MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Átvette a GYSEV a személyszállítást is

2011. december 12. - Vittore.

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) átvette MÁV-tól a személyszállítást is azokon a vasútvonalakon, amelyeket október elseje óta a regionális vasúttársaság üzemeltet - közölte hétfőn Unger Csaba, a GYSEV vezérigazgató-helyettese a szombathelyi pályaudvaron.

A GYSEV Zrt. októbertől 214 km vasúti pályaszakasz üzemeltetését vette át a MÁV Zrt.-től. A Rajka-Porpác-Szombathely, a Szombathely-Kőszeg, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon a vasúttársaság december 11-én kezdte meg a személyszállítást - mondta.

Az utazóközönség már az első napon tapasztalhatta a pozitív változásokat: a korszerűtlen BZ motorvonatok helyett, amelyeket az utazóközönség "Piroskának" nevezett el, biztonságosabb, kényelmesebb és jobb menettulajdonsággal rendelkező 5047-es Jenbacher motorvonatok közlekednek Szombathely és Kőszeg, Szombathely és Zalaszentiván, valamint Szombathely és Rajka között - fűzte hozzá.

A vezérigazgató-helyettes szólt arról is, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően az érintett vonalakon pár hónapon belül várhatóan az utazás menetideje is lerövidül majd néhány perccel.

A Jenbachereket 1987-ben kezdték el gyártani Ausztriában, a motorkocsikat az utasbarát belső berendezés, kényelmes ülések és a kiváló rugózás jellemzi.

A BZ-kel szemben az 5047-esek már nem csak 80, hanem 120 kilométeres óránkénti sebességre is képesek. Ez azért fontos, mert Hegyeshalom és Szombathely, valamint Szombathely és Zalaszentiván között 100 kilométeres sebességre van hitelesítve a vasúti pálya.

A hét darab Jenbacher motorkocsit a cég használtan vette az ÖBB-től (Osztrák Vasutak). Ez az utóbbi tíz év egyik legnagyobb beruházása a cég életében - mondta a vezérigazgató-helyettes.

A GYSEV egy már kialakított menetrendi struktúrát vett át a MÁV-tól, amit igyekszik tökéletesíteni, s egyre jobban az utazóközönség igényeihez igazítani - hangoztatta Takács Ádám személyszállítási üzemeltetés vezető. A megkezdett felmérések eredményeinek összegzése után, várhatóan a nyári menetrendváltástól várhatóan, jelentősen módosítják a jelenleg érvényes menetrendet - tette hozzá.

Forrás: MTI

 



A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr173458369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.12.12. 20:39:05

A Körmend-Zalalövő vonallal mi van? Elvileg azt is átvette a GYSEV, tervezik, hogy újraindítják a személyszállítást rajta? A GYSEV nagyon ott van, látszik, hogy a vasút legnagyobb ellensége a MÁV, lehet ezt jól is csinálni ha kisebb cégek átgondoltan és logikusan csinálják.

Snake 2011.12.12. 22:21:30

@Adani: A 22-est először fel kell majd újítani.

A 7 5047-esből az egyik balesetes, egyenlőre építgetik osztrákék. Időközben pedig ha jól tudom, akkor az ÖBB nyerte a második adag motorvonatos tendert is, így jön 4 db 5147-es (az 5047-es iker változata). Tehát a GYSEV sajátjaival együtt lesz majd 9 db 5047-es és 5 db 5147-es.

Nagymoli 2011.12.13. 07:57:21

Remélem, egyszer nálunk is lesz GYSEV! Bár messze lakunk a szolgáltatási területüktől, de szorítok nekik!

Ahoj- 2011.12.14. 11:53:19

Őőő, fél éve még az a cikk jelent meg valahol hogy pont ezt a motorvonatot akarják kivonni ausztiából mert a fogyasztása a nagy mozdonyos vonatok fogyasztásával vetekszik. Most meg átpasszolják ide? Eddig egy 3-4 kocsis BZ fillérekből elzötyögött, most kb 5-ször lesz nagyobb a fogyasztása, ebben mi a logika? Miért nem a BZ-ket újították fel IP színvonalúra?

Adani 2011.12.14. 12:04:33

@Ahoj-:

Nem tudni ,de a Gysev nem hülye, nagyon is tudja mit csinál, és ugyebár eddig nagyon nem lőtt semmivel mellé, biztos okkal használják ezt a motorkocsit.

vanek ur 2011.12.14. 23:00:56

@Adani: A GySEV a MÁVhoz képest kis tételben játszik. Simán talál Nyugat-Európában 5-10 darabos tételt használt, de jó műszaki állapotú járművekből. Ráadásul hiába régiek, komfortban verik a kelet-európai gyártmányokat. Mindez alacsony vételárral is párosul.
Így azért könnyű javítani a szolgáltatási színvonalon.
MÁVos léptékben legalább 2-300 db-os széria kellene a BZ-k leváltására (de lehet, hogy még több). Ennyit csak újonnan lehet beszerezni, darabját súlyos százmilliókért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.15. 00:54:22

@vanek ur: Lehet venni kissebb szériákat is, de akkor rengeteg típus lesz, másik verzió a saját gyártás, illetve a részben saját gyártás.

Adani 2011.12.15. 09:57:33

@vanek ur:

Miért ne vehetne a MÁV is kis tételben használtan pár vonatot? Nem kell mindent egyszerre cserélni, venne mondjuk 5-10 db. motorkocsit tűzoltás jelleggel, a legszarabb állapotban lévő Bz-k leváltására, elketyegnek még a Bz-k pár évig, fokozatosan beszerezve a használt járműveket lehet javítani a helyzeten. Ahogy pl. a 8 görög Dezsőt is sikerült beszerezni. Ha árulnak még használt Dezsőket (a bolgároknál most is van eladó) lehet venni még párat, nem muszáj egyszerre skat, de egyetlen is jobb mint a semmi, úgyis rendszeres panasz, hogy zsúfoltak a Dezsők Egom felé. +1 Dezső is lehet segítség ezen a téren.

vanek ur 2011.12.15. 23:17:46

@Adani: Vehetne kisebb tételben, de ekkor senki nem fogja garantálni, hogy mikor milyen jármű jön. Közbeszerzést nem írhatsz ki úgy, hogy Desirót akarsz, mert a többi gyártó azonnal beperel és még meg is nyeri.
Karbantartási szempontból az a jó, ha a lehető legkevesebb fajta járműtípus van a cégnél. Ezt viszont úgy tudod elérni, ha minél nagyobb mennyiséget veszel egyszerre.
A GySEV járműflottája sokkal kisebb, az 5-10 db-os beszerzés is lehet méretgazdaságos. (Ha esze van a GySEVnek, karbantartásra az ÖBBhez viszi ezeket a motorkocsikat, mivel a járműtípust az ÖBB még nem vonta ki. Így megéri a kisszéria.)

dzzsoni 2011.12.16. 11:59:10

100-as pályán Bz-t használtak? Én azt hittem simán 40-60. Sebességben biztos jobb, bár a fogyasztás? Anno a piroskákat miért vonták ki? Sokkal jobbak voltak Bz-nél és az is tudot 100-al menni.

Snake 2011.12.16. 23:57:48

@dzzsoni: Bármennyire is fájó, az MD szerelvények nagyrészének vázszerkezete rommá volt rohadva.

dzzsoni 2011.12.17. 23:00:57

Kár érte, mert sokkal kényelmesebbek voltak. Meg vonat kinézete volt.:)Érdemes lett volna felújítani, mert az emberek is szívesebben utaztak rajta. Nem volt az a dobozba zárt érzés, mint a Bz-n. Hely, komfort és a sebességet nem is számoltam még. Csörgőkbe is új motort tettek, amik gondolom gazdaságosabbak.

Snake 2011.12.18. 14:50:26

@dzzsoni: Könnyített vázszerkezete volt. Olyan szinten szét volt rohadva, hogy két lehetőség maradt: teljes újjáépítés, kb. a jármű 10%-át megtartva (ekkor a ma érvényben lévő összes előírást be kellett volna tartani a távvezérelt ajtótól a vákuum-WC-ig) vagy selejtezés. Utánaszámoltak, az újjáépítés vetekedett volna egy új járműével, miközben éppen a fennmaradó 10% eredeti konstrukció miatt az új járművekhez képest korszerűtlenebb, a kor igényeinek nem megfelelő szerelvény jött volna létre.
A járműveket részben az Uzsgyik részben pedig a vonalbezárások, vonatszám- és kapacitáscsökkentések miatt felszabaduló - szintén korszerűtlen, de az MD-nél modernebb - Bz-k váltották.

Adani 2011.12.18. 16:12:40

Pontosan ,ami 40 éve még megfelelő volt, az ma már nem az, ma már más igényeknek kell megfelelni, mások az előírások is. Asszem ez is az egyik fehérnégyzetes kérdés volt, amitől a falra másztak az Index vasútmániás fórumán, régebben volt is egy oldal ,ahol összeszedték ezeket a kérdéseket. Ott voltak képek is a szarrá rozsdásodott vázról, laikus is beláthatja, hogy ezt drágább lenne megcsináltatni mint teljesen újat építeni nulláról.

A Bz-k meg remottal még elketyegnek jó sokáig, azt még felújítani is érdemes, hiszen látható, hogy mi mindent ki lehet hozni belőle elég ha csak az Iker-Bz-t meg az Interpiciket megnézzük.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2014.12.08. 10:01:08

@vanek ur: A BZ nem jött volna létre, ha komolyan veszik a Rába terveit - hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A1ba-Balaton_motorvonat Üdv
süti beállítások módosítása