Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Új MÁV Blog

 Ide küldheted a leveled: ujmavblog@gmail.com - Főszerkesztő: Vittore

A cikkeinket teljes terjedelemben itt olvashatod: Új MÁV Blog honlap

                

 

Hirdetés

Legújabb bejegyzések

Aktív bejegyzések:

  • leo4634: Retenetes jót nevettem az igaz, hogy nem vulgáris, de ha kihagyta volna a ronda szavakat leirásoka... (2013.11.02. 00:06) A világ legjobb panaszlevele
  • álfirkász: @kicsilia: anyád is védekezhetett volna, mondjuk azzal, hogy kihagyja azt a menetet, amikor téged ... (2013.05.17. 10:57) Idegesítő magyaros szokások
  • Csebi rudolf: Hiába törölted amit irtam roluk hisz fojtatom és mégroszab a hejzet mer már csak egy hajszálnyi ke... (2013.03.30. 12:04) Prekop Kft.
  • HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: @august: legalább olvasnád el, hogy ezt már lezártuk és a felüljáró részét visszavontam. Szeptembe... (2013.02.27. 18:01) Rákosliget
  • nemesdy gábor: akkor minek van? (2013.02.12. 23:46) Higiénia ohne a Prekop Kft-nél
  • RiCheta: @pbence: főleg ha színes lézernyomtatóval lett csinálva... azt aztán nyalogathatja... (2013.01.11. 23:38) Rendőrt játszó ellenőr
  • jack o'neill: Valami sosem jó. Ha van klíma az a baj, ha nincs klíma az a baj. Én örülök neki, meg ahogy hallom ... (2012.10.22. 17:12) Légkondi-generáció
  • VJVMan: @lyken: Biztos vannak dolgok, amiken lehetne egyszerűsíteni, de magát a szabályzatot lényegesen eg... (2012.10.14. 20:42) Összehangolva
  • názmin: @@kukac@: A Szombathelyi IC-ken ilyen ablak van de szart sem ér mert a kedves utas kinyitja ha be ... (2012.10.07. 10:24) Még mindig meleg van
  • gcsabi: @Kopi3.14: Szombatra 50% egy útitárs. Ez a legolcsóbbra is érvényes. (2012.10.03. 17:04) Nem éri meg

Ha teli a WC tartály

2011.05.14. 18:26 Vittore.

László (ismét egy még régebbi levél) arról ír, hogy már többször találkozott olyan Desiro-val, melynek nem működött a WC-je. Az hogy nem működött, még hagyján, de mivel nem volt más, továbbra is azt kellett használni. A kalauz szerint megtelt a tartály, ezért nem folytle a cuccos. Az EU-előírások miatt a hagyományos, sínekre pottyantó megoldás már nem lehet új kocsikban, így itt, a magyar ugaron már megint azért szívunk, mert nálunk sohasem lehet rendeltetésszerűen karban tartani még egy WC-t sem.

De mielőtt tovább mérgelődnék, átadom a szót:

Kedves Donát! Kedves Blog!

Múlt héten olyannal szembesültem, amivel már többször, nevezetesen a Siemens Desiro motorvonat WC-je nem működött. Az hagyján, hogy víz nem volt, de még a vákuumos szippantó berendezés is elromlott. Vagyis minden összegyűlt a WC-kagylóban. Sajnos ez olyan vonat, ahol nem lehet vonaton belül átmenni a másik kocsiba, így kénytelen volt a sok utas a rossz WC-t használni. Szóvá tettem a jegyvizsgálónak, de természetesen ő sem tudott mit kezdeni a helyzettel, és hozzátette, hogy a baj az, hogy nem tisztították ki a tartályt és megtelt, ezért nem működik a szippantó.

Kérdésem, hogy ilyenkor az utas kérésére, lehet-e jegyzőkönyvet felvenni az esetről, hogy ilyen "hivatalos" papírral tegyek panaszt, és esetleg számíthatok-e ilyen esetben kártérítésre. Jogom van-e megtudni a felelősnek a nevét. Fizettem a szolgáltatásért, ők meg nem biztosították a megfelelő körülményeket, legalábbis nem jelezték előre, hogy a megadott kocsiban a WC működésképtelen.

A jegyvizsgáló közlése szerint EU-s szabvány, hogy "pottyantós" WC-vel már nem jöhet ki vonat a gyárból. Vajon az a látvány és élmény mennyire EU-s szabvány, ami egy ilyen WC-ben fogadja az utast? Sajnos ez már a sokadik ilyen esetem volt, pedig nem utazom túl gyakran ezzel a vonattal.

Üdv:
László

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!

 


A bejegyzés trackback címe:

http://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr592903717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.14. 20:59:41

Nem rémlik, hogy jegyvásárláskor a szolgáltatásban, amit megveszek benne lenne a wc használata. Természetesen a kulturált utazáshoz ez is hozzá tartozna, de emiatt kártérítésben gondolkodni több mint vicces.

IncubusLOL · http://www.ofpww2mp.webs.com 2011.05.14. 21:19:31

szerencsére nem járok vonattal legalább 10-12 éve.
ha rajtam múlna az egész büdös pénznyelő kócerájt bezárnám.
aztán aki akar alapítson céget, tartsa karban a pályát + berendezéseket (vagy béreljen ilyen céget), vegyen kocsikat és hajrá.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.14. 21:19:32

Nem utaspanasz kell ilyenkor, hanem az ÁNTSZ-hez menni!

@chipanddale74: Ne adj ötleteket, még bevezetik a WC jegyet is! :D

HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál] · http://www.obsidianshell.com 2011.05.14. 21:25:13

Ha ez megnyugtat, múltkor a martonvásári kirohanóson (menetidő kb 40 perc) is óriási balhé volt, hogy a 2 wc-ből egyet nem szippantottak le. Meg szokták ám büntetni ilyenkor a felelősöket.

lolperec 2011.05.14. 21:27:47

pottyantós ország..

elég.volt 2011.05.14. 22:13:25

Kedves Viktor! Talán az átnevezgetések mellett egyszer jut majd idő ilyenekkel is foglalkozni, mint közlekedés, ugye? Javaslom olyan tőlünk fényévekkel elmaradott országok szakértőinek felkeresését, mint Németország vagy mondjuk Ausztria. De én megtelt wc-vel még a Dacia Express-en sem találkoztam. Kérném a nemzeti konzultációba felvenni. Köszönöm!

roadrunner 2011.05.14. 22:58:57

@elég.volt:
Mi az fasz koze van ehhez szemelyes Orban Viktornak te szerencsetlen ?

@IncubusLOL:
Teljesen igazad van.
Erdekes hogy ami hasznot hozott azt mind privatizaltak ami veszteseges azt az allam uzemelteti.
Meglepo.
Persze ezek is lehetnenek nyeresegesek is.Magankezbe kell adni az egesz tomegkozlekedest.
Felesleges embereket kirugni a tobbit megfizetni.
Erdekes a romlott nyugaton 400-500 ezres forintos fizetesnek megfelelo euroert,fontert ,dollarert dolgoznak.
Bar erdekes ott olyan komoly problemakat is meg tudtak oldani mint peldaul elso ajtos felszallas.Belepteto kapuk mukodtetese.
Ezekhez senki nem mer hozzanyulni.

@chipanddale74:
Szoval te elvarod hogy mindenki szarjon a padlora Nyiregyhazabol Budapestre menet.
Bar arra ezek szerintem nem jarnak.
Hat eleg szomoru hogy neked ez nem tartozik a szolgaltatasok koze.
De hat aki igenytelen az azt kapja.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.14. 23:12:35

@elég.volt:
Én találkoztam a Dacian megtelt WC-vel. Sőt lötyögött benne a genyó.
Az osztrákok sem istenek hidd el. Vasút szempontjából a nyugat legalja.
Mondom mindezt attól függetlenül, hogy szeretném, ha azon a szinten tartanánk, ahol ők, de isteníteni nem kell őket, nem azok.

IP-címvadászok kedvence 2011.05.14. 23:19:40

Magyarországon a vonaton én a WC-be soha nem megyek be, nem merek :(

Androsz 2011.05.14. 23:45:04

@chipanddale74: A kártérítést talán a levélíró sem gondolta teljesen komolyan, de a dolgot a panaszban felemlegetni azért lehet érdemes, mert ha valóban kihámozhatónak tűnik a szabályokból valami kártérítésre kötelező passzus, azt a MÁV nyilván nem szeretné. Főleg ha a híre elterjedne, és az utasok rákapnának a kártérítés emlegetésére. Blöffölni ez esetben veszélytelenül lehet, és egy picit még segíthet is. Az mindenesetre tény, hogy ilyennek elő sem lenne szabad fordulnia. Vagy ha igen, és mi tényleg a Balkánhoz tartozunk, az más, akkor igen, akkor illik hozzánk a szarkupac a budiban.

Alensha 2011.05.14. 23:52:47

Egyszer egy ilyen Siemens Desirón utaztam, a vécéajtó le volt ragasztva széles ragasztószalagokkal meg volt rajta egy papír, hogy eldugult és nem használható. Persze még tíz kilométert sem tettünk meg, amikor egy hülye tyúk felfeszegette az ajtót azzal, hogy neki pisilni kell, ő még visszaragasztotta ugyan, de a következő három ember után már nem fogott a ragasztószalag, és ülhettünk a büdösben 180 kilométeren át. Mostanában ritkán vonatozom, de remélem, azért már valami normális módszerrel zárják be az ajtókat, ha már a hülye utast nem lehet távol tartani tőle...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.05.15. 00:32:24

Nem tudom, hogy hány WC van egy Desiroban, de, ha minden WC el van dugulva, akkor az szolgálatképtelen, az út végén ki kell vonni a forgalomból. Aki pedig úgy indítja a vonatot, hogy el van dugulva a retyója (azért remélni merem, hogy a leszíváshoz szükséges berendezés van a végállomásokon) szerintem szabályt sért.

Egy jegyzőkönyvet érdemes felvetetni, ha nem akarja az ember, hogy ez mindennapos legyen.

ZBR 2011.05.15. 00:42:12

Összefoglalnám a tudnivalókat:

1. Kártérítést kérni emiatt nem lehet.
2. @Androsz: Valóban, veszélytelen blöffölni, hiszen semmi hátrány nem érhet. Max. az, hogy kiröhögnek a MÁV-nál. Ilyenért nincs kártérítés, ezt ők is tudják. Pláne, ha a vonaton van másik WC is, de függetlenül attól, hogy át lehet-e menni menet közben.
3. @roadrunner: A szolgáltatások közé tartozik. Mondjuk a Volánnál is a távolsági járatokon. (Esztergom felé nem.) Ha esetleg jársz ilyennel, beszámolhatnál róla, hogy ott mennyire van egyáltalán nyitva a budi. Vagy mit szól a sofőr ahhoz, ha használod. Szerintem nem fognak kellemes meglepetések gyakran érni. De van olyan is, hogy Budapesttől Gyöngyösig nincs budi, mert csak valami csoffadtabb busz jutott. Én utaztam már ilyenen.
4. Igen, le kéne szippantani rendszeresen ezeket a WC-ket.
5. Aki olyan wc-vel találkozik, amiben lötyög a matéria, könyörgöm NE TEGYE BELE A SAJÁT ADAGJÁT. Szóljon a jegyvizsgálónak, kérje meg, hogy zárja le a toalettet az olyan idióták elől, akik ennek ellenére még nyomják bele a cuccot.
6. MERT HA NEM: akkor a vége az lesz, hogy a lé kint fog csordogálni a folyosón és mindenki azt szagolja, vagy abban tapos. (A kanyarokban kilötyög.) És itt akkor kitérnék a tervezési hibára is. Valami túlfolyó vagy ilyesmi azért nem ártott volna. Ilyen esetben inkább a pályára kerüljön a szenny, mint az utasok lába alá.
7. Tehát: a WC-nek jó lenne nem megtelnie (=rendszeres szippantás: MÁV felelőssége, dolga). DE, ha egyszer megtelt, akkor ne tetézzük a helyzetet!
8. @Alensha: Nekem az a gyanúm, hogy szándékosan lehet feltépni a budiajtót, mégpedig biztonsági okokból. Egyrészt az utolsó szippantás után az ajtó elektromosan reteszel a 6. pont elkerülése végett. Azonban az utolsó kliensnek még ki kell tudnia jönni. Ezt elvileg (a Desiron legalábbis) biztosítja a cucc, de ha mégsem. Vagy valaki bent rosszul lesz. Vagy valami.
9. Az olyan utast, aki lezárt ajtót felnyit tényleg meg lehet büntetni. Ilyen van a MÁV szabályai között. És ha ilyen vonaton dolgoznék kallerként, a nőt meg is vágtam volna.

Alensha 2011.05.15. 01:03:53

kicsit OFF: Volán-járatokon, amennyire láttam, senki nem a buszon szokott vécére menni, hanem hosszabb utakon meg kell állnia. Nem tudom, mi számít hosszabb útnak, a Pest-Eger, Pest-Miskolc, Eger-Miskolc járatok nem (ezek közül a leghosszabb 2,5 óra körüli; le lehet ugrani vécére pl. Kövesden vagy Gyöngyösön, de a menetrendbe nincs bekalkulálva és a sofőr se szereti), de amikor tavaly Pestről Kanizsára mentem, akkor egy út menti büfében lehetett mosdóba menni.

Budapest-Gyöngyös összesen 1:15, ez szerintem kibírható vécé nélkül.

ZBR 2011.05.15. 02:41:28

@Alensha:
Voltaképpen ki. Budapest-Esztergom vonattal 1:39. Kilenc perccel hosszabb, mint egy szabványos egyetemi előadás. Ezt is ki lehet bírni elvben. Az EU-s irányelvek értelmében 4,5 órát vezethet egy sofőr egyhuzamban...

Vittore. 2011.05.15. 02:49:26

@Alensha: Na ez megint Magyarország. Én még fiatal csikó koromban jól megfáztam, amikor is vidékre mentem busszal, temetésre. Ez a pihenő úgy nézett ki, ami amúgy negyed órás lett volna, hogy hószállingózás miatt késett a busz és beállva a pihenőre, a sofőr 1 perc után nyomta tovább. Én meg kb. végigimádkoztam a hátralévő időt, lemenve egészen alfáig, mondom, felfázva, zötykölődve. Azóta akkor is vonattal megyek vidékre, ha az amúgy hosszabb ideig tartana...

Rumcajsz61 2011.05.15. 06:57:58

Az eldugult Wc-vel a javítóbázisra bemenő járművek wc-jébe nagyon sokszor találni féldecis pálinkás üveget, tampont, gesztenyét, sőt egyszer még pendrivet is leltek. 10 rossz wc-ből 7-ben idegen anyag okozza a hibát. Nem hiszem, hogy ezeket az idegen anyagokat mindíg a vasutasok pottyantják bele a kagylóba.

záporjózsi 2011.05.15. 07:03:58

@chipanddale74: Ha elég jól megkapargatják a vasút amúgy átláthetetlen külső és belső szabályrendszerét, egyértelműen kötelezú megflelő WC kapacitást biztosítani.

záporjózsi 2011.05.15. 07:06:08

@ZBR: Sokan azért is utaznak vonatta, mert a busszal nem bírnák végig, főleg az idősebbek. Ráadásul szükség esetén a korszerű vonat-WC-kben pelenkázni és/vagy ruhát cserélni lehet egy gyereken.

Rumcajsz61 2011.05.15. 07:06:37

A kulturált utazáshoz nem csak a MÁV-nak kellene hozzá járulni, hanem a tisztelt utasoknak is.
Tudomásul kell venni, hogy a balkánon élünk és ennek szerves résztvevői az utasok is.

Rumcajsz61 2011.05.15. 07:16:10

@záporjózsi: Csak a pelenkát, tangabugyit,cottongumit nem a wc-be kellene bele dobálni, hanem a szeméttárolóba.

val 2011.05.15. 07:25:47

"Kérdésem, hogy ilyenkor az utas kérésére, lehet-e jegyzőkönyvet felvenni az esetről, hogy ilyen "hivatalos" papírral tegyek panaszt, és esetleg számíthatok-e ilyen esetben kártérítésre."

Kártérítésre. Igen. Talán ha változna a mentalitás és az lenne az első, hogy legközelebb működjön, akkor talán előrébb is jutnánk.

záporjózsi 2011.05.15. 07:26:50

@Rumcajsz61: Valszeg a cotton nem gumi. :D
Igazad van, de egyszer elég leírni. Aki abból nem fogja fel, az többször sem fogja.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.05.15. 09:24:35

@ZBR: 6. milyen tervezési hiba?? általános műszaki eljárás, hogy mindent bőven túl kell tervezni. gondolom a németek vettek egy átlagos napi forgalmat, "várható anyagmennyiséget" (hány utasból mennyi megy el wc-re, és hány köbcenti egy átlagos dolog :), megszorozták mondjuk 1,5-tel, és akkora a tartály. arról ők nem tehetnek, hogy nincs karbantartás. ha kifogy a kenőolaj a motorból, és az besül, az is tervezési hiba? mert tehettek volna bele kétszer akkora olajteknőt is.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.05.15. 09:26:16

@Rumcajsz61: ebben tökéletesen igazad van. DE először rendben kéne tartani a vonatokat, ahhoz, hogy elvárható legyen az utas közreműködése. (ha nem szívod le a tartályt, rohadt mindegy, ki mit dobál bele.)

Dövan 2011.05.15. 09:29:55

@Rumcajsz61: ha ezekkel nem tud megbírkózni a budi, akkor szerintem az tervezési hiba.

Mindenképpen a MÁV a hüje :)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.15. 09:41:09

@Dövan:
Ezekel a világon sehol nem tud a budi megbírkózni, ugyanis nem is erre való.
Civilizált népek kellenek ahol ilyet nem adagolnak a vákuum budiba.
Amúgy a Stadlernál férfi boxer volt a legkomolyabb amit eddig kibontottak a vákuum budiból, tehát ők még egész jól állnak...

Mylady 2011.05.15. 09:56:07

@ZBR: A távolsági buszokon WC? Én olyannal még nem találkoztam. Igaz, már évek óta nem buszozom. De előtte havonta 1-2x mentem vele, alkalmanként 4 órát (200 km!). WC sosem volt. A menetrend úgy volt összeállítva, hogy félúton legyen 15-20 perc szünet. Csakhogy: oda vagy késve érkeztünk (és rögtön indultunk tovább), vagy annyira sokan akartak felszállni, hogy ha az ember tovább akart utazni, akkor nem mert leszállni, mert nem biztos, hogy visszajövet felfért.

Dövan 2011.05.15. 10:33:05

@Kimérős szaloncukor (Lédig): nyilván, ha nem arra való, akkor nem kellene beledobni, de az sem OK, hogy, ha csak 100 emberből egy hüje, akkor már annyi a budinak. Vagy az is elég, ha egy pillanatra valaki nem gondolkodik.

Szerintem azért ki lehetne találni egy olyan technológiát, ami elbír egy alsógatyával. A szerelvény teljes költségéhez képest elenyésző lenne, míg a hiányzó budi sokkal jobban rombolja a komfortérzetet, mint akár az, ha nincs ülés.

MorgenStern 2011.05.15. 10:39:55

1. Magyarországon minden az örökkévalóságnak készül! Azt hiszik elég egyszer valami jót megvenni és aztán az majd magától az idők végezetéig tökéletesen fog működni, azután meg csodálkoznak, hogy a kelleténél gyorsabban amortizálódik itt minden, a karbantartás alatt pedig sok esetben a gányolást értik...
2. Bármennyire szeretnénk kultúrált országnak tűnni, de ez nem fog menni mert túl sok az olyan ember aki egy bizonyos intelligencia szint alatt megrekedtd az egyedfejlődés során, jó példa erre: sok okos nem ismeri a TELE fogalmát, lásd BKV járatok, mikor jön 2-3 percen belül egy másik busz, de nekik még fel kell préselniük magukat egy olyan járműre ami olyan szinten tömve van, mint egy heringes doboz, akkor ezek után ne csináljon bele egy rossz wc-be? Itt a fejekben kellene előbb rendet rakni, aztán jöhetne a többi, mert addig bármi jó is kerül bevezetésre, vagy megépítésre azt ez a "korrozív-degenerált társadalom" felemészti rövid időn belül...

Pszt! 2011.05.15. 10:47:34

Vonattal járok immár hatodik éve munkába, de még nem fordult elő velem, hogy igénybe kellett volna vennem a mellékhelyiség szolgáltatásait. Egyszerűen elintézem otthon a dolgaimat, vagy visszatartom. Pont úgy viselkedem, mintha busszal mennék.

Egyébként tényleg a viktor a hibás. A máv és a többi pénznyelő rendbetételével kéne foglalkozni, nem átnevezgetésekkel, meg levelek küldözgetésével.

midnight coder 2011.05.15. 11:00:57

@Pszt!: A MÁV kb. azóta szar hogy a komcsik átvették a hatalmat az ország felett a kékcédulás választásokon. A higiéniás helyzet katasztrofális volt már a cuculizmus alatt is, és azóta minden kormány idején. Szerintem nem hiszem hogy Orbán Viktornak az lesz az első dolga, hogy ezt rendbe tegye - bár tény hogy ezt is rendbe kell tenni.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.15. 11:23:04

@Alensha: Gondolod te, hogy kibirhato.
Es mi van azokkal akik vizhajtot szednek?

Zorgo 2011.05.15. 11:35:06

Én már magát a panaszos levelet sem értettem.Amit a MÁV kezelésben lévő bármilyen higiéniához kapcsolódó helyeken láttam, az a fejlödő, de nem kifejlődött országok bármelyikének a tükre lehetne.

A MÁV toalettnek egy nagyon fontos funkciója nem változott az évtizedek alatt.Nevezetesen,hogy bármikor le lehessen forgatni bennük egy piros karikás horrorfilmet, a díszletek felturbózása nélkül.
Már azt is kalandornak tartom aki életfunkciói teljes kontrollja nélkül vasútra merészkedik, de hogy vannak akik az AJTÓN be is mernek nyitni egy szerelvény toalettjébe, nos ez az igazi bátorság próba!
A MÁV vécének egy fontos funkciója van, már az első alkalommal ki kell alakítani az utasban,hogy ne legyen több kontaktus lehetőség.
Igenis, a jegy utazásról szóljon, ne pedig a biológiai funkciókról,nagyon helyesen.
Sikeresen választják szét a két műfajt, immár évtizedekóta, így nem is értem miért csak most tünt fel ez egyeseknek. :)
Aki vonatra merészkedik, annak ez legyen egy Igazi Kaland, amit utána mesélhet, és sztorizhat a baráti körben egy sör mellett.Hát nem jobb ez így,mint ha simán csak annyit mondanánk, megérkeztünk, és minden rendben volt?Na ugye.
A másik fele pedig,hogy a MÁV olyan értékeket őriz, ami tőlünk nyugatra már elvesztek, és ez az igazi, keleti egzotikum már csak nekünk nyújt bepillantást a Balkán világába.
MÁV, én így szeretlek, ne változtassatok semmin!!Szívesen dotálom adómból a fenntarthatatlan struktúrát, a felesleges vonalakat, és a rettenetes szolgáltatást is.Szeretném a Fiamnak is megmutatni, látod,Apád ilyen körülményeket túlélve edződött az Élethez!

Szkájvóker Lajos (törölt) 2011.05.15. 11:46:23

A kommentek elolvasása elolvasása előtt borítékolni lehetett, hogy az utas lesz a hülye, aki szóvá meri tenni mindezt. Jah és bezzeg a Volánnál se...

Megmagyarázni mindent meglehet, és kétségtelenül egyszerűbb, mint megoldani a problémát.

Ennyi erővel jegyvétel helyett én is magyarázhatnám, hogy miért nem veszek jegyet (mondjuk tényleg nem veszek, mert BEB bérletem van :D). Talán még pár törvényt/rendeletet is lehetne hozni, ami alapján feljogosítva érezhetném magam erre. Jah, majd elfelejtettem a Volánnál is vannak ám bliccelők!

@chipanddale74: A "működőképes" WC megléte nagy valószínűséggel egyike annak a sok szempontnak, ami alapján a MÁV (okoskodónak megspórolva egy kört: a Start) megkapja a személyszállításhoz szükséges engedélyeket. Azaz jogosan várhatom el, hogy működjön.

A dolog másik fele, hogy a sok IQ huszár tényleg sokszor teledobálja mindennel, ami miatt...

@Pszt!: Jah, Vitya a hibás! Láttam is, amikor sutyiban Tarlósal eldugították :D

De most télleg, mit vártok?
Tegye rendbe a közlekedést, a gazdaságot, az egészségügyet, az okatást...
De a hiány se emelkedjen, emellett legyen több pénz, persze megszorítások nélkül ...

Röhejes, amikor valakik gyakorlatilag lenulláznak egy országot, utána meg óbégatnak, hogy miért nincs ez, miért nincs az...

A hitelesség, tudod, a hitelesség...

Zorgo 2011.05.15. 12:10:53

@Szkájvóker Lajos:

Igazad van, én is érzem az összefüggést a MÁV vécéje, és a Kormány munkája között, igaz más vonatkozásokban mint ahogyan Te látod.

Kicsit csodálkozom,hogy Izrael még kimaradt a képletből,mert általában ez is a szokásos mantra része.Miért pont ehhez ne lenne közük? :)

Lajos, a nagy gáz ott van,hogy ezt az állapotot már szinte elfogadta, megszokta az utazóközönség.
Egyszerűen rezisztens lesz az ember, az alapvető követelmények hiányosságaira is.
Miért?Mert ebben a csodálatos országban nincsen semminek felelőse, és MutyiLand-ban még a vécéket sem azok takarítják akik a legjobban csinálnák, hanem akik rokoni alapon a legtöbbet dobják vissza a túlszámlázott költségeikből.
Helyesen ez úgy működne,hogy az ilyen levél után indul egy vizsgálat, és kap egy fegyelmit a területhez tartozó "felelős",majd a másodiknál elzavarják a cégtől.

De ne álmodozzunk, hanem koplaljon mindenki az utazás előtt, és akkor nem kell ilyen kalandokba keverednie. :)

kovpeter 2011.05.15. 13:18:04

Én sohasem megyek vonaton WC-re. Volt olyan, amikor majdnem összeszartam magamat, már gyöngyözött a homlokom, minden erőmet a farpofák összeszorítására összpontosítottam. Hiába volt ott mellettem kb. 1 méterre a WC(posta BHV), inkább szenvedtem. Már ott elakadnék, hogy meg kéne fognom a klotyóajtó kilincsét. Pfujj...

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.15. 13:46:40

@Dövan:
Nem értek egyet veled. Ennyi erővel sokminden mást át lehetne még alakítani, mondván: nem funkcionál, ha nem rendeltetésszerűen használják.
A Vákuum budinak nem feladata elbánni egy férfi alsógatyával.

HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál] · http://www.obsidianshell.com 2011.05.15. 13:58:42

Na igen, arról az apróságról meg már félve emlékezek meg, hogy egyes "hölgyek" képtelenek felfogni hogy a wc-be nem dobunk tampont/betétet...

ZBR 2011.05.15. 14:12:54

@Dövan: "a hiányzó budi sokkal jobban rombolja a komfortérzetet, mint akár az, ha nincs ülés. "
Hát ezen azért hangosan felnevettem. Viccnek jó volt, de egyszerűen nem gondolhatod komolyan.

@milliliteratura: Szép érvelés. Azzal az eshetőséggel viszont egyáltalán nem terveztek, hogy ilyen-olyan ok miatt nem öblít a WC. Azért, ha végiggondolod, elég sok oka lehet. Ugyan nem egy űrteleszkóp, de nem is egy kőbalta, elromolhat. Például. Aztán, ugyanez a WC távolsági forgalomban is üzemelhet (ahogy a MÁV is beveti néha oda a Desirokat), ahol tényleg kell a WC. Ha neked kéne ilyen WC-t tervezni, te tényleg elégedett lennél egy olyan mgoldással, hogy bekrepa esetén a matéria az utasok lába alá folyik??

@záporjózsi: Ez így van, a WC tényleg egy plusz a Volánnal szemben.

Alensha 2011.05.15. 14:17:50

a tampon nem dugít el vécét, legfeljebb ha beleöntesz három dobozzal... mondjuk a betétet tényleg azzal a barommal kéne kiszedetni, aki beledobja (kivéve, ha nincs szemetes, mert akkor lehet, hogy nem tudja máshova. nem tudom, van-e vonatvécén szemetes, évek óta nem léptem be ilyenbe.)

Sword 2011.05.15. 14:35:11

Sajnos ugyanolyan mentalitású emberek rongálják a vonatot, firkálják az üléseket, oda nem való dolgokat raknak a wc-be, mint akik b@sznak kitakarítani és úgy általában nem végzik el a feladatukat. Persze őket meg nm fizetik meg rendesen és lehetne még sorolni. Lényeg, hogy ez nem a cég hibája. A hiba az ország lakosságának egy részét kitevő emberekben van. Amíg ez nem változik, addig nem tudnak és nem is akarnak logikusan gondolkodni, céget működtetni, nem szemetelni, egyszóval: európai ember módjára viselkedni. Addig ez itt kőkemény Kelet-Európa.
A Balkán az ciki, nem nekünk, nekik. Mert ott legalább egymással normálisak az emberek, még ha igénytelenek is olykor.

IncubusLOL · http://www.ofpww2mp.webs.com 2011.05.15. 15:14:51

@roadrunner:
"Erdekes hogy ami hasznot hozott azt mind privatizaltak ami veszteseges azt az allam uzemelteti.
Meglepo."

majdnem pontosan ezekkel a szavakkal írtam le ezt is, de aztán kitöröltem a hsz-om küldése előtt.
azt hiszem itt a lényeg: ami hasznot hoz azt valaki(k) nokiás dobozokért elprivatizálták vkinek, a szar maradékot meg majd az adóból fizetjük mindannyian.
így van ez, így volt ez, így lesz ez.

Dövan 2011.05.15. 15:45:49

@Kimérős szaloncukor (Lédig): a te logikád alapján egy autónak is tönkre kellene mennie egy kisebb kátyú miatt. Elvégre az átlag autót nem terepjárásra találták ki, tehát teljesen rendben van, ha tönkremegy.

Dövan 2011.05.15. 15:47:13

@ZBR: na jó, tényleg egy picit túlzás volt, de ha rajta van az emberen a szarás, akkor már régen beszart, amikor álldogálni még mindig képes :)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.15. 15:56:40

@Dövan:
Ez azért szar példa, mert az autónak alapesetben el kell viselnie a kátyúkat: de nem akármilyet! A mély kátyúban az autó lengéscsillapítója is tönkremegy.
A budi ugyanígy 1-2 kisebb tárgyat elvisel, de egy ökölnyi textil anyagot már nem.

De mindegy nem vitatkozok, ha nem vagy képes elfogadni, hogy a budinak a világon sehol sem feladata lehúzni gond nélkül egy alsógatyát, akkor a hiba benned van.

Dövan 2011.05.15. 16:06:18

@Kimérős szaloncukor (Lédig): mennyiben fogadjunk, hogy van olyan köz által hozzáférhető vákumos budi, amin simán le lehet húzni egy alsógatyát? Mondj egy számot!

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.15. 16:21:19

@Dövan:
Felesleges fogadni, ugyanis azt mondtam: nem feladata sehol sem lehúzni.
Gondolom létezik olyan ami a farkadat is leszippantja a helyéről, de az sem feladata, ahogy a gatya eltávolítása sem.

záporjózsi 2011.05.15. 16:41:28

@milliliteratura: Egyszerű ám: a MÁV ezt kérte. Magyar előírás, UIC döntvény vagy szabvány alapján? Mindegy, ez van.

DePassant 2011.05.15. 16:49:52

Véleményem szerint ezek a vákumos budik az egyik legelcseszetteb konstrukciók a világon. Nyilván a sínek közé pottyantás sem megfelelő megoldás, de ezek az újak pfff.
Ugye ez a tartály ürítése is úgy tűnik majdnem ugyanakkora probléma mint a víztartályok feltöltése, csak itt a végeredmény kissé "látványosabb".

És ha már ilyen mélységekbe érkeztünk, szeretnék egy-két apróságra kitérni:
-köszönhetően a kiváló pályaállapotoknak (pl. 135-ös vonal) az ilyen tartályos budiba végzett kisdolog közben kis szerencsével egy fél deci matéria simán az ember cipőjén landol (sajnos tapasztalat...)
-ha pedig nagydologról esik szó, na az általában még 3 öblítés után is kellemes sorminta formjában jelen van a csésze falán, ami nem csak az "elkövetőnek" kellemetlen, hanem a további júzereknek is...

Dövan 2011.05.15. 17:15:24

@Kimérős szaloncukor (Lédig): deee, többnyire feladata. Kihagyni az emberi faktort egy olyan eszköz tervezésekor, amit válogatás nélküli emberek használnak, alapvető tervezési hiba.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.15. 17:37:55

@Dövan:
Ok, akkor egye meg az alsógatyát. AZtán azon hádotodunk fel, hogy a beledobott gyerekpelenkától elakad. Utána megoldják azt is. Aztán felháborodunk, hgy a nagyi felnőtt pelenkájától elakad. És így tovább...
Nem, a vákuum budinak a feladata maximum egy nagy határ nagydolog és az ahhoz hazsnált papír eltűntetése. Semmi más.

kovpeter 2011.05.15. 18:13:42

De miért dobta bele a gatyáját? :-) Azzal törölte ki a seggét? :-)

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.15. 18:31:06

@kovpeter:
Vagy összecsúszott a sógor meg a koma, aztán a xharos gatyót nem akarta magával vinni...

Dövan 2011.05.15. 18:32:09

@Kimérős szaloncukor (Lédig): na jó, azért nagyjából be lehet határolni, hogy mi az, amit még "megeszik". A többi mondjuk fennakadhatna felül, a kalauznak meg lehetne adni célszerszámot, amivel ki tudja halászni az ilyen cuccokat (mondjuk a nagyi pelenkáját). Ami meg le tud menni, azzal azért bírkózzon meg. Vasgolyót meg követ talán senki sem fog beledobálni.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.05.15. 19:39:52

@ZBR: ugyan már, ha a matéria bárki lába alá folyt volna, akkor azzal tele lenne a német sajtó. ez nem típushiba. ez magyarhiba. gondolom nálunk se folyt gyakran sehova.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.05.15. 19:46:47

@Dövan: szerintem be kell tervezni egy 15.000 köbméteres tartályt a matériának, fölé meg egy atommeghajtású gyémántörlőfogas konyhamalacot, ami a bedobált titán-téglákat (illetve az esetleg beeső utast) is bezúzza. rákötsz még egy 8000 bar nyomású tűzoltófecskendőt, az leszed bármit a csésze oldaláról. már csak egy wunderbaum kell, hogy jó illat is legyen (ezt természetesen telepített siemens-szakemberek cserélik, mert a máv képtelen ilyen bonyolult feladatokat ellátni). ez a rendszer a magyar utazóközönség 98%-át tudná kezelni. a maradék kettő meg ezt is szétbaszná.

Dövan 2011.05.15. 20:56:17

@milliliteratura: :D mint amikor a szőkenőt bezárják két vasgolyóval a gumiszobába. Az egyiket elveszti, a másikat elrontja.

Ahoj- 2011.05.16. 20:38:24

Brunyálj a vezetőfülke bejárata elé, oszt legközlebb valaki majdcsak odafigyel erre. Amúgy vicc hogy Bajára is 1 kocsis Desiro megy IC-ként és mi van ha útközben megtelik a budi? 3 órán keresztül nem brunyálok? Vagyha elkap útközben a szapora akkor húzhatok vészféket?

pbence 2011.05.17. 00:25:52

Semmi különös nincs a történetben. A lajosmizsei vonalon, mióta Desirok járnak, nagy ívben szarnak arra, hogy mi van a WC-vel. Tele van? Nem gond. Nincs víz? Nem gond. Nincs papír? Nem gond. Mocskos az egész? Nem gond.
Egy időben b*sztattam a MÁV-ot emiatt. Mindig bekamuztak valamit, egyszer azt írták, hogy azért nincs víz, mert az utasok ellopják. Azóta nem veszem komolyan ezt a szánalmas céget.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.05.17. 15:44:15

Utazzál buszon, ott nincs ilyen probléma. Mivel wc sincs.

siófoki35 2011.05.17. 22:35:53

A HÉV-en sincs vécé. És Ráckevéig majdnem másfél óra.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.05.20. 00:08:30

"Sajnos ez olyan vonat, ahol nem lehet vonaton belül átmenni a másik kocsiba"

Következő megállóig visszatartod, és ott átmész a másik kocsiba. Tádám :)

Snake 2011.05.20. 00:57:34

@Peti817172M: Vegyünk egy példát: Gemenc IC Kelenföld-Sárbogárd 59 perc megállás nélkül. Aztán nagy nehezen mégis kibírod, Sb-n leszállsz, hogy átmész a másikba. Rábasztál, mert nincs másik.