A szabadságaink alatt sokszor mentünk a felújítási szakasz mellett autóval, de dolgozni nem sok embert láttunk, már augusztus elején lehetett látni, hogy ebből augusztus végére semmi nem lesz.

vanek ur 2012.08.27. 13:05:09

@linyutang: "A MÁV és a határidő..."

Helyett: a NIF és a határidő. "A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által megindított beruházásban a Pilisvörösvár – Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 végéig." (forrás: www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=150376931d8a22)

Ebből mindjárt látszik, hogy hosszabb projektről van szó, tehát még jó másfél évig számíthatsz kisebb-nagyobb mértékben buszos pótlásra a vonalon. Ráadásul ez az információ már az első közleményben megjelent. (www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=esztergom&mid=14fd74012f2888 : "A nyári menetrend időpontjától kezdve ugyanis életbe lép a 2-es és 4-es vonali vágányzár,– első ütemben augusztus 26-ig –, s a vonatok helyett Pilisvörösvártól Esztergomig, illetve Esztergom és Nyergesújfalu között vonatpótló autóbuszok közlekednek.")

A MÁV feladata a közlekedés megszervezése, és a megváltozott menetrend meghirdetése. A MÁV abból tud dolgozni, amit a NIF-től kap. Egy esetben lehet sáros a MÁV: ha a NIF még a beruházás kezdetén átadta a projekt ütemezését (mikor merre dolgoznak), akkor az összes időszakra egyben meg lehetett volna csinálni a módosított menetrendet és egyben meg lehetett volna hirdetni az egészet.

vanek ur 2012.08.27. 13:06:50

@linyutang: Ja, és ha tovább olvasod a közleményt, abban még ez is van:
"A teljes korszerűsítés után, amely magában foglalja a következő európai uniós ciklust érintő második ütemet, valamint a 2014-re megvalósuló Északi Vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár közötti 29 km-es szakasz korszerűsítését,"
Tehát lesz még bőven buszozás vonatozás helyett arrafelé.

linyutang 2013.01.14. 20:00:17

A mai, igazi januári időjárásban csak bejött, ami várható volt: Piliscsabára nem tudott felmenni a busz, a fagyos hó miatt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.14. 20:59:51

@linyutang: Megsúgom, Budakeszi útra sem ment fel. Szüntessük meg a 22-est?

linyutang 2013.01.15. 12:37:21

Melyik mondatrészből olvastad ki a megszüntetésre vonatkozó javaslatomat?
Azt akartam mondani, hogy az ésszerű útvonaltervezésre kellett volna oda figyelni, ha már ilyen hosszútávú a felújítás.
(Egyébként javaslom minden kedves pártolónak, hogy tegyen már egy-két kört csúcsidőben, télen, ezen az útvonalon, lehet, hogy megváltozik a véleménye.
Pl. amikor Vörösváron a fél méteres eltakarítatlan hóban próbál átvergődni a vonatpótló busztól a vonatig, több sínpáron keresztül.)